Mange tak Sjoko, kigger på det :)
--
Der er jo den gode gamle teknik. Blyant og papir. Når du ikke kan tilgå internettet, så skriver du tidspunktet ned...
--
Graphite 600T, P67 Deluxe, 2500K, U12P SE2, XMS3 8GB, X-fi, X-750, GTX460, Vertex 2, Sony-BD, Dell U2410, Win7
#3 sådan en lille logbog har jeg, men efter 5 gange på 45 minutter bliver det altså hurtigt træls
Ang. NetGong, så fungerer det skide godt, bortset fra at det kun kan pinge engang i minuttet. Problemet er at internettet hurtigt kommer igen, altså inden for 10 sekunder. Jeg leder derfor efter noget som kan tjekke hvert 8. sekund. Vil det overhovedet være muligt uden at det bliver betegnet som et angreb?
--
Du har nu fat i noget af det rigtige med den ping ting der.
Kunne du ikke blot lave en sortering, så den kun skriver til loggen, hvis teksten indeholder "Ping timeout" ?
--
+1 indlæg = *PUFF*
Lav din egen hol-setup-liste: http://hamdenkloge.dk[...] Gå ind og skriv et program der har et simpelt loop der kører ping og et timestamp :) Få output fra ping og søg efter ping timeout i strengen, skriv timestamp ned hvis fail. :)
--
gå ind i notesblok, skriv følgende:
@ECHO OFF
:LOOPSTART
time /T
ping
www.google.com[...] -n 4 >> pingtestlog.txt
*pausecode*
GOTO LOOPSTART
Og gem som "noget".bat
Den pinger google.com konstant og udskriver resultatet i en log fil.
Hvor den modtager fejl i ping = netværksproblem.
Den pinger konstant da jeg ikke kan huske koden til at få en batch fil til at tage en pause i et valgt interval. Men hvis du selv kan skrabe den kode op et sted, så skal den bare sættes ind ind istedet for *pausecode*.
Hvis den bare skal pinge konstant, så skal du fjerne *pausecode* :P
--
#7, Kigger jeg på i morgen. Citrile er måske lige det jeg er ude efter. I det mindste er loggen mere overskuelig end en simpel cmd
#8, det er den jeg selv har haft i tankerne, men når den skal køre 24/7 i en uges tid, så bliver den hurtig uoverskuelig. Desværre :(
--
Ved TDC aktiverer de "bare" overvågning på linien, kan Telia ikke det samme?
Telia er vel ikke ude efter at du noterer tusindvis af "nedbrud" på linien.
Mon ikke de bare har brug for nogen konkrete tidspunkter, således de kan fejlsøge i deres udstyr/logs!
--
Graphite 600T, P67 Deluxe, 2500K, U12P SE2, XMS3 8GB, X-fi, X-750, GTX460, Vertex 2, Sony-BD, Dell U2410, Win7
#10, så skete det sku, efter 7 opkald lykkedes det dem at sætte overvågning på min forbindelse. Jeg takker mange gange for hjælpen til jer allesammen, selvom programmet ikke skal bruges alligevel :-)
--