LAN1 fra Yousee modemmet til Internet porten på hans eget modem. Hvis yousee routeren er sat i bridgemode vil han nu se hans WAN ip på Internet(WAN) porten på hans eget modem. Hvis han får en 192.xx.xx.xx eller 10.xx.xx.xx IP er den ikke sat i bridgemode
--
http://www.l0rn.nu[...] #1
Det prøver jeg. Jeg så bare en advarsel at når man satte YouSee routeren i bridge ville man ikke kunne logge ind og ændre i tingene igen (???) så ville være 100% før jeg begynder at rode med det.
Men jeg prøver med det du siger, og så bare hans eget lan kabel i port 1 i hans egen router.
--
Gigabyte Z77X-D3H
i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i
8GB Corsair Vengeance
Asus GTX780 DirectCU II OC
Jeg har sat det op som beskrevet i #1, men lige nu har jeg en orange LED på den eksterne router:
http://prntscr.com[...]
Ifølge Netgear betyder det:
the router has detected an Ethernet connection from the modem but the router is not online. Jeg aner ikke hvad symbolet længst t.h. betyder.
På routerlogin har den en IP der hedder 192.xxx.x.x (ved dog ikke om dette er det samme som WAN-ip). Hvis jeg forbinder til den er min forbindelse "limited". Nogen foreslag?
Kan lige nævne at den eksterne router er en Netgear AC1000.
--
Gigabyte Z77X-D3H
i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i
8GB Corsair Vengeance
Asus GTX780 DirectCU II OC
--
Sidst redigeret 25-07-2017 11:57
Vær opmærksom på, at det ikke er alle YouSee routere der vil acceptere bridge mode, hvilket nødvendiggører et opkald til deres elendige support, som hverken kender deres egne produkter eller besidder helt almindelig sund fornuft.
Opkaldet har til formål, at få deres support til at sætte den nye routers mac adresse ind i deres system således at denne genkendes og accepteres, men det er ikke noget de officielt gør så deres medarbejdere er ikke uddannet i denne øvelse. Dette gælder for både deres support og udvidede support.
Kort sagt: held og lykke. Jeg har efter 7 forsøg opgivet at få fat i en af de få medarbejdere der har mere end 2 brikker at rykke rundt med.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#4
Tak for infoen. Har godt haft fat i dem før omkring bridge mode hvorefter jeg blot fik tilsendt en eller anden guide på engelsk jeg slet ikke kunne finde rundt i... Jeg vil også prøve at lave et indlæg på YouSee's forum men lige nu vil den ikke acceptere nogen som helst email ligemeget hvilken jeg prøver.
Men ja, har godt prøvet med andre internet problemer hvor man hurtigt kan høre de ikke aner så meget om hvad det egentlige problem er eller hvad de skal gøre.
--
Gigabyte Z77X-D3H
i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i
8GB Corsair Vengeance
Asus GTX780 DirectCU II OC
#4
Haha ja deres private kundesupport er helt til rotterne... Ved en fejl kom jeg engang igennem til dem da jeg rodede med noget router værk på arbejdet. Jeg skulle bare have dem til at lave en DHCP release og det fattede hun bare nul af, hun begyndte at spørge til hvilke lampe der lyste osv... Totalt talentløse
--
http://www.l0rn.nu[...]
--
Sidst redigeret 25-07-2017 13:35
#6 Hvis du har fået sat kabelmodemet i bridge-mode, og vi forudsætter at det fungerer hos Yousee, så er det bare at smide LAN kablet over i "Internet" på den eksterne router, og så pc'en i en tilfældig LAN port på den eksterne, så burde tingene spille.
Hvis ikke det spiller, så KAN man godt køre "dobbelt NAT", og stadig anvende den eksterne router - men det er selvfølgelig ikke at foretrække - men det er da en måde at kontrollere på, om du har koblet tingene rigtigt sammen.
Du kan evt. prøve at hardresette kabelmodemet (Yousee routeren, som du kalder den) via reset-knappen, så burde den hente sit originale konfiguration fra Yousee igen...
Hvis Yousee gør som Stofa, så vil modemet hente sin konfiguration når det bliver genstartet, men hos Stofa kan man selv bestemme om den skal køre router eller bridge via "Mine Sider" på Stofa.dk
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#7
Jeg satte kabel fra Lan1 (kabelmodem) til Internet i den eksterne router. Derefter stationær computer i Lan1 på den eksterne... Derefter loggede jeg ind på kabelmodem og satte den i bridge mode. Men som nævnt tidligere lyser "internet" LED på den eksterne orange, så noget er galt. Blev nød til at reset kabelmodem for at få WiFi til at virke igen efter jeg fjernede bridge mode.
--
Gigabyte Z77X-D3H
i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i
8GB Corsair Vengeance
Asus GTX780 DirectCU II OC
Hvilken Youseeboks er der tale om?
Når man kører bridgemode skal ens egen router aktiveres på aktiver.mitwifi.dk. Man kan evt. tilgå den side via ip-adressen 80.62.121.114. Hvis den ikke er aktiveres fås typisk en adresse a la 10.10.x.x. Det gør jeg i hvert fald.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #9
Det er en Sagecom 3686. Siden du nævner kommer som regel kun frem når man sætter deres egen router til (f.eks. da jeg Reset den kom den frem). Den går så bare igennem en opsætning hvorefter jeg gjorde som beskrevet i #8.
--
Gigabyte Z77X-D3H
i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i
8GB Corsair Vengeance
Asus GTX780 DirectCU II OC
--
Sidst redigeret 26-07-2017 11:46
Så blev det ordnet efter et opkald til YouSee, som kunne se den eksterne router i deres system og derefter satte den til htcp klient/router, så det skulle altså igennem dem for at virke i mit tilfælde.
--
Gigabyte Z77X-D3H
i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i
8GB Corsair Vengeance
Asus GTX780 DirectCU II OC