Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Waoo mister signal til DNS

Af Maxi Supporter Ð Xargo | 08-04-2018 00:19 | 5635 visninger | 29 svar, hop til seneste
Hejsa HOL. Jeg har på det sidste oplevet at mit net forsvinder og så får jeg en besked med "intet signal til DNS server", er det noget jeg kan pille ved, eller skal jeg sidde i kø til energimidt i en time for at få det løst? Har tænkt på om jeg bare kan smide googles DNS indstillinger ind istedet? 8.8.8.8 & 8.8.4.4
--
I7-7700k 4,2 GHz // 16gb DDR4 // 256Gb SSD 980ti // 144hz xl2411t // Blue yeti black edition // Blue MoFi
#1
inckie
Ultra Nørd
08-04-2018 00:26

Rapporter til Admin
Du kan vel bare ændre DNS indstillinger i dit operativsystem. Jeg vil dog anbefale Censurfridns som er dansk/ikke-kommerciel frem for Google DNS: https://blog.uncensoreddns.org[...]
--
[email protected]
#2
SShadowS
Guru
08-04-2018 00:27

Rapporter til Admin
Jeg bruger OpenDNS pga mulighederne og hastigheden.
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D Samsung840 EVO 500GB|Samsung 850 PRO 256GB Samsung850 EVO 500GB|Corsair AX860i
#3
Ð Xargo
Maxi Supporter
08-04-2018 00:38

Rapporter til Admin
Problemet opstår på alle enheder i huset. som om routeren crasher.
--
I7-7700k 4,2 GHz // 16gb DDR4 // 256Gb SSD 980ti // 144hz xl2411t // Blue yeti black edition // Blue MoFi
#4
inckie
Ultra Nørd
08-04-2018 00:49

Rapporter til Admin
#3 Men prøv at start med bare at ændre DNS indstillingerne lokalt på én computer, for at se om det afhjælper problemet. Herefter kan du ændre DNS proxy/cache / DHCP server indstillingerne i din router (hvis du kan), for at gøre det generelt for alle dine computere på dit netværk. Det er dog svært at guide dig mere præcist, uden yderligere information om dit netværk og udstyr.
--
[email protected]
--
Sidst redigeret 08-04-2018 00:50
#5
MisterNiceHands
Semi Nørd
08-04-2018 00:55

Rapporter til Admin
Kendt problem hos dem - Ring til dem.
--
Signatur (valgfri)
#6
mrKayne
Nørd Aspirant
08-04-2018 00:57

Rapporter til Admin
Men ja, du kan bare smide enhver anden dns udbyder ind under din router.
--
#7
Ð Xargo
Maxi Supporter
08-04-2018 02:05

Rapporter til Admin
prøvede at ændre DNS, det virkede ikke så må have fat i dem på et tidspunkt. Det er lidt for bøvlet at skulle genstarte router hele tiden. :)
--
I7-7700k 4,2 GHz // 16gb DDR4 // 256Gb SSD 980ti // 144hz xl2411t // Blue yeti black edition // Blue MoFi
#8
SavedMen
Ultrabruger
08-04-2018 09:14

Rapporter til Admin
Du skriver at det er som om routeren crasher. Men gør den det? Så er løsningen vel lige til. Du kan se oppe tiden på routeren på dens web interface, hvis det er standard Tilgin router.
--
#9
MisterNiceHands
Semi Nørd
08-04-2018 09:44

Rapporter til Admin
Jeg havde samme problem, også selvom deres router var i bridgemode. Ringede til dem og brokkede mig over det, for det var både net og TV. Han fixede et eller andet, og bad mig tage strømmen fra og til igen - og nu har jeg ikk sku genstarte siden. Ingen idé om hvad hav gjorde, fortalte han ikke.
--
Signatur (valgfri)
#10
skandshus
Nørd Aspirant
08-04-2018 13:55

Rapporter til Admin
#5 hvordan dælen er du kommet frem til at det er et kendt problem? :)
--
#11
skandshus
Nørd Aspirant
08-04-2018 13:56

Rapporter til Admin
#7 det lader ikke til du rigtig har gjort dig noget som helst besvær med bare og undersøge hvad der reelt set går galt. Har du din egen router på? eller bruger du en router fra energimidt? Det er jo ret relevant at vide i første omgang, for at vide hvis hovedpine det egentlig bør være
--
#12
Ð Xargo
Maxi Supporter
08-04-2018 14:18

Rapporter til Admin
#11 har egen router på, men det er Eniigs udstyr den er gal med. Og nej det kna godt være jeg ikke har brugt tid på det, men det er egentligt hellere ikke mit job at undersøge, så det gider jeg faktisk ikke at gøre. Nettet går, og beskeden lyder "har ikke forbindelse til DNS server", hvad er der mere at undersøge, det virker kun efterfølgende ved genstart af Waoo router, intet andet hjælper. Det tænker jeg er rigeligt fejlsøgning for at jeg ved hvordan problemet skal løses.
--
I7-7700k 4,2 GHz // 16gb DDR4 // 256Gb SSD 980ti // 144hz xl2411t // Blue yeti black edition // Blue MoFi
#13
skandshus
Nørd Aspirant
08-04-2018 14:38

Rapporter til Admin
#12 aah folk nu til dags. "jeg gider ikke" du ANER jo ikke om det er dit eget skrammel der er årsagen.. :) Du ku i det mindste tage dig lidt sammen og sørge for at være sikker på at det ikke er din egen skrammel router der skaber balladen.. Der er mange måder man kan undersøge det på. Selvom du genstarter energimidt.enheden og det virker derefter så er det sku ikke ens med at problemet er pga dem. det er eddermame en simpel lille verden du lever i så :) Er du også typen der genstarter din router hvis det trådløse driller fordi du så mener det "løser nogle problemer"? Tag du og ring istedet, det kan jeg høre det er nemmeste for dig. Kræv en tekniker samtidig, og husk og sig du IKKE skal betale selvom problemet er dit udstyr, fordi det kræver du. Det er nemlig ikke dit job noget som helst.. :) ps: du ku starte med ikke at have dobbelt nat i dit eget "netværk" en router fra udbyder og derefter din egen router. Det er næsten det værste at du har gjort det samtidig med at du holder fanen højt med mottoet" det er ikke mit job" :)
--
Sidst redigeret 08-04-2018 14:39
#14
Ð Xargo
Maxi Supporter
08-04-2018 15:57

Rapporter til Admin
#13 du er da bare en kage, min "router" bliver udelukkende brugt som switch, da der ikke er porte nok i Waoss skrammelboks. Det er også Waoos trådløse der er i hjemmet. Men du kan jo bare smutte ud fra min tråd, når du tydeligvis ikke kan bruges til noget fornuftigt. Og husk når du får problemer med din pc en anden gang, må du aldrig bare genstarte fordi det løser jo ikke problemet vel?
--
I7-7700k 4,2 GHz // 16gb DDR4 // 256Gb SSD 980ti // 144hz xl2411t // Blue yeti black edition // Blue MoFi
#15
wazer^
Nørd Aspirant
08-04-2018 18:19

Rapporter til Admin
#10 det er et kendt problem Om man bruger deres NAT eller bridge gør ingen forskel. Man kan sidde med 10-30 forskellige folk på eksempelvis teamspeak, alle har waoo i den ene eller anden ende af landet, og wupti så ryger de fleste af, alle kommer tilbage og siger dns ikke kunne forbindes, det er og har altid været et problem de sidste 3-4 år hos dem.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
--
Sidst redigeret 08-04-2018 18:19
#16
inckie
Ultra Nørd
08-04-2018 18:26

Rapporter til Admin
#12 men det er Eniigs udstyr den er gal med. Og nej det kna godt være jeg ikke har brugt tid på det, men det er egentligt hellere ikke mit job at undersøge, så det gider jeg faktisk ikke at gøre. Hvorfor spørger du om hjælp herinde for så at skrive at du kun vil tage imod hjælp fra EnergiMidt ?!?! Det er da dig der er en kage.
--
[email protected]
--
Sidst redigeret 08-04-2018 18:27
#17
skandshus
Nørd Aspirant
08-04-2018 18:30

Rapporter til Admin
#14 jeg genstarter ALDRIG derhjemme, jeg har nemlig tjek på MIT eget netværk, i forhold til dig. Hvis du mener det er noget skrammel de har, så forstår jeg godt nok ikke at du ikke har dit eget udstyr kørende 110% fremfor din udbyders. Det er da også spille fallit på alle leder og kanter. du skrev din router, så må vi vel gå udfra at den router og ikke kun er en dum switch, så du kunne jo også starte med at forklare dig selv korrekt hvis scenariet er et helt andet end det reelt set er. held og lykke frem i livet med din tilgang til at løse problemer :)
--
#18
skandshus
Nørd Aspirant
08-04-2018 18:31

Rapporter til Admin
#15 kendt hvordan? Jeg kan snildt sidde med og teamspeak med folk på disse ting uden problemer?(Som også er energimidt/eniig kunder) Og din dns behøver da ikke komme i spil pga teamspeak? Ved du om den er det? og hvis du resolver en ip adresse til et givent navn hvordan sku det så skabe ballade? har du brug for at oversætte den samme ip igen og igen og igen og igen..? Du kan vel også pinge 8.8.8.8 selvom din dns ikke nødvendigvis virker kan du ikke? :) Jeg kan godt lide du siger den med at folk har "waoo" i den ene eller anden ende af landet.. Det er sku da forskellige udbydere man har alt afhængig af hvor man bor henne. Hånden på hjertet. Rækker din viden om "det er et kendt problem" sig vitterligt til at du tror alle Waoo kunder sidder på den samme linje i form af dns osv osv... shiiit mand, så forstår jeg godt din kommentar startede med "det er et kendt problem" Du skal vidst have læst lidt mere på tingene inden du kommer med de påstande du har der :) Den var satme ikke godt makker :)
--
Sidst redigeret 08-04-2018 18:33
#19
wazer^
Nørd Aspirant
08-04-2018 18:39

Rapporter til Admin
#18 Først og fremmest lær og sæt din skrivelser op, du skriver som du højest sandsynlig bare snakker, rigtig mudret. Jeg snakker ikke kun om energimidt eller eniig, det kan være NRGI, fibia og alle de andre som ikke har deres eget udstyr iht dns, de eneste der ikke er problemer med er sydenergi/stofa, hvilket giver mening siden de ikke er en del af waoo mere. Det er blevet rigtigt slemt efter deres routing og omlægning til SEAS-NVE Haslev hvor åbenbart de fleste kunder ryger over inden de ryger videre. Når DNS ryger hos waoo, så er der INGEN net, der kan gå alt fra 5 minutter til flere timer før det kommer igen, og det er specielt blevet slemt efter de lavede om på deres routing over til Problemet er oftest kendt fra 22xx til sent ud på natten.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#20
skandshus
Nørd Aspirant
09-04-2018 08:50

Rapporter til Admin
#19 Hvad får dig til at tro/mene at deres dns kører ind igennem hos Waoo?
--
#21
elfmatw
Semi Supporter
09-04-2018 09:47

Rapporter til Admin
#19 Det er sjovt, det problem havde jeg også med flere kammerater der sad på den ISP. Dengang sad vi i et Skype-opkald og spillede Counter-Strike og pludselig disconnectede 3 af dem i 20-30 sekunder, samtidig, hver gang. Forbløffende at problemet stadigvæk eksisterer :D
--
#22
MisterNiceHands
Semi Nørd
09-04-2018 12:12

Rapporter til Admin
Siden jeg ringede til dem med mit problem, så har der ikke været noget. Jeg oplevede det nogle gang i december, og fik så til sidst nok, og ringede til dem med problemet. Det var både mit eget netværk, samt netværket til det smart WiFi (Mesh) som man skal bruge til deres TV bokse, som brokkede sig over der var DNS issues. Efter jeg har haft talt med dem om problemet, har jeg endnu ikke oplevet det siden. Derfor, som jeg anbefalede, så ring til dem.
--
Signatur (valgfri)
#23
Ð Xargo
Maxi Supporter
09-04-2018 17:15

Rapporter til Admin
#22 tak, mere eller mindre det eneste brugbare svar. Udover at jeg skal have en røffel for at eniigs udstyr ikke virker.. Jeg er åbenbart en kage, for at have købt internet udefra som ikke virker, modsat mindst 2 andre som åbenbart ejer deres eget netværk der bare spiller 100%, de burde sælge ud af det. Anyways, snakkede med dem, han sagde han lige ville ordne det og problemet har ikke været der siden. Så beskyld bare mig for at sidde med fejlen, men det viser vel bare i intet ved.
--
I7-7700k 4,2 GHz // 16gb DDR4 // 256Gb SSD 980ti // 144hz xl2411t // Blue yeti black edition // Blue MoFi
#24
MisterNiceHands
Semi Nørd
09-04-2018 21:51

Rapporter til Admin
Vigtigst er jo bare at det også virkede for dig ;-) God vind med dit fiber! Hilsen, en som åbenbart ikk aner hvad han snakker om. o_0
--
Signatur (valgfri)
#25
skandshus
Nørd Aspirant
10-04-2018 08:20

Rapporter til Admin
#23 Du aner jo reelt set ikke "hvad" de har gjort. og OM de overhovedet har gjort noget.. :)
--
#26
inckie
Ultra Nørd
10-04-2018 08:49

Rapporter til Admin
#23 Hvis du betaler for en fiber mellem dig og mig, så kan jeg godt sælge dig 400 Mbit/s. Hvis du bare lige ville have bekræftet om andre også har problemet kunne du skrive det, fremfor at spørge ind til om XYZ løsning kunne afhjælpe problemet, men så herefter nægte at prøve at implementere løsningsforslagene. Ingen beskylder dig for at være skyld i fejlen, men tror ikke helt folk forstår at du spørger om hjælp, men nægter at tage imod hjælpen og skriver at de eneste der kan hjælpe dig er din ISP. #18 Jeg vil lige pointere at det jeg læser om folks oplevelser faktisk stemmer rigtig godt overens med de oplevelser jeg selv havde, da jeg boede i Jylland og sad på en EnergiMidt erhvervsforbindelse. Det var f.eks. mere eller mindre umuligt at stream videoer fra f.eks. Youtube om aften og EnergiMidts egen DNS tjeneste stoppede også tit med at svare i perioder. Vi havde en SSG5 Juniper router leveret af EnergiMidt. Jeg er dog overrasket over at forsat høre disse beretninger, da det er en del år siden jeg flyttede tilbage til København.
--
[email protected]
#27
MisterNiceHands
Semi Nørd
24-04-2018 19:43

Rapporter til Admin
OP - Jeg oplever desværre forsat problemet, men ikke i samme omfang, som før jeg ringede til dem.
--
Signatur (valgfri)
#28
fishie
Giga Supporter
24-04-2018 20:59

Rapporter til Admin
Få dem til at give jer en gratis fast ip, så slipper i for Waos fantastiske NAT løsning, det er der problemet er og ikke at deres DNS eller lign går ned.. Jeg har brugt deres officielle DNS herhjemme uden de mindste problemer i årevis - Men deres NAT'ede forbindelser er piv ustabile. Deres netværk er dog blevet markant bedre henover de senere måneder end hvad det har været tidligere, så de går da i denne rette retning.
--
CPU:i7-6700k GFX: GTX1060 HDD MAIN: 2xSamsung 950Pro 512GB (Raid0) Storage: 24x4TB + 24x3TB + 40x8TB JBOD
#29
MisterNiceHands
Semi Nørd
24-04-2018 21:02

Rapporter til Admin
#28 Godt bud, men er ikke under deres NAT :)
--
Signatur (valgfri)

Opret svar til indlægget: Waoo mister signal til DNS

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE