Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Dårligt net forbindelse.

Af Ny på siden kontra | 17-04-2018 11:50 | 1253 visninger | 11 svar, hop til seneste
Jeg har et problem som har stået på i et stykke tid nu, og håber derfor at nogen af jer kloge hoveder herinde kan være behjælpelige. Jeg har fiber fra Stofa 100/100. Grundet der kun er én LAN udgang i det modem der fulgte med, købte jeg mig en router "D-Link Cloud Router N300 DIR-605L" 6 måneder gammel. Problemet i sig selv ligger i at min internet er utroligt ustabil, og tit ligger download og upload hastighederne ikke på meget mere end 25/25. Har ringet til Stofa og de siger at de ikke kan se noget problem inde ved dem, derved mistænker jeg at det er min router der er er for dårlig til at kunne få delt nettet ud.
--
#1
Satter
Giga Supporter
17-04-2018 12:13

Rapporter til Admin
Uden at du nævner det, så formoder jeg at du forbinder til din router trådløst, eller? I så fald, så vil mit gæt være, at dit 2.4Ghz bånd er overfyldt (læs: naboerne forstyrrer). Jeg vil nok anbefale dig, at købe en ordentlig router (evt. separat 5Ghz access point) ;-) Hvis du bruger kabel, så vil jeg opfordre dig til at teste udenom routeren, når du oplever problemet. Hvis du har 100/100 udenom routeren, så har du jo din forklaring der, og så vil løsningen være den samme = ny router.
--
Don't let your mouth write checks your ass can't cash!
#2
kontra
Ny på siden
17-04-2018 12:15

Rapporter til Admin
Kan du anbefale en router der bare spiller? :)
--
#3
kontra
Ny på siden
17-04-2018 12:16

Rapporter til Admin
Og jeg kører 2 computer med LAN kabel, det trådløse bliver kun brugt til telefoner :)
--
#4
inckie
Ultra Nørd
17-04-2018 13:43

Rapporter til Admin
#3 Hvis du tilslutte en PC direkte til udstyret fra Stofa, hvordan virker internettet så ?
--
[email protected]
#5
Kelas
Juniorbruger
17-04-2018 14:40

Rapporter til Admin
Stofa bliver da nødt til at udlevere et modem med wifi, uden beregning!, alt andet er gak. Næste gang køber du en lille switch til at dele LAN ud til dine hardwired PCere. Dlink DGS 105 f.eks. 130kr. Din Router er sikkert fin nok, men få dig 'Wifi analyzer' på din andriod og check hvilke wifi channels er mest belagt, ændrer derefter kanal til den mest oplagte / mest ubenyttede. Er der fejl på din lovede hastighed er det stofa's udstyr eller stofa's forbindelse. Har de givet et minimum mbit lovet i dit abbonement?
--
Sidst redigeret 17-04-2018 14:42
#6
kontra
Ny på siden
17-04-2018 16:22

Rapporter til Admin
Der er lovet og bliver betalt for 100/100. Der er wifi i modemet, det virker ikke til at det er der problemet ligger. Har nu prøvet et bestille en ASUS RT-AC68U router, og hvis det ikke bliver bedre så må jeg prøve at kontakte Stofa endnu engang. Tak for jeres input's
--
#7
inckie
Ultra Nørd
17-04-2018 17:27

Rapporter til Admin
#6 Hvis du læser vilkårene, så vil du opdage at du betaler Stofa for en 100 Mbit/s forbindelse mellem central og modemmet. Dit WiFi (og routningen ude på internettet) er best effort og du skal øvrigt ikke forvente 100 Mbit/s via WiFi stabilt.
--
[email protected]
#8
cakke
Giga Supporter
17-04-2018 18:01

Rapporter til Admin
Den router du har køb kan som max også levere 100/100 så den er max belastet vis du prøver og køre fuld hastighed via kabel og har flere klinter på samme tid. du skulle have købt en router med gigabit porte
--
Define Mini~Noctua~AX750 I5-3570K-H105~Asus 780ti ASUS MAXIMUS V GENE~Vengeance 1866mhz 16GB 2xSamsung 840 Pro~Ubiquiti~Synology 414 19TB
#9
Fessor33
Bruger Aspirant
18-04-2018 01:59

Rapporter til Admin
Har du sørget for at den har sidste nye firmware? Rev. A Firmware (1.16.B03) og en beta (1.17B01 BETA) Rev. B Firmware (2.09UIB02) og en beta (2.12B02 BETA) Og sidst men ikke mindst prøvet at reset router? De ting løser tit stabilitet og performance problemer.
--
#10
skandshus
Nørd Aspirant
18-04-2018 08:42

Rapporter til Admin
#5 nej det er gak at der er folk som dig der har den mening. de leverer en internet forbindelse (ISP) Det har ikke noget med ens wifi at gøre. Det er desværre bare blevet mainstream fordi folk som dig ikke kan finde ud af at holde igen og bare kræver og kræver og kræver.. konstant. Derfor er det også typer som dig der belaster alle support afdelinger på tværs af alle udbydere fordi i klager over wifi
--
#11
inckie
Ultra Nørd
18-04-2018 10:41

Rapporter til Admin
#10 Det er jeg nu ikke helt enig i, at hele ansvaret er hos kunderne alene. Vil nu mene at ISP'erne selv er en del af problemet, og jeg har selv arbejdet i branchen. De burde være bedre til reelt at fortælle og sikre kunderne at de faktisk forstår den teknologi de køber og bliver rådgivet om, principielt set kunne de jo øge etableringsomkostningerne for slutkunden og tilbyde autoriseret WiFi installation/rådgivning.
--
[email protected]
--
Sidst redigeret 18-04-2018 10:42

Opret svar til indlægget: Dårligt net forbindelse.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE