Uden at du nævner det, så formoder jeg at du forbinder til din router trådløst, eller?
I så fald, så vil mit gæt være, at dit 2.4Ghz bånd er overfyldt (læs: naboerne forstyrrer).
Jeg vil nok anbefale dig, at købe en ordentlig router (evt. separat 5Ghz access point) ;-)
Hvis du bruger kabel, så vil jeg opfordre dig til at teste udenom routeren, når du oplever problemet. Hvis du har 100/100 udenom routeren, så har du jo din forklaring der, og så vil løsningen være den samme = ny router.
--
Don't let your mouth write checks your ass can't cash!
Kan du anbefale en router der bare spiller? :)
--
Og jeg kører 2 computer med LAN kabel, det trådløse bliver kun brugt til telefoner :)
--
#3 Hvis du tilslutte en PC direkte til udstyret fra Stofa, hvordan virker internettet så ?
--
[email protected] Stofa bliver da nødt til at udlevere et modem med wifi, uden beregning!, alt andet er gak.
Næste gang køber du en lille switch til at dele LAN ud til dine hardwired PCere. Dlink DGS 105 f.eks. 130kr.
Din Router er sikkert fin nok, men få dig 'Wifi analyzer' på din andriod og check hvilke wifi channels er mest belagt, ændrer derefter kanal til den mest oplagte / mest ubenyttede.
Er der fejl på din lovede hastighed er det stofa's udstyr eller stofa's forbindelse.
Har de givet et minimum mbit lovet i dit abbonement?
--
Sidst redigeret 17-04-2018 14:42
Der er lovet og bliver betalt for 100/100. Der er wifi i modemet, det virker ikke til at det er der problemet ligger. Har nu prøvet et bestille en ASUS RT-AC68U router, og hvis det ikke bliver bedre så må jeg prøve at kontakte Stofa endnu engang.
Tak for jeres input's
--
#6 Hvis du læser vilkårene, så vil du opdage at du betaler Stofa for en 100 Mbit/s forbindelse mellem central og modemmet.
Dit WiFi (og routningen ude på internettet) er best effort og du skal øvrigt ikke forvente 100 Mbit/s via WiFi stabilt.
--
[email protected] Den router du har køb kan som max også levere 100/100 så den er max belastet vis du prøver og køre fuld hastighed via kabel og har flere klinter på samme tid. du skulle have købt en router med gigabit porte
--
Define Mini~Noctua~AX750
I5-3570K-H105~Asus 780ti
ASUS MAXIMUS V GENE~Vengeance 1866mhz 16GB
2xSamsung 840 Pro~Ubiquiti~Synology 414 19TB
Har du sørget for at den har sidste nye firmware?
Rev. A
Firmware (1.16.B03) og en beta (1.17B01 BETA)
Rev. B
Firmware (2.09UIB02) og en beta (2.12B02 BETA)
Og sidst men ikke mindst prøvet at reset router?
De ting løser tit stabilitet og performance problemer.
--
#5
nej det er gak at der er folk som dig der har den mening.
de leverer en internet forbindelse (ISP)
Det har ikke noget med ens wifi at gøre.
Det er desværre bare blevet mainstream fordi folk som dig ikke kan finde ud af at holde igen og bare kræver og kræver og kræver.. konstant.
Derfor er det også typer som dig der belaster alle support afdelinger på tværs af alle udbydere fordi i klager over wifi
--
#10 Det er jeg nu ikke helt enig i, at hele ansvaret er hos kunderne alene.
Vil nu mene at ISP'erne selv er en del af problemet, og jeg har selv arbejdet i branchen.
De burde være bedre til reelt at fortælle og sikre kunderne at de faktisk forstår den teknologi de køber og bliver rådgivet om, principielt set kunne de jo øge etableringsomkostningerne for slutkunden og tilbyde autoriseret WiFi installation/rådgivning.
--
[email protected]
--
Sidst redigeret 18-04-2018 10:42