Hejsa folkens!
Advarsel! Lang besked da det er et yderst teknisk og omfattende problem.
Den er helt galt med internettet, det har stået på i lang tid og jeg møder absolut ingen hjælp eller fremgang hos Yousee, så jeg er utroligt desperat og frustreret og søger nu alt den hjælp jeg kan få.
Meget kort forklaret, er mit problem af en teknisk slags, hvor vi har en hurtig 300/60 forbindelse hos Yousee, som kører ganske glidende, bare med en, for her i hjemmet, altødelæggende fejl. Fejlen består i at der gennemsnitligt hver time er et udfald på forbindelsen. Dette udfald resulterer i at specielt online computerspil er en forfærdelig oplevelse. Ganske vidst kan man spille en times tid uden problemer, men så sker det, forbindelsen ”spiker” fra en stabil lav latency på måske 20-40ms op til en 1000 stykker, gerne hvor den går lidt op og ned et par sekunder, herefter er alt stabilt igen… altså til næste gang vi får et udfald.
Problemet er en sådan slags, så det er utroligt svært at få hjælp og sammenligne med andre af naboer og i området, da ”Hr. og Fru Jensen” jo ikke spiller kompetitive computerspil online og nok ikke mærker en sådan teknisk fejl, når de maksimalt bare streamer film og browser sociale medier.
Jeg har haft en fejlmelding åben hos Yousee i næsten et halvt år som ikke har forbedret noget som helst. De har lukket fejlmeldingen med forklaringen: ”Det er et software problem, som vi håber at kunne løse i en nær fremtid” uden at specificere hvad de mener med at software problem (og hvor det eventuelt ligger henne). Det er en måned siden nu og jeg har stadig et problem med min internetforbindelse.
Jeg ved at mange af i rare folk herinde, nok en del med flere IT kompetencer end mig også, vil komme med en masse forslag på gør-det-selv løsninger, så jeg vil bare lige gøre det tydeligt at ALT der kan afprøves og skiftes, i hvert fald langt mere end man kan forvente af en som betaler for at få velfungerende internet, er blevet prøvet!
Vi har prøvet alle kombinationer af hardware og enheder
...og for at gøre det helt 100% klart og tydeligt så oplever hele mit netværk udfaldet, da min roomie og jeg begge lagger i samme og forskellige spil på eksakt samme tidspunkt det sker... også selvom vi er forbundet på forskellige måder (kabel og trådløs).
- Testet med og uden trådløst internet
- Skiftet alle ethernet kabler
- 3 forskellige Yousee Modemer, 2 af egne routere, diverse switches (i alle tænkelige kombinationer) Der er testet med Sagemcom 3890 og 3890V3 og et lidt ældre D-Link. Personligt har jeg testet med diverse Asus routere fra Elgiganten i eksempelvis BridgeMode.
- Prøvet kun at være en enkelt maskine koblet på (i alle tænkelige kabel, trådløs osv. kombinationer)
- Tekniker har skiftet ”dåsen” i hjørnet hvor coaxial og antenne er
- Tekniker har kravlet rundt på loftet i lejligheden og skiftet ting ud (han snakkede om nogen frekvenser der var acceptable, men godt kunne forbedres)
De kan INGEN problemer se med deres udstyr, men anerkender de problemer jeg beskriver og det jeg har vist screenshots af og alt der kunne vises (også LIVE hvor tekniker på besøg kunne se vores lagspike og af det også blev afspejlet i CMD)
Hvordan ved jeg så at der et problem, som ikke ligger i min egen lejlighed?
Problemet er mest tydeligt når man spiller, så ganske enkelt sidder jeg med CMD (kommandopromt) åben og pinger eksempelvis 8.8.8.8 eller Dr.dk imens jeg spiller. Hvis jeg så får en voldsom lagspike i spillet, kan jeg med det samme se det i min test i CMD. For yderligere at bekræfte at det er forbindelsen ud af lejligheden foreslog teknikeren at jeg pingede standard gateway altså IP på modemet. Der var aldrig nogensinde udsving på internet pings.
Jeg har brugt noget der nærmer sig eller måske endda har overskredet 100 timers egen tid og ressourcer på problemet. Penge og energi på at skifte hardware selv, som eksempelvis købe router, switches osv. i Elgiganten for at teste alt tænkeligt.
Jeg er nødt til at komme videre med problemet og første skridt i går var at koble mig på overboens internet, som de hjalp mig på, fordi deres børn selv spiller, for så at køre samme tests fra min bærbar med præcis samme resultat og problemer som vores eget netværk oplever. Denne test blev gjort med en bærbar, hvor jeg på samme tid testede på eget netværk med min stationær. De har samme udsving og lag spikes som os, men hvad jeg umiddelbart kunne se så skete de ikke på samme tidspunkter, men ligeså ofte. Meget mystisk???
Jeg har lige snakket i telefon med deres almindelige tekniske support, altså dem man bare kommer i kontakt med ved at ringe 70704040. Hun kunne intet bidrage med og siger min sag rent faktisk er afsluttet. Altså da jeg fik at vide problemet er software relateret har de lukket fejlmeldingen.
De gør intet ved det tyder det på… Så hvad i alverden skal jeg gøre nu folkens og hvad er mine rettigheder egentlig? Jeg er meget tæt på at give helt op, men det godt nok noget L-O-R-T når jeg betaler for det her!
https://imgur.com[...]
Her er et billede med flere af eksemplerne taget fra cmd. Alle eksemplerne er taget på tidspunkter hvor der er oplevet lag i spillet Dota 2, hvor vi er connected typisk til servers i Frankfurt, Luxembourg eller Stokholm.
Tusind tak til dem der gider læse alt det her lort igennem fra top til bund og svarer i tråden generelt :)
--