Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Udfald på internettet (voldsomme lag spikes)

Af Mega Supporter Reptyl | 27-09-2018 22:00 | 1253 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hejsa folkens! Advarsel! Lang besked da det er et yderst teknisk og omfattende problem. Den er helt galt med internettet, det har stået på i lang tid og jeg møder absolut ingen hjælp eller fremgang hos Yousee, så jeg er utroligt desperat og frustreret og søger nu alt den hjælp jeg kan få. Meget kort forklaret, er mit problem af en teknisk slags, hvor vi har en hurtig 300/60 forbindelse hos Yousee, som kører ganske glidende, bare med en, for her i hjemmet, altødelæggende fejl. Fejlen består i at der gennemsnitligt hver time er et udfald på forbindelsen. Dette udfald resulterer i at specielt online computerspil er en forfærdelig oplevelse. Ganske vidst kan man spille en times tid uden problemer, men så sker det, forbindelsen ”spiker” fra en stabil lav latency på måske 20-40ms op til en 1000 stykker, gerne hvor den går lidt op og ned et par sekunder, herefter er alt stabilt igen… altså til næste gang vi får et udfald. Problemet er en sådan slags, så det er utroligt svært at få hjælp og sammenligne med andre af naboer og i området, da ”Hr. og Fru Jensen” jo ikke spiller kompetitive computerspil online og nok ikke mærker en sådan teknisk fejl, når de maksimalt bare streamer film og browser sociale medier. Jeg har haft en fejlmelding åben hos Yousee i næsten et halvt år som ikke har forbedret noget som helst. De har lukket fejlmeldingen med forklaringen: ”Det er et software problem, som vi håber at kunne løse i en nær fremtid” uden at specificere hvad de mener med at software problem (og hvor det eventuelt ligger henne). Det er en måned siden nu og jeg har stadig et problem med min internetforbindelse. Jeg ved at mange af i rare folk herinde, nok en del med flere IT kompetencer end mig også, vil komme med en masse forslag på gør-det-selv løsninger, så jeg vil bare lige gøre det tydeligt at ALT der kan afprøves og skiftes, i hvert fald langt mere end man kan forvente af en som betaler for at få velfungerende internet, er blevet prøvet! Vi har prøvet alle kombinationer af hardware og enheder ...og for at gøre det helt 100% klart og tydeligt så oplever hele mit netværk udfaldet, da min roomie og jeg begge lagger i samme og forskellige spil på eksakt samme tidspunkt det sker... også selvom vi er forbundet på forskellige måder (kabel og trådløs). - Testet med og uden trådløst internet - Skiftet alle ethernet kabler - 3 forskellige Yousee Modemer, 2 af egne routere, diverse switches (i alle tænkelige kombinationer) Der er testet med Sagemcom 3890 og 3890V3 og et lidt ældre D-Link. Personligt har jeg testet med diverse Asus routere fra Elgiganten i eksempelvis BridgeMode. - Prøvet kun at være en enkelt maskine koblet på (i alle tænkelige kabel, trådløs osv. kombinationer) - Tekniker har skiftet ”dåsen” i hjørnet hvor coaxial og antenne er - Tekniker har kravlet rundt på loftet i lejligheden og skiftet ting ud (han snakkede om nogen frekvenser der var acceptable, men godt kunne forbedres) De kan INGEN problemer se med deres udstyr, men anerkender de problemer jeg beskriver og det jeg har vist screenshots af og alt der kunne vises (også LIVE hvor tekniker på besøg kunne se vores lagspike og af det også blev afspejlet i CMD) Hvordan ved jeg så at der et problem, som ikke ligger i min egen lejlighed? Problemet er mest tydeligt når man spiller, så ganske enkelt sidder jeg med CMD (kommandopromt) åben og pinger eksempelvis 8.8.8.8 eller Dr.dk imens jeg spiller. Hvis jeg så får en voldsom lagspike i spillet, kan jeg med det samme se det i min test i CMD. For yderligere at bekræfte at det er forbindelsen ud af lejligheden foreslog teknikeren at jeg pingede standard gateway altså IP på modemet. Der var aldrig nogensinde udsving på internet pings. Jeg har brugt noget der nærmer sig eller måske endda har overskredet 100 timers egen tid og ressourcer på problemet. Penge og energi på at skifte hardware selv, som eksempelvis købe router, switches osv. i Elgiganten for at teste alt tænkeligt. Jeg er nødt til at komme videre med problemet og første skridt i går var at koble mig på overboens internet, som de hjalp mig på, fordi deres børn selv spiller, for så at køre samme tests fra min bærbar med præcis samme resultat og problemer som vores eget netværk oplever. Denne test blev gjort med en bærbar, hvor jeg på samme tid testede på eget netværk med min stationær. De har samme udsving og lag spikes som os, men hvad jeg umiddelbart kunne se så skete de ikke på samme tidspunkter, men ligeså ofte. Meget mystisk??? Jeg har lige snakket i telefon med deres almindelige tekniske support, altså dem man bare kommer i kontakt med ved at ringe 70704040. Hun kunne intet bidrage med og siger min sag rent faktisk er afsluttet. Altså da jeg fik at vide problemet er software relateret har de lukket fejlmeldingen. De gør intet ved det tyder det på… Så hvad i alverden skal jeg gøre nu folkens og hvad er mine rettigheder egentlig? Jeg er meget tæt på at give helt op, men det godt nok noget L-O-R-T når jeg betaler for det her! https://imgur.com[...] Her er et billede med flere af eksemplerne taget fra cmd. Alle eksemplerne er taget på tidspunkter hvor der er oplevet lag i spillet Dota 2, hvor vi er connected typisk til servers i Frankfurt, Luxembourg eller Stokholm. Tusind tak til dem der gider læse alt det her lort igennem fra top til bund og svarer i tråden generelt :)
--
#1
Klump
Monsterbruger
27-09-2018 22:08

Rapporter til Admin
Når du får de her spikes, så prøv lige at lav en hastigheds test på yousee.dk (eneste yousee godkender som bevis for eventuelle fejl) Fordi det kan sagens være kapaciteten på deres central som er helt hen i vejret. Rent rettighedsmæssigt har du sådan set ingen, så længe at YouSee levere den båndbredde de har solgt dig, altså 300/60Mbit eller derover. At du har lagspikes til udlandske servere, kan skyldes mange ting og ligeså snart det er en faktor de ikke kan kontrollere, så er der ikke rigtig noget at gøre.
--
Sidst redigeret 27-09-2018 22:10
#2
Reptyl
Mega Supporter
27-09-2018 22:14

Rapporter til Admin
#1 Det sker også til danske servere. Det er dog utroligt svært at lave hastighedstest på noget som sker i så kort et tidsrum :/
--
#3
Klump
Monsterbruger
27-09-2018 22:25

Rapporter til Admin
Har du prøvet at lave en Pathping? og tracert? For at se om den eventuelt mister forbindelse til et HOP eller noget i den stil :)
--
#4
Coff
Super Supporter
28-09-2018 00:13

Rapporter til Admin
Har du udfald når du pinger din gateway eller når du pinger f.eks. google? Ud fra din tekst så er det kun på indersiden at du har fejl, dvs når du pinger gatewayen og hvis det er det, ja så er det jo dit eget net som har et problem og det kan Yousee ikke gøre så meget ved ;-)
--
#5
Reptyl
Mega Supporter
28-09-2018 01:34

Rapporter til Admin
#4 Jeg er ret sikker på at jeg har skrevet: - At jeg pinger ud af min lejlighed til eksempelvis 8.8.8.8 som giver udfald - At jeg har pinget gateway (har også forsøgt det imens jeg også pinger UD til 8.8.8.8) hvor gateway ikke giver noget udfald
--
Sidst redigeret 28-09-2018 01:34
#6
Reptyl
Mega Supporter
28-09-2018 01:36

Rapporter til Admin
#3 Nej ved ikke hvordan jeg skal bruge dem og hvad de fortæller mig i forhold til min latency og når jeg søger på hvordan man laver en pathing og tracert i cmd kan jeg ikke se hvad info jeg skal bruge der? Når jeg pinger 8.8.8.8 og skriver "-t" kører den bare uendeligt og jeg kan se præcist når eller scrolle tilbage når jeg får en lagspike og kan se udfaldet, ligesom jeg viser det i billeder jeg har uploadet.
--
#7
Bundy
Maxi Supporter
28-09-2018 16:51

Rapporter til Admin
Har du overvejet at skifte internetudbyder? Jeg er klar over at du ikke kan få samme hastighed, nødvendigvis, hos andre, men måske det alligevel giver mindre hovedpine :)
--
Hvis du kan læse dette, har du tabt.
#8
TwinX
Monsterbruger
28-09-2018 17:05

Rapporter til Admin
Havde lignende problem hos yousee for år tilbage. Var igennem samme trummerum med uduelige ansatte der fattede minus af deres job. Jeg var så heldig at jeg en dag fik fat i en kvindelig supporter der rent faktisk vidste hvad mit problem udsprang af. For meget trafik på den "kanal" jeg var på. Hun ændrede et eller andet i sin ende, bad mig genstarte router m.m., og vupti var probs væk. Hvis du har brugt så lang tid og nabo med samme udbyder oplever det samme; og de ikek kan eller vil hjælpe, så skift da udbyder omgående !
--
#9
Reptyl
Mega Supporter
30-09-2018 14:16

Rapporter til Admin
Hvis jeg skifter udbyder får jeg jo samme forbindelse men bare fra et andet firma. Fx hiper. Alternativt noget gammeldags bredbånd som et alt alt for langsomt. Jeg tror dog jeg har fikset det. Jeg slog UPnP fra i modemet og vi får max 1 lagspike om dagen nu. Vi føler det ikke mere når vi spiller. Hvordan kan så mange support og teknikere ikke engang foreslå mig det, men en person fra yousee forum spørger og det virker??
--

Opret svar til indlægget: Udfald på internettet (voldsomme lag spikes)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE