Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Stofa og ustabilt netværk

Af Gigabruger Jedihamster | 31-08-2019 15:02 | 1670 visninger | 10 svar, hop til seneste
Jeg er lige flyttet ind i en lejlighed hvor min roomie har boet i 4 år. Hun har lige nedgraderet sit abonnement hos Stofa til en 100/50 mbit linje. Dog er vi begyndt at få problemer med nettet - vi bliver smidt af lidt forskudt, hvor vi i små perioder ikke kan komme på nettet. Det kan være på bærbaren, mobiltelefonen, og sågar mit fjernsyn igår hvor jeg flere gange i løbet af min film oplevede at Netflix ikke havde internet. Der er ingen problemer med hastigheden (umiddelbart). Jeg ringede ind til Stofa idag for at høre hvordan og hvorledes - teknikeren snakkede noget om nogle tal (48 og 50) og at forbindelsen prøvede at kompensere for et eller andet med et signal der var for stærkt. Først ville han dog have at jeg prøvede med et andet antenne kabel, og jeg blev derfor sendt ned i Århus efter et nyt antennekabel. Vi aftalte at jeg ville vende tilbage hvis problemet stadig var til stede. Jeg hentede kablet, men da jeg skulle sætte det til routeren så var den 'pind' der sidder i kablet og går ind i routeren for tyk - den passede altså ikke ind i routeren. Efter at have snakket med min roomie så virker det også meget mærkeligt at vi har disse problemer nu. Den eneste ændring der er sket er i abonnementet - router og modem er det samme som det altid har været, og udbyderen har også hele tiden været Stofa. Da jeg snakkede med teknikeren i telefonen sagde han at de ville sende en tekniker ud hvis det nye antennekabel ikke virkede. Jeg spurgte om det var på deres regning, og det ville han ikke sige med sikkerhed - han sagde at det godt kunne være noget vores udlejer skulle dække hvis ikke det var i deres udstyr problemet lå. Dog kan man vel godt konkludere nu at når udstyret er det samme som det der altid har virket, så kan det vel aldrig blive os der skal betale for det - vel? Hvad synes i jeg skal gøre for at forsøge at løse dette problem så vi ikke hele tiden bliver smidt af nettet og bliver afbrudt i vores film og forbindelser?
--
#1
Mr. WoLF
Guru
31-08-2019 15:53

Rapporter til Admin
Jeg har boet et sted hvor signal var for stærkt, der skulle jeg have en dæmper på før der kom stabilt signal. Hvordan ser det ud hvis du laver ping til google?
--
#2
Jedihamster
Gigabruger
31-08-2019 17:11

Rapporter til Admin
#1 Får en avg ping på 26ms ved 4 pakker sendt til google.com Ved ikke hvilke informationer du ellers skal bruge :-)
--
#3
Coff
Maxi Supporter
31-08-2019 17:29

Rapporter til Admin
Jeg har ikke oplevet at pinden har været for tyk på et antennestik. Kan du ikke lige tage et billede af det? Nogle gange kan det godt være svært at få det til at passe, men det _burde_ virke. Hvilken router har du?
--
#4
palle
Gæst
31-08-2019 17:40

Rapporter til Admin
Antennekablet skal være med F-connector (skal skrues på).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Jedihamster
Gigabruger
31-08-2019 18:43

Rapporter til Admin
Her er et billede der illustrerer: https://www.avxperten.dk[...] Altså det nuværende antenne kabel er det med den tyndeste pind og det jeg fik hentet er det med den tykkeste. Men er det ikke ligemeget hvis forbindelsen har virket fint før at abonnementet blev nedgraderet? Udstyret er jo det samme som da det fungerede fint.
--
#6
Coff
Maxi Supporter
31-08-2019 19:48

Rapporter til Admin
Så har du fået et forkert kabel. Der skal som #4 siger være f-stik i begge ender.
--
#7
Jedihamster
Gigabruger
31-08-2019 22:38

Rapporter til Admin
Igen, er det ikke ligemeget? Hvis opsætningen før har virket fint, hvad skal det så ændre at jeg får et nyt antennekabel?
--
#8
DeXTer_DK
Maxi Supporter
01-09-2019 12:44

Rapporter til Admin
Er det på kabel også er problem ? eller snakker vi kun wifi? hvis udbyderen siger signalet er fint sp ligger fejlen nok et andet sted. At nettet forsvinder er en lidt for bred beskrivelse til man kan sige noget om det, du kan have fantastisk signal ind via coax også have en router der fejler og smider brugerne af. hvis du har den fra udbyderen så er det tit den det er galt med, det er trods alt en plastkasse der koster mindre end en god kop kaffe. :)
--
"Always bear in mind that your own resolution to succeed, is more important than any other one thing."
#9
MalloDK
Gæst
01-09-2019 13:14

Rapporter til Admin
Stofa Supporter her - Dét du oplever, med at blive smidt af WiFi er naturligvis beklageligt, men er ikke på nogen måde et nyt problem. Jeg får dagligt 20-30 opkald der er PRÆCIS dét som du siger her.. HVER DAG. Jeg vil ikke udelukke modem'et er defekt, men som der bliver sagt tidligere i tråden, er det ikke den bedste router på markedet som vi tilbyder. Mod-argumentet er så "Så send da noget bedre, jeg betaler jo for det?" - Hvortil svaret er nej, det gør du ikke. Du betaler for det signal der går til routeren, og de 4 LAN porte der sidder deri, hvoraf den første er opsat til at køre 1000mbit/s, hvor de andre kører 2Mbit/s - de er altså tiltænkt vores Smart TV Bokse. Det har tidligere virket, og det er jo fantastisk. Nu virker det ikke mere. Sådan er det med al elektronik, som det er med biler.. Du kan have kørt den samme bil i 6 år uden problemer, og pludselig kommer der en indikatorlampe i instrumentbrættet, det er fordi NOGET har ændret sig. Om det er dækkene der gisper efter luft, eller i dette tilfælde, WiFi signalet der af ny-introducerede årsager bliver forstyrret, er ikke noget vi kan se. Der findes udstyr der kan måle det, men meldingen vil være den samme: Ekstern Router. Jeg kan afsløre så meget at Torsdag i næste uge præsenteres VI i supporten, for den kommende løsning på WiFi problemet. Indtil da, og indtil produktet er lanceret for offentligheden, er det stadig eksterne routere fra ElMutant/Bilka osv der er løsningen. Håber det gav lidt oplysning :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Jedihamster
Ultrabruger
02-09-2019 16:33

Rapporter til Admin
#9 Mange tak for svaret. Mener du dermed at den bedste løsning er at købe vores egen router og sætte den til modemmet i stedet for den nuværende router?
--

Opret svar til indlægget: Stofa og ustabilt netværk

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE