Prøv ping plotter eller winmtr til at se hvor i ledet at trafikken bliver tabt. Så har du et bedre bevis hvis det er i stofa eget netværk :)
--
Fiber eller coax?
og ja, som #1 siger så skal du prøve at samle lidt data for hvor på strækket dine pakker bliver smidt væk.. husk at stofa ikke kan garantere dig noget udenfor deres netværk.. de kan måske ændre lidt i routningen hvis dine beviser er fornuftige, men det er ikke altid de “gider”
--
:)
ring til stofa (hvis du er coax kunde) og bed om at få lavet en smokeping. hvis supporten får det ordnet, kan du vende tilbage efter en uges tid for at tjekke op på om de kan se udfald. hvis de ikke kan se udfald, så er det bare ærgerligt. jeg kan _garantere_ dig for, at der ikke bliver ændret routing pga. pakketab i spil.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Find IP-adressen eller FQDN på den server du spiller på.
Åben kommandoprompten på maskinen, og så
pathping IP/Hostnavn
F.eks.
pathping 212.242.40.3 eller pathping dr.dk
denne kommando vil nu tjekke ruten til destination, og så stå i nogle minutter og teste, for til sidst give en oversigt over ruten, tabte IP-pakker (hvis nogen), samt hvilke svartider routere har langs ruten til destination.
Lange svartider kan give indiaktioner af overbelatet kapacitet eller andre problemer. Osær hvis den første routers lange svartid, også kan ses og måles i de efterfølgende routere, men du skal være opmærksom på nogle forbehold.
Ping eller ICMP som det retteligt hedder, er oftest nedprioriteret trafik i forhold til anden trafik. Derudover kan der være elementer der decideret ikke svarer på ICMP.
Hvis der i din test var en router, som havde høj svartid og det skal selvfølgelig være den første router på ruten med høj svartid og du også kan se det eskalere i de efterfølgende routere, så undersøg nærmere om den konsekvent har høj svar tid. Dette gøres nemmest med almindelig ping kommando, feks.
ping 212.242.40.53 -t
-t gør at kommandoen kører uendeligt indtil du trykker CTRL+C.
Hvis der konsekvent er høj svartid kan det kraftigt indikere kapacitets problemer eller issue med routeren.
--