Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Compumail snyder med producentgaranti

Af Semibruger anox | 05-09-2023 17:09 | 5995 visninger | 75 svar, hop til seneste
Go'aften HOL, Jeg er nysgerrig at høre om andre er hoppet i samme fælde som mig hos Compumail. Købte 2 18TB Seagate diske, hvor under varebeskrivelsen står at der er 5 års producent garanti. Seagate har en fornuftig RMA service og giver lidt ro i sindet at de kan holdes kørende i mindst 5 år. Producentgarant: 5 års garanti https://www.compumail.dk[...] Modtager dog diskene og slår dem op hos Seagate. Ingen producent garanti og jeg skal derfor kontakte sælger: Compumail. Compumail beklager sig med at de ikke kan slå alle serienumre op og derfor ikke kan være sikre på information på deres side er korrekt. Men de mener ikke de skal ændre deres praksis. Jeg kan dog oprette en RMA, hvor jeg ikke ved om jeg skal betale 2x harddisk gebyr 250,- + forsendelse. Nu er det fordi jeg er IT-nørd, at jeg tjekker op :) Men føler mig nu godt og grundig snydt med kun 2 års garanti, fremfor 5 år. Er der andre der har prøvet det samme?
--
#1
potteplante
Giga Supporter
05-09-2023 17:13

Rapporter til Admin
Du har vel kun 2års reklamationsret?
--
Google is your friend!
#2
anox
Semibruger
05-09-2023 17:17

Rapporter til Admin
#1, Seagate har typisk 5 års garanti på Enterprise diske ved privat salg. Disse diske Compumail har fået fat i, har formodentligt været solgt som et større system til en virksomhed, hvor der ikke er garanti. Men de sælger dem dog videre som værende med 5 års garanti. Når jeg slår dem op på Seagate: This product was originally sold as a part of a larger system. Please contact the system manufacturer or your place of purchase for warranty support.
--
Sidst redigeret 05-09-2023 17:19
#3
BoreBissen
Guru
05-09-2023 17:27

Rapporter til Admin
Der er en grund til at Compumail.dk som regel er de billigste, de snyder hvis de kan komme afsted med det! Har oplevet det first hand med en helt ny printer. Og det er langt fra føste gang at emnet er oppe herinde. https://www.google.dk[...] Så heller betale en smule mere og så få en god service.
--
Ryzen 5700x | 16 GB RAM 3200 MHz ASUS STRIX B550-F | PNY 480 GB SSD | Kingston NV2 NVMe - 1TB ASRock Rx 6800 XT 16 GB | NZXT C850 | Corsair H115i
--
Sidst redigeret 05-09-2023 17:27
#4
anox
Semibruger
05-09-2023 17:34

Rapporter til Admin
#3, jeg plejer at købe hos Computersalg som er dyre, men har langt bedre service. Jeg har allerede haft en dårlig erfaring med Compumail, men troede dog ikke de kunne være så frække som her o_0 Seagate har nemlig en fornuftig RMA service, så kunne gå uden om Compumail hvis uheldet var ude. Desværre var der ingen andre butikker der havde det gode 'tilbud' af diske, men nu ved jeg da hvorfor: snyd og bedrag :)
--
Sidst redigeret 05-09-2023 17:35
#5
Thomas G
Supporter Aspirant
05-09-2023 21:26

Rapporter til Admin
Tak fordi du postede det, så lærte jeg noget nyt idag.
--
#6
EXIA
Super Nørd
05-09-2023 21:45

Rapporter til Admin
Vær opmærksom på at reklamationsret og garanti ikke er det samme. Du har altid 2års reklamationsret jf købeloven mens garantien er noget producenten yder.. Jeg har aldrig haft problemer med compumail og har haft fået ombyttet defekte grafikkort mv.
--
1[R9 3950X|RX 7900XTX 24GB|X570|32GB 3600MHz] 2[R9 3900X|RTX 3080 TUF|X570|32GB 3200MHz] 3[R9 5900X|RX 6800 16GB|X570|32GB 3600MHz]
#7
anox
Semibruger
05-09-2023 21:56

Rapporter til Admin
#6, det er korrekt mht reklamationsret. Problemet opstår efter de 2 år. De er købt med 5 års producent garanti, men Compumail har valgt at sælge nogle der ikke har producent garanti. Dvs. falsk markedsføring og den aftale der er indgået burde være ugyldig. Jeg blev noget forundret, da jeg ringede til Compumail, at de ikke skraks vedkendte sig fejlen og fik den rettet. I skrivende stund sælger de fortsat diske med 5 års producent garanti. Det virker kalkuleret og systematisk desværre. Det er de færreste der tjekker op på garanti, før uheldet er ude.
--
Sidst redigeret 05-09-2023 21:57
#8
anox
Semibruger
05-09-2023 22:14

Rapporter til Admin
Jeg tjekkede kvitteringen fra Compumail. Der står serie nummer på de diske der var sendt. Så tip til andre. Tjek garanti, inden du modtager pakken, så kan du evt. afvise pakken. Det kan spare dig for en del besvær :)
--
#9
Martin.v.r
Guru
05-09-2023 22:56

Rapporter til Admin
hvis der er til et firma er der kun 1år Du skulle være bosat i Norge ,der siger loven 5 år på alt hw
--
asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@5000MHZ cl18 1000W ROG STRIX ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 05-09-2023 22:57
#10
anox
Semibruger
05-09-2023 23:15

Rapporter til Admin
#9, det lyder jo godt. Men tænker det er med i prisen, ligesom de 5 års garanti betales igennem en lidt højere produkt pris. Compumail har formodentligt i dette tilfælde blot hapset difference-gevinsten. Håber der er andre der kan bruge min erfaring :) Jeg ved endnu ikke jeg skal bøde for min. Men holder Jer opdateret.
--
#11
FlyingHippo
Monster Supporter
05-09-2023 23:41

Rapporter til Admin
I hate to sound like a broken record, men hold jer fra det firma!
--
Comicsdk er nok ikke så slem endda :)
#12
MadsFerguson
Junior Nørd
06-09-2023 09:33

Rapporter til Admin
#2 Du har ret, det er stensikkert nogle diske de har løftet billigt fra en Broker og så er de skide ligeglade med at produktet slet og ret ikke er det samme som Seagate sælger (pga. den manglende producentgaranti) Jeg havde sendt diskene tilbage og smidt den manglende producentgaranti efter dem. Ville de tabe sådan en sag hvis den gik til forbrugernævnet (Jeg er ikke sikker på hvad de hedder?)
--
Systems Engineer, High Performance Computing.
#13
Die_Happy
Supporter
06-09-2023 10:05

Rapporter til Admin
Send dem retur og kræv pengene tilbage. De har solgt dig et produkt som ikke holder hvad det lover.
--
5950x | RTX 3090 | WD Black SN850 2TB | EKWB 2x360mm
#14
RecycledBits
Monsterbruger
06-09-2023 11:01

Rapporter til Admin
Jeg har oplevet det en gang med en WD disk hos B.J. Trading. De var ligeglade, så jeg stoppede med at købe yderligere hos dem. De 5 års garanti er altid noget jeg kigger efter når jeg køber harddiske, så Compumail bliver fravalgt nu.
--
#15
anox
Semibruger
06-09-2023 11:04

Rapporter til Admin
#12, mener det hedder Nævnets hus, men har aldrig før brugt dem. Men da der er tale om et større beløb - 4k, burde de kunne tage sagen. Men inden jeg maler fanden på væggen, skal Compumail naturligvis have chancen for at behandle sagen. Deres 1. line support mener ikke det er en fejl og at de blot er reseller - dermed sender aben videre til deres leverandør. Har bedt om at blive kontaktet af en leder, hvormed jeg håber at De godt kan erkende det er en fej. #13, tak for opbakningen. Synes det er mange penge at have ude at svømme; og deres support har indtil nu, ikke været en særlig behagelig oplevelse. Pakken bliver sendt i dag, så frem jeg modtager en pakke label fra Compumail.
--
Sidst redigeret 06-09-2023 11:06
#16
the688
Guru
06-09-2023 11:05

Rapporter til Admin
Tak for heads-up, OP! Og ja, jeg ville også bede dem lade handlen gå retur. Ikke nok med at producenten normalt giver 5 år, hvilket er "almen viden" (..for folk som dig og mig) men Compumail reklamerer sågar med det, så de har ingen "undskyldning" ..og til de mange som fortæller om forskellen på reklamationsret og garanti, så er det korrekt. Det har bare intet med denne sag at gøre, hvilket det lader til at trådstarter ganske udemærket er klar over :)
--
"ORK SATME!"
#17
jxs
Nørd Aspirant
06-09-2023 11:13

Rapporter til Admin
Uanset hvilket firma du handler med, er der dårlige historier. Men de skal selvfølgelig retur de diske, når du ikke har fået det du har købt. Jeg har også haft et par uheldige handler med compumail... men det har jeg også med proshop, computersalg og komplett. Jeg vil sige at jeg har positive ting at sige om Bilka, altså hvis det du leder efter sælges der. Min erfaring er at de bare giver dig pengene tilbage hvis der er det mindste - de mennesker de har ansat i kundeservice virker ikke til at vide noget som helst om noget som helst og det omfavner firmaet ved bare at give kunden ret, indenfor rimelighedens grænser. Jeg har erfaret at bilka tog et TV retur efter 5 måneder fordi de specs det var solgt med, ikke var de rigtige specs på TV'et. det synes jeg er god service. Men det er jo super svært at vurdere ud fra de få handler vi her på hol.dk laver hos dem. FIrmaet bag compumail omsatte for over en mia. kr. i 2022.
--
63 plusser på whitelisten.
#18
anox
Semibruger
06-09-2023 12:00

Rapporter til Admin
#17, udfordringen i min sag er, at kundeservice medarbejderen i Compumail ikke mener der er tale om en fejl. Dvs. Compumail tager 125,- i gebyr per disk i retursag + fragten. Det løber sig op i omkring 300,-. Det er naturligvis ikke en bondegård, men det er mere princippet i det. De reklemere et produkt og sælger reelt et andet. Det er ikke ok. Jeg undre mig som kunde, at de ikke blot ligger sig flat ned og erkender fejlen. Det står sort på hvidt på deres hjemmeside: 5 års producent garanti.
--
#19
jxs
Nørd Aspirant
06-09-2023 13:04

Rapporter til Admin
#18 - Så skal du brokke dig noget mere... det er ikke godt nok. Dårlige anmeldelser på trustpilot, facebook, google... bed om at tale med en leder for deres kundeservice osv. Det er rigtigt at 300 kr. ikke er meget, men princippet skal du kæmpe for.
--
63 plusser på whitelisten.
#20
mindbuster
Nørd Aspirant
06-09-2023 13:11

Rapporter til Admin
Klart en principsag, Compufail skal rette op på fejlen.
--
10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x
#21
fisk7aal
Semi Supporter
06-09-2023 13:24

Rapporter til Admin
Tjaa, de har jo solgt en vare og leveret en anden. Resten er dårlige undskyldninger fra deres side.
--
#22
RecycledBits
Monsterbruger
06-09-2023 13:35

Rapporter til Admin
Jeg er helt enig i at det er en principsag. Hvis Compumail ikke retter ind ville jeg klage over vildledende markedsføring hos forbrugerombudsmanden.
--
#23
Jacob [5260 Od.S]
Semi Nørd
07-09-2023 09:01

Rapporter til Admin
Selvfølgelig retter de ikke noget og de indrømmer ikke noget. Benægt, benægt, benægt, de 3 nøgleord i forretningsbranchen i de senere år. Hvorfor kan man spørge. Jeg tror svaret er at "straffen" for opdagelse er til at bære. Jeg har lige købt en Makita Klipper hos Compumail: https://compumail.dk[...] Den har 3 års producentgaranti. Faktum er, at de kun gælder hvis du registerer dit køb senest X antal dage efter modtagelse. Har også købt Osram pærer hos Thansen , de glemte også lige at informere om at de skulle registreres, for at producentgarantien gjaldt. Det er dog ændret af Osram senere hen, for de nye jeg har købt, skal ikke registreres, står der på deres hjemmeside.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#24
ninjastyle
Ultrabruger
07-09-2023 12:27

Rapporter til Admin
Falsk varebetegnelse er ulovligt - det kan man ikke skrive sig ud af.
--
#25
Cocio21
Supporter
07-09-2023 15:33

Rapporter til Admin
Det var det samme shitshow for 20 år siden, de skylder mig stadig små 400.- for et defekt mobo som som de ikke ville refundere pga manglende I/O Shield, som de så selv har smidt væk eller hvad ved jeg, det manglede ihvertfald ikke før de modtag pakken og skulle refundere xD
--
#26
Kristina
Monster Nørd
07-09-2023 19:40

Rapporter til Admin
Groft vildledende markedsføring. At de ovenikøbet ikke engang anerkender det efter du konfronterer dem med det, er mindblowing. Den sag vinder du helt sikkert i Forbrugerklagenævnet. Du kan evt. prøve true dem med det, så kan det være, at de retter ind. Gud hvor jeg dog hader det firma.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#27
stallemanden
HOL Moderator
07-09-2023 23:18

Rapporter til Admin
Shit mand. Jeg måtte da lige tjekke den seneste disk jeg har købt ved dem, og den går heldigvis igennem ved Seagate - omend garantien ikke er fra jeg har købt disken, men efter alt at dømme fra Seagate har sendt disken.
--
https://onsdagssnegl.dk[...] "Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed"
#28
Anomynous
Semi Nørd
08-09-2023 08:51

Rapporter til Admin
Jeg ville lade handlen gå tilbage og det bør eller skal ikke koste dig en krone. Det er dem der har lavet en fejl. Hvis de ikke vil efterkomme det så ville jeg klage til forbrugerombudsmanden.
--
#29
anox
Semibruger
08-09-2023 15:53

Rapporter til Admin
Jeg vil lige give en opdatering hvor sagen står nu. Diskene er sendt tilbage og Compumail modtog dem i går torsdag. De forbeholder sig retten til at behandle sagen inden for 14 dage, hvilket jeg må siges, er lang tid de låser mig fast. De har dog givet tilsagn om, at jeg i starten af næste uge vil få mine penge tilbage. Nu må tiden vise hvad der sker. Jeg håber på en hurtig behandling. Lige nu betaler jeg for en Cloud løsning, som diskene ellers skulle spare mig for. Så jo længere tid der går, des mere taber jeg. Den besparelse jeg fik stillet i udsigt af Compumail, er allerede blevet spist op nu. Jeg har taget kontakt til Computersalg, som var så flinke at få lageret til at slå serie nummer op, på de ønskede diske. De har alle 5 års producent garanti. Så jeg kommer til at betale lidt mere, men så ved jeg til gængel at tingene er i orden.
--
#30
ReZel
Elite Supporter
08-09-2023 17:46

Rapporter til Admin
#29 Computersalg er sgu gode nok når det kommer til RMA på HDD´ere jeg har 2 gange modtaget DOA diske og have en blev beskadiget på grund af strømafbrydelse Alle 3 gange kunne jeg få lov og bestille en ny HDD imens den der var noget galt med var til RMA og så fik jeg pengene retur for den første disk når den kom retur fra RMA At det så tar forever er så noget helt andet det kan godt tage op til 6 uger før den første disk kommer retur så er måske derfor de godt vil gå med til at der bliver bestilt en ny HDD
--
Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520
#31
WakeyWakey
Giga Supporter
08-09-2023 17:50

Rapporter til Admin
Ay caramba, den er dum den der. :S
--
Main: Zen 5900x - RTX 4070Ti tuf - Strix x570i - trident z 16gb cl 16 3200mhz - Jonsbo A4 - H100i Capellix//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
#32
Cocio21
Supporter
08-09-2023 23:03

Rapporter til Admin
#29 De kan bare modregne din udgift til fragten via mit tilgodehavende så er du holdt skadefri, det er okay med mig så bliver de 369.- de har lånt af mig siden 2008 da brugt til noget langt om længe xD Spøg til side, man skulle næsten tror de for en gang skyld læser med, jeg tror det er første tråd jeg læser om dem hvor de rent faktisk giver sig ifh til kundens krav (eller ihvertfald medgiver dette, lad os nu se)
--
#33
anox
Bruger
09-09-2023 20:54

Rapporter til Admin
#32, jeg tænker også Compumail følger med herinde. Og jeg tror at De er bekymret for folk nu begynder at tjekke op på om de også er blevet snydt med producent garati på købte varer. Ligesom stallemanden har tjekket sine diske. Godt at høre du ikke er blevet snydt :) Compumail skrev følgende til mig i en mail: Vi har som udgangspunkt ikke kontrol over hvad de enkelte producenter tilbyder under producent garantien og hvilke serienumre der evt. skulle være undtaget. Specifikt i forhold til Seagate harddiske er der desværre ikke nogen visuel forskel på retail og "ikke retail"-diske, så det er desværre næsten umuligt at undgå at det kan ske. Som udgangspunkt tilbyder vi "kun" de lovpligtige 2 års reklamationsret på alle varer vi sælger til forbrugere. Jeg vil undersøge hvad der er af muligheder for helt at fjerne angivelsen af producent-garanti for at undgå forvirring. Jeg vil medgive det er en forklaring, men for mig volapyk. Der er ikke tale om nogen misforståelse. Det er falsk vare beskrivelse for den varer De har solgt. Der er tale om producent garanti og ikke reklamationsret. Compumail blander de to begreber sammen. Jeg er heldigvis fået mine penge retur og holdt skadesfri. Men har ingen undskyld fået fra Compumail, der på det groveste har misbrugt min tid, for 2 gange at gå på posthuset; samt at hænge i deres telefon-kø adskillige gange. Men det fortæller mig alt jeg har brug for at vide. Jeg handler ikke hos Compumail mere. Som en lille sidenote, er ovennænte harddisk blevet 125,- dyre. Kunne være en positiv udvikling, at de har hevet fat i deres leverandør. Men kunne også være de skulle have 125,- ekstra hjem for deres GDPR test gebyr. Det finder man kun ud af, hvis man tør bestille. Men tænk Jer nu godt om :)
--
Sidst redigeret 09-09-2023 20:55
#34
RecycledBits
Monsterbruger
09-09-2023 21:15

Rapporter til Admin
Nej, men de har kontrol over hvor de køber deres varer og hvad de reklamerer for på deres hjemmeside. Der er da absolut ikke betryggende at de ikke har styr på hvad det får leveret. Er det næste kopivarer fordi en indkøber faldt over noget billigt på Aliexpress?
--
#35
Stenbergg
Ny på siden
09-09-2023 21:30

Rapporter til Admin
#0 Ved nethandel har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Computermail skal ha deres fejl produkter tilbage.
--
Cpu: 5960x Mobo: asus x99 ws/ipmi Ram: 64 Gb Ssd: 2 x m.2 500 gb Hdd: 3 x 2 tv Os: Unraid
#36
TGB
Monsterbruger
10-09-2023 12:38

Rapporter til Admin
Compumail kæmper med næb og klør til det sidste, men det kan dog lykkes få dem trukket til truet, er min oplevelse Men man skal virkelig se sig for, når man handler med dem OG DERFOR ER DE BILLIGE Jeg er bare et Ekko af alle der har skrevet nogenlunde det sammen - Bare for at slå det fast
--
#37
TombStoneDK
Elitebruger
10-09-2023 16:19

Rapporter til Admin
#33 Det han skriver er en anderkendelse af at der ikke burde stå Producent Garanti når CompuMail ikke kan garantere at der er producent garanti, men stadig vagt nok til ikke at tage 100% ansvar. Det er klassisk corporation snak. Giv en forklaring uden at indrømme tydeligt at man har fucket op. Tror ikke du kunne få et bedre output end det du har fået.
--
ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 32GB 3200 - Gigabyte 4070ti Gaming - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic - Corsair H150i Elite
#38
Hans
Guru
10-09-2023 16:46

Rapporter til Admin
Fra et juridisk synspunkt, så er jeg ret sikker på, at forhandleren kommer til at hænge på 5 års garanti - Ikke blot de standard to år reklamationsret... Især når man tænker på, at de sandsynligvis godt ved det, hvilken gør at det lander et sted med bedrageri og falsk markedsføring... Lige meget hvad, så er det billigere at smide at par nye diske i din retning :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Profession keyboardkriger, tidligere bare kriger ;)
#39
nybruger2
Ny på siden
10-09-2023 16:55

Rapporter til Admin
Tvivler på det er snyd og bedrag #4 , der er vist ingen forhandlere der går ind og checker hver harddisk på producentens hj side. For hver gang de sælger en. Medmindre du spørger dem om de vil checke dem inden de købes. Jeg har kun gode erfaringer med Compumail, har købt nogle harddiske og jeg synes de pakker dem kanont godt ind i papkasser. Det er den eneste forhandler hvor harddisken blir ordentlig pakket ind.. Kan nævne en del andre forhandleren hvor den bare for lov at ryste rundt i kassen. Jeg vil altid købe harddisk hos Compumail pga de pakker dem forsvarligt ind. Kunne ikke finde dit link #anox ... men du skrev noget med info på den harddisk.... det er præcis det samme f.eks. text hos Proshop og Computersalg skriver om den Exos hdd og info og priserne er meget ens hos alle 3 forhandlere.
--
#40
BoreBissen
Guru
10-09-2023 17:01

Rapporter til Admin
#39 Compumail.dk medarbejder? Du bør læse HELE tråden, ikke bare et par indlæg.
--
Ryzen 5700x | 16 GB RAM 3200 MHz ASUS STRIX B550-F | PNY 480 GB SSD | Kingston NV2 NVMe - 1TB ASRock Rx 6800 XT 16 GB | NZXT C850 | Corsair H115i
--
Sidst redigeret 10-09-2023 17:01
#41
nybruger2
Ny på siden
10-09-2023 17:14

Rapporter til Admin
#40 nej Borebissen jeg har selv købt harddiske fra den nævnte webshop Compumail , og jeg kan ikke kende det billede... Anox har dog ændret i sit indlæg , så det for et par dage siden og i dag ville jeg give mit besyv med da jeg selv kun har positive handler med nævnte webshop. Prisen på de harddisk imellem de 3 webshops Computersalg, Proshop og Compumail ... der er prisen vist maks plus minus 100 kr for selvsamme harddisk, alle 3 skriver samme info med garanti under harddiskene.... Jeg har de gange jeg har bestilt harddisk hos dem , så er den pakket ind som en sandwich imellem 2 papkasser, det lidt svært at forklare, men de er ihvertfald pakket forsvarligt ind. Det kan andre der har bestilt ihvertfald kun give mig ret i. Min ven bestilte 3 hos en af de andre 2, og der lå harddiskene bare og sejlede rundt i papkassen (det er elendig håndtering i min optik). Borebissen jeg prøver bare at fortælle at det er mine oplevelser med dem. Men jeg er overbevist om at hvis du google klager over Computersalg og Proshop så dukker der sikkert også nogle op der. Og så meget billigere er Compumail altså endnu engang ikke i forhold til de andre ... maks plus minus 100 kr. Og der er ingen hos Proshop eller Computersalg der sidder og tester S/N nummer på hver harddisk de sender ud... det er med garanti !.
--
#42
BoreBissen
Guru
10-09-2023 17:19

Rapporter til Admin
#41 Bare sjovt at du lige faldt over Hardwareonline.dk - og allerførste indlæg er en lang forsvarstale for Compumail.dk Der er rigtig mange som oplever Compumail.dks rådne forretningsmoral. Har selv oplevet det first hand, hvor de stak mig en fed løgn om at en printers tromle ikke er en del af printeren, hvorfor de ikke ville oprette en RMA sag på den. Tog kontakt til Forbrugerklagenævnet, og de sagde at det ikke havde noget på sig.
--
Ryzen 5700x | 16 GB RAM 3200 MHz ASUS STRIX B550-F | PNY 480 GB SSD | Kingston NV2 NVMe - 1TB ASRock Rx 6800 XT 16 GB | NZXT C850 | Corsair H115i
--
Sidst redigeret 10-09-2023 17:20
#43
anox
Bruger
10-09-2023 17:20

Rapporter til Admin
#39, fejl kan naturligvis forekomme. Det er spørgsmålet hvilken procedure virksomheden har, når der sker fejl. Det er fint du ikke har oplevet fejl, for ellers var du stillet i samme ubehagelig situation. Telefonisk 1. line hos Compumail mener ikke det er en fejl og vil ikke anerkende den, derved holdes kunde i uvished - en rigtig ubehagelig situation. Deres ledelse erkender ligeledes ikke at der er sket fejl, men sender aben videre til deres leverandør og producent Seagate. De stiller mig derfor reelt kun i en situation hvor jeg kun kan gå til Husets nævn. Det blev også nævnt i telefon, hvorefter 1. line blot kom med et smørret grin. Det opsumere fint Compumail. #37, jeg har fået det bedste ud at en rigtig dårlig situation jeg er landet uforskyldt i. Så glad for jeg kan komme videre og har bestilt hos Computersalg :)
--
#44
ReZel
Elite Supporter
10-09-2023 17:22

Rapporter til Admin
#41 computersalg pakker HDD´ere på samme måde en masse pap lagt oven i hinanden tappet sammen med et hul kun lige stort nok til en HDD i midten så den ikke bliver kastet rundt Jeg har gemt nogle af dem i tilfælde af jeg selv skal sende en HDD for de er bedre end og pakke dem ind i en halv meter bubble wrap eller papir i en kasse
--
Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520
#45
nybruger2
Ny på siden
10-09-2023 17:34

Rapporter til Admin
Borebissen jeg har skrevet herinde som gæstebruger førhen. Så er ikke faldet over siden !!!!
--
#46
Tha PAC
Ultra Supporter
10-09-2023 17:34

Rapporter til Admin
Jeg handler rigtig meget med DCS.DK som er compumails erhvers butik. Om det ændrer noget ved jeg ikke, men altså jeg får kørt reklamation på mange ting hvert år, der er aldrig noget problem, og de sender nyt så snart jeg opretter RMA også sender jeg bare det defekte retur, så ledes min kunde oplever bedste mulige service. Men om det er fordi man handler med CVR nummer eller fordi man ligger mellem 500.000/1.000.000 hos dem hvert år ved jeg ikke, men snakker med mange andre små erhvers drivende, de har ihvertfald intet at klage over omkring servicen ved DCS Men igen nu har jeg aldrig prøvet at køre en retur sag pga noget producent garanti der manglede så ja måske de falder igennem der det ved jeg ikke
--
#47
nybruger2
Ny på siden
10-09-2023 17:48

Rapporter til Admin
Måske der er en der kan/måske ved .... hvis nu en producent (feks Seagate) giver 5 års garanti, hvornår starter producentens garanti så ? hvis forhandler det kunne være Proshop, Computersalg, Compumail ... vi er enige om at harddiskene blir næsten solgt ligeså hurtig som de kommer hjem til webbutikkerne. Gælder producents (Seagate) garanti fra når de sender den ud til forhandleren ??? Der er vel egentlig ikke noget forkert i de nævner de webbutikker skriver 5 års garanti. for det er der jo. Har kigget på alle 3 webbutikker og alle skriver det samme 5 års garanti.
--
#48
anox
Bruger
10-09-2023 17:50

Rapporter til Admin
#46, du er egentlig selv inde på det. Hvem vil du helst pisse af som kunde. En der ligger 5-10k/år eller en der ligger 500-1000k/år? Det er en no-brainer :) #44, har også gode erfaringer med Computersalg's indpakning :)
--
#49
anox
Bruger
10-09-2023 17:54

Rapporter til Admin
#47, der var ingen 5 års producent garanti på dem Compumail solgte. Typisk ligger harddisk producenten et par måneder til garantien, fra den er produceret. Du kan derfor stå med en disk der har lidt længere, eller lidt mindre alt efter hvor hurtigt den bliver solgt.
--
#50
ReZel
Elite Supporter
10-09-2023 18:00

Rapporter til Admin
#47 du skal vist læse igen diske der er købt har netop IKKE 5 års garanti så det er falsk reklame hvis ikke snyd Man køber en disk med 5 års garanti men når man så har modtaget den og prøver og registrere den hos Seagate så viser det sig at den slet ikke har 5 års garanti Jeg ville også selv blive mega pissed og forlange mine penge igen Hvis de så også gjorde det endnu slemmere ved og nægte der var en fejl så ville jeg også klage over det til forbrugerrådet
--
Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520
--
Sidst redigeret 10-09-2023 18:05
#51
nybruger2
Ny på siden
10-09-2023 18:08

Rapporter til Admin
#50 men allesammen skriver det jo, check selv. næ proshop gør sku ikke.... men så gør nogle flere af de andre det sku ... hmmm Jeg har dog selv købt Toshiba diske https://www.computersalg.dk[...] https://www.fcomputer.dk[...] de her links blir sikkert grimme når jeg trykker "Opret" :/
--
#52
nybruger2
Ny på siden
10-09-2023 18:09

Rapporter til Admin
hvorfor kan blir min tekst bare smidt op og linie smadret total skal man lave maks antal pr linie for ikke at få det fåårked op. Ja det skal man kunne jeg lige se. Så må jeg lave linien lidt kortere :) fremover kan ikk ændre de andre nu.
--
Sidst redigeret 10-09-2023 18:10
#53
ReZel
Elite Supporter
10-09-2023 18:16

Rapporter til Admin
Prøv og læs hver der bliver skrevet igen inden det bliver mere pinligt Seagate Exos har 5 år garanti det står på Seagate´s side at de tilbyder det med Exos og det ved alle der kender Seagate Exos serien og det er også derfor mange købe dem De tilbyder det også med Ironwolf Pro og nogle af Firecuda diskene Det har ikke en dyt med Danmark eller dansk butik og gøre man skal selv lave en konto hos Seagate og registrere sin disk for at få den 5 års garanti Det ved jeg for jeg har selv en konto med mere end 10 diske på min konto Det er skide lige meget hvad der står eller ikke står for den sags skyld på nogle danske sider og butikker og de har ikke noget med med sagen og gøre og det er det du ikke forstår Compumail sælger en Seagate Exos der burde have 5 år garanti men de har ikke fået den fra Seagate de har fået den et andet sted fra så fordi der har været en mellemmand ind over så er der IKKE 5 år garanti fra Seagate Fordi Compumail har fået den fra en 3 parts så er der ingen garanti fra Seagate forsøg på at registrere dem mislykkes så det er helt rent og klart snyd at Compumail har solgt en Exos unden og skrive at der ikke er garanti på den/dem De nægter så bagefter de har lavet en fejl
--
Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520
--
Sidst redigeret 10-09-2023 18:21
#54
nybruger2
Ny på siden
10-09-2023 18:18

Rapporter til Admin
In warranty. Exp Date: 2027/11/13 min sidste toshiba disk ser fin nok ud, købt 2/1 22' , det er dog 2 mdr mindre men det er sikkert helt normalt.
--
#55
nybruger2
Ny på siden
10-09-2023 18:22

Rapporter til Admin
#53 jeg er sku lidt for træt : / jeg ved bare hvad den skrev da jeg testede min hdd. Og jeg kan vel lave en RMA hvis den sku gå efter de 2 år.... direkte i mit tilfælde hos Toshiba, de skriver trods alt hvornår den gælder til.
--
#56
puma99dk|
Supporter
10-09-2023 18:27

Rapporter til Admin
#53 Har oprettet en bruger, dog i Seagates dejlige portal er min disk udenfor garanti, men bruger du deres warranty check så er den inde for garanti. Kan ikke kontakte dem online og email i min tråd er der autosvar på de ikke svare på den email mere virkelig dejlig service.
--
#57
ReZel
Elite Supporter
10-09-2023 18:33

Rapporter til Admin
#56 Ved ikke om deres telefon nummer stadig virker men prøv nogle på listen https://www.seagate.com[...] https://gethuman.com[...] Amazon er lige hvis ikke endnu mere shit end Seagate er og Amazon chatbot virker heller ikke hos mig så jeg har ringet til Amazon i USA et par gange for jeg ikke kunne komme igennem på anden måde Kommer du igennem til Seagate så klag over deres lorte side ikke virker Det var en 16 TB Ironwolf Pro min ven måtte smide ud fordi han ikke kunne komme igennem til Seagate Han smed den ud både fordi han ikke orkede og bruge mere tid på det og fordi hans engelsk ikke er godt nok til og klage
--
Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520
--
Sidst redigeret 10-09-2023 18:35
#58
puma99dk|
Supporter
13-09-2023 11:05

Rapporter til Admin
Nu er den os gal med Proshop: https://www.hardwareonline.dk[...] Jeg har købt 1xExos X18 16TB og Nikolaj ved Proshop syntes ikke der er noget forkert i at sælge ting som er del af noget større system som ikke er lavet til enkel salg. De vil heller ikke skrive noget på deres side om dette da det ikke er et problem fordi de selv skal stå for garantien. Det er jo til at brække sig over har altid haft en god service ved Proshop nu vælter det da helt hvis ikke moralen er iorden så kan jeg lige så godt handle hos ALSO el. EET Group og betale mere og få en "Genuine" disk for efter tiden selv om de skal ha mere.
--
#59
Cocio21
Supporter
14-09-2023 12:21

Rapporter til Admin
Omend ikke direkte relateret til tråden her, så skrev jeg en lille mail til Compumail og bad om mine 369.- igen endnu engang. Det var dog som forventet, og med beskeden "Vi kan og vil ikke bruge ressourcer på en 16 år gammel sag" erklærede de igen at de er fuldstændig ligeglade med at de beholder ens penge, Martin følte sågar at det var nødvendigt at fastlås at de ikke VIL afslutte sagen/give mig de penge igen xD Fair nok det er en gammel sag, men det er alligevel lidt stygt at man bare er helt okay med realt set at stjæle fra sine kunder xD
--
#60
Jesper Gæst
Monster Supporter
14-09-2023 14:48

Rapporter til Admin
#59 Jeg kan nu godt forstå et firma ikke vil rode op i en 16 år gammel sag. Det er jo ikke engang sikkert de har noget regnskabsmæssigt på så gammel en sag. Danske firmaer skal kun gemme regnskaber 5 år tilbage. Bid mærke i jeg på ingen måde tager stilling til om du burde have haft pengene, kun at hvis du ville lave en sag ud af det, skulle det være sket for rigtig mange år siden. (Rent juridisk har du sikkert også tabt retten til et hvert krav af den alder, pga forældelsesfrister)
--
Sidst redigeret 14-09-2023 14:48
#61
Juniel
Ny på siden
14-09-2023 14:53

Rapporter til Admin
De skylder os stadig mig for det tastatur de ikke sendte.
--
Sidst redigeret 14-09-2023 21:43 af Ronson
#62
anox
Bruger
15-09-2023 11:59

Rapporter til Admin
Trist at høre andre også har haft problemer med Compumail. De har et noget blakket ryg. Jeg har nu fået mine diske fra Computersalg. Denne gang Toshiba diske og der er som deres kundeservice sagde, 5 års producent garanti - helt til engang i 2028. Dejligt det endelig lykkes. Så skal der laves backup og Google 'Unlimited' cloud service, skal aflives! :)
--
#63
nybruger2
Ny på siden
15-09-2023 12:26

Rapporter til Admin
#62 jeg har købt 2 toshiba harddiske i år hos Compumail og de snyder ihvertfald ikke med garantien. Skal ikke kunne sige med Seagate da jeg undgår det mærke. Kan godt ligge et billede op så du kan se garantien på ja 3 stks fra Compumail.
--
#64
hat-af-dild
Ultrabruger
15-09-2023 22:55

Rapporter til Admin
Har selv haft en længere sag kørende mod Compumail. Denne sag valgte jeg at køre gennem Nævnenes hus ("forbrugerklagenævnet"), men måtte desværre trække stikket da omkostningerne for sagen (potentielt) ville overskride produktets pris. Jeg handler personligt aldrig ved Compumail igen.
--
#65
anox
Bruger
15-09-2023 23:40

Rapporter til Admin
#63, godt at høre du ikke har haft problem. Det ville også være kedeligt hvis det var alle diske de solgte. Jeg har omkring 20 diske blandet Seagate og Toshiba. Toshiba kan også lave fejl. Slår jeg eksempelvis en tidligere købt 18TB disk op på Toshiba warranty lookup (ikke en af de nye): https://myapps.taec.toshiba.com[...] Warranty could not be determined for this Non-HDD serial number. If you have any questions you may contact Toshiba at 1-855-898-1905. Men når jeg slår den op hos det firma der håndtere RMA for Toshiba, er den dækket af garanti (IN). Ved mail forspørgsel, har den garanti i 5 år +- 2 mdr. https://www.storrepair.com[...] Humlen i sagen er ikke fejlen, men derimod at Compumail er bekendt med problematikken, men ufortrødent fortsætter deres praksis der stiller kunden i en rigtig dårlig situation. Hvis jeg 2+ år senere stod med en defekt disk, ville Compumail helt sikkert grine arrogant, mens de afviste sagen. Det er ikke i orden. Jeg håber egentlig tråden her, kan hjælpe andre, således de ikke kommer i samme uheldig situation. Tjek op på garantien, når du køber Enterprise harddisk - ellers kan det bide dig i r*ven :)
--
Sidst redigeret 15-09-2023 23:42
#66
Cocio21
Supporter
16-09-2023 18:01

Rapporter til Admin
#60 Tja som jeg ser på det, så er det umådeligt fjollet at de ikke bare dengang sendte beløbet retur, de kunne jo sådan set have fratrukket de 20-30% i tab jeg ikke ville gå med til at acceptere, men istedet beholdt de så bare alle pengene jo xD Også kan det godt være det er 16 år siden nu, men det gør det jo ikke bedre det er stadig bedrageri at tage betaling for en varen og beholde både varen og pengene xD Men nej jeg har ikke nogen forventning om at de penge kommer retur, men det kunne nu have været fint med lidt extra mønt da vi snart skal til at indsamle til betaling af hosting på den gamle Hwt side :P Juridisk er der nok ikke noget at komme efter mere nej, omend divs frister kan ignoreres ved for eks bedrageri eller lign økonomisk kriminalitet indblandet. Omvendt kan de ikke påstå bagvaskelse mod dem, eftersom jeg jo ikke har fået mine penge igen, og kan bevise det xD
--
#67
Jesper Gæst
Monster Supporter
16-09-2023 20:50

Rapporter til Admin
#66 Der er ikke tale om bedrageri eller økonomisk kriminalitet blot fordi dig og firmaet har haft en tvist som du ikke i tide valgte at gå videre i klage/retssystemet med.
--
#68
anox
Bruger
16-09-2023 21:10

Rapporter til Admin
#67, at fortælle du ikke har læst tråden, uden at fortælle det ;)
--
#69
Jesper Gæst
Monster Supporter
16-09-2023 22:02

Rapporter til Admin
#68 At fortælle du poster ligegyldige post, blot ved at vise det. :-) Og jo jeg har læst det cocio21 har skrevet om hans 16 år gamle sag i tråden. Men du må da gerne gå rundt i troen, at blot fordi man ikke er gået videre med en sag i 16 år, så er det bedrageri fra firmaets side.
--
#70
Bendico
Megabruger
16-09-2023 22:30

Rapporter til Admin
Jeg har haft en lignende oplevelse med compumail. Jeg synes, at det er en skodvirksomhed, og jeg handler ikke hos dem af ren princip. De pisser deres kunder op og ned ad ryggen.
--
Defendi rem publicam adulescens, non deseram senex.
--
Sidst redigeret 16-09-2023 22:31
#71
Cocio21
Supporter
17-09-2023 00:46

Rapporter til Admin
#69 Når man bruger falske navne for at sende en RMA/Ombytning på rundtur længe nok så returretten overskrides, opfinder mangler når kunden beder om en kredittering istedet for en ombytning, og forsøger at tvinge kunden til at godtage et afslag på 20-30%, så er man hurtigt ude på et plan hvor definationen af bedrageri er blevet mødt. Det er ikke en tvist når situationen er skabt af ulovlige handlinger, men til info kunne man i 2008 ikke få optaget en sag ved kun 369.- værdi, det var under grænsen, og der var ej heller hjemmel i lovgivningen til at fratrække kunden på den måde de forsøgte, hvorfor de netop ville have min accept inden de gjorde det, og det forklarer så også hvorfor de ikke bare udbetalte med et fratræk jo xD Tro mig de blev også politianmeldt eftersom jeg kunne bevise alt jeg siger her, politiet var bare ligeglade som de ofte er når erhversdrivende politianmeldes, det eneste det blev til var en opringning hvor de informerede mig om at de ikke gad tage sagen op når det kun handlede om små 400.- Anyways jeg postede ikke i tråden her for en skabe en diskution, blot for at grine lidt af den gamle sag igen, nu tumperne igen er i søgelyset herinde xD
--
#72
Jesper Gæst
Monster Supporter
17-09-2023 01:02

Rapporter til Admin
#71 Jeg er ikke i tvivl om du følte dig dårligt behandlet som kunde. På den anden side har vi kun din version af sagen samt en række påstande, mon ikke firmaet har en anden opfattelse af hvad der er foregået. (Ofte ligger sandheden et sted imellem to parters udlægning) Du har altid kunne hive dem gennem retssystemet, hvor de ville skulle betale sagens omkostninger samt din advokat hvis og såfremt de tabte. Men nok om det, det er jo en forældet sag der ikke kommer noget nytte ud af at diskutere. Jeg håber du fremover får bedre købsoplevelser hvor end du måtte vælge at handle. :-) PS. Politiet vil yderst sjældent gå ind i en tvist mellem handlende (og jo det var en tvist hvor vidt du skulle refunderes 100% eller de 70-80% du nævner), uanset beløbets størrelse. Der henvises normalt til ankenævn eller civil retsag.
--
Sidst redigeret 17-09-2023 01:08
#73
anox
Bruger
17-09-2023 09:46

Rapporter til Admin
#69, så ikke dit svar til en anden end mig. Så det må jeg tage på min kappe :)
--
#74
Jesper Gæst
Monster Supporter
17-09-2023 10:07

Rapporter til Admin
#73 No hard feelings. Respekt for du indrømmer det var en fejl det du postede til mig. (Og ikke bare springer videre i diverse posts) Du ønskes en fantastisk søndag. :-)
--
Sidst redigeret 17-09-2023 10:09
#75
mindbuster
Nørd Aspirant
17-09-2023 12:44

Rapporter til Admin
Det kan godt betale sig nogengange at være stædig, jeg havde en sag om 400kr som et website ikke ville betale mig, jeg blev ved, altid i den venligste tone, at sende dem mails, først et par gange om ugen, derefter en gang om ugen, hver onsdag i 4 måneder, så gav de op og gav mig mine 400kr. :)
--
10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x

Opret svar til indlægget: Compumail snyder med producentgaranti

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning