Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Proshop vs. KomplettAf Superbruger Zeatrix | 20-10-2023 17:57 | 2934 visninger | 35 svar, hop til seneste
Hvis du skal have et bestemt komponent, og prisen inkl. fragt i de to webshops er ens - hvilken vil du så vælge, og hvorfor?
Jeg er med på der findes andre forhandlere. --
Hip som hap, med mindre det er et bundkort.
Der er proshop kendt for at være "nazi" ved evt reklamation.
(Der er mange tråde med folk der har været stærkt utilfredse med proshop ved RMA af bundkort, nogen påstår endda svindel med proshop har bukket pins til CPU)
Andre ting kan proshop have en lille fordel ved evt reklamation, fordi komplett kan være langsommelige. -- Sidst redigeret 20-10-2023 18:03 Proshop hvis det bare skal leveres så hurtigt som muligt.
Komplett for bedste kundeservice -- Ryzen 7800x3d | Sapphire 7800XT Nitro+ | Asus Strix B650ee
Tridentz Neo DDR5 32GB 6000MHz | KC3000 | RM1200x Shift
Deepcool LS720 SE | NZXT H7 Flow Kan kun tale af egen erfaring.
Nu har jeg selv lige haft et GFX til RMA hos Proshop, det intet fejlede, Proshop betalte fragt frem og tilbage + de opkrævede ikke en gang et test-gebyr.
Du kan nok gætte hvor jeg ville lægge mine penge. :D -- Ryzen 5700x | 16 GB RAM 3200 MHz
ASUS STRIX B550-F | PNY 480 GB SSD | Kingston NV2 NVMe - 1TB
ASRock Rx 6800 XT 16 GB | NZXT C850 | Corsair H115i Bruger ofte Komplett, også selvom de måske er lidt dyrere.
60 dages åbent køb og gratis retur? Ja tak. Der kan Proshop squ' ikke følge med. -- #3
Du skal være glad for det ikke var et bundkort.
Og det hører med at der slet ikke var fejl på det GFX du sendte ind, så de skulle ikke af med et andet.
(Som du også skriver, RMA på GFX plejer dog at gå fint hos dem, det er bare bundkort folk har problemer med hos dem) -- Sidst redigeret 20-10-2023 18:06 Komplett, langsomt men trygt
Proshop, hurtigt men usikkert (med henvisning til rma som #1 også nævnte)
/edit
Jeg bruger for det meste komplett. -- 10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x --
Sidst redigeret 20-10-2023 18:11 #5 Jeg har aldrig haft noget MOBO til RMA hos dem, men mine andre RMA-sager er gået fint. I sommers havde jeg en dyr Melita kaffemskine ovre hos dem til RMA, den ombyttede de uden noget videre. -- Ryzen 5700x | 16 GB RAM 3200 MHz
ASUS STRIX B550-F | PNY 480 GB SSD | Kingston NV2 NVMe - 1TB
ASRock Rx 6800 XT 16 GB | NZXT C850 | Corsair H115i Bor relativt tæt på en Proshop så det giver sig selv - Utålmodighed osv.. Komplett sender tit fra Sverige synes jeg, og det kan tage en ekstra arbejdsdag.
Har dog haft idiotiske problemer med Proshop hvor de eksempelvis mistede kassen og alt tilbehør til et grafik kort min bror kom ind med til RMA - Han havde pakket det som det kom fra fabrikken, og fik derefter kun et kort tilbage og ingen reparation. Jeg tog billeder af indlevering til butikken, og alligevel var det en meget lang, underlig og ubehagelig samtale med kundeservicemedarbejderen - og det farver selvfølgelig oplevelsen yderligere.
Komplett har jeg ikke umiddebart haft returproblemer med, men har aldrig prøvet RMA hos dem. Kun Computersalg, og det har altid været med tilfredsstillende resultat. -- R7 5700, RTX 3070, 32GB, Xonar Essence STX+STU - Nom! #7
Du er så aktiv på HOL, at du også må have set nogen af de mange horrible tråde med Proshop og bundkort.
Vi er enige om andre ting typisk kører problemfrit RMA hos dem. -- Tilføjelse til #6, jeg bor 200 meter fra proshop pickup point, men bruger komplett, lol. :) -- 10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x
Jeg køber stort set alle mine stumper hos Proshop.
Deres Aarhus-afdeling kan jeg selv afhente hos, hvis ikke jeg gider vente et døgn på levering.
Jeg har læst alle trådene på HOL hvor nogle går helt i selvsving med bundkort-snakken.
De fleste beskrivelser af forløbet ifbm. RMA på boards synes plausible, men der er også et par stykker der lugter en smule af forsøg på at tørre den af på Proshop, når man har valgt at montere sit bundkort med en vinkelsliber og en fem-punds mukkert.
Selv har jeg ikke været udfordret mht. RMA hos Proshop i årevis.
-- Sidst redigeret 20-10-2023 19:18 Komplett any day over proshop.
Har selv et splinternyt bundkort liggende fra dem som de afviste på virkelig stupidt grundlag.
Jeg begriber ikke de kan drive forretning på den måde.
De hurtige af helvede til, men for saten de nogle svin ift RMA. -- For mig kommer det an på hvad jeg skal bruge. Min erfaring siger mig at visse komponenter bare har en større fejlrate end andre. Eller rettere, visse komponenter har større risiko for at blive defekte. Jeg mener for eksempel et bundkort har større chance for pludselig at blive defekt end en CPU. Udelukkende fordi der er så mange flere steder et bundkort kan fejle.
Så alt efter hvad jeg skal bruge, hvor hurtigt jeg skal bruge det, og selvfølgelig hvad det koster, vælger jeg den ene over den anden. -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret) Jeg har til tider købt hos komplett over Proshop, selvom det måske har taget længere tid at komme og været -/+50kr dyre.
De har super kundeservice og der er heller ikke så meget pis med deres rma, har endda prøvet med et headset der ikke virkede mere, at jeg bare fik pengene igen og skulle ikke sende noget ind til dem eller noget.
Men er langt tid siden jeg sidst har købt noget hos dem må jeg indrømme. -- Sidst redigeret 21-10-2023 08:10 Proshop, jeg handler stort set kun der - har måtte sende 3 ting ind alle 3 blev refunderet uden brok
og forholdsvist hurtigt. Jeg har heller ikke noget at udsætte på Komplett :)
Fønix vil jeg dog på det kraftigste fraråde folk at bruge. -- Ryzen 5 3600x - GTX1080 TI STrix 11gb - 32gb Ram Altså, jeg ville nok tage den forhandler der er billigere af de 2, men kigger vi rent på kundeservice:rma forløb har jeg rent faktisk bedre erfaringer med proshop. Har haft rma'et grafikkort ved begge forhandlere, hvor Proshops sagsbehandling både var hurtigere til at besvarer beskeder, såvel som at færdiggøre sagen. Derudover som ekstra forskel spurgte jeg i begge tilfælde muligheden for at få refunderet købet istedet for ombytning af kort - ved proshop var det intet problem, imens ved komplett kunne det slet ikke komme på tale (ligesom at mit kort blev ombyttet til et kort af lavere pris, men det mente de var i orden da det nye kort var fra serien efter) -- ~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
Man kan også godt slippe afsted med at råde folk til at tage fotos af deres bundkort når de pakker dem ud.
Mængden af tråde der omhandler Proshops håndtering af reklamationer på bundkort specifikt, har i hvert fald gjort at jeg finder kameraet frem når jeg "unboxer" som de siger i hjernedøde YT-videoer.
Det sidste kort jeg købte (Gigabyte B760) var ikke plomberet på hverken kasse eller anti-statisk pose, så der måtte jeg spilde kundeservice-medarbejderens tid på at besvare en mail.
Det så fint ud og virker fint; jeg vil bare gerne vide om jeg får et kort der har været på besøg hos andre kunder før mig - det tyder på at de ikke helt har styr på den del af showet, i hvert fald har der været flere eksempler der indikerer at der mangler overblik i returafdelingen.
-- Proshop
problemer er at folker har 14 dages returet,og nogle gange modtager folk et skadet bundkort/hw,fordi proshop ikke har kigge det efter da det er kommet retur.
ja listen er lang
Vil godt handle med dem,men for at være på den sikker side,skal jeg køre til århus ? vile se det jeg køber,så jeg kan sige at den vare vil jeg ikke modtage
Komplett
har tit tilbud ved køb af cpu/ram/bundkort
sidste gange kunne jeg spare 2500,- hos kompett vs Proshop -- asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@5000MHZ cl18
1000W ROG STRIX ROG,RTX 3080 MSI
Handler ikke hos proshop mere. Har vel smidt 100.000 der de sidste to år (heriblandt 35.000kr computer dele).
Deres kundeservice er ikke-eksisterende. Det eneste positive om proshop er deres levering.
--
--
Sidst redigeret 21-10-2023 11:18
19
De har nu en ganske udmærket kundeservice.
De besvarer emails, tager telefonen og ombytter på stedet, når jeg eksempelvis tager ud i shoppen med stumper der ikke fungerer efter hensigten.
50.000 kroner er mange penge at lægge om året hos en forhandler man er stærkt utilfreds med, vover jeg at påstå.
Men igen; de her ensidige subjektive oplevelser er ikke en fandens god indikator for hvilken butik man burde handle hos.
Hvis man keder sig, kan man gå på trustpilot og læse om en hvilken som helst butik - det kan være ret underholdende læsning, mange anmeldelser er funderet på alt muligt andet end butikkernes ageren; det spænder vidt - fra en pizzajoint der fik 1 stjerne for at servere hvad afsender beskrev således: "det er bare brød med fyld på" altså definitionen af en pizza - til klager over at Postnord kom seks år for sent med en pakke, så om Sørens Sandal-udsalg har indflydelse på transportørens slatne service.
Oven i hatten er Karen-typerne sjældent nævnt i den sammenhæng; folk der står og råber og skriger af en servicemedarbejder, fordi butikken ikke har leveret på en åbenlys annonceringsfejl osv og så videre osv.
(en af mine peronlige favoritter, er en mand der gik fuldstændig ballistic fordi en butik ikke havde leveret en julegave til stodderens lille søn før efter jul.
Manden havde placeret bestillingen den sidste hverdag inden helligdagene)
-- Sidst redigeret 21-10-2023 11:35 #20 Fint du har haft en god oplevelse.
50.000 er småpenge når det både er udstyr til erhverv, telefoner osv. Det er heller ikke fordi jeg har smidt penge hos den efterfølgende. Så smider jeg hellere pengene et sted :-) --
21
50.000 kroner er ikke småpenge der hvor jeg kommer fra.
Jeg har som privatperson smidt omkring 200K i den biks siden start 00'erne.
Jeg havde udfordringer med RMA-sager i flere tilfælde op gennem perioden 2004 og frem til 2010 eller sådan noget lignende.
I min optik har de oppet sig på RMA-fronten, så ja, det er fint at jeg har haft en god oplevelse.
Det er trist du har har haft en træls oplevelse - for nu at blive i retorikken. -- Helt klart Komplett, god kundeservice de gange det har været nødvendigt og massere muligheder -- yus!! Jeg har kun handlet en en lille smule med dem begge da jeg for det meste har købt fra Computersalg men syndes jeg har fået fin behandling begge steder fra men igen det er meget begrænset erfaring jeg har
Har sendt en GPU med coil whine retur og have en anden vare jeg slet ikke kunne få til og virke og Proshop tog dem retur uden de store problemer
Købte et Radeon 6800 TUF hos Komplett og det stod af efter ca et år og efter et par uger fik jeg pengene igen og efter et år var priser på Radeon 6800 faldet så meget så jeg kunne købe et nyt for næsten det halve
Eneste jeg ikke kan lide ved Komplett er de bruger Bring som jeg syndes er et skod firma og jeg er stadig vred over den pakke til 1000 kr de smed væk og hvor kundeservice hos Bring er en by i Rusland
Har lige købt et par nye Sennheiser HD 599 fra Komplett da mine gamle er gået i stykker og de køre tilbud på dem hos komplett
https://www.komplett.dk[...] -- Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520 --
Sidst redigeret 22-10-2023 13:29
24
Bingo!
Bring er forfærdeligt.
Proshops søster-butik, Dustin, bruger også Bring.
De er ofte under pris ifht. Proshop, men alene det at deres eneste leveringspartner er Bring, gør at jeg er ude.
Jeg kan snildt kede dig ihjel med en laaang historie, men jeg tænker du har egne erfaringer med det amatør-firma.
Men Komplett har andre alternativer, så vidt jeg husker?
Computersalg er min nummer 2 under Proshop.
De har sgu aldrig fejlet og i mange tilfælde er også de billigere end Proshop.
Jeg har nul erfaring med deres RMA, men alm. retur har aldrig været et problem.
-- #25 jeg så ikke noget andet valg det var kun Bring
Jeg var lige ved og bestille fra Amazon i Tyskland da jeg så tilbud fra Komplett og det var billigere end Amazon var plus at det kan tage op til 10 dage fra Amazon i Tyskland så Komplett var hurtigere
Jeg valgte og hente pakke på et pickup point i stedet for nærboks da boks ligger lang fanden i vold og pickup er 300 meter nede af gaden -- Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520 Mht. Proshop:
Jeg havde en SSD, der gik i stykker indenfor garantiperioden.
Den fik jeg en ny af uden problemer.
Har også haft en 24” skærm hjemme, som jeg ikke syntes, var noget alligevel.
Den fik jeg pengene retur for, igen uden problemer.
Det skal siges, at jeg var ultra forsigtig med at pakke den op og ned, tog f.eks. fotos af, hvordan tingene lå, da jeg åbnede den, netop i tilfælde af at der enten var fejl på den eller at jeg bare gerne ville sende den retur indenfor de 14 dages returret.
Når det er sagt, ville jeg aldrig købe bundkort hos Proshop. -- Jeg har en del erfaring igennem tiden med både Proshop, Komplett og andre.
Proshop: Har haft omkring 10 RMA sager igennem tiden som kunde hos dem. Nogle sager har de været effektive, ips glow på en skærm blev byttet med det samme, defekt kaffemaskine byttet med det samme. PC komponenter har til tider været lidt mere udfordrende. Jeg har haft 3 bundkort til RMA. 2 af gangene var de temmelig inkompetente, men efter jeg kunne bevise fejl på Youtube videoer så godkendte de til sidst. 3 bundkort, blev godkendt med det samme. Alle bundkort havde fejl i PCIE porten.
Komplett: Meget få RMA sager, men de er blevet godkendt hver gang uden det mindste. Jeg havde en dyr MSI bærbar (22.000kr) fik jeg ombyttet hele maskinen fordi space tasten var lidt "svampet"
Vil lige bringe Computersalg op. Dem har jeg også brugt mange gange, dog kun haft 1 RMA sag med et defekt grafikkort, de byttede det i butikken uden at teste. Det skulle de nok have haft gjort, fordi det viste sig faktisk ikke at være problemet. :( Undskyld til Computersalg.
Så for at opsummere, hvis prisen er mere eller mindre ens, og man kan vente 1 eller 2 dage mere, så ville jeg tage Computersalg eller Komplett. Jeg vil dog nævne, Proshop ikke er total idioter, man kan bare godt være uheldig. -- Sidst redigeret 22-10-2023 17:43 #25 nå ja hvad angår Computersalg RMA så er det mega langsomt nu
Før i tiden have de deres eget værksted hvor de kunne lave noget basic fejlfinding men det har de lukket og slukket efter de flyttede fra Borup til Ringsted så hver gang noget skal til RMA så skal det til firma der har lavet det
2 til 6 uger er ikke unormalt før de får tingene tilbage
Til gengæld er de villige til og være rimelige så hvad jeg har gjort mange gange er jeg har købt en vare magen til og har så fået penge for den vare der har været til RMA igen eller jeg har beholdt og smidt den i min anden PC
Så længe man er klar over hvor lang tid det kommer til og tage og kan leve med det så er ikke dårlige eller også er det fordi jeg har været kunde i så mange år og har købt så meget
Computersalg er en fin butik men jeg må være ærlig og sige jeg er træt af deres mega langsomme RMA og mange gange tænkt om jeg skulle købe et andet sted fra næste gang
Dataworld har en fysisk butik i Roskilde så har overvejet måske og købe der fra er så meget nemmere når man selv kan gå ned i en butik med lort der ikke virker og snakke face to face med en person end det og skulle pakke det ind sende det og vente på skod fragt og butik og alt det andet fis der tar forever
Var også meget nemmere da CS var i Borup deres butik i Ringsted ligger et stykke uden for byen -- Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520 --
Sidst redigeret 22-10-2023 17:48 100% danske sider, det der shipping fra norge gør det sku at det er pain in the ass at få hjem. -- Main: Zen 5800x3d - RTX 4070Ti tuf - Strix x570i - trident 32gb cl 14 3600mhz - Jonsbo A4 - H100i Capellix//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2. Jeg er en af dem der har haft et RMA problem med et bundkort hos ProShop. De mente at bundkortet var ridset under monteringen - og der var ingen kære mor (og jeg "gad" ikke tage turen med at prøve direkte til producenten).
Jeg har så samtidig haft 3 andre RMA-sager på andre produkter, og der var absolut ingen problemer med ombytning/penge retur.
Jeg havde bl.a. vandkøling til et GTX 1080 på et tidspunkt, hvor jeg havde købt det forkerte - men pakket det ud, og forsøgt montering, og alligevel fik jeg mine penge retur, og endda god vejledning i butikken om, hvad jeg måske burde købe i stedet.
Og jo, jeg har efterfølgende købt andre bundkort hos ProShop - hver gang inklusive CPU, og jeg har fået ProShops flinke gutter i kundeservice/tekniske afdeling (dem der står for RMA) til at smide CPU'en i bundkortet, når jeg alligevel var i butikken - så kunne de i det mindste ikke fortælle mig efterfølgende, at det var mig der havde nosset i den! -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK ...sjovt så investerede folk er i den her "duel" - præcis som det har været de sidste.. what.. 20 år?
Det må sat'me være nemt at lave markedsanalyser for dem. Bare lav en tråd på HOL :)
Y'all go ahead! Jeg har selv til gode at have problemer med ProShop, til gengæld har jeg mange gode erfaringer med dem, og jeg har handlet der siden waaay back i SHG-dagene. Mener at jeg købte en 13.7 GB Deskstar der, engang jeg var til HOL.LAN i Århus :)
Sidst jeg købte "nyt system" købte jeg dog fra 3 forskellige forhandlere, fordi leveringstid (det hastede) var vigtigere end de ekstra fragtomkostninger. Har også handlet hos Komplett, men aldrig haft brug for deres kundeservice/RMA. -- "ORK SATME!"
31
Jeg tror sgu det er din historie jeg lige brugte som eksempel i går i borebissens "skal jeg skrue i mit grafikkort"-tråd.
Du har min fulde sympati - den historie satte godt nok ikke Proshoppen i positivt lys.
-- Sidst redigeret 23-10-2023 08:55 #33 Jo tak - i det mindste kostede bundkortet "kun" 1500,- så vidt jeg husker (det ligger flere år tilbage) -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK proshop, det tager alt for lang tid med returvarer/reklamationer hos komplett.
har ikke haft brug for kundeservice hos proshop endnu :D --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 414 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|