Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

under 1 år gammel bærbar med ødelagt hængsel - dæk...

Af Giga Supporter ande8118 | 19-05-2017 17:51 | 2180 visninger | 25 svar, hop til seneste
Hej Hol. Jeg har en Asus transformerbook der er under 1 år gammelt, hvor det ene hængsel er knækket. Den er aldrig blevet tabt eller på anden måde fået tæsk, hængslet har bare givet op.. jeg er i den forbindelse i tvivl om det vil være dækket hvis jeg sender den ind til webhallen hvor den er købt. De har sendt mig en retur seddel osv, men de skriver også at det kan koste op til 800 hvis de vurderer at det er mig der har været for hårdhændet ved den. er der nogen der har nogle tanker?? billeder af hængslet og skaden kan ses på http://imgur.com[...] Jeg er virkelig i tvivl om det er værd at sende den ind.. Anders Strøm Møller
--
Hobby fotograf www.sphotography.dk[...]
#1
ToFFo
Guru
19-05-2017 17:55

Rapporter til Admin
Det er satme ærgerligt, og det er desværre svært at få dækket. Du kan selvfølgelig tage chancen, men husk på det er dig der skal bevise, du ikke har været for hårdhændet ved den, grundet produktets alder. Jeg vil anbefale du blot er ekstra forsigtig med den fremadrettet.
--
Nu uden signatur :O
#2
ande8118
Giga Supporter
19-05-2017 17:57

Rapporter til Admin
#1 det er satme træls ja! den er ikke engang et år gammel, og hængslet knækkede bare. Føler virkelig det burde være dækket. Men ja, som du skriver, i og med at de bare kan sige at det min egen skyld så virker det bare som at smide penge ud af vinduet.. FUCK... Kan slet ikke bruge den, den er stort set umulig at lukke...
--
Hobby fotograf www.sphotography.dk[...]
#3
Caffei
Elitebruger
19-05-2017 18:00

Rapporter til Admin
Inden for det første år skal de bevise du har forvoldt det. Du skal intet bevise. Bare lige for at få det på det rene.
--
#4
ande8118
Giga Supporter
19-05-2017 18:01

Rapporter til Admin
#3 fair, men de kan stadig kalde det fysisk overlast fra min side og så er jeg fucked.. og har spildt 800..
--
Hobby fotograf www.sphotography.dk[...]
#5
M.Mikkel
Nørd
19-05-2017 18:07

Rapporter til Admin
#3 nej det er kun de første 6mdr
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#6
Akasut
Mega Supporter
19-05-2017 18:23

Rapporter til Admin
Har du nogen former for El forsikringer? Måske noget der dækker der. Dem der ser Louis Rossmann på youtube har nok også set de lorte små hængsler på Apple bærbarer.
--
#7
ande8118
Giga Supporter
19-05-2017 18:26

Rapporter til Admin
men ville folk ikke mene at jeg bare er fucked?.. #6 vil prøve at kontakte mit forsikringsselskab! for tror ærligt ikke at webhallen dækker :/
--
Hobby fotograf www.sphotography.dk[...]
--
Sidst redigeret 19-05-2017 18:31
#8
Woll
Monster Supporter
19-05-2017 18:54

Rapporter til Admin
#5 Asus har 2 års garanti, da de stiller forbrugeren bedre end min. krav. så ikke noget med 6 md.
--
#9
Akasut
Mega Supporter
19-05-2017 19:09

Rapporter til Admin
Man skal også bare være opmærksom på at hvis man bruger producentens garanti ordning istedet for 2 års reklamationsret så gælder helt andre vilkår. Hvorvidt det stiller dig bedre er ligeså subjektiv som folks yndlingspizza. Inden man benytter garantiordning bør man læse ALT igennem først. En tidligere kollega fortalte mig for et par måneder siden at deres nyere ASUS tablet havde en fejl/skade og sendte den ind til garanti efter at havet snakket med deres kundesupport. Så de handler i god tro og tror alt går glat, men boy oh boy fik de sig en overraskelse. Den kom tilbage og var ordnet og samtidig fik de også lige en klækkelig regning. Helt præcist hvad det dækkede over i form af arbejdsløn, dele skal jeg ikke kunne præcisere. Det var ihvertfald tydeligt at de skulle aldrig have noget med ASUS at gøre igen pga. den dårlige oplevelse. Hvis de havde vidst de fik sådan en stor regning havde de jo aldrig sendt den ind gennem garantiordningen og bare levet med fejlen, evt. brugt reklamationsretten istedet who knows.
--
Sidst redigeret 19-05-2017 19:10
#10
Agges
Semibruger
19-05-2017 23:06

Rapporter til Admin
Der er noget for og imod, men de skal godtgøre, at du har været hårdhændet - det vil være svært uden slagmarker eller andet. Sørg for at tage billeder fra alle vinkler inden afsendelse og i indpakning som afsendes, så du har den del af dokumentationen på plads.
--
ATX is nice
#11
Topimax
Mega Supporter
20-05-2017 07:17

Rapporter til Admin
Min datter havde en Acer hvor hængsler var knækket. Den var købt gennem Elgiganten. Vi sendte den ind da den var 1,7 år gammel. Hun fik ordnet det på garantien. Om det er Elgiganten der er gavmild skal jeg ikke kunne sige.
--
Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser ----
#12
Activity
Maxi Nørd
20-05-2017 07:18

Rapporter til Admin
Hop i butikken og spørg pænt omkring problemer så ser man om det dækker. Den er jo svær for begge parter.
--
Xbox One S 2TB Scuf Gaming Controller Samsung 49" KU6515 17ms input lag. Dell Inspiron 15 7000 Gaming - i7 / GTX 1050Ti / 16GB DDR4 / 256GB SSD
#13
ToFFo
Guru
20-05-2017 13:57

Rapporter til Admin
#8 - Hvis forhandleren yder garanti, skal man stilles bedre end man bliver med reklamationsretten. Det betyder ikke producenten skal stille slutbrugeren bedre. Du skal huske på det ikke er producenten der handler med slutkunden, det er forhandleren. Med mindre man køber produktet direkte hos producenten selvfølgelig. Det er desværre korrekt at man har "garanti" i de første 6 måneder efter køb. Derefter er bevisbyrden hos forbrugeren. Ovenstående gælder udelukkende salg til private. Erhvervskunder har ikke reklamationsret, her er det producentens garanti der gælder, med mindre forhandler har skrevet der er en yderligere dækning i sine handelsbetingelser.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 20-05-2017 13:59
#14
~DoN~
Super Supporter
20-05-2017 15:42

Rapporter til Admin
#9 Man skal også være opmærksom på at hvis man går direkte til forhandleren er det ikke sikkert man får ny garanti eller reklamationsret. Det gør man på de dele der er skiftet hos forhandleren, som skal give 2 år (6 måneders med formodningen om at fejlen var tilstede ved køb og 18 måneder hvor bevisbyrden er hos dig som forbrugeren).
--
#15
ande8118
Giga Supporter
21-05-2017 12:16

Rapporter til Admin
#12 problemet er at jeg skal sende den, og de tager 800 hvis de mener det er selvforskyldt.
--
Hobby fotograf www.sphotography.dk[...]
#16
Kristina
Korrekturlæser
21-05-2017 12:57

Rapporter til Admin
Forslag: Optag en video, hvor man meget tydeligt, også under bevægelse, kan se problemet - samt tag billeder fra mange vinkler. Forklar, hvordan du har brugt den, og hvordan skaden er opstået. At der ikke er slagridser på, osv. osv. Send det ind pr. mail og få værkstedet (ikke en eller anden kundeservice-tøs) til at vurdere (ikke give garanti) et slag på tasken, om det er helt håbløst at sende den ind eller ej. Selvfølgelig skal de have den ind for at kunne være helt sikre. Men hvis de er flinke, bør de kunne sige, om det er helt hul i hovedet at sende den ind, eller om der er en mulighed for, at den godt kunne laves på reklamationsretten.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
--
Sidst redigeret 21-05-2017 12:58
#17
ToFFo
Guru
21-05-2017 13:00

Rapporter til Admin
#16 - Men den laves ikke på reklamationsretten, hvis man kontakter værkstedet. De reparerer produktet ud fra produktets garanti. De er ligeglade med reklamationsretten. Det er svært, hvis ikke umuligt at få direkte kontakt med værkstedet, da værkstedet i dette tilfælde ligger i Sverige, og ikke kan kontaktes direkte. De vil helt sikkert sætte deres egen fortjeneste for øje, og vurdere det er selvforskyldt, så de ikke selv skal betale for reparationen. Den slags goodwill giver de ikke.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 21-05-2017 13:03
#18
Kristina
Korrekturlæser
21-05-2017 13:04

Rapporter til Admin
#17 Jamen garanti er vel kun endnu bedre. #0 skal kontakte Webhallen. Ikke dem, som Webhallen sender bærbaren til.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
#19
ande8118
Giga Supporter
21-05-2017 13:08

Rapporter til Admin
#0 jeg har kontaktet webhallen. de har sendt mig en returseddel, og vil have mig til at sende den ind. De vil ikke vurdere ud fra det jeg har sendt af billeder (se link i #0), og hvis jeg sender den og de så vurderer at det min egen skyld koster det op mod 800 for at de har konkluderet det.
--
Hobby fotograf www.sphotography.dk[...]
#20
Kristina
Korrekturlæser
21-05-2017 13:13

Rapporter til Admin
#19 Så prøv at ringe til Asus og tag en dialog med dem. Hør ad, hvad deres vurdering er ud fra billeder og videooptagelse. Hvis de vurderer, at det måske godt kunne laves uden du skal betale. Så giv Webhallen besked om Asus' udmelding og send den ind. Stadig ikke nogen garanti for, at du ikke skal betale, men så er du noget mere sikker end før. Og ellers ville jeg ringe ind til Webhallen igen og forlange at tale med en leder. Det nytter ikke noget med de unge mennesker i front-enden, der lirer automat-svar af i dette tilfælde.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
#21
ToFFo
Guru
21-05-2017 13:39

Rapporter til Admin
#18 - Men du skriver jo han skal kontakte værkstedet og ikke Webhallen. Webhallen vil måske give noget goodwill og betale regningen for at få lidt god reklame. Man er ikke bedre stillet end reklamationsretten, når det ikke er forhandleren der stiller garantien. Hvis forhandleren giver garanti, ud over reklamationsretten, er man bedre stillet. De første 6 måneder af reklamationsretten, er man bedre stillet i end normalt, så denne tidsramme kan man godt kalde garanti. Den eneste måde han kan få fat i ASUS på, er at kontakte deres generelle kundeservice. Det er meget muligt at de bare afviser den, som de nok har gjort tusinder af gange før med kunder i samme situation, men det er den eneste fremgangsmåde.
--
Nu uden signatur :O
#22
Kristina
Korrekturlæser
21-05-2017 13:55

Rapporter til Admin
#21 Når jeg skrev værksted, så mener jeg Webhallen. Jeg ved jo ikke, om de har et inhouse-værksted, før de sender de mere grelle reparationer afsted til Asus. Sådan en konstruktion har de jo nogen steder (har selv arbejdet sådan et sted). Men ja, rigtigt. Der er ikke rigtig nogen garantier hverken ved Asus eller Webhallen. Men jeg vil mene, og som jeg har sagt, at den bedste vej er at gå igennem Webhallen, da de som regel ikke er interesseret i alt for meget bøvl og dårlig kundeomtale. Så er det Webhallens opgave, hvordan de fægter rundt med Asus.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
#23
ToFFo
Guru
21-05-2017 14:27

Rapporter til Admin
#22 - Tror det er meget meget få forhandlere der kan udføre garantireparationer efter producenternes foreskrifter. Hvis man ikke er autoriseret kan garantien ryge, og det bliver dyrt for forhandleren. Det var jo ikke til at vide du mente forhandler når du skrev værksted :)
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 21-05-2017 14:27
#24
Kristina
Korrekturlæser
21-05-2017 14:42

Rapporter til Admin
#23 Jeg har lige sagt til dig, at jeg har arbejdet i en stor virksomhed, hvor de havde eget værksted. En stor virksomhed har jo som regel ikke et uautoriseret værksted? Det er altså ikke så unormalt :) Så når jeg skrev værksted, så kan det jo sagtens være leverandøren, før de sender større reparationer afsted til Asus. Men fint at budskabet nu er helt tydeligt.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
--
Sidst redigeret 21-05-2017 14:42
#25
ToFFo
Guru
21-05-2017 14:53

Rapporter til Admin
#24 - Og jeg skrev jeg tror det er meget få. Jeg har ikke sagt at der ikke findes nogen. Jeg tænker ikke du kan nævne de næste 5 og tror stadig ikke der er ret mange som udfører reparationer som fx. skift af bundkort eller anden hardware reparation, når produkterne er omfattet af garanti fra producenten. En stor virksomhed, eller en virksomhed i det hele taget kan sagtens have et uautoriseret værksted, men det giver ikke meget mening at risikere garantien, for at være god ved kunden, og bruge penge som man ikke behøver at bruge. Når man sender noget ind på reklamation, sender forhandleren det til leverandør/producent under garanti. Ellers skal forhandleren betale gildet.
--
Nu uden signatur :O

Opret svar til indlægget: under 1 år gammel bærbar med ødelagt hængsel - dæk...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE