Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Modtaget en vare der har været åben

Af Monster Nørd Stroyer | 22-05-2017 18:08 | 4095 visninger | 79 svar, hop til seneste
Halløjsa. Har her til aften været på posthuset og hente nogle vare jeg havde bestilt. Da jeg kommer hjem kan jeg konstatere at en af varene har været åben tidligere og derefter lukket til med tape. Nu er det ikke en helt billig vare jeg har købt og ej eller købt den fra butikkens "demo-side" Er det bare mig der er lidt små-picky eller er det ikke OK at sælge en vare til fuld pris der en gang har været åbnet? Der er her tale om en CPU - og jeg kan jo ikke se om den har været "voldbollet" ude ved en eller anden. /mvh
--
IDGAF!
#1
DeeKay
Nørd
22-05-2017 18:10

Rapporter til Admin
Der har været et par tråde inde og vende med samme emne før, jeg ville sende den retur og kræve at gå tilsendt hvad jeg har betalt for = en sprit ny uåbnet CPU.
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
--
Sidst redigeret 22-05-2017 18:11
#2
Stroyer
Monster Nørd
22-05-2017 18:12

Rapporter til Admin
1# Har skrevet frem og tilbage med butikken men de mener at det er hvad det er. En ny og ubrugt vare. Jeg kan bare benytte fortrydelsesretten - for egen regning ved at mærke - og sende den tilbage. Service - I think not!! /mvh
--
IDGAF!
#3
DeeKay
Nørd
22-05-2017 18:15

Rapporter til Admin
#2 Det lyder godt nok som en kedelig shop at handle ved..
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
--
Sidst redigeret 22-05-2017 18:15
#4
vest-aalb-dk
Maxi Nørd
22-05-2017 18:15

Rapporter til Admin
En ubrugt cpu er en ubrugt cpu.
--
!AMD HAS RYZEN
#5
Kimzen
Superbruger
22-05-2017 18:15

Rapporter til Admin
Hvilken butik har du købt den i?
--
#6
Stroyer
Monster Nørd
22-05-2017 18:15

Rapporter til Admin
3# / 5# Proshop :O /mvh
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 22-05-2017 18:16
#7
DeeKay
Nørd
22-05-2017 18:24

Rapporter til Admin
#6 Lige siddet og luret deres FAQ igennem mht. returnering af varer og må da konstatere at jeg i al fald ikke skal købe noget der koster mere end et par knaster hos dem!... Jeg har i al fald selv ingen problemer haft med returnering ved div. andre shops, som i modsætning til proshop, glædeligt sendte mig en label til returnering af produktet.
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
--
Sidst redigeret 22-05-2017 18:26
#8
Splint
Nørd Aspirant
22-05-2017 18:25

Rapporter til Admin
#6: Tag portoudgiften som en dummebøde for at have handlet hos Proshop, og drop så den skodbutik fremover. Det har jeg gjort. Ikke at jeg forstår hvorfor folk stadig handler hos dem. Det eneste argument er vel efterhånden at de leverer hurtigt. Kundeservice er ikke eksisterende.
--
https://egohumanisterne.dk[...] Læs om egohumanisterne og deres totalitære identitetsprojekt
--
Sidst redigeret 22-05-2017 18:29
#9
Snemonster
Monsterbruger
22-05-2017 18:34

Rapporter til Admin
Tjaa jeg har kun godt at sige om Proshop. Jeg havde købt en Philips Steam&Go GC332 ved Proshop for 1½ år siden. https://www.proshop.dk[...] Da jeg så skulle bruge den her for 2 uger siden virkede den ikke mere. Den ville ikke dampe mere. Så tog ud til Proshop og lavede en RMA. Da jeg kom der ud forventede jeg bare de tog imod den, og sendte den til rep og jeg kunne vente 1 måneds tid før jeg fik svar. Ekspedienten taster en masse ting på computeren, og så siger "der er lige 1 på lager, som du kan få med det samme". Jeg stod der, og var sådan lidt paf? Jamen jo tak siger jeg da. Det sq da god service?
--
Sidst redigeret 22-05-2017 18:35
#10
Stroyer
Monster Nørd
22-05-2017 18:35

Rapporter til Admin
8# Det har jeg også tænkt mig - Har lige bestilt en ny andensteds. Den var endda 100kr billigere - har rent faktisk tjent ~60kr på det. Men HOLD DA OP en ringe kundeservice. Jeg skrev en MEGET pæn mail til dem og gjorde opmærksom på "problemet" og bad om en løsning. Hvad løsningen skulle være måtte de jo finde ud af - Hell en lille smule rabat eller andet ville have gjort underværker og jeg havde været glad. Lige nu sidder jeg og føler mig trådt og sviner butikken til på et forum hvor folk bruger ret mange penge på hardware - penge som butikken skal leve af..... Havde jeg styret butikken havde jeg nok valgt at "ordne" det på en lidt anden måde end bare at sige "synd - betal selv returporto - haha" /mvh
--
IDGAF!
#11
kiksen1987
Supporter Aspirant
22-05-2017 18:38

Rapporter til Admin
Jeg prøvet samme hos proshop
--
Yep
#12
Kristina
Korrekturlæser
22-05-2017 18:45

Rapporter til Admin
Jeg kan kun sige det samme om Happii. Hold jer væk. Skod shop udover det sædvanlige.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
#13
Splint
Nørd Aspirant
22-05-2017 18:47

Rapporter til Admin
#12: Happii er en del af Proshop, så vidt jeg ved med endnu dårligere kundeservice. Det sidste er dog kun hvad jeg har hørt fra andre, for jeg har ikke handlet der selv (der stank af Proshop, så jeg gik igen...)
--
https://egohumanisterne.dk[...] Læs om egohumanisterne og deres totalitære identitetsprojekt
--
Sidst redigeret 22-05-2017 18:49
#14
gasolin
Guru
22-05-2017 18:48

Rapporter til Admin
Har ikke nogen problemer med proshop, har de en vare på lager i aarhus kan du bestille den indtil kl 21. Elsker at man kan bestille indtil kl 21 (før var det kl 20) hvis varen er i aarhus og så stadig få varen dagen efter hvis altså post nord levere den til tiden (som de ikke kan være andet bekendt da proshop er en stor kunde og har aftale om at de henter pakker efter kl 21 dag til dag levering) Har selv returneret købte vare mange gange og har ikke haft problemer med proshop.
--
#15
Stroyer
Monster Nørd
22-05-2017 18:52

Rapporter til Admin
14# Det er også første gang jeg oplever problemer med dem. De plejer også at være dér hvor jeg handler når jeg skal have nyt hardware. MEN - dette var godt nok dråben! De kunne som det mindste da jeg smidt mig en returlabel,100k i rabat eller what not. Den måde jeg lige er blevet behandlet er synes jeg ikke er i orden. /mvh
--
IDGAF!
#16
Tyller
Guru
22-05-2017 18:59

Rapporter til Admin
Der er vel bare en anden der har benyttet sig af den selvsamme returret du selv benytter dig af
--
Intel I7 6700K Skylake, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI R9 380, MSI GTX970 4Gb, Samsung 840 EVO 240Gb
#17
Stroyer
Monster Nørd
22-05-2017 19:10

Rapporter til Admin
16# Sikkert - men jeg har ikke åbent varen, afprøvet mv. Jeg vil da ikke betale fuld pris for en vare som har været ude og blive "testet" i op til 14 dage. Betaler jeg fuld pris for en ny vare skal jeg ikke have en brugt leveret. Du går da eller ikke ud til en bilforhandler og betaler fuld pris for en demo-vogn? No Way, Jose! /mvh
--
IDGAF!
#18
Tyller
Guru
22-05-2017 19:11

Rapporter til Admin
Det er jo kun din formodning, du aner ikke en dyt om den er brugt eller ej
--
Intel I7 6700K Skylake, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI R9 380, MSI GTX970 4Gb, Samsung 840 EVO 240Gb
#19
Slettetbruger21
Guru
22-05-2017 19:16

Rapporter til Admin
#18 Det samme gælder proshop. Men alligevel sælger de den som en ny vare.
--
Slettet jfr GDPR
#20
Stroyer
Monster Nørd
22-05-2017 19:18

Rapporter til Admin
18# Dét har du helt ret i! Det aner jeg ikke en skid om - overhovedet. Men derfor nægter jeg stadig at betale fuld pris for en vare som har været åbnet og muligvis har fået OC-tæsk i 14 dage. Jeg tror det er de færeste som køber en 3000kr CPU(jah ved godt den er billigt but still), får den hjem, pakker den ud, kigger lidt på den og konstatere at den ikke er pæn nok hvor efter man returnere den til butikken. I mine øre er det ikke et ret sandsynligt scenarie. Som jeg ser det er det mest sandsynlige nok dét at der er en som har haft den hjemme, testet den af i forhold til OC, fundet ud af at den ikke klarede det særligt godt og derfor returneret den igen da det jo ikke koster andet end portoen. Men igen - jeg ANER det ikke men jeg magter ikke at spekulere på den og derfor ryger den retur igen. /mvh
--
IDGAF!
#21
H1545
Ultra Nørd
22-05-2017 19:19

Rapporter til Admin
#20 Prøv at se om det overclocker godt. Hvis den gør, så er din mistanke busted.
--
#22
Stroyer
Monster Nørd
22-05-2017 19:23

Rapporter til Admin
21# Haha - jah - det kunne man selvfølgelig :-) Det har jeg dog ingen intentioner om, ej heller OC-skills - køre og har altid kørt stock. Den ryger tilbage præcis som jeg fik den ind af døren. /mvh
--
IDGAF!
#23
Sunbao
Ultra Supporter
22-05-2017 19:35

Rapporter til Admin
#0 stop med at opføre dig som en forvent teenager der er intet galt den vare du har fået. At du har slemme ideer om hvad den har været udsat for er dit problem ikke Proshops. Hvorfor skulle de dog betale dun retur porto. De kan jo end ikke vide om du har prøvet alt det du selv nævner der er gjort ved den.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#24
Slettetbruger21
Guru
22-05-2017 19:40

Rapporter til Admin
#23 Er det en ny CPU, hvis den har været pakket op, forsøgt overclocket? Skal man betale fuld pris, hvis det er tilfældet?
--
Slettet jfr GDPR
#25
Stroyer
Monster Nørd
22-05-2017 19:43

Rapporter til Admin
23# Det er der sikkert ikke - nej. Den fungere garanteret helt upåklageligt. Jeg har heller ikke noget imod brugte/testet/åbne vare - tværtimod. Hovedparten af mine stumper er købt brugt. Det er princippet i at jeg betaler fuld pris for en vare som ikke er ny - og det er den ikke længere når den har været åbnet. Du gør endda selv opmærksom på hvor meget tingene falder i værdi jf. tråd du har svaret i: "Hvis vi så bare kigger på den så har du taget varen i brug og den er nu faldet 20-25% i værdi " Jeg mener da det mindste de kunne have gjort var at sende mig en returlabel da de til at starte med har sendt mig en vare som var noget andet end det jeg havde betalt for. /mvh
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 22-05-2017 19:46
#26
BabaMac
Mega Nørd
22-05-2017 21:44

Rapporter til Admin
Well, man kan sige at det er prisen for at vi har returret.. Forhandlerne må sælge varer som har været ude før, som nye, så længe du får dine 2 års reklamationsret osv.. At de fleste så vælger at skyde dem af som demo-varer er ren og skær "service". Hvorfor skal forhandlerne tage tabet for at give os en lovsikret returret?
--
I7-6800K/Noctua Nh-D15S/Gigabyte X99-UD3/4x4gb Kingston DDR4/1tb 850 EVO/Gigabyte gtx1080 G1 gaming/Evga 750G2
--
Sidst redigeret 22-05-2017 21:44
#27
ice
Nørd
22-05-2017 21:51

Rapporter til Admin
ville ligeledes returnere den hvis det var mig. så må den sælges som demo model
--
#28
Ranger84
Monster Supporter
22-05-2017 22:03

Rapporter til Admin
25# Så du giver gerne 3000,- for en CPU som du kan se har været åbnet? Hvis der skulle havde været service, så havde Proshop kontakten køber, inden de sendte den. Man kan vel kalde det en slags "blombering", hvis denne er brudt, så er varen ikke ny og må ikke sælges som ny.
--
ASUS Deluxe II(X99) - i7 6850K - H115i - 64Gb TridentZ 3200Mhz (CL14) - AX860i - 512GB M.2 950 Pro - 1TB S-EVO 850 MSI 1080 Gaming X
#29
ToFFo
Guru
22-05-2017 22:05

Rapporter til Admin
Det er da virkelig dårlig stil af dem. En kompensation og en undskyldning er da minimum i sådan en situation. Den har måske været fejlplaceret, eller lagerført på et forkert lager. Der kan være sket meget, så det kunne jo være en ærlig fejl fra deres side. Så de siger at kompensation ikke kan komme på tale? I dette tilfælde kan de vel i det MINDSTE tilbyde dig gratis returfragt! Her er mit bud på et svar på din henvendelse: "Hej Stroyer! Det er en beklagelig fejl fra vores side og den tager vi naturligvis ansvar for. Vi ved ikke hvrodan det er gået galt, det må vi lige undersøge nærmere. Vi kompenserer selvfølgelig for fejlen med (beløb) såfremt du ønsker at beholder produktet. Hvis du hellere vil have en ombytning til en ny vare (vi checker og dobbelt checker inden afsendelse), sørger vi for frem og tilbage fragten også, for at mindske bøvlet for dig. Lad os endelig høre hvad du tænker er en god løsning for dig, så du ikke forlader butikken med en dårlig oplevelse. Vi ser frem til at høre fra dig!" Min erfaring med Proshop? Den seneste retur jeg har haft med Proshop var en 34" Samsung Ultrawide skærm. Jeg var meget i tvivl om det var det jeg skulle have. Jeg tog chancen og konkluderede med det samme det slet ikke var noget for mig. Jeg kører ud og afleverer den hos dem på fortrydelsesretten, men eftersom skærmen dermed har været pakket ud slår de jo lidt af prisen, fordi den skal på demo. Det kostede lige 400kr :( Det er satme bitre lærepenge, men jeg ved bare nu, at jeg ikke skal købe noget hos dem, hvis jeg har den mindste tvivl om det er det, jeg skal have. Selvom det er praktisk at kunne afhente og aflevere.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 22-05-2017 22:10
#30
GhostHuntr
Elite Supporter
22-05-2017 22:11

Rapporter til Admin
#29 Og hvor meget havde den skærm kostet? Hvis den kostede 8000,- som et eksempel, så er nedskrivningen 5%, og det er sgu ikke meget
--
Puls er en bonus!
#31
ToFFo
Guru
22-05-2017 22:16

Rapporter til Admin
#30 - Den kostede 6.695kr. Synes det er lidt aggressiv nedskrivning, når den ikke bærer tegn på brug overhovedet, alt plastic og emballage er ubrudt. Ikke engang de medfølgende kabler har været brugt, da jeg købte displayport kabel ved siden af og havde trukket strøm. Det der sære bløde plastic/stof der er tapet lige foran selve billedområdet var sat på igen med det originale tape. Havde jeg sagt at jeg bare havde brudt tape-forseglingen fra fabrikken og aldrig havde haft den ude af kassen, havde de nok troet på det, fordi den var i så perfekt stand. Det er den eneste webshop jeg nogensinde har returneret noget til, som har lavet en nedskrivning, ved returnering på fortrydelsesret.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 22-05-2017 22:18
#32
bobson
Elitebruger
22-05-2017 22:36

Rapporter til Admin
Jeg returnere i sidste uge en monitor hos Proshop.. Jeg havde købt den som demo, og der var faktisk nogle ridser på den, som vi opdagede ved returnering.. Jeg fortalte at jeg jo havde købt den som demo, så ingen problemer og jeg fik alle penge tilbage.. I fredags købte jeg så hardware til en hel Ryzen 5 1600.. Cpu'en var en demo, det var den eneste de havde hjemme og jeg var utålmodig. d De fortalte at de solgte den som demo, udelukkende fordi pakken havde været åbnet.. Lørdag opdager jeg så, at der ikke er Kølepasta på køleren - det er der til gengæld rigeligt af på selve cpu'en.. Kun været åbnet, hmm... Sur blev jeg da, men tænkte: Nå jeg har jo 14 dage hvis den ikke performer. Her til aften går jeg så i gang med at bygge min første selvbyg nogensinde.. Efter at have renset cpu'en og været ude at købe Kølepasta, naturligvis.. Da jeg når til installation af køleren, begynder sveden at rende, da jeg ikke kan få skruerne til at passe med hullerne i bundkortet.. Hmm, er det normalt, tænker en nybegynder jo.. Efter ca 10 minutters forsøg og hovedbrud piller jeg køleren af, og hvad ser jeg? To af armene som holder skruerne, er fuldstændig vredet skæve!!! I morgen går turen til Århus, med alt hvad jeg købte i fredags, det finder jeg mig simpelthen ikke i... Langt indlæg, måtte lige ud med det :)
--
#33
cJoey
Supporter Aspirant
23-05-2017 08:07

Rapporter til Admin
Hvorfor køber man det billigste sted og forventer samtidig den bedste service? Proshop er næsten altid med på prisen, men man kan ikke forvente at de forpligter sig til mere end hvad loven foreskriver. Hvis nu CPU'en fejler noget har du en sag, og det har du endda to år til at finde ud af. I stedet hænger du dig op på et stykke tape som er taget af og vil have at butikken skal betale returfragt eller kompensation. Hvis bare folk ville indse at det man betaler for, er en 100% fungerende vare med reklamations- og returret, og så kunne man måske komme sig over et stykke tape på pakken.
--
#34
Ranger84
Monster Supporter
23-05-2017 08:33

Rapporter til Admin
33# Er du fra forstanden? Tror ikke på det ikke er helt lovligt at sende en vare som ikke er "blomberet/åbnet" og sælge den som ny. Der er DBA, Gul og gratis for det, samt salg af demo-vare. Der åbner et kæmpe hul i online svindel hvis det var lovligt at sælge noget som nyt, som kunne være brugt. Men hvad ved jeg, kan selvfølgelig være at min subjektive vurdering overskygger at "hullet" faktisk findes i systemet. Men forstår ikke dem af jer, faktisk synes det okay. Ja man har returret m.m... og? Varen er stadig i risikozonen for at være brugt.
--
ASUS Deluxe II(X99) - i7 6850K - H115i - 64Gb TridentZ 3200Mhz (CL14) - AX860i - 512GB M.2 950 Pro - 1TB S-EVO 850 MSI 1080 Gaming X
#35
Mion
Super Nørd
23-05-2017 08:36

Rapporter til Admin
#32 det er netop faren ved åbne vare, også derfor jeg returnere instant, så jeg ikke får den smidt tilbage, at det nok er MIG der har smadret den. jeg har 4-5 gange fået åbnet vare, de 3 gange var det ram, og de fejlede alle gange en MEMtest. så det har været kunder der har fået et defekt produkt, så ikke meldt det som defekt, bare returneret det, 1 gange hos det gamle Midtdata, og en gang hos PRC, og mener den sidste var Proshop. det andet var et grafikkort, som jeg endte i noget værre rod med, i en butik i Odense. det var KLART et åbent grafikkort, da jeg kom hjem, og det var tydeligt at køleren var busted, simpelthen bukket, fes direkte tilbage i butikken, og de ville kun køre RMA ikke tage den tilbage, på de 14 dage returret, da den var defekt. endte med at "upgrade" til den lidt dyrere model, så ville de sjovt nok godt tage den tilbage, var også mit sidste køb der, jeg var godt arrig over det, men jeg skulle bruge en GPU til et Mediacenter, og 120kr mere, omend meget for en studerende dengang, var bedre end at vente 1-2 måneder på en RMA som jeg viste ikke ville gå igennem. Jeg er 100% på sælgeren godt viste det kort var lidt muggent, i kanten.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#36
ToFFo
Guru
23-05-2017 09:11

Rapporter til Admin
#34 - Vi er 1000% enige i denne situation. Men hvis vi lige skal fluekneppe lidt... Hvis vi skal følge loven til sømmene, så er det faktisk lovligt at sælge en vare der har været åbnet. Købeloven dikterer at varen ikke må have væsentlige mangler. At forseglingen har været brudt er ikke en væsentlig mangel, og i dette tilfælde er det fuldstændig umuligt at vide hvorvidt produktet har været overclocket eller brugt i døgndrift i 14 dage. På den anden side, så er det forhandleren der skal bevise at den IKKE har været brugt ud over hvad der er "normalt" for at fastslå varens art/ydelse/stand. Du ved prøve den som i en butik. Så med det i mente, skal Proshop bruge tid på at finde ud af hvorvidt den har været "taget i brug" eller ej. Hvis det viser sig at den har været taget i brug, kan kunden kræve et afslag i prisen grundet varens stand ikke er "som ny" og dermed solgt på forkert grundlag. For så at undgå hele det fucking cirkus, kan Proshop i dette tilfælde give lidt goodwill. For eksempel som et afslag i prisen på fx. 100kr. Eller give fri fragt på næste ordre. Eller bare tilbyde at tage den retur fragtfrit som det mindste. Nu ved jeg ikke hvilken processor der er købt, men en i7 6700k har en indkøbspris på ca. 2500kr. incl. moms. Veljedende udsalgspris er godt 2600kr. incl moms ex. fragt. Får man så en åbnet vare, vil jeg mene der er rigeligt med wiggle-room til at lave en kompensering i det mindste på fragten. Hvis nu Stroyer sender sin processor tilbage, kan det være at den næste der køber processoren, får en vare der har været solgt 2 gange før! Måske endda flere gange. Vi ved jo ikke om den har været solgt 10 gange før. Det er den risiko man løber, når man vælger at beholde en brugt vare. Jeg har endnu ikke været ude for at få en åbnet vare. Når jeg køber fra Proshop henter jeg altid derovre. Jeg kan sige jer, hvis jeg får en åbnet vare langet over disken, får de lov at bytte den til en anden på stedet. Fucking madness.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 23-05-2017 09:14
#37
Denno
Supporter
23-05-2017 09:31

Rapporter til Admin
Gad vide hvordan Proshop ville reagere, hvis de fik en palle hjem med vare, som ikke var plomberet og deres leverandør sagde, du kan bare betale returfragt, så tager vi den tilbage!
--
#38
Mazies
Junior Supporter
23-05-2017 09:38

Rapporter til Admin
Man kan ikke lade være med at undre sig over, hvor mange her som er forargede over at Proshop kan finde på dette, som samtidig med glæde benytter sig af 14 dages returret.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#39
Denno
Supporter
23-05-2017 09:46

Rapporter til Admin
Proshop kan jo tage et gebyr i forbindelse med returvare og derved få dækket deres demosalg. Så de behøver ikke at sælge imod købers forventninger. Jeg er ikke forarget, men forundret over, at Proshop ikke vil anerkende deres kunders perspektiv. For det er kunderne de skal leve af. Hvis man som kunde er informeret om, at varen er i brudt emballagen, så er det fint. Men som udgangspunkt skal nye varer da leveres i ubrudt emballage. Vi er da nødt til at sikre os som kunder!
--
#40
Maruchin
Monsterbruger
23-05-2017 10:13

Rapporter til Admin
Varens stand ved fortrydelse Fortryder du et køb, skal varen som udgangspunkt fremstå som ny ved tilbageleveringen, så netbutikken kan sælge varen videre til en anden kunde. Du må dog gerne pakke varen ud og prøve / undersøge den og vurdere dens egenskaber, ligesom du typisk ville have mulighed for at forholde dig til eksemplar af varen i en fysisk forretning. Tøj må du for eksempel gerne prøve, men du må ikke tage det på til en fest. Du må pakke printeren ud og undersøge den, men du må ikke printe på den. Er varen blevet skadet eller bærer den præg af at have været brugt, mister du ikke din fortrydelsesret af den grund, men du må forvente at skulle betale for den værdiforringelse af varen, som skyldes brug udover at have undersøgt og prøvet varen. Er varen værdiløs, er du ikke berettiget til at få dine penge tilbage. Du må derfor overveje, om du vil benytte din fortrydelsesret i den situation. Det er i første omgang sælgeren, der vurderer varens eventuelle værdiforringelse. Du kan klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er uenig i vurderingen. Værdiforringelsen skal du kun betale for, hvis du klart og tydeligt er blevet gjort opmærksom på fortrydelsesretten og betingelserne for fortrydelse på et såkaldt varigt medium. Så hvis i tager en CPU eller skærm ud af pakken, kigger på den og tænker "det var den en pæn monitor/CPU og der er ikke nogle ridser eller bukkede pins", så har i ret på at få den samlede betaling retur, hvis fortrydelsesretten anvendes. Hvis i sætter CPUen i bundkortet og tester, eller starter skærmen og leger med kalibrering og så videre, så har i taget varen i brug, og vil miste x antal kroner - hvilket vurderes af butikken. https://taenk.dk[...] http://www.forbrug.dk[...]
--
Sidst redigeret 23-05-2017 10:14
#41
Denno
Supporter
23-05-2017 10:25

Rapporter til Admin
#40 Tak for info.
--
#42
Denno
Super Supporter
23-05-2017 10:29

Rapporter til Admin
Det kan være det næste skridt er, at der altid er x antal tomme kasser med fra producenterne, så butikkerne kan pakke tilbageleverede varer om.
--
#43
bobson
Elitebruger
23-05-2017 10:35

Rapporter til Admin
Jeg vidste jo godt, at varen var en demo vare. Jeg spurgte dig til, om den havde været installeret, og fik at vide, at det havde den ikke. Det havde den så, og det er da ikke et ærligt svar at få. Desuden skal en demo vare være "testet og virker" som de selv skriver hos Proshop.. Men køleren kan ikke installeres, da to af armene som holder skruerne, er fuldstændig bøjede..
--
#44
Kjeld
Gæst
23-05-2017 10:38

Rapporter til Admin
Handel ved komplett, så undgår I bøvl som dette. Komplett har fantastisk kundeservice.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#45
Sunbao
Ultra Supporter
23-05-2017 10:39

Rapporter til Admin
#44 haha det er satme længe siden, så vel cdon som komplett er ligesom proshop faldet gevaldigt af på den over de sidste par år.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#46
ToFFo
Guru
23-05-2017 10:45

Rapporter til Admin
#40 - I stedet for copy-paste af en wall of text, så smid links i stedet. Det fylder ikke så meget. Eftersom emballagen er brudt vil de naturligvis hævde at du har prøvet varen, og den dermed bærer præg af at være brugt, så må man forvente et afslag i prisen. Det er i første omgang sælgeren, der vurderer varens eventuelle værdiforringelse. Så må man klage til forbrugerstyrelsen hvis man ikke er enig i den beslutning. Det kommer der intet godt ud af og det tager en krig. #45 - Det gik ned ad bakke i maj 2012 hvis jeg ikke tager helt fejl. Det var der hele returafdelingen hos Komplett (som jeg var leder i) blev flyttet til Sverige, efter vi havde fået arbejdet os ned på 0 dages behandlingstid. Nothing personal, just business. Jeg bærer stadig nag over det, den dag i dag.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 23-05-2017 10:47
#47
ToFFo
Guru
23-05-2017 12:25

Rapporter til Admin
#45 - Hov vent, det var fra 2013 et sted! :D
--
Nu uden signatur :O
#48
Maruchin
Monsterbruger
23-05-2017 13:42

Rapporter til Admin
#46 Jeg synes altid du brokker dig, uanset hvad folk bidrager med. Du er godt nok et negativt menneske.
--
#49
ToFFo
Guru
23-05-2017 13:46

Rapporter til Admin
#48 - Jeg svarer blot på indlæg og kommer med mit bud på hvad jeg synes Proshop skulle have skrevet. Dertil kommer at jeg bidrager med info om lov og regler i forhold til det emne tråden omhandler. At du synes det er brok, er bare ærgerligt :) Det er jo ikke en solskinshistorie om hvor fantastisk Proshop er. Derfor deler jeg min erfaring med firmaets returpolitik, som tråden også handler om, hvilket jeg synes var passende.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 23-05-2017 13:47
#50
Ranger84
Monster Supporter
23-05-2017 16:11

Rapporter til Admin
48# Så du køber gerne en "demo vare" til fuld pris uden brok? ;) Hvis man ikke tager emnet seriøst, så har man enten for mange penge, eller så har man en skruge løs. :-P
--
ASUS Deluxe II(X99) - i7 6850K - H115i - 64Gb TridentZ 3200Mhz (CL14) - AX860i - 512GB M.2 950 Pro - 1TB S-EVO 850 MSI 1080 Gaming X
#51
Jintao
Super Nørd
23-05-2017 16:19

Rapporter til Admin
#50 De 14 dages returret er synderen her. Den skal bare fjernes, så kan I ikke modtage "brugte" varer, men det antager jeg da at I ikke ønsker... eller hvad? ;) Forkælede forbrugere beskyttet af en, for sælger, striks lovgivning tillader sig at flæbe over en anden forbruger har benyttet sig af den returret I alle ikke vil undvære. Kom videre, venner.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#52
Kenz_aps
Semi Nørd
23-05-2017 17:00

Rapporter til Admin
Jeg kunne ikke undgå at se, at du også har brændt nallerne hos Proshop. Af samme årsag, holder jeg mig også væk fra deres foretagende og anbefaler alle andre at gøre det samme. For et år siden el. købte jeg RAM klodser for 1400,- hos dem. Da jeg kunne konstatere, at pakken havde været åben, at der tilmed var fedtfingre på guldbelægningen og at de endeligt var defekte, kontaktede jeg dem. Først insinuerede de jeg løj. Herefter påtalte de, at varen var som ny. NEJ, GU FANDEN ER DEN EJ. Når en vare er anbrudt og brugt, så er den ikke længere ny. Jeg har ingen interesse i at diskutere, hvorledes forretningen er stillet ved returvarer, men når man køber et produkt, der er anført som nyt, betaler for nypris og forventer nyt, så skal man ikke tilsendes noget, der er taget i brug af anden part - og så er det egentlig sagen udvedkommende, om de tester produktet før gensalg eller ej - som de jo tydeligvis heller ikke havde gjort, eftersom den ene klods var defekt. Slutteligt for lige at toppe missæren, så prøvede de tilmed at forsøge at lade mig hæfte for leveringsomkostningerne på RMA-sagen, indtil jeg fik overbevist dem om noget andet. Mage til skodfirma skal man lede længe efter. Så hvis du ikke vil skides i munden ved højlys dag, så hold dig væk fra Proshop :-)
--
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least.
#53
Tux
Guru
23-05-2017 17:12

Rapporter til Admin
#52 men når man køber et produkt, der er anført som nyt, betaler for nypris og forventer nyt, så skal man ikke tilsendes noget, der er taget i brug af anden part Så afskaf returret. Men det vil folk jo heller ikke. Butikken må gerne sælge det som nyt, hvis det kun har været "prøvet". Det tæller ikke som brugt. Du returnere det jo i samme stand du modtog det, så derfor er varen jo intakt, og praktisk talt, ny. Såfremt varen er i en stand der forringer værdien, trækker de det jo bare fra i returværdien. Det skulle gerne modsvare det mindre de kan sælge det for. At du i dit eksempel så har fået en defekt vare, er naturligvis noget helt andet og der skal de bare makke ret.
--
Don't feed the trolls.
--
Sidst redigeret 23-05-2017 17:13
#54
Maruchin
Elitebruger
23-05-2017 17:18

Rapporter til Admin
#50 Han brokker sig over at jeg laver "wall of text", som 20 sekunders læsning åbenbart er.
--
#55
Lars Pedersen
Gæst
23-05-2017 17:25

Rapporter til Admin
Sjovt at ingen nævner noget om ESD. Hvis en varer som en CPU har været pakket ud og håndteret af en eller anden tåbe kan du stå med en CPU som begynder at opføre sig mærkeligt. Og dette vi med garanti ske efter garanti perioden eller men vil havde svært i en support sag med perodisk fejl.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#56
ToFFo
Guru
23-05-2017 19:40

Rapporter til Admin
#54 - Det er fordi det let bliver uoverskueligt at læse tråden igennem. Vi kan jo godt klikke på links hvis du i stedet skriver "læs her" og så sætter et link ind. Det fylder bare meget mindre. Der var intet ondt ment i det jeg skrev, det var sådan set ment som en venlig opfordring :)
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 23-05-2017 19:44
#57
Stroyer
Monster Nørd
23-05-2017 20:51

Rapporter til Admin
26# Det er vel et spørgsmål om "gyngerne og karrusellerne" - sidste år havde Proshop et resultat efter skat på 15.640.000kr og valgte at betale et udbytte på 15.000.000kr - så mon ikke de klare sig? I stedet for at have en glad kunde som de kunne have tjent penge på mange år frem har de nu en pisse sur tidligere-kunde - for at spare 200kr? /mvh
--
IDGAF!
#58
bobson
Elitebruger
23-05-2017 20:54

Rapporter til Admin
Har lige været i Proshop med den demo Ryzen 5 1600, hvor køleren var bøjet. Der var ingen problemer overhovedet, og pengene er ført tilbage på min konto.. Ingen antog at jeg selv havde ødelagt køleren. Det synes jeg skal med i denne tråd. Det er forøvrigt anden gang på lidt over en uge, at jegreturnerer en demo vare hos Proshop, og anden gang der ikke var nogen problemer med det.. Til gengæld gik det op for mig, at de demo varer de sender ud, ikke er testet efter at de har taget dem retur i første omgang. Dette fremgår ellers tydeligt af deres hjemmeside. Jeg spurgte jo, hvordan de kunne have misset at køleren ikke kunne installeres, under deres test. Og så grinede han lidt af mig, og sagde at de da ikke testede retur varer, før de solgte dem igen. Det var der ikke tid til. Det var ellers grunden til at jeg godt turde købe demo, det gør jeg så ikke igen :)
--
#59
Ranger84
Monster Supporter
23-05-2017 23:44

Rapporter til Admin
58# Så det jo lige før du faktisk giver en god besvarelse til hele problemstillingen i tråden. ;) "Jeg spurgte jo, hvordan de kunne have misset at køleren ikke kunne installeres, under deres test. Og så grinede han lidt af mig, og sagde at de da ikke testede retur varer, før de solgte dem igen. Det var der ikke tid til."
--
ASUS Deluxe II(X99) - i7 6850K - H115i - 64Gb TridentZ 3200Mhz (CL14) - AX860i - 512GB M.2 950 Pro - 1TB S-EVO 850 MSI 1080 Gaming X
--
Sidst redigeret 23-05-2017 23:44
#60
M.Mikkel
Nørd
24-05-2017 11:44

Rapporter til Admin
Kan sku godt forstå trådstarter. Skulle købe en Asus 34 skærm i power i Lørdags til 8500. Da de kom med kasse så den mærkelig ud tapen var ny og kasse grim. Så jeg savde nej den har været åbnet. Det var den eneste på lager sagde sælger Så nej tak og gik. var lige kommet ud af Butikken da en sælger kom ud vi har sku fundet en ny.??? Og den var uåbnet. Den købte jeg og er perfekt. Så købe vare der er åbnet til fuldpris aldrig
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#61
bobson
Elitebruger
24-05-2017 12:05

Rapporter til Admin
#59 Jamen jeg giver da altid gode besvarelser :)
--
#62
Stroyer
Monster Nørd
24-05-2017 17:44

Rapporter til Admin
# Så er den nye CPU fra andet firma modtaget - og heldigvis er plomberingen her intakt :-) Så kunne det være man kunne komme i gang med at få samlet en maskine. Det har ladet vente på sig! /mvh
--
IDGAF!
#63
Ranger84
Monster Supporter
24-05-2017 19:48

Rapporter til Admin
#62 Knæk og bræk... Som man siger... ;)
--
ASUS Deluxe II(X99) - i7 6850K - H115i - 64Gb TridentZ 3200Mhz (CL14) - AX860i - 512GB M.2 950 Pro - 1TB S-EVO 850 MSI 1080 Gaming X
#64
Stroyer
Monster Nørd
24-05-2017 22:31

Rapporter til Admin
63# Sjovt - har lige været på jagt :-) Men tak! /mvh
--
IDGAF!
#65
Duckman
Mega Nørd
24-05-2017 23:11

Rapporter til Admin
Jeg ville heller ikke modtage en "brugt" CPU, når jeg har bestilt - og betalt for - en ny. Omvendt kan jeg også godt forstå at forhandlerne gør det. Vi kan jo ikke tillade os BÅDE at kæfte op om at vi har 14 dages fuld returret, og samtidigt nægte at tage imod en vare der har været pakket op. Jeg mener faktisk lovgivningen er forkert - De 14 dages returret skal kun gælde for en uåbnet, ubrugt vare. Har man taget varen ud af emballagen, ja så er den brugt pr definition, og kan ikke længere returneres. Argumentet om at man i en fysisk forretning har mulighed for at "prøve" varen, og i og med man ikke kan det ved nethandel, så har man returretten, den køber jeg ikke. Jeg kan jo heller ikke afprøve en ny CPU inde i en butik. Og jeg kan jo heller ikke lige prøve at stege et spejlæg på en pande nede i Imerco, inden jeg køber den. Personligt kunne jeg ALDRIG finde på at sende noget tilbage, som jeg havde taget ud af emballagen, og taget i brug. Selv om det er min "ret".
--
Whatever
#66
Skeletor
Supporter Aspirant
25-05-2017 00:46

Rapporter til Admin
#65 Nemlig, det er da hykleri at alle skriver om den returret man jo bare kan brug i flæng, men man vil ikke modtage en udpakket CPU... Hvem skal så betale for de vare der bliver retuneret? Tror i bare julemanden kommer med en ny til butikken?
--
Sygeligt sløj sort bæ-computer, 512GB Jegdørimorgen, GTXaltforsløvM
#67
Slettetbruger21
Guru
25-05-2017 01:06

Rapporter til Admin
#66 Det er en udgift for butikkerne, ja. Men som alle andre udgifter må denne pålægges priserne.
--
Slettet jfr GDPR
#68
fuerzzz1
Bruger
25-05-2017 03:45

Rapporter til Admin
Vil sgu nok mene der skal gøres "højt opmærksom" på hvis der er tale om en "Demo - udpakket vare". Det er muligt pågældende CPU fungerer helt som ny. Men det svarer til at sige at næringsværdien er ligeså fint på de brød bageren sælger som "fuglebrød" som det frisklavede. En rabat på fx 100 kr ville være helt på sin plads, om så ikke andet så får at undgå dårlig omtale på hol.dk. Jeg køber heller ikke brugt toiletpapir.
--
Du kan sige hvad du vil om alt, og vide hvad intet betyder!
#69
Ranger84
Monster Supporter
25-05-2017 07:33

Rapporter til Admin
66# I dette tilfælde ved Proshop netop ikke om den har været brugt. Med sådan en tvivl, synes jeg ikke den kan sælges som ny, især ikke uden at gøre sælger opmærksom. Jeg kan acceptere en uåbnet vare, hvis der stilles større sikkerhed bag en åbnet vare.
--
ASUS Deluxe II(X99) - i7 6850K - H115i - 64Gb TridentZ 3200Mhz (CL14) - AX860i - 512GB M.2 950 Pro - 1TB S-EVO 850 MSI 1080 Gaming X
#70
ReneSDK
Guru
25-05-2017 09:53

Rapporter til Admin
Til dem som ikke skulle have opfattet det, så ændrede reglerne omkring forbrugerkøb sig januar 2016, så butikkerne nu har mulighed for at fratrække et beløb på varen som de mener er en værdiforringelse ved at tingene har været pakket op. I USA har det varet standard i mange år, og der har butikkerne lov til at trække helt op til 15% af fra det beløb du har givet inden de giver dig pengene retur. Så hvis Proshop kun har trukket det der svarer til 5% fra så er det ikke så slemt igen. Det er da surt at de har muligheden, men sådan går det når forbrugerne over en længere periode misbruger returretten og forhandlerne taber uforholdsmæssigt mange penge på returvarer. Jeg har personligt aldrig sendt noget retur på returretten efter jeg har pakket det ud.
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#71
Charly
Nørd Aspirant
25-05-2017 11:09

Rapporter til Admin
#65 Pointen med forbrugernes rettighedder ved fjernkøb er i høj grad også at skabe sikkerhed for forbrugeren, så man rent faktisk tør købe ting over nettet uden at have haft lejlighed til at stå med genstanden i hånden. Det er i høj grad også i butikkernes interesse. Og nu må butikkerne jo også gerne give et nedslag i det beløb, man får tilbage, hvis pakken har været åbnet. Men jeg er helt enig i, at et produkt ikke skal sælges som nyt, hvis emballagen har været brugt.
--
#72
Tux
Guru
25-05-2017 11:12

Rapporter til Admin
#71 Returreten er et levn fra telefonsalg. Den hører ikke til i en moderne verden og burde afskaffes.
--
Don't feed the trolls.
#73
Duckman
Mega Nørd
25-05-2017 12:13

Rapporter til Admin
#71: Det giver jeg ikke meget for - Der er da masser af varer du heller ikke kan stå med hånden nede i butikken. En CPU er et glimrende eksempel, tvivler på du får lov at pakke den ud dernede, og selv hvis du gjorde, hvilken sikkerhed eller værdi ville det så give forbrugeren at han fik lov at stå og fedte med en cpu mellem fingrene? Det siger jo intet om produktetets kvalitet eller egenskaber. #72: Langt hed ad vejen enig - Der er selvfølgelig produkter hvor en returret er ret essentiel. Tøj, for eksempel. Det er tæt på umuligt at vide om et par bukser passer, før man har haft dem på. Men der ville de fleste online forhandlere nok selv tilbyde en returret, selv hvis loven ikke krævede det. Ellers ville de simpelthen intet sælge. Og det er almindeligt accepteret, at køber man et par nye bukser, så kan der være en anden der har prøvet dem på, før man købte dem. Dette er dog gældende i både netbutikker og fysiske butikker.
--
Whatever
#74
Charly
Nørd Aspirant
25-05-2017 12:22

Rapporter til Admin
#72 Det er jeg ikke enig i, og det er butikkerne heller ikke. #73 Ja loven er formentlig ikke så tidssvarende, men det er jo netop derfor, man fornylig indførte at virksomhederne kunne give et nedslag ved returnering. Men i sidste ende handler loven om at høre folk trygge ved at handle online, og det er både forbrugere og butikkerne glade for.
--
#75
Tux
Guru
25-05-2017 12:39

Rapporter til Admin
#74 Hvilke online butikker er det du siger er enige i returretten? Alle vores kunder bander den langt væk fordi den bliver misbrugt.
--
Don't feed the trolls.
--
Sidst redigeret 25-05-2017 12:39
#76
Proshop medarbejder
Gæst
25-05-2017 14:06

Rapporter til Admin
Hej, jeg arbejder for proshop i deres kundeservice. Ask me anything
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#77
ToFFo
Guru
25-05-2017 14:27

Rapporter til Admin
#76 - Læs tråden. Der er masser at kaste sig over. Hvad hedder ham der sidder ude i vareudleveringen, som ligner Rhykker helt vildt meget? Rhykker: https://www.youtube.com[...]
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 25-05-2017 14:28
#78
gasolin
Guru
25-05-2017 14:36

Rapporter til Admin
#76 Tillykke med det :) Hvor mange returneringer for i, uanset hvor mange i for så skal man selvfølgelig teste dem inden de sælges, personligt er jeg ligeglad med om det er lige før kundens demovare skal sendes eller når i for varen, men er nok bedste når i for varen for jeg ville sku blive sur hvis i for varen, jeg for alle penegen tilbage og så 1 månede senere så for man mail om at der mangler diverse ting og man skal betale penge tilbage så istedet for f.eks 800kr skulle man måske have haft kun 600kr tilbage (tror jeg dog ikke sker, da man fra starten skulle have 600kr og ikke 800kr tilbage og ikke når varen sælges igen ca 1 månede senere) (handler tit hos proshop så i har bare at behandle mig som vip LOL) Bobson du kunne jo have skrevet,ringet til dem og fået en ny køler, havde de ikke en havde du måske fået f.eks en hyper 212 x. Har købt demovare 3 gange(2x hifiklubben og webhallen) og der var intet i vejene med dem, betaler man for en ny vare må man forvente en ny vare og bør kompenseres for det ikke er en ny vare, det mindst er en fragtlabel og så sender de en ny vare med det samme eller hvad måske en reduktion i prisen så man f.eks for 100-200kr tilbage så man kan købe en ny cpukøler eller de bare med det samme sender en ny cpukøler.
--
Sidst redigeret 25-05-2017 14:38
#79
DeeKay
Nørd
26-05-2017 00:56

Rapporter til Admin
#76 Jeg tvivler en "anelse" på din udtalelse, men okay ;) #77 "Hey folks, this is wanker" <- cannot unhear that now, thanks! :D
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.

Opret svar til indlægget: Modtaget en vare der har været åben

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE