Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp til fejlfinding på hardware

Af Superbruger Serpentombre | 04-09-2017 18:51 | 716 visninger | 4 svar, hop til seneste
Hej Hol Jeg har problemer med min efterhånden 6 år gamle maskine. Det begyndte med at jeg ved opstart ofte oplevede at computeren automatisk genstartede hvorefter alt fungerede normalt. Nu er problemet så udvidet med at jeg også oplever bluescreen ret ofte ved opstart, hvor jeg først kan nå windows efter en del reboots og måske et harddisk scan. Derudover har jeg problemer med mine USB porte som viser sig ved stuttering på cursoren som altid ender med at musen ikke reagerer. Under enhedshåndtering står musen stadig som tilsluttet. Hvis jeg flytter musen til et nyt USB virker den igen et stykke tid hvorefter ovenstående gentager sig indtil jeg ikke har flere USB porte at flytte til. Herefter kan jeg først få liv i dem efter et genstart. Jeg håber at der er nogen som har forslag til hvordan jeg kan fortage en fejlsøgning måske er de to problemer ikke relaterede. Når computeren først er tændt kører den ellers perfekt med undtagelse at problemet med USB. Jeg har før haft problemer med SSD og kører nu på den 3. siden jeg købte computeren for 6 år siden måske er det den igen? Mine specs: Operating System Windows 10 Home 64-bit CPU Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz 41 °C Sandy Bridge 32nm Technology RAM 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (8-8-8-24) Motherboard ASUSTeK Computer INC. P8P67 (LGA1155) 31 °C Graphics DELL U2515H ([email protected]) 4095MB NVIDIA GeForce GTX 1070 (ASUStek Computer Inc) 33 °C Storage 931GB Seagate ST31000524AS (SATA) 27 °C 111GB OCZ-AGILITY3 (SSD) 30 °C Optical Drives TSSTcorp DVDWBD SH-B123L SCSI CdRom Device ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device Audio Enheden High Definition Audio Operating System Windows 10 Home 64-bit Jeg har kigget lidt i logbogen på computeren hvor der blandt andet er vist 4x Kernel-Power fejl de sidste 7 dage, med hændelses id 41, derudover er der en LANG række fejl og advarsler på div. programmer men aner ikke hvordan jeg skal læse det. Der er en lang række fejl på Ntfs (system) med hændelse id 55 og beskrivelsen "Der blev fundet en beskadigelse i filsystemstrukturen på diskenheden C:." Håber i vil hjælpe
--
#1
ZoneSlash
Bruger
04-09-2017 21:16

Rapporter til Admin
Det kunne godt lyde som om det er oplagt at køre tjek på din harddisk og muligvis formatere og geninstaller windows.. men før det besvær er der måske et par andre ting du kan prøve lidt af; Det kan være en hjælp at gøre noget så simpelt som at reseate kablerne til din disk, eller hvis du har reserver så skift til et andet kabel for at udelukke problemer der. Igen i den lavpraktiske ende af ting du kan gøre: reseat connectors til kabinettet på motherboardet og tjek efter og fjern støv fra området hvis der er noget at komme efter, og gør det samme ved PCBs i kabinettet, kortslutning af pins kan få motherboardet til at tro du har holdt power-knappen inde for at slukke PC'en f.eks. Skriv ned hvad der står i dine bluescreens hvis du kan komme til det, google fejlkoden for at se hvad den peger på. I event log med den her slags problemer er det typisk kun de kritiske fejl der sker før dine crashes der er relevante at kigge på, så næste gang det sker så tjek klokken og tjek så loggen så snart du får liv i dyret igen og se omkring det tidspunkt hvor den crashede hvilke fejl der blev logget. Kernel power fejl 41 kan være mange ting, ofte er det hardwaren der slukker for at beskytte sig selv, så det kan let være løse kabler, defekte komponenter, kortslutning af skidt, eller en sløv/døende PSU. Tjek evt. selv efter om der er flere af Microsofts råd her der kan hjælpe måske: https://support.microsoft.com[...]
--
You name it, I game it
--
Sidst redigeret 04-09-2017 21:20
#2
Sven Bent
Giga Supporter
05-09-2017 05:56

Rapporter til Admin
jeg vi latldi abnafle at starte med en basis hw test fordi det er nemt og du risiker ik kat smadre dine data ved at rette det paa et defekt system. 0: tjek alle kabler sider korrekt og fast. evt chek alle usb porter ikke har faet shield metal flappen ind i sig fra IO atx bracketten bagi 1: ram test med metest86 fra passmark (hus kat boote uefi paa enhende) 2: CPU test med prime95 3: hdd/ssd med crystla diskinfo og producentes test vaerktoej deraf kan du kigger paa basis software fix sasom 1 chkdsk 2 sfc /scannow
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 05-09-2017 05:57
#3
Serpentombre
Superbruger
05-09-2017 08:41

Rapporter til Admin
#1 og 2 Mange tak for de mange forslag Jeg vil prøve at gå jeres forslag igennem en af gangen så vender jeg tilbage :)
--
#4
Serpentombre
Superbruger
24-09-2017 15:03

Rapporter til Admin
Jeg har nu kigget kabinettet igennem og med min begrænsede viden synes jeg alt så fint ud. Ingen kabler sidder løst og der er ikke synderligt støvet. Jeg har kørt et harddisk scan og fandt ingen fejl. Jeg har set logbogen gennem længe og kan ikke umiddelbart finde frem til hvad der skaber problemerne. Undskyldt den sene tilbagemelding, men der kom noget i vejen. Problemet ser ud til at være løst ved at frakoble alle USB enheder på nær de essentielle og siden har jeg ikke haft nogen problemer.... so far. Jeg håber det holder :)
--
Sidst redigeret 24-09-2017 15:08

Opret svar til indlægget: Hjælp til fejlfinding på hardware

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning