Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware

RMA på RAM - porto?

Af Mega Supporter QWERTY Andreas | 26-05-2019 12:31 | 592 visninger | 10 svar, hop til seneste
Hej! Jeg skal til at returnere nogle Crucial RAM, som skal sendes til UK for RMA. Jeg har dog ummidelbart ikke modtaget en pakkelabel eller tilsvarende. Refunderer de omkostningerne i forbindelse med returneringen? Eller er det mig der har overset en pakkelabel? For ellers er det lidt meningsløst at sende RAM tilbage, da prisen på porto langt overgår RAM'ens værdi.. Jeg håber der er én som har prøvet det, og har lidt erfaring med det :) Jeg har sendt en mail og spurgt om jeg får en pakkelabel, men ummidelbart er deres support ret dårlig. Mvh. Andreas
--
Raijintek metis med: I5 4590, 2x4GB RAM, GTX 1050TI, SSD+HDD, custom vandkøling
#1
mrKayne
Nørd Aspirant
26-05-2019 12:34

Rapporter til Admin
Hvorfor sender du den til crucial og ikke der hvor du har købt dem? I Danmark er lovgivningen i hvert fald at du som udgangspunkt skal stå for fragtomkostninger, indtil en fejl bliver konstateret, så skal man have fragten tilbage.
--
#2
fuerzzz1
Nørd Aspirant
26-05-2019 12:34

Rapporter til Admin
Hvis det ikke kan betale sig for dig, så kan det nok heller ikke for dem. Køb dine RAM i en dansk butik fremover ;)
--
Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs !
#3
Akasut
Elite Nørd
26-05-2019 13:41

Rapporter til Admin
Hvad #1 siger. Du skal skelne mellem fortrydelse og reklamation, det afgør hvorvidt hvem der skal stå for retur-fragten, men det er kun hvis det er forhandler. Hvis du går udenom, og fx til direkte producent med limited warranty eller andet, så har det intet med dine 2 års reklamations ret at gøre, og derfor er de ikke forpligtet til at følge de regler.
--
#4
ice_hiboy
Elitebruger
26-05-2019 14:43

Rapporter til Admin
Som de andre siger, er de under 2 år så går til der hvor du har købt det. Så skal du ikke betale for omkostningerne ved forsendelse. Hvis de er ældre end 2 år og du vil din garanti, er der intet krav om at de skal betale for fragt. Da jeg skulle bruge RMA på mit EVGA kort måtte jeg også betale for fragt. Det var dog stadig billigere end at købe nyt :)
--
i7- 5820K | X99A MPOWER | EVGA 980TI SC+ | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Meshify C.
#5
Devilduck
Superbruger
26-05-2019 15:28

Rapporter til Admin
det koster 120,- at sende til UK med postnord Crucial RMA er altid til UK, jeg tror ikkejeg fik en label heller. Men 120,- for ny ram er vel meget rimeligt. Hvad er det for noget ram siden det ikke kan betale sig. #2 hvor i hans indlæg ser du info der kan lede til den konklusion at han ikke har købt det i DK??? Det er vel ikke utænkeligt at der findes firmaer der betaler fragt vewd RMA, har set ene del men kan ikke huske hvem - ved at det forekommer ved køb af tøj. Husk man fortæller også meget om sig selv når man taler om andre
--
#6
Fc Junkies
Super Nørd
26-05-2019 15:39

Rapporter til Admin
#5 Men har man købt det af en forhandler i DK, så kan de ikke kræve at det skal sendes til UK for rma. Så må de dække porto til Uk
--
Mvh Fc Junkies
#7
ice_hiboy
Elitebruger
26-05-2019 16:08

Rapporter til Admin
#6 Hvis det er uden for reklamationsretten. Hvis det er over 2 år eller hvis det f.eks er erhvervskøb. Så kan de nægte hvad som helst. Du har ingen rettigheder eller krav ved de 2 eksempler.
--
i7- 5820K | X99A MPOWER | EVGA 980TI SC+ | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Meshify C.
#8
QWERTY Andreas
Mega Supporter
26-05-2019 19:28

Rapporter til Admin
#1, #3, #4; Jeg kender godt reklamationsrette :) De er over 2 år gamle. Derfor skal man bruge producenten, hvis man ønsker at lave RMA. Det er et sæt 2x4 GB DDR3, hvor den ene stick er i udu.. Og den vil jeg ummidelbart ikke vurdere til at være meget mere end 100 kr værd.
--
Raijintek metis med: I5 4590, 2x4GB RAM, GTX 1050TI, SSD+HDD, custom vandkøling
#9
Akasut
Elite Nørd
27-05-2019 01:11

Rapporter til Admin
https://eu.crucial.com[...] Inspection and Return Procedures "Once you have an RMA number, package your defective product according to the instructions in the section below ("How the Return Process Works"). Any return of the product (with proof of purchase) should be made in a timely manner and at your expense." How the Return Process Works "Returned products must be shipped prepaid and packaged appropriately (at your expense), and it is recommended that they be insured or sent by a method that provides for tracking of the package. Micron CPG is not responsible for any product that is lost or damaged in transit." Så umiddelbart skal du selv stå for fragten nu når du vil benytte limited warranty. Du kan prøve at lokke en gratis returlabel ud af en customer support employee, men ingen garanti. Nogle gange kører protokollen ikke altid efter policies hos virksomheder nemlig.
--
#10
Jimminez
Semi Supporter
27-05-2019 06:00

Rapporter til Admin
koster 79kr hos coolrunner https://coolrunner.dk[...]
--

Opret svar til indlægget: RMA på RAM - porto?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning