Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Komplett.dk returnering

Af Elite Supporter Michael K | 18-08-2019 17:05 | 1192 visninger | 14 svar, hop til seneste
Sagen er den, at jeg nu har bestilt den tredje skærm af samme slags hos Komplett, da de to første jeg fik har haft pixel fejl. Jeg benyttede mig af de 60 dages returret. Jeg har udfyldt retur steps på den første skærm under "min side". Så læste jeg det her: Omkring returnering https://www.komplett.dk[...] Her står der, at "Fortrydelsesretten kan bortfalde ved gentagne misbrug.". Hvad mener de her? At man returnerer for mange varer? Jeg har nemlig måske tænkt mig at returnere den anden skærm også.
--
#1
ReneSDK
Guru
18-08-2019 17:08

Rapporter til Admin
Ja, de mener ved for mange returneringer.
--
FFHAU! This is 2019, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#2
Michael K
Elite Supporter
18-08-2019 17:10

Rapporter til Admin
#1 okay, bare et slag på tasken, hvornår tror du at de bliver trætte af mig? Er det 2 eller er det 10?
--
#3
Stroyer
Elite Nørd
18-08-2019 17:12

Rapporter til Admin
0# / 1# Det tror jeg dog ikke kan lade sig gøre da de i så fald vil krybe uden om lovgivningen på området - Her snakker vi så 14 dages reglen. De kan dog fradrag et beløb hvis du ikke levere den tilbage i samme stand og mængde mv. /mvh
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 18-08-2019 17:13
#4
Akasut
Guru
18-08-2019 17:42

Rapporter til Admin
Det er nok subjektiv vurdering hvad der er misbrug, fx mange gange i rap, eller aldrig beholder noget, og kun returnerer så giver det anledning til at tro at du benytter dem som prøverum. #3 så du skelner mellem lovgivningens 14 dage og ekstra dage udover?
--
Sidst redigeret 18-08-2019 17:44
#5
Langi
Semi Nørd
18-08-2019 17:44

Rapporter til Admin
Altså, i forhold til købeloven for online handel må de ikke afvise din retur ret i forhold til de 14 dage. Jeg tænker nærmere de snakker om den længere fortrydelsesret, eller hvor folk er ude og købe et produkt som kan bruges alene (bærbar, konsol osv) for at bruge det en weekend til lan eller lignende og så returnere derefter.
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#6
Stroyer
Elite Nørd
18-08-2019 17:46

Rapporter til Admin
4# Well... det er vel som sådan "lovligt" nok at lege "prøverum". Det er jo derfor der er noget som i lovgivningen hedder 14 dages fuld returret. Jeg tænker at det som der bortfalder er de 60 dage - de 14 dage kan de ikke gøre noget ved umiddelbart. /mvh
--
IDGAF!
#7
Akasut
Guru
18-08-2019 17:53

Rapporter til Admin
#6 det vil jeg give dig ret, i teorien kan man udnytte de 14 dage så meget som muligt som et dumt svin hvis man ville, men udover 14 dage så taler vi en ekstra service forhandleren yder hvor man må tænke at de kan lave deres egne regler, og misbruger man denne service, så no-go. Virker til at vi er enige.
--
#8
ToFFo
Guru
18-08-2019 17:53

Rapporter til Admin
Det kan jeg, som tidligere ansat hos Komplett, med ansvar for retur i DK, give dig et glimrende eksempel på. Vi havde dengang fri fragt og 45 dages returret, og en kunde kom ca. hver 4-6 uge og byttede projektor. Altså han bestiller projektor 1, henter den, bestiller projektor 2 og henter den samtidig med han returnerer projektor 1, for at spare på transporten. Smart... Efter at have gjort det 3 gange blev jeg mistænksom og bad pickup point folkene om at give mig besked næste gang han kom forbi, da jeg kunne se i hans historik han havde bestilt projektor nummer 4, som sjovt nok var præcis den samme model som projektor nummer 3. Da han så kom forbi kom jeg ud i pickup point og spurgte på en pæn måde, om han havde brug for hjælp til at finde den rigtige projektor, da jeg kan se han er kommet for at aflevere nummer 3 og hente nummer 4, som er samme projektor som han afleverede med besked om at den ikke levede op til forventningerne ligesom de andre. Han forklarede at han bare havde svært ved at bestemme sig, men kunne godt se, at han havde "lavet en fejl" ved at bestille samme projektor igen, og annullerede den ordre, samt fik lov at returnere nummer 3 projektor. Vi hørte aldrig fra ham igen. Og havde han bestilt projektor nummer 4, ville jeg have annulleret hans ordre og givet ham besked om han ikke kunne købe mere, grundet misbrug af fortrydelsesretten. Det skal lige siges dette er før der blev lavet en regel om at forhandlere må tage et beløb hvis varen ikke returneres i samme stand/mængde eller er "taget i brug" ud over hvad der kan prøves i en butik for at fastslå varens stand, mængde, ydelse osv. Ja, man kan udnytte det ligeså tosset man vil, men butikkerne bestemmer også selv om de vil handle med folk eller ej. Jeg tror dog ikke man bare kan sige at returretten bortfalder efter køb, fordi man har misbrugt det. Jeg vil mene det skal udmeldes FØR bestilling sendes afsted, så kunden har en chance for at annullere handlen, hvis forholdet ikke kan accepteres.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 18-08-2019 17:56
#9
Michael K
Elite Supporter
18-08-2019 17:56

Rapporter til Admin
#8 det er også lidt det gråzone område jeg søger. Altså, hvor går grænsen? Det du beskriver, er jo oplagt en udnyttelse, men at returnere skærme pga. pixelfejl? Jeg synes jo Komplett er det bedste sted at handle, så vil helst ikke "bannes".
--
#10
Akasut
Guru
18-08-2019 17:58

Rapporter til Admin
Ja, man er ikke tvivl når det er misbrug, normal returnering er der ikke nogen der kigger en ekstra gang over, så er det da lige til ekstrabladet. #9 Hvis du bliver ved at returnere den samme skærm og bestille den igen fordi du fisker efter 0 pixelfejl, så ja, så kommer du hurtig ind i det mønster der anskues som misbrug. #11 problemet er bare at producenterne har fralagt deres ansvar for at lave ordentlige produkter og laver selv deres egne definitioner hvad der er acceptabelt af pixelfejl. Dette leder til at nogle forhandlere direkte henviser til dette for at vaske deres egne hænder rene også. Jeg er enig med dig, at bedste løsning er nok at tage kontakt og sige hvad problemet er, at man har fået en skærm med pixelfejl og hvad man agter at anvende af rettigheder.
--
Sidst redigeret 18-08-2019 18:03
#11
ToFFo
Guru
18-08-2019 17:58

Rapporter til Admin
#9 - Det bedste du kan gøre er at tale med dem om det. Sandsynligheden for pixelfejl på ny skærm er ikke særlig stor, og sandsynligheden for du får 3 skærme med pixelfejl i streg er meget usandsynlig. Desuden vil jeg ikke mene du udnytter systemet når der er tale om pixelfejl, eller direkte fejl på produktet, samt du kan dokumentere dette med eksempelvis billeder, så du viser dem, at det altså er fordi du har fået et sub-par funktionelt produkt, fremfor hvad man må forvente. Returnerer du en projektor med 50-100 timers brug på pæren efter 6 uger ville de fleste nok sige den er taget i brug. Men vi var flinke og storsindede i afdelingen dengang. Anden gang bliver det lidt weird. Tredje gang så er det satme nok. Der skal meget til før du bliver banned. Men hvis du opfører dig som en idiot overfor dem og returnerer for sjov, så bliver du helt sikkert banned. Don't be a dick, and you'll be fine :)
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 18-08-2019 18:00
#12
Michael K
Elite Supporter
18-08-2019 18:31

Rapporter til Admin
Jeg hiver fat i dem via. chatten i morgen og hører, hvad jeg har af muligheder.
--
#13
zulink
Megabruger
18-08-2019 18:41

Rapporter til Admin
#10 at returnere grundet fejl, kan aldrig betegnes som udnyttelse. Det eneste jeg tror der vil ske på længere sigt, er du ikke får fuld pris tilbage når du returnere, men tror generelt det er noget der står utroligt sjældent.
--
#14
ToFFo
Guru
18-08-2019 20:32

Rapporter til Admin
#10 - Som jeg nævner er sandsynligheden for at få en skærm med pixelfejl meget lille. Dertil kommer, at det er ligegyldigt hvorvidt varen ses som værende defekt eller ej, eftersom man jo har sine 14 dage uanset hvad. Komplett er så store, at de ikke gider fluekneppe enkelte sager. De kigger ikke på kundens historik, med mindre der er noget der er ekstremt iøjnefaldende ved returen. Som for eksempel at det er skærm numm 6 der kommer retur, og det er de samme medarbejdere der behandler dem. Så kan det være de genkender navnet.
--
- Indsæt signatur -

Opret svar til indlægget: Komplett.dk returnering

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE