Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware

komplett afviser RMA

Af Monster Nørd Benjiii | 01-10-2019 12:25 | 990 visninger | 19 svar, hop til seneste
Hejsa hol. Havde et hyper x headset hvor der er en usb receiver med. hadsettet er begyndt at miste forbindelse og og skratte rigtigt meget. så sender det ind i håb om at jeg kan få det fixet eller få et nyt. Har desværre mistet den ene plastik side til usb stikket som skete efter en uge da jeg købte headsettet men det var virket uden problemer lige siden. Nu har jeg fået svar at de ikke vil gøre noget da headsettet er skadet af noget ude fra pga det lille stykke plastik mangler.? Er det mig der helt ude i hampen når jeg synes det er unfair? det er ikke blevet beskadiet eller knækket den ene side er bare røget af og blevet væk? Hvad ville i gøre i denne sag?
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#1
KristianSlot
Mega Nørd
01-10-2019 12:28

Rapporter til Admin
Som udgangspunkt, så har du jo ingen idé om hvad USB-stikket har været udsat for. Der er jo en grund til, at det er afskærmet og statisk elektricitet kan godt spille en rolle. Komplet har fuldstændig ret i deres afvisning når der er en fysisk skade. Hvilket Hyper X?
--
#2
ToFFo
Guru
01-10-2019 12:30

Rapporter til Admin
De gider ikke bruge tid på at behandle din RMA når den har en fysisk defekt. Det forstår jeg sådan set godt, for hvis de gjorde, ville de skulle bruge meget mere tid på RMA, som er en udgift alle virksomheder bliver nødt til at have. RMA afdelingen vil altid være en underskudsforretning, så det handler om at holde omkostningerne på et minimum.
--
- Indsæt signatur -
#3
Benjiii
Monster Nørd
01-10-2019 12:35

Rapporter til Admin
#1 det er Flight udgaven. man kan tydeligt se på usb stikket der intet er galt med det. den ene plastik side røg af da jeg satte det til en anden pc. lidt ligesom om der skulle ha været noget lim der var opløst eller noget - lidt svært at forklare men det var ikke været ude for skade - det skete efter 2 uger men tænkte ikke over at sende det ind der da det virkede fint ? #2 synes jeg ikke kan være rigtigt ? man kan vel også bare købe et nyt usb stik hvis den nu skulle være helt galt. ?
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#4
KristianSlot
Mega Nørd
01-10-2019 12:38

Rapporter til Admin
3# Nej, man kan ikke tydeligt se, at der ikke er noget galt med den. Du kan ikke se en fysisk skade, men elektronikken kan sagtens have taget skade alligevel og derfor vil Komplett ikke godtage en RMA. Det rigtige at gøre ville have været at kontakte Komplett dengang.
--
#5
Benjiii
Monster Nørd
01-10-2019 12:42

Rapporter til Admin
#4 Latterligt, især når man bare kan få en nyt usb sendt uden problemer ? så nu må jeg få det retur og så må jeg sende det ind igen når jeg har modtaget den nye dongle. fandme spild af tid og penge. dog ikke mine men stadig. det må de sgu selv om.
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#6
KristianSlot
Mega Nørd
01-10-2019 12:44

Rapporter til Admin
5# Det virker da på ingen måde latterligt, at de ikke vil erstatte et produkt, der er fysisk beskadiget? De er ikke forpligtede til det. Hvis problemet fortsætter med den nye dongle må vi jo se om Komplett godtager RMA anden gang, da en del af produktet jo så ikke længere er købt hos dem.
--
Sidst redigeret 01-10-2019 12:45
#7
Benjiii
Monster Nørd
01-10-2019 12:47

Rapporter til Admin
#6 Headsettet er jo ikke fysisk beskadiget? - skrev til chatten inden og hørte om det skulle sende med netop fordi den havde mistet plastik siden og om det gjorde noget og fik afvide det ikke ville give noget problemer. så det åbenbart en idiot jeg har skrevet med der. nu har jeg dog ventet i 2 uger for sjov. pga en dårlig kundeservice. men igen sender bare ind igen når jeg modtager den nye usb fra hyper X af.
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#8
kiomis
Elite Supporter
01-10-2019 12:56

Rapporter til Admin
Det er skidt at den ene person har informeret om at det ikke har indflydelse, men det gør ikke deres support / kundeservice generelt dårligt. Håndteringen kunne være anderledes/bedre, det er jeg enig i! :) Afvisningen er jeg dog også enig i!
--
#9
Benjiii
Monster Nørd
01-10-2019 12:58

Rapporter til Admin
#8 jeps det er lidt øv. Tror også det mest derfor jeg er lidt sur over. og så at jeg bare kan få et nyt usb bare ved at ringe til dem. - Tænker at de i det meste kunne teste med et andet stik for at de om det havde noget med det at gøre. De får det jo bare retur om en uge igen alligevel :)
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#10
InFerNo
Guru
01-10-2019 13:20

Rapporter til Admin
Helt Fair at afvise med den begrundelse. Hvis usb donglen der håndterer det trådløse signal har været beskadiget i form af at plastikket mangler, vil du hvergang du rører ved usb-stikket, røre direkte ved elektronikken, som det slet ikke kan tåle. Du taler om plastikkappen som noget kosmetisk, men det er ikke dets eneste funktion. Dets primære funktion er at elektronikken ikke kommer i kontakt med andre legemer, og dermed risikerer at få et elektrostatisk stød (ESD), som vil skade kredsløbene. En anden funktion er også at sikre der ikke løber en fejlstrøm som også kan skade komponenterne. Det kan ske hvis din computer ikke er jordet, og du rør ved usb-stikket i computeren mens du rører ved en radiator, eller andet der ER jordet. Det kan også ske den anden vej, hvis din pc ER jordet, men en anden ting du også rører ved ikke er jordet. Du skulle have sendt headsettet til RMA allerede da plastikket faldt af første gang.
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
--
Sidst redigeret 01-10-2019 13:22
#11
Benjiii
Monster Nørd
01-10-2019 13:29

Rapporter til Admin
Ja okay kan godt hører det mig der er helt af på den. regnede bare med det chat supporten skrev var rigtigt og jeg ikke lige har spildt 2 uger uden headset. Men en anden gang må jeg bare sende retur når de mindste ting sker. tænkte bare ikke over det når lortet virkede alligevel, mest for at spare både dem og mig penge og bøv med at sende osv. men så ved jeg det til næste gang.
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#12
Benjiii
Monster Nørd
01-10-2019 13:32

Rapporter til Admin
Dog vil jeg gerne lige give kredit til den chat person jeg skrev med idag. Det var god service! han fandt serie nummeret frem på mit headset for mig så jeg kunne få sendt det nye usb stik fra hyper x. Så han har været ude og finde det hos dem der tester det. god stil.
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#13
ToFFo
Guru
01-10-2019 15:11

Rapporter til Admin
#12 - Godt at høre det ikke endte helt ad helvedes til alligvel. Godt nok er Kompletts RMA service langt fra så god som den var engang CGL, TCOC, og RKL styrede showet :D Selvom kundeservice medarbejderen siger det ikke har indflydelse, tror jeg ikke du ville vinde en sag kun på det, da vedkommende ikke rigtig er i en position til at vurdere den slags. Men godt du fik fat i en god medarbejder til sidst. RMA sucks, det er noget man aldrig forventer at skulle gøre brug af, når man køber varer. Det er da også sjældent det sker, i forhold til antallet af varer der bliver solgt. Og det er her mange af firmaerne skal bevise sit værd. Alle kan finde ud af at pakke og sende en vare. Men når der er problemer, så er det deres kundeservice skal bevise sit værd :P
--
- Indsæt signatur -
#14
MisterNiceHands
Nørd
01-10-2019 15:54

Rapporter til Admin
Deres support fatter ikke en meter længere. Jeg oprettede en sag hos dem for længe siden omkring min mus. De godkendte den, og jeg fik en mail med information, samt at hvis mailen manglede fragt label, så skulle man ringe til dem. Ringede så til dem dagen efter og snakker med en udenlandsk fyr, informere ham om at jeg ikke modtog fragtlabel så jeg kunne sende min mus til dem. Han forsikrede han ville sørger for at få den sendt til min mail. 14dage efter havde jeg forsat ikke modtaget den, og jeg valgte at få sagen lukket hos dem. Jeg sendte en mail til dem med reference til mit RMA nummer, om at de skulle lukke sagen.. heller ikke dette er sket endnu. VI VIL HA ToFFo TILBAGE! (Sker sku nok ikke xD )
--
i7-8086K | RTX 2080 Strix OC | Z390-E Gaming Strix | PC-O11DX Dynamic
#15
ToFFo
Guru
01-10-2019 16:26

Rapporter til Admin
#14 - Haha fuck no. Ikke efter det stunt de lavede med at fyre os allesammen :D Ice cold business :P
--
- Indsæt signatur -
#16
MisterNiceHands
Nørd
01-10-2019 16:29

Rapporter til Admin
#15 True, true - Det giver bare aldrig god service at spare :(
--
i7-8086K | RTX 2080 Strix OC | Z390-E Gaming Strix | PC-O11DX Dynamic
#17
Benjiii
Monster Nørd
01-10-2019 17:25

Rapporter til Admin
Synes også deres gode gamle service er helt væk nu...:/ husker stadig de gamle dage så nok også derfor jeg var så sur :) men mu fik et jeg et Logitech g Pro til 500kr i Elgiganten så jeg er tilfreds :)
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#18
CHPH
Mega Supporter
01-10-2019 20:36

Rapporter til Admin
Hvad er der lige sket derinde hos Komplett? :-)
--
i9-9900k | H150i PRO | EVGA 1080TI FTW3 | Asus Z390-F Gaming | 16GB Corsair Dominator | 2x500GB SSD & 2x2TB HDD | Seasonic X-850 | Lian Li P011DX
#19
ToFFo
Guru
01-10-2019 21:09

Rapporter til Admin
#18 - Deres service er gået helt vildt ned ad bakke siden de lukkede den danske afdeling og fyrede de ansatte i den. Selv deres engang enormt aktive Facebook community er gået fløjten fordi der ikke er nogen til at holde det oppe. Så nu har Proshop slået til, der hvor Komplett engang havde en kæmpe fanbase. Nemlig på Facebook. Komplett gider ikke engang gennemgå deres stavning når de laver et opslag. Det er sådan halvt dansk halvt norsk når de slår noget op. Slattent!
--
- Indsæt signatur -

Opret svar til indlægget: komplett afviser RMA

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login