Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware

Frog Gaming

Af Ny på siden betimshqiptar | 14-01-2020 12:37 | 1598 visninger | 16 svar, hop til seneste
Hejsa Jeg købte en computer fra Froggaming d. 24/11-2019, den er dog købt gennem mit firmakort. Den første computer de sendte til mig, blev ødelagt under transporten (vil jeg tro) Den anden computer de sendte, havde ikke de bestilte dele, men da jeg fandt ud af det, havde jeg allerede brugt computeren i omkring 30 timer, den er brugt i 60 i alt, i følge Froggaming dem selv. Jeg ville returnere den på baggrund af de ikke har givet mig de rigtige dele og stadig påstår at de dele de har erstattet med, er bedre end det jeg havde bestilt. De ringer så til mig i dag, 4 uger efter jeg har returneret computeren og fortæller mig at jeg kan vælge i mellem at tage computeren tilbage eller får 5000kr returneret ud af 9500, da computeren er brugt dermed slidt og fordi jeg har købt igennem erhverv. Hvad gør jeg?
--
#1
Azakiel
Skribent
14-01-2020 12:42

Rapporter til Admin
Der skal du nok have fat i en kyndig på markedet. Ud fra min overbevisning står du stærkere, i og med at du har reklameret inden for acceptabel tid, over en mangel på varen (bestilt uden de aftalte dele). At den har været brugt må anses for værende hvad der sker når man vil tjekke at produktet er som aftalt. Men du får nok ikke et direkte konklusivt brugbart svar herinde fra, og du skal nok gøre dig klar på at det kan tage en helvedes del tid/penge at afgøre hvis du vil tage sagen videre. Prøv evt. i stedet at ram dem på steder der kan ses offentligt (trustpilot, facebook anmeldelser, google reviews). Det er ikke første gang de prøver det stunt.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#2
Vognen
Gigabruger
14-01-2020 12:44

Rapporter til Admin
Så vidt jeg ved er du ekstremt ringe stillet når du har købt den gennem erhverv, sammenlignet med privatkøb. Umiddelbart er der sikkert nogen herinde, der ved mere om det end jeg gør, men jeg tror at jeg ville acceptere computeren med de ændrede dele, og få lukket sagen. Der er virkelig mange der klager over froggaming, og alle siger at de er tunge og danse med, så du skal overveje om du synes det er tiden værd at forsøge og forhandle dig til en bedre returneringsdeal.
--
#3
Wut
Ultra Supporter
14-01-2020 12:51

Rapporter til Admin
#0 Froggaming skal bare installere de komponenter, du har betalt for. Længere er den ikke. Ved handel B2B kan man aftale en kortere reklamationsretsperiode end de almindelige 2 år, men hvis ikke der eksplicit er aftalt en reklamationsretsperiode der er så kort, at den er overskredet, så har du reklamationsret. Varen er ikke som aftalt. Froggaming må til lommerne. Du kan jo tilbyde dem enten at tage hele skidtet tilbage til fuld pris, eller at de sender dig de komponenter, du har købt. De kan på ingen måde sige at "Nu er der gået X dage, så nu gælder vores ansvar overfor købeloven ikke længere".
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 14-01-2020 12:52
#4
Azakiel
Skribent
14-01-2020 12:52

Rapporter til Admin
#3 & #2 Jvf. hvad jeg kan finde af handelsbetingelser, så ligger der 12 måneders reklamationsret for erhverv, så #3 er inde på det rigtige også.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
--
Sidst redigeret 14-01-2020 12:52
#5
Wut
Ultra Supporter
14-01-2020 13:02

Rapporter til Admin
Lige en sidenote: Det er muligt, at Froggaming synes, at de har givet dig bedre dele. Men det er komplet underordnet. Det er dig som køber, der skal vurdere, om den leverede vare er som aftalt, eller ej. Det hjælper jo ikke en hat at T.Hansen udleverer 16" dæk til dine 15" fælge fordi "16 tommer er dyrere og bedre" ;-) Froggaming har et problem med at fatte, at hvis de ikke kan levere den vare, man har bestilt, at så må de kontakte køber for at aftale, hvad man så gør i stedet. Det lader ikke til, at den fornuft trænger ind i skallen på dem, før X antal tusind kunder har brokket sig på Trustpilot etc.
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#6
maczor
Semibruger
14-01-2020 13:05

Rapporter til Admin
Bare fordi du har betalt med firmakort er det ikke et erhvervskøb. Hvad står der på fakturaen? Står der firmanavn/CVR nr. eller står der dit eget navn?
--
#7
7430
Super Nørd
14-01-2020 13:22

Rapporter til Admin
Trækker dem i retten og hænger dem ud på facebook og trust pilot Satme synd se Stefans livsværk gå ttil grunde
--
jep jep
#8
Agurke
Monsterbruger
14-01-2020 13:35

Rapporter til Admin
Du er ikke den første med samme type historie herinde. De andre dele i end bestilt og laver alle mulige krumspring for at retfærdiggøre det. Ønsker ikke at levere det bestilte efterfølgende. Sådan lyder historien som regel. Når der er et mømster i det, kan det kun ses som bevidst fremgangsmåde af froggaming.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#9
Wut
Ultra Supporter
14-01-2020 13:50

Rapporter til Admin
"Hej. Du, ved du hvad, vi kan ikke få leveret den SSD, du har købt til tiden, men vi vil gerne proppe en lidt bedre i til samme penge. Eller også kan du vente på, at vi får SSDen på lager. Eller du kan også downgrade den en smule, og få lidt penge tilbage. Hvad vil du helst?" Det giver glade kunder. Til gengæld at proppe en anden SSD i - uanset om den er en smule dyrere, eller 'bedre' på en eller anden måde - og så satse på, at kunden ikke opdager det... Det giver sure kunder og dårlig PR. Tænk at man kan fucke noget så simpelt op.
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#10
7430
Super Nørd
14-01-2020 13:53

Rapporter til Admin
ham der driver frog gaming er et fjols... sku synd det gik sådan ,
--
jep jep
#11
ToFFo
Guru
14-01-2020 14:08

Rapporter til Admin
Hvem er fakturamodtager på det købte? Står du, eller virksomheden på købskvitteringen? Det er ikke så vigtigt hvem der betaler. Det er meget vigtigere hvem der står som "ejer" af produktet. Hvis der står virksomhedsnavnet som fakturamodtager på din købskvittering, er det et firmakøb. Står der dig personligt, er det et privatkøb. Uanset, så er du nogenlunde stillet. Idet du køber en samlet computer, som består af mange forskellige komponenter, så kan det ikke forventes at du har indgående kendskab til de enkelte dele. Lad os sige computeren skal udstyres med et MSI GTX 1080 Armor OC, men i stedet bliver der monteret et MSI GTX 1080 reference. Du kan ikke kende forskel på Armor OC og reference, men når du kigger i Windows på komponenterne, står der bare MSI GTX 1080. Der står ikke Reference eller Armor OC. Det kan dermed ikke forventes at du kan gennemskue hvad der er hvad. Du bliver nødt til at forholde dig til det der står på din kvittering for købet og det du ser på din skærm. Idet du ikke er blevet lovet hvor mange fps du kan trække i diverse spil, kan du heller ikke se at der er noget galt. Hvis de fx siger du får 100fps i CS men du kun får 80fps, så kan du se at der er noget galt, og så kunne det give grund til at undersøge hvor det går galt, hvilket så ville være fordi grafikkortet er Reference og ikke Armor OC som lovet. Så helt grundlæggende kan det ikke forventes at du ved hvad der er hvad, og 30 timers brug retfærdiggør på INGEN måde et så stort nedslag i prisen på så kort tid hvis du er privatkunde og ønsker at bruge din fortrydelsesret. Hvis du er privatkunde: Kontakt forbrugerstyrelsen omgående. Hvis du er erhvervskunde: Ja... Så må du tage kampen op med froggaming og selv finde en løsning. Erhvervskunder er ikke beskyttet af købeloven. Der er aftalefrihed, så det der står i Froggamings betingelser, som du accepterer ved køb, er det der gælder. #4 - Der er (desværre) aftalefrihed når man handler B2B. Så der er altså ingen lov der dikterer reklamationsret. Når man handler B2B skal køber og sælger "aftale" hvad der er af reklamationsret og rettigheder. Det er dog sjældent at køber og sælger laver en særaftale, med mindre der er tale om en meget stor handel/ordre/aftale. Så det er betingelserne på Froggamings hjemmeside der gælder.
--
- Indsæt signatur -
#12
Azakiel
Skribent
14-01-2020 14:17

Rapporter til Admin
#11 Det er Froggamings egne handelsbetingelser angående erhverssalg jeg henviser til, som siger at medmindre andet er defineret, så gælder de samme vilkår for erhverv og privat. ?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#13
ToFFo
Guru
14-01-2020 14:19

Rapporter til Admin
#12 - Sorry, det gør du da også. My bad. Jamen så er det selvfølgelig hvad froggaming siger der gælder :) Hvis altså han er erhvervskunde.
--
- Indsæt signatur -
#14
Sejr93
Bruger
14-01-2020 14:56

Rapporter til Admin
#0 For det første så skal du undersøge hvem der reelt er køber af produktet. (Dig eller virksomheden). Hvis det er virksomheden, så skal du have fat i læse brillerne på, da der er aftale frihed i forbindelse med B2B handel. Så her skulle svaret fremgå af handels betingelserne fra froggaming. Når det er sagt så er det underodnet om det er B2B og B2C i forhold til delene. Jeg vil umildbart vurdere at du frit at ophæve købet hos Froggaming, da de ikke har overholdt deres del af aftalen, ved ikke at levere det købte. Som udgangspunkt vil de ikke kunne reducere værdien af varen pga. brugt, når det er deres fejl at varen ikke er den som specificeret. Du betaler som kunde for et samlet produkt, og du er selvfølgelig 100% i din ret til at lade handlen gå tilbage, hvis sælger ikke levere det købte. (Heraf er det købte en SAMLET computer, der er i henhold til beskrivelsen). Der er altså tale om 1 produkt og ikke flere dele. Afviger produktet den beskrivelse, så er det ikke samme vare og du bør kunne ophæve salget. Vil du evt. uddybe hvilke dele der er udskiftet så vi har en bedre forståelse for sagen. Desværre endnu en super dum sag for Froggaming, hvor de ved en "fejl" montere andre "bedre"*host* dele i en pc, der viser sig hver gang at have en lidt lavere indkøbspris.
--
#15
ToFFo
Guru
14-01-2020 15:13

Rapporter til Admin
#14 - Jeg håber fandme også de som forsvarer Froggaming efterhånden har indset, at de gør det med vilje, for at tjene flere penge, og ikke "ved et uheld" :P
--
- Indsæt signatur -
#16
vest-aalb-dk
Maxi Nørd
14-01-2020 15:33

Rapporter til Admin
#14 Det er som regel et grafikkort som bliver byttet ud med et inno3D grafikkort, og intel ssd der bliver skiftet ud med et kingston ssd. og så lidt fifleri med ram også
--
!AMD HAS RYZEN

Opret svar til indlægget: Frog Gaming

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning