Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware

Corsair RMA

Af Bruger Aspirant Neldoroth | 02-09-2020 12:46 | 349 visninger | 11 svar, hop til seneste
Hej, Jeg havde et 32gb 3466mhz C16 Corsair Dominator Platinum kit, med tilhørende Airflow Platinum RGB. Den ene stick begyndte at være skyld i BSOD, så de røg til RMA hos Corsair. (ca 1 år efter jeg købte dem) Corsair modtager og konstaterere at den er sq god nok, sender mig et nyt kit med det samme. Jeg modtager det nye kit, og ser at det er et 3200mhz C16 kit, uden Airflow(ikke så vigtigt). De skriver så også at mit orginale kit ikke længere er til rådighed. Men, prisforskellen på de 2 kits er ganske betydelig, hvad kan jeg skrive til Corsair andet end at jeg er utilfreds? MVH,
--
#1
Azakiel
Skribent
02-09-2020 12:48

Rapporter til Admin
Er de købt hos Corsair direkte ?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#2
Neldoroth
Bruger Aspirant
02-09-2020 12:51

Rapporter til Admin
Nej de er købt hos BJ-Trading. Men jeg blev henvist til Corsairs egen RMA, fordi der var gået 1 år.
--
#3
Jimminez
Maxi Supporter
02-09-2020 12:52

Rapporter til Admin
vis du ikke har købt rammene hos Corsair direkte så har du dummet dig for så er ding reklamation nu væk DU skal altid køre RMA via det firma du har købt det af EDIT: så der er erhvervskøb siden du skriver 1 år ?
--
Sidst redigeret 02-09-2020 12:54
#4
Neldoroth
Bruger Aspirant
02-09-2020 12:59

Rapporter til Admin
Dummet mig? Altså jeg har modtaget et ram kit tilbage? Jeg blev henvist til Corsair direkte, af Corsair support, siden det var lidt over 1 år siden jeg købte rammene. Det er ikke et erhvervskøb.
--
#5
Azakiel
Skribent
02-09-2020 13:02

Rapporter til Admin
#4 Ved at RMA direkte ved producent og ikke forhandler, sidestiller du lidt dine krav under dansk købelov/reklamationsret. Da RMA er foregået direkte ved producent er du underlagt deres garantibestemmelser på produktet, så du må dykke ned i den for at se hvad de skriver angående ombytning af produktet.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#6
Neldoroth
Bruger Aspirant
02-09-2020 13:11

Rapporter til Admin
#5 Tak for svar, jeg forstår. Så jeg skulle bare have insisteret på RMA fra BJ-Trading. Nå, nu må jeg bare vente og se hvad Corsair siger.
--
#7
ToFFo
Guru
02-09-2020 13:35

Rapporter til Admin
Men gik BJ Trading ikke konkurs, og genopstod med nyt CVR nummer? Går det ikke ud over reklamationsretten på eksisterende produkter, hvis firmaet drejer nøglen eller overtages af ny ejer med nyt CVR?
--
- Indsæt signatur -
#8
Anomynous
Nørd Aspirant
02-09-2020 14:07

Rapporter til Admin
Det skal du selvfølgelig ikke lade dem spise dig af med.. Jeg RMA'ede et tastatur direkte ved Corsair, et K70 RGB og det var sidenhen udgået og blevet erstattet af en "bedre" udgave nemlig deres K70 LUX RGB og denne blev jeg "opgraderet til". Dansk købelov eller ej, så må de sgu ikke erstatte til et ringere.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
--
Sidst redigeret 02-09-2020 14:08
#9
ToFFo
Guru
02-09-2020 14:43

Rapporter til Admin
#8 - Hvis de skriver det i deres garanti betingelser, så må de gøre lige hvad de har lyst til. De kunne også have ombyttet til for gamle skumbananer. Hvis de skriver det i deres garantibetingelser :P
--
- Indsæt signatur -
#10
Sejr93
Gigabruger
02-09-2020 15:00

Rapporter til Admin
Man skal aldrig selv håndtere en RMA sag med en anden leverandør, end den der har leveret dit produkt. I din sag, så er det helt forkert af BJ Trading, at de henviser dig til Corsair. Du har 2 års reklamationsret hos BJ Trading ikke Corsair, men nu har du begået "fejlen" og gjort som BJ Trading fejlagtig foreslog. Du har ikke handlet med Corsair, du har handlet med BJ Trading. Det stiller dig meget dårligere. Din bedste mulighed er derfor at forsøge at kontakte Corsair og få dine "nye" ram ombyttet til tilsvarende eller bedre. Vil de ikke, så kan du ikke gøre noget. Kæft det er ussel kunde service fra BJ Trading, hvis de bevidst forsøger at skubbe ansvaret over på kunden.
--
#11
ToFFo
Guru
02-09-2020 15:27

Rapporter til Admin
#10 - Det er ikke så længe siden BJ Trading gik konkurs, og der kom "nye" ejere. Hvorvidt det er samme ejere der har lavet et eller andet fusk ved jeg ikke. Men konkurs = ingen reklamationsret. Det kan være det er derfor han er blevet henvist til Corsair. Jeg er ikke 100% sikker på det er sådan det forholder sig, men jeg mener bestemt det er sådan det er. Også selvom virksomheden opkøbes af anden aktør efter en konkurs.
--
- Indsæt signatur -

Opret svar til indlægget: Corsair RMA

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning