Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bundkort

Blottet kobber, RMA hos Proshop

Af Gæst Thoro | 08-04-2022 13:04 | 3734 visninger | 90 svar, hop til seneste
Hej, så er jeg lidt forvirret i Proshops behandling af deres RMA. Jeg modtog et bundkort, med fejl, og jeg valgte at sende det tilbage for at få pengene tilbage / byttet, men modtager denne besked, fra dem: "?På baggrund af de vedhæftede billeder vurderer vi, at bundkortet har blottet kobber. Dette betegnes som fysisk overlast og derfor frafalder reklamationsretten. Vi kan sende produktet retur til dig imod betaling eller vi kan kassere det. Oplys os venligst, hvordan du ønsker vi fortsætter behandlingen af din reklamationssag." Billede: https://rma.blob.core.windows.net[...] Den første cirkel, er vel bare pasta der kan tørres af, og den 2. cirkel? come on?? Jeg spurgte om den ikke kunne sendes til Asus eller lign, for det kan ikke passe at jeg skal bøde for at defekt bundkort. De har allerede sendt den tilbage til mig? Hvordan skal jeg forholde mig, kan jeg selv sende det til Asus?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
NitroBlast
Guru
08-04-2022 13:12

Rapporter til Admin
Havde bundkortet de påpegede fejl, da du modtog det, eller er de opstået i din varetægt? Hvilke fejl havde bundkortet ved modtagelse? Hvis første cirkel er termisk pasta, så er det godt tværet ud over det hele. Måske ikke kritisk, men noget man normalt ville fjerne inden en returnering. Cirkel to ligner en "fejlmontering" af en køler, hvor skruen eller noget andet har lavet en cirkulær perforering af lakken, hvilket er en valid grund til at afvise RMA, da der er forvoldt fysisk skade på produktet.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#2
BentOver
Semi Nørd
08-04-2022 13:12

Rapporter til Admin
Den første cirkel ved jeg heller ikke hvordan skulle være problematisk. Nr. to er mindre hensigtsmæssig. Det er muligt Asus tager rma’er den, men jeg ville forvente samme svar som fra proshop. Eftersom du er under formodningsreglen indenfor reklamationsretten er der omvendt bevisbyrde, men fysiske skader taler ikke godt for din sag. Jeg hælder til at skaden er irrelevant for funktionaliteten, så længe en monteringsskrue ikke skaber elektrisk forbindelse, men proshops argument virker ikke usagligt.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#3
Thoro
Gæst
08-04-2022 13:20

Rapporter til Admin
Svar til NitroBlast Computeren virkede i en dag, og så gad den ikke vise display, som nok var fejl i ram, som jeg også sendte tilbage via RMA, hvor jeg fik nogle nye som heller ikke virkede. Så det er sket under min varetægt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Thoro
Gæst
08-04-2022 13:20

Rapporter til Admin
Svar til BentOver Hvad vil du anbefalde at jeg gør? Nu når kortet allerede er sendt retur til mig? :) Tak for svarene.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
thechillum
Giga Supporter
08-04-2022 13:23

Rapporter til Admin
Der er jo ingen tvivl om at din CPU-Køler ikke har haft gummi-ringe imellem skruer/gevind/bolte og bundkortet og derfor ser du den skade nede ved Køler-mountet. Det er da helt legitimt at afvise en RMA når der er fysisk skade på kredsløbet grundet forkert håndtering.
--
#6
Comicsdk
Junior Nørd
08-04-2022 13:27

Rapporter til Admin
Det er sommetider lidt vanskeligt at holde med brugerne i forum når vi ser billeder som ovenstående. Jeg mener; hvis man ikke kan styre en tube paste, hvor stift bliver det så når processor og køler skal monteres. Anyway, det er surt for dig, men der er altid to sider af samme sag. Vi kan sagtens blive enige om at Proshop kan være tunge at danse med - men jeg ville aldrig i livet sende et board retur uden at fjerne den slags ubestrideligt bevis på fummelfingerhed som cirkel 1 illustrerer.
--
Sidst redigeret 08-04-2022 13:28
#7
bob
Gæst
08-04-2022 13:38

Rapporter til Admin
Det er ikke første gang at proshop prøver at løbe fra deres ansvar med en latterligt tynd bortforklaring. Der er absolut intet sagligt i det. Du sender den bare en tur omkring Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
FlyingHippo
Giga Supporter
08-04-2022 13:40

Rapporter til Admin
Den kobberbane, der er blevet blottet, ser ud til at gå til ram-soklen. Og du skriver selv at "så gad den ikke vise display, som nok var fejl i ram," Jeg tænker at den printbane har fået stelforbindelse via din CPU-køler. Så det er nok desværre din egen skyld. Personligt ville jeg ikke have samvittighed til at sende den ind til Asus, i håb om at de æder den...
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("Comicsdk")').parent().parent().parent().hide()}
#9
NitroBlast
Guru
08-04-2022 13:46

Rapporter til Admin
Hvis du kigger nærmere på cirkel 2, så er den bane, hvor kobberet er fritlagt, perforeret to steder, og hvis der har været kontakt mellem de to steder, så har signalet til RAM kunnet "skyde genvej", og dermed ville der opstå et problem med timings. Ud over dette, så kan en køler af metal fungere som et induktionselement, der påvirker spændingen i kredsløbet, og det kan være ødelæggende for både RAM og CPU. Du kan prøve at sætte et stykke elektrikertape over perforeringen, og så montere køleren ordentligt (uden at lave nye skader), og så se om ikke bundkortet virker igen. P.S: Hvis man kigger på de andre huller til montering af køler, så er der også cirkulære skader, der indikerer, at køleren har være uhensigtsmæssigt monteret.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 08-04-2022 13:48
#10
ToFFo
Guru
08-04-2022 13:46

Rapporter til Admin
Det er en klassisk ord mod ord situation. Du kan påstå varen var sådan da du modtog den. Proshop kan påstå det modsatte. Og så ruller snebolden ellers bare. Der bliver kastet lidt formodninger og gæt rundt herinde, folk er for og imod, så kommer gæstebrugeren Tjalfe og himler op om at alle bare kører en hetz mod Proshop og så videre. Det er ikke første gang, desværre, at dette eller lignende er et issue hos Proshop. Det er meget underligt maskinen virkede en dag, og derefter holdt op med at virke. Det er også underligt, at der er kommet en ridse ved CPU-køler-mount-hullet. Hvis jeg sad i RMA afdelingen og håndterede hardware, (det har jeg gjort, men ikke hos Proshop), ville jeg også blive mistænkelig instantly hvis jeg så der var kølepasta på socket coveret. Det første jeg tænker, hvis jeg modtager en returneret vare på fortrydelsesret, med kølepasta på socket coveret: Produktet er defekt pga. fejlhåndtering. Manglende erfaring med at samle computere. Gad vide om der så også er bukkede ben i socket. Der er sikkert også andet galt. Ekstra grundig inspektion udføres. Ud fra noget så ligegyldigt som lidt kølepasta på et plastic-skjold, gør jeg mig alle de tanker. Simpelthen fordi det giver mig et indtryk af der er fejlhåndteret, og fordi jeg selv er meget forsigtig når jeg returnerer ting. Så skal alt bare stå super skarpt, fordi jeg ved den vare jeg returnerer, muligvis bliver solgt til anden side. Så skal det være i orden. Og for at lette returmedarbejderens arbejde så chancen for fuld kreditering er større. Indtil videre holder jeg med Proshop. For en gangs skyld.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#11
Comicsdk
Junior Nørd
08-04-2022 13:48

Rapporter til Admin
7 Proshop har et hemmeligt værksted hvor to fuldtidsansatte smadrer samtlige returvarer så Proshop kan løbe fra reklamationsforpligtelserne. Det ved alle.
--
#12
Jacob [5260 Od.S]
Semi Nørd
08-04-2022 14:23

Rapporter til Admin
Prøv #9's forslag med tape og hvis det ikke virker, så må fejlen skyldes fejlmontering af køleløsningen. Læs op på hvordan man gør, inden du begynder anden gang. *fingers crossed*
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#13
mindbuster
Monster Supporter
08-04-2022 14:35

Rapporter til Admin
Proshop har mere end en gang blevet fanget i at være urimelige, og efter indlæg her på hol så har ændret mening og givet køberen ret, men lige i det her tilfælde må jeg give proshop medhold, monteringsarbejdet ser sløset og brutalt ud, sry. :/
--
Activate Windows Go to Settings to activate Windows
#14
ice_hiboy
Semi Supporter
08-04-2022 14:41

Rapporter til Admin
Jeg er med de andre der for engang skyld må give Proshop ret. Det ligner rigtig meget at du har glemt at ligge en gummi/plastik ring imellem bundkortet og skruen til en køler. Jeg har set det ske et par gange med Hyper 212 Evo, hvor folk får strammet for meget, hvilket så gør at pc'en kortslutter. Det plejer at kunne blive fikset med noget elektriker tape uden på det blottede kopper. Det er ingen garanti for at det virker, men forsøget værd.
--
i7- 9900K | Asus Z390 Prime | EVGA RTX 2080 | 32gb G-skill Trident Z ram | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Corsair HX750X | Be-Quite 802.
#15
Jeppe
Gæst
08-04-2022 14:46

Rapporter til Admin
Heeeerere we go again…. Tag nu for pokker dog ansvar for jeres egne “handlinger”!!!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Comicsdk
Junior Nørd
08-04-2022 14:48

Rapporter til Admin
(Det er satme også underligt at kølerproducenterne ikke isolerer skruerne - hvad skal vi fifle med de små fesne gummiringe for. Rant off)
--
#17
Fero
Semi Supporter
08-04-2022 14:50

Rapporter til Admin
I det her tilfælde vil jeg give Proshop ret. Du har ødelagt/blottet noget på kortet der ikke skal blottes. Man ridser heller ikke en bil med en nøgle og så.. jaja - men det var jo kun bagskærmen, så det går nok. Vend den evt. om. - Hvis du havde solgt det kort brugt til en anden bruger, og han så klager til dig over at det ikke virker, pga. han havde lavet den skade. Ville du så give ham pengene tilbage uden at blinke?
--
#18
Jeppe
Gæst
08-04-2022 14:50

Rapporter til Admin
Men jeg forstår dog ikke hvor de vil hen med ringen om kølepastaen. Maske bare for at bevise at varen har været taget i brug?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Thoro
Gæst
08-04-2022 14:52

Rapporter til Admin
Tak for svarerne. Jeg har ikke selv samlet computeren, men det er gjort af nogle "professionelle", så det er irreterene at det ikke er gjort ordenligt.. Jeg vil prøve med tape, når den kommer tilbage, og så må vi håbe!!. Jeg ihvertfald er blevet en del klogere!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
ice_hiboy
Semi Supporter
08-04-2022 14:54

Rapporter til Admin
#19 Jamen hvis de er "professionelle" så kan du vel kræve at de udbedre den fejl de har lavet. Det havde jeg personligt gjort.
--
i7- 9900K | Asus Z390 Prime | EVGA RTX 2080 | 32gb G-skill Trident Z ram | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Corsair HX750X | Be-Quite 802.
#21
Jeppe
Gæst
08-04-2022 14:57

Rapporter til Admin
#21 - 100% enig her
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
Comicsdk
Junior Nørd
08-04-2022 14:58

Rapporter til Admin
20 De professionelle har fortjent at leve i anførselstegn, kan vi konstatere. Så er "Proshop" alligevel lovligt undskyldte.
--
#23
JS
Gæst
08-04-2022 15:04

Rapporter til Admin
At der sidder lidt termisk pasta på en dækplade til CPU sokkel, er ikke gyldig grund til at frafalde reklamationsretten. Kobberbane er ikke beskadiget. Hvilken køler har du monteret, da monteringsbeslag umiddelbart ikke ser ud til at have forbindelse forbindelse til nul ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Comicsdk
Junior Nørd
08-04-2022 15:14

Rapporter til Admin
Hvis man skulle smide lidt konstruktiv kritik på bordet, må det blive sangen om at Proshop højst sandsynligt ikke har testet boardet. Ergo har de temmelig sikkert afvist reklamationen på baggrund af boardets fysiske udseende. Og lad os sige at det board havde været kørt som en simpel retursag, havde næste dude i rækken stået med et problem ifht. en regulær RMA. (De professionelle er måske også lovligt undskyldte; de kan snildt have været vind og skæve da de monterede processoren og klaskede den på plads med en lægtehammer - skulle man dømme efter tømmermands-håndteringen af paste-tuben og det kiksede show med kølermonteringen) Skål på dét.
--
#25
NitroBlast
Guru
08-04-2022 15:24

Rapporter til Admin
#24 Gamers Nexus vs. Newegg, host host.. ;-)
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#26
Comicsdk
Junior Nørd
08-04-2022 15:27

Rapporter til Admin
25 Ja, præcis. Det er sket før.
--
#27
fisk7aal
Junior Supporter
08-04-2022 15:30

Rapporter til Admin
#23 Men loddemasken skal jo ikke være beskadiget; og slet ikke på en differentiel trace.
--
#28
Thoro
Gæst
08-04-2022 15:37

Rapporter til Admin
#24 Køleren er en ?"Arctic Freezer 34 eSports DUO"
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
minoo
Elite Supporter
08-04-2022 15:38

Rapporter til Admin
Det her er helt klart den kobber bane, til ram soklen der er gået i stykker, og 100% valid grund til og afvise sagen, Tænker overhovedet ikke de skulle have skrevet noget om kølepastaen i som afvisning grund men det er i øjefaldene. De "professionelle" der har samlet computeren må da helt sikkert have lavet en monteringsfejl, evt ikke have tjekket kompatibilitet mellem dit motherboard og CPU køleren, jeg vil klart men hvis det ikke er "private" professionelle, at det ren faktisk er betalte professionelle folk der har samlet den så må de æde den. fejlen er kommet i din varetægt eller som du skriver Jeg modtog et bundkort, med fejl ?
--
#30
fisk7aal
Junior Supporter
08-04-2022 15:41

Rapporter til Admin
#29 Skruen har da trukket den trace til GND.
--
#31
Gæst
Gæst
08-04-2022 15:42

Rapporter til Admin
Wtf corsair h100i er heller ikke med gummiringe mellem skrue og bundkort. Undrede mig også under monteringen, men tjekkede lige, min har ikke lavet ridser. Hvorfor monterer kølerproducenten ikke gummiringe på monteringsudstyret?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#32
Thoro
Gæst
08-04-2022 15:43

Rapporter til Admin
#29 Jeg tænkte (før opslaget), at den var kommet med en fejl. Nu når jeg læser hvad i skriver, er den ikke kommet med en fejl, men en monterinsfejl, som du også beskriver.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
JS
Gæst
08-04-2022 16:29

Rapporter til Admin
#28 Er det Rev. 1 eller Rev. 3 ? Rev. 1 har ikke O-ringe til oversiden af bundkort, men blot skiver. "If your Freezer 34 series does not come with the LGA 1700 upgrade kit, please contact us through the contact form to get upgrade kit shipped to you" https://support.arctic.de[...] Men selv med "Arctic Freezer 34 eSports DUO" Rev. 1, har køler umiddelbart ikke forbindelse til andre kobber ledere, da der er O-ringe på undersiden. Lakken er ganske vist sprunget af, men som jeg skrev tidligere ser kobber leder ikke ud til at være beskadiget (Brug en lup og studer nærmere). Så Proshop/ASUS bliver nødt til at teste bundkort og du kan forklare dem at der har været monteret en køler fra "Arctic Freezer 34 eSports DUO" Rev. 1. (Derfor at lak er sprunget af).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
tjalfe
Gæst
08-04-2022 16:35

Rapporter til Admin
#27 Nej, det er jo også virkelig smart at placere sådan et ultrafølsomt "differentiel trace" et sted hvor man ved at der er risiko for mekanisk påvirkning, Hr. Elektroingeniør... Eller kunne det måske være at det slet ikke var det der var problemet. Vi finder nok desværre aldrig ud af det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#35
Thoro
Gæst
08-04-2022 16:43

Rapporter til Admin
#33 Det er Artic Freezer Rev. 3 inde på hjemmesiden, der var nogle oringe med, som også er blevet monteret. Bundkortet er allerede med postnord påvej tilbage til mig, (det havde jeg egentlig ikke bedt om)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#36
JS
Gæst
08-04-2022 17:43

Rapporter til Admin
#35 Ok. Så må det være O-ringe (Washers) af et hårdt materiale (Polyamid), der har fået lak til at springe af på grund af en lille mikroskopisk højdeforskel. Proshop bør derfor have bundkort tilbage, vedlagt køler, så de ved selvsyn kan se hvordan det er samlet. Derefter kan de sende bundkort til ASUS, med en fejlbeskrivelse og forklaring på hvilken køler der har monteret. Når man kikker på ASUS hjemmeside, er kobber ledere tilsyneladende også bedre dækket at et sort lag maling. https://dlcdnwebimgs.asus.com[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#37
ToFFo
Guru
08-04-2022 18:38

Rapporter til Admin
#36 - Der er desværre ikke så meget at gøre. Om så der fulgte pigtråd med som beskyttelse, er det stadig kundens ansvar ikke at beskadige produkterne under montering. Man kan så argumentere at det ikke må forventes en gennemsnitlig forbruger ved hvilket materiale både O-ringe er lavet af og hvor ridse-resistent bundkortets lakering er. Men det er bare stadig brugerens ansvar, da det er brugeren der vælger køleren, og står for montering af den.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#38
JS
Gæst
08-04-2022 19:38

Rapporter til Admin
#37 Du har ganske vist arbejdet hos komplett, men det er ikke dig som skal vurdere om der er en fabrikationsfejl i lakken, ej heller vurdere om en person er en gennemsnitlig forbruger ! Lad ASUS afgøre det, ikke dig og dit med "forbrugerens ansvar".
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
NitroBlast
Guru
08-04-2022 19:47

Rapporter til Admin
#38 Det er åbenlyst, at der ikke er tale om en produktionsfejl, men en monteringsfejl. Hvis du køber en ny dieselbil, og fylder benzin på den, så er det heller ikke bilproducentens skyld, at bilen går i stykker.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#40
BetteTap
Bruger Aspirant
08-04-2022 19:58

Rapporter til Admin
#39 Inden man laver det stunt, så bør man nok undre sig over, hvorfor tank pistolen pludselig er for tyk til at gå i hullet. Som man siger.. Essensen af analogien holder dog.
--
#41
ToFFo
Guru
08-04-2022 20:07

Rapporter til Admin
#38 - Jeg tror du misforstår. Til forbrugerens forsvar: Man kan ikke kan forvente en forbruger ved hvor meget lakken kan holde til, og hvorvidt O-ringen er i stand til at ridse bundkortet i en sådan grad, at kobber bliver blottet, ved (korrekt) montering af køleren. Til forhandlerens forsvar: Man kan ikke som forbruger kræve forhandler stilles til ansvar for (kundes evne til) korrekt montering, kompatibilitet og brug. Ligesom #39's eksempel. Du mener det må være O-ringen der har gjort skade på bundkortet. Det svarer til at kaste en sten gennem et vindue, og give stenen skylden for skaden. Det er derfor jeg siger forhandleren ikke kan stilles til ansvar for at køleren har gjort skade på bundkortet, for det er stadig brugeren der har monteret køleren på bundkortet. Skaden har ikke kunne ske uden brugerens indgreb. Hvis der ikke var kølepasta på socket coveret, ville OP have en langt bedre sag, da det i så fald ville være sværere at bevise ridsen ikke var der ved levering. Men da der er kølepasta på socket coveret er det helt tydeligt at det har været pakket ud og testet. #40 - Så vend eksemplet på hovedet. Benzin i dieselbil :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 08-04-2022 20:09
#42
JS
Gæst
08-04-2022 20:22

Rapporter til Admin
#41 Du arbejder måske hos Proshop, siden du vil beskytte forretningen ? Eller skulle du måske hjælpe, i stedet for at forhale. Men ok, siden du vil køre tråd på afveje: Hvis du kommer med din nye bil og fortæller at der en syning løs i sædet, så kan forhandler jo blot sige. Det er fordi du bruger beklædning af bambusfibre og bambus er jo en "hård" kerne :D
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#43
ToFFo
Guru
08-04-2022 20:52

Rapporter til Admin
#42 - Jeg arbejder ikke hos Proshop. Hvis du har set mine tidligere indlæg i tråde med kunde mod proshop, ville du også vide jeg som regel holder med kunden. Derfor skriver jeg også "for en gangs skyld" som det sidste i #10. Dit eksempel antager forhandleren siger hvad der er årsag til skaden. I den information vi har fået indtil videre, siger Proshop ikke hvordan ridsen er opstået. De konstaterer bare den er der og afviser sagen. Man kan ikke give hverken køler eller bundkort skylden for skaden, da skaden ikke kan opstå uden aktiv handling fra brugeren. Men ja, det 'kan' forhandleren sagtens sige. Men det er ikke nødvendigt. De blander sig ikke i ens påklædning. De konstaterer bare der er en defekt. Men det er måske en lidt dårlig sammenligning, da du sammenligner en sliddel med et stykke finelektronik. Det er som at sammenligne et bildæk med en vase :)
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 08-04-2022 20:54
#44
ClausBH
Monsterbruger
08-04-2022 21:43

Rapporter til Admin
Den øverste til højre er også skadet ved din blæser montering, har du evt prøvet at dække banen af forneden evt. lige et stykke isolertape / tape på og prøv at se om de evt kan få det til at virke, nu ikke vold spænde dem. Du har nok en forbindelse fra den bane til et stel.
--
#45
sep
Bruger
08-04-2022 22:06

Rapporter til Admin
Kan heller ikke se hvorfor proshop skal æde din montering fejl. Personligt har jeg intet problem haft med deres rma og returret, tværtimod har det været fine oplevelser trods stort frygt for det man læser rundt omkring om dem. Men kan måske være fordi jeg er ærlig omkring tingene.
--
#46
bamdk
Ny på siden
08-04-2022 23:36

Rapporter til Admin
#11 Ja jeg returnerede også et bundkort for nogle år siden som de mente havde bukkede pins i soklen, så jeg kunne bare få det igen hvis jeg ville. Det ville jeg så. Jeg har ikke bevis på at de var bukket inden jeg returnerede men det virkede ikke. Det smed jeg så bare ud. Jeg havde stadig de andre dele jeg fik samtidig med. Så fik jeg et nyt bundkort andet sted fra. Samme fejl. Det fik jeg pengene tilbage for, og så gav jeg op med selv at samle og kontaktede den lokale edb butik for at få dem til det med nyt bundkort fra dem. De fandt ud af at køleren fra proshop ikke havde de gummi dupper ved bundkortet så det kortsluttede og ikke virkede. Så den lokale biks satte de dupper på og så virkede det. Køleren fra proshop var altså defekt da den kom til mig og forårsagede det hele. Aldrig mere proshop for mig. Nu har jeg haft den i 5 år, og når jeg skal have ny pc igen engang, bliver det bare en færdigsamlet, så jeg slipper for det besvær. Jeg samlede ellers i nyt kabinet og ny strømforsyning og det hele dengang fordi jeg lige netop ikke gad undvære min pc hvis det ikke virkede. Men det var stadig vildt irriterende at sende frem og tilbage og vente på. Så næste gang pc ved elgiganten eller power og så kan de få den ind hvis den ikke virker.
--
#47
HungryHuy
Ny på siden
08-04-2022 23:58

Rapporter til Admin
Asus/Proshop kommer til at afvise den. Jeg havde selv et Asus VIII Impact til 2000kr. som havde 2 års reklamationsret og 3 års garanti ialt hos Asus. Den skulle sendes ind da PCI-e porten var stået af efter 2 år. Resten af boardet virkede helt problemfrit. Jeg tog skarpe billeder af begge sider af bundkortet og pakkede den pænt ind i original emballagen og kom det yderligere ind i en anden papkasse med masser af kryllede avis til at tage evt. slag og bump under transport. Sendte det ind til RMA hos Proshop hvorefter den et par uger blev afvist fordi der var blottet kobber på bagsiden. 3 meget fine ridser. Ridserne var dér ikke på mine billeder, men det konkluderes åbenbart at de må være kommet under transport. Min sag blev afvist og de ville ikke engang kommentere eller kigge på om PCI-e porten kunne fikses eller om det var relateret til ridserne, da det blottede kobber var nok til at afvise hele sagen. De tilbød enten at smide den ud eller betale 29kr. for at få den retur. Tog boardet retur, da det stadig virkede og solgte den videre billigt hvor køber blev informeret om fejlen med PCI-e porten. Dette er ikke en hetz imod Proshop og Asus. Det er blot min oplevelse.. har købt mange andre produkter hos Proshop hvor der ikke har været problemer og priserne fejlede bestemt heller ikke noget. :) De har trods alt ofte de bedste priser på tilbudsdage. MEN det skal at det er det eneste produkt jeg har RMA'ed, hvor jeg desværre har fået en dårlig oplevelse hos dem.
--
Sidst redigeret 09-04-2022 00:02
#48
madssiig
Ultra Supporter
09-04-2022 00:10

Rapporter til Admin
#17 Så hvis du har en ridse i din nye bil, og den så en dag ikke vil starte, så er det nok til at forhandleren kan afvise din reklamation, eller hvordan skal det forstås?? Nu må vi lige være rimelige, visuelt vurdering om kortslutning, er ikke et gyldigt argument, det skal testes ordentligt, specielt når det er noget der er så nemt at teste. Yd og mere som #23 skriver, ser det "igen" visuelt ikke ud til, at der er andet punkt hvor en kortslutning kan opstå, ud fra billedet. Jeg er ked af det drenge, men i er simpelthen nød til at tage jer lidt sammen, i lukker bare l*** ud som sædvanligt, og aner intet om hvad i snakker om.
--
#49
WakeyWakey
Supporter
09-04-2022 00:21

Rapporter til Admin
Selvforskyldt En af kobber banerne til ram er blottet og kortsluttet. Sorry men den havde jeg selv afvist hvis jeg stod i deres rma afdeling :)
--
Main: zen 5900x - RTX2070S - Strix x570i - 32gb cl 15 3000mhz - Jonsbo A4 - 240mm rad//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
#50
madssiig
Ultra Supporter
09-04-2022 00:33

Rapporter til Admin
#49 Kortslutte til hvad? Slå lige ordet op, inden du begynder at kloge dig. Noget andet er også, at køleren og standoffs er lakeret, hvilket vil give større modstand, så ved den spænding vi snakker her, er en kortslutning meget usandsynlig.
--
#51
Comicsdk
Junior Nørd
09-04-2022 06:48

Rapporter til Admin
..men OP har (elle de professionelle har, hvem ved) haft to sæt klodser i og kan ikke få skidtet til at virke. Så der er sandsynligvis smadret et eller andet på det board. Når det fysiske udseende er som på billederne, hvor dygtig tror du da at montøren er. Det er spændende hvad det ender med. Eller.. det er jo sådan set slut som man siger.
--
#52
tjalfe
Gæst
09-04-2022 11:56

Rapporter til Admin
ALLE ved da at hvis man skraber lidt lak af et printkort så flyver elektronerne jo bare direkte ud. Trådstarter har TYDELIGVIS monteret køleren med en mukkert. Det kan man jo se ved at der er en lille smule kølepasta på CPU-coveret. Jeg elsker PROSHOP. Hvis de siger noget, så passer det. Så simpelt er det. Man kan jo ikke bruge 30 sekunder på google for at få bekræftet at de bare bruger "blottet kobber" som en nem måde at afvise sager på fordi folk ikke ved bedre. NÆH! #46 og #47 er også bare fulde af løgn og kører hetz mod mit elskede proshop!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
Comicsdk
Junior Nørd
09-04-2022 12:02

Rapporter til Admin
52 Ja... så er den vist også skåret ud i pap. Ikke desto mindre kan du give det et skud konstruktiv tankegang og overveje hvorvidt din implicitte tese om at samtlige byg-selv-folk er smadderdygtige og aldrig fejler slemt holder vand. Hvis dit bundkort ser sådan ud når du har skruet din køler på, bliver det ikke dig jeg beder om at bygge til min nevø, sådan er det jo bare.
--
#55
madssiig
Ultra Supporter
09-04-2022 12:40

Rapporter til Admin
#51 Er det et svar til mig? Men nu kommer det der gætteri igen, uden nogen form for beviser andet end en skramme. Jeg har set Intel stock kølere lave mærker på bundkort, fordi man kan se det har været monteret, er ikke bare en automatisk gyldig grund for at afvise en rma. Vi ved jo heller ikke, om mærkerne har været der fra start af.
--
#56
NitroBlast
Guru
09-04-2022 13:26

Rapporter til Admin
#55 Hvis metal har været i kontakt med det blottede kobber, eller mangler der en smule af kobberet i kredsløbet, så er det med stor sandsynlighed årsagen til, at bundkortet holdt op med at virke. Normalt ville der være nogle plast/nylon skiver mellem bundkort og evt. stand-off's, som ville forhindre skade på bundkort og kontakt med metal, men om det var samlet korrekt kan kun OP svare på.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#57
thoro
Gæst
09-04-2022 16:56

Rapporter til Admin
#46 Tror du jeg skal ud og have en ny CPU køler, så?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#58
madssiig
Ultra Supporter
09-04-2022 16:59

Rapporter til Admin
#56 Åh gud, i bliver bare ved. Gå nu ind og slå kortslutning op, når du tydeligvis ikke ved hvad det betyder. Der er kun en bane blottet, og ingen ved de andre punkter, så der skal være noget bag på, som den ville kunne kortslutte til, hvor de ikke har skulle skrue noget imod bundkortet. Og når vi snakker spænding omkring 1,5 volt, må der nærmest ingen modstand i kortslutningen, og på den køler vil den med al sandsynlighed være rigtig stor, da alt på den er lakeret.
--
#59
ToFFo
Guru
09-04-2022 17:14

Rapporter til Admin
#58 - Der nævnes slet ikke kortslutning i indlægget du refererer til? Men hey, som du selv siger, lukker jeg bare lort ud som sædvanlig, ligesom alle andre. Så jeg håber du vil berige os med din evige visdom :)
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 09-04-2022 17:14
#60
madssiig
Ultra Supporter
09-04-2022 17:21

Rapporter til Admin
#59 Hvad skal jeg ellers udlede af "Hvis metal har været i kontakt med det blottede kobber, eller mangler der en smule af kobberet i kredsløbet, så er det med stor sandsynlighed årsagen til, at bundkortet holdt op med at virke." Det går jo ikke bare i stykker, fordi noget metal røre noget strøm førend, det skal jo ledes et sted hen, hvor det kan gøre skade, og der igen er der flere forhold der skal være opfyldt. Men dit indlæg her, beviser jo min påstand. #57 Nej du skal ikke have en ny køler. Hvis du er bevidst om, at skaden ikke har været der, da i modtog det, skal i være mere forsigtige når i montere, og ikke spænde den så hårdt. Hvis ikke, skal du tage billeder af alt, når du modtager og åbner det, Proshop er meget kendt for at sende defekt/skadet produkter ud, og derefter give køber skylden.
--
Sidst redigeret 09-04-2022 17:23
#63
JS
Gæst
09-04-2022 17:51

Rapporter til Admin
#56 Køler er jo netop monteret med plast/nylon skiver. Eftersom køler er monteret direkte på bundkort skal den jo kunne fastspændes uden at kunne rykke sig væk fra position og det skal bundkort kunne holde til uden af lak springer af. #60 Definer lige med et tal på "ikke spænde den så hårdt" ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#64
madssiig
Ultra Supporter
09-04-2022 17:54

Rapporter til Admin
Men det er helt korrekt at hvis en smule af kobberet mangler, så ville det stoppe med at virke, som jo er noget der kan MÅLES hvis det er sket, og som også er noget Proshop burde gøre som jeg også har skrevet tidligere, en så overfladisk visuel kontrol er ikke nok, og at så mange mener det, er lidt sørgeligt.
--
#65
madssiig
Ultra Supporter
09-04-2022 18:02

Rapporter til Admin
#63 Hvis man skal gå efter moment skalaen, så skal de have omkring 2,9 Nm, hvilket jeg også vil sige, at både skive og print kan holde til. De skader vi ser, ligner skader fra rotation nå de skal skrues i, så nå i siger i har haft skive under, har i enten spændt MEGET hårdt, ellers var de der fra stat af, men hvis du ingen billeder har inden i satte det i, så er det jo svært at sige
--
#66
WakeyWakey
Supporter
09-04-2022 18:18

Rapporter til Admin
#60 Helt seriøst. Jeg håber virkelig du troller. Ved du overhovedet hvad ohm har af betydning for ampere og volt? Tror du ikke en blottet kobber ledning der leder strøm ud gennem en skrue skaber modstand? What the fuck. Især på noget så vigtigt som pcben?? Det er en kobber leder direkte fra CPU til rammene. Det er noget af det vigtigste der SKAL fungere i pcben. Og lak på en skrue? Altså helt ærligt når kobberet er kradset i stykker tror du så ikke også "lakken" som i øvrigt ikke er der. Er skrabet af?? Det svare jo forhelvede til at sidde en modstand direkte mellem en essentiel kobberbane. Vil anbefale dig at se tech cemetry på youtube. Du kan nok lære en del af ham.
--
Main: zen 5900x - RTX2070S - Strix x570i - 32gb cl 15 3000mhz - Jonsbo A4 - 240mm rad//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
--
Sidst redigeret 09-04-2022 18:20
#67
madssiig
Ultra Supporter
09-04-2022 18:49

Rapporter til Admin
#66 Jo det gør den da, det er lige det jeg siger, og det kommer an på belægningen, hvor meget. Hvordan tror du det kan være, en kniv kan skære i kød, men ikke i sten? Der har du dit svar. "Det svare jo forhelvede til at sidde en modstand direkte mellem en essentiel kobberbane." Forstå ikke helt hvor du vil hen, for i det her tilfælde ville det være, at sætte den parallelt på en mellem leder. Vil anbefale dig at prøve at forstå, noget af det du ser. En kortslutning kan kun ske, hvis den har kontakt til et andet punkt, hvor der er en spændingsforskel, jeg siger ikke at det ikke er sket, men sandsynligheden, ud fra hvad vi ser og hvad vi ved, er langt fra så stor som i siger, og med de udtalelser må i være typerne, der slukker for stikkontakten nå der ikke er sat noget til, så strømmen ikke løber ud i rummet. Hvis banen derimod er brudt, ville dette nemt kunne måles. Uanset hvordan vi vender og drejer det, er det bare et for tyndt grundlag fra proshops side, og viser hvad de rent faktisk ved om det. Begynder at forstå dit brugernavn....
--
#68
WakeyWakey
Supporter
09-04-2022 18:59

Rapporter til Admin
#67 hold nu op med det der vås om påstande. Hvad har en stikkontakt med en plus og minus at gøre om en blottet kobber leder fra pcben i et bundkort? Kortet bliver afvist af rma, pga blottet pcb. Jeg har heldigvis uddannelse til at bakke mine påstande op. Når man selv sidder med sådan noget i hænderne får man om noget en forståelse for det og hvor meget modstand har at sige. Vi er helt nede at lege med små ampere og volt, selv den mindste regulation giver ubalance. Om det så er en skrue der fungere som modstand eller hvad det er. Du kan sidde her fra nu af til jul og prøve med diverse søforklaringer. En af kobberledningerne er blottet og der har været en skrue klemt HÅRDT ned over. Længere er den ikke.
--
Main: zen 5900x - RTX2070S - Strix x570i - 32gb cl 15 3000mhz - Jonsbo A4 - 240mm rad//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
#69
tjalfe
Gæst
09-04-2022 19:04

Rapporter til Admin
#68 Lad os da endelig lige høre hvad det er for en relevant uddannelse du har...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#70
WakeyWakey
Supporter
09-04-2022 19:04

Rapporter til Admin
#69 datatekniker med speciale i infrastruktur? Det er vel rimelig relevant eller hvad? Er da hvert fald skolet igennem det hele inden hovedforløbende gik over i infrastruktur. Så hvis du ikke mener det er relevant tænker jeg du skal ringe til euc og sige deres uddannelse stinker.
--
Main: zen 5900x - RTX2070S - Strix x570i - 32gb cl 15 3000mhz - Jonsbo A4 - 240mm rad//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
--
Sidst redigeret 09-04-2022 19:07
#71
madssiig
Ultra Supporter
09-04-2022 19:10

Rapporter til Admin
#68 Nu må du have mig undskyldt, men hvis noget er våd her, så er det da det du lukker ud. Du påstår, at når man røre ET punkt på en leder skabes der mere modstand, altså kan du ikke godt selv høre det, som min skal tværsnittet formindskes, så kunne vi snakke, og igen dette kunne bevises hvis de smed et multimeter på, men det kræver selvfølgelig at man kan finde ud af at bruge et, og ved hvor man skal måle. Og hvordan er det nu med strøm, vil det bare forsøge at tvinge sig vej gennem, noget hvor der er meget modstand, når det har en nemmere vej, eller er det faktisk sådan, at det søger den nemme vej? Så må man klemmer en ledning, så kan der løbe mindre strøm igennem den? Det kan da godt være du har en uddannelse, men den kan da overhovedet ikke være relateret til el, ellers har det højest været et kursus, hvor du ikke har hørt efter.
--
#72
WakeyWakey
Supporter
09-04-2022 19:18

Rapporter til Admin
#71 undskyld mig. Men når en ledning bliver hakket i stykker. Og der derefter bliver sat en skrue i mellem med en kæmpe køler på. Så mener du ikke der kommer modstand i forbindelse a til b? What :D
--
Main: zen 5900x - RTX2070S - Strix x570i - 32gb cl 15 3000mhz - Jonsbo A4 - 240mm rad//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
#73
tjalfe
Gæst
09-04-2022 19:18

Rapporter til Admin
#70 Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kender det præcise indhold af uddannelsen, men nej det lyder ikke specielt relevant. Havde du sagt at du var elektroingeniør havde jeg været mere tilbøjelig til at give dig ret.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#74
WakeyWakey
Supporter
09-04-2022 19:22

Rapporter til Admin
#71 Vi fik det faktisk forklaret ganske fint med vand engang. Prikker du en masse huller i en vandslange vil vandet a-b have langsommere gennemgang. Det er præcis samme scenarie vi har her. Forbindelsen bliver forstyrret og dermed vil forbindelsen fra a-b have modstand. Bare for at korte det helt ned for dig :) Det er bland andet sådan en modstand virker. Ved at begrænse gennemstrømmen af elektroner. Anyways du kan diskutere fra nu af til jul herinde. Det gør ikke dine påstande mere rigtigt. Im out. :)
--
Main: zen 5900x - RTX2070S - Strix x570i - 32gb cl 15 3000mhz - Jonsbo A4 - 240mm rad//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
--
Sidst redigeret 09-04-2022 19:27
#75
ToFFo
Guru
09-04-2022 19:33

Rapporter til Admin
#74 - Skulle lige til at råde dig til ikke at bruge mere tid på ham. Han prøver bare at køre folk op i en spids, for at se deres reaktion og så ellers bare have en fest med det, hvis folk reagerer på det. Han er ikke interesseret i rigtigt og forkert, han vil bare gøre alt for at være på tværs, netop for at få folk op i det røde felt. Der er vist ingen, slet ikke trådstarter, der får mere ud af den her tråd. Der er blevet taget en beslutning og så må OP tage den videre. Der er alt for mange ukendte variabler til at kunne konkludere noget som helst, vi kan kun gisne om det, ud fra det der er skrevet herinde. Det eneste vi har er OP's udsagn og et enkelt billede. Måske er der 3 billeder mere der viser diverse skader. Når man skriver noget så dumt som hans udsagn i slutningen af #48, ved man det er en bruger man ikke skal tage seriøst. Jeg forudsagde også vores gode gæstebruger ven ville blande sig allerede i #10 :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 09-04-2022 19:34
#76
NitroBlast
Guru
09-04-2022 19:39

Rapporter til Admin
@madssig: Jeg synes, at du har en meget arrogant og bedrevidende tilgang til andre her i tråden. Jeg har aldrig nævnt noget om kortslutninger, og alligevel er det dét, du læser i mit indlæg, så måske du skulle tage lidt undervisning i hvordan man læser? Hvis du kigger på den kobberbane, som er perforeret, så vil du ind mod RAM-soklen kunne se at banen snoer sig i et "zik zak" mønster, hvilket er gjort for at forlænge banen. Med de frekvenser, som moderne RAM efterhånden fungerer ved, så kan få milimeters forskel i længden på kobberbanerne medføre, at timings ikke fungerer, og at datasignalet bliver usynkront. Hvis kobber er fjernet fra den pågældende bane, så vil modstanden stige i kredsløbet, og det kan i sig selv være nok til, at signalet bliver for svagt til at være stabilt. Hvis en genstand af metal skaber en "genvej" for signalet, så kan timings måske skride nok til, at data bliver usynkront. Hvis der er kontakt mellem kobber og en skrue eller en køleprofil, så vil dette metal blive en del af kredsløbet, og dermed fungere som en kondensator, som kan gøre signalet upræcist. Køleprofilen i sig selv kan tilmed komme til at fungere som et induktionselement, som opfanger EMR fra andre komponenter, og leder det ned i kobberbanen på en måde, så signalet bliver forstyrret. I øvrigt kan lakken, der dækker kobberet, have en isolerende effekt mod EMI, og bliver der kradset hul, så forsvinder denne isolering = skidt! Så der er al mulig grund til at tro, at den ridse er årsagen til, at kommunikation mellem CPU og RAM er påvirket i tilstrækkelig grad til, at computeren ikke virker.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 09-04-2022 19:44
#77
BetteTap
Bruger Aspirant
09-04-2022 19:50

Rapporter til Admin
Det er godt nok lang tid siden jeg lærte om ohms lov og boolsk algebra, men det er fint lige at få opfrisket, at det her er fuldstændig det samme som en hullet vandslange! @ #74 :D
--
#78
tjalfe
Gæst
09-04-2022 19:54

Rapporter til Admin
#75 Sgu trist at du ikke kan se at det ikke er den "rigtige" tjalfe, men bare et satirisk indslag i en tråd fyldt med folk der ikke ved en skid om det de udtaler sig om, men tror de er eksperter fordi de har "bygget" en computer... #76 Ja, måske. Måske ikke. Dem der sidder host proshop har i hvert fald ikke gjort de samme tanker, det er helt sikkert.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#79
ToFFo
Guru
09-04-2022 20:13

Rapporter til Admin
#78 - Det er ikke trist. Det er en teknisk begrænsing. Jeg kan ikke se din IP adresse, så jeg kan ikke sammenligne den du skriver fra nu, med den som tidligere er blevet brugt af en gæstebruger med samme navn. Som påfaldende nok altid reagerer i tråde som er kritiske overfor Proshop. Med samme navn. Stort set ikke andet. Det er både det gode og det dårlige ved en gæstebruger. Du kan påstå du ikke er den jeg tror du er. Men du kan ikke bevise det. Ligesom jeg ikke kan bevise du er. Derfor står jeg ved min påstand. Jeg vidste du ville blande dig og hvad din holdning til emnet ville være. Men læg lige mærke til jeg faktisk tager Proshops side her :)
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 09-04-2022 20:15
#80
WakeyWakey
Supporter
09-04-2022 20:15

Rapporter til Admin
#77 Haha glad for det kunne give et smil på læben. Det fik vi også dengang :D
--
Main: zen 5900x - RTX2070S - Strix x570i - 32gb cl 15 3000mhz - Jonsbo A4 - 240mm rad//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
#81
madssiig
Ultra Supporter
09-04-2022 22:02

Rapporter til Admin
#72 Jo hvis det er det der er fakta, men det ved vi IKKE! #74 Det er fint du kan forklare mig, hvad jeg lige har skrevet, med dit ellære på grundforløbs niveau, tak for det.... Men det ænder bare ikke på, at vi ikke har belæg for at drage de konklusioner, og der skulle testes bedre for at kunne påvise om det rent faktisk var det der er sket. #76 Ved du hvad jeg synes er arrogant og bedrevidende? Det er når man ud fra et billede, drager en konklusion om at det er OP der er galt på den, og at tingene uden tvivl, er som man mener. #78 Det her er desværre HOL i den typiske form, når deres påstande bliver udfordret lidt. Det er blevet mob rules, og alle nye på siden eller gæster, skal lige have en smag, hvis de spørger om det mindste, der enten er uvidende eller dumt, vi hjælper ikke mere her. Så er der også dem "host toffo" der simpelthen tror, at alle bare har et behov for at de kommentere på alt, lige meget om det de skriver er helt hen i vejret.
--
Sidst redigeret 09-04-2022 22:04
#82
ToFFo
Guru
09-04-2022 22:25

Rapporter til Admin
Nevermind. Havde skrevet et svar til den kære Mads, hvor jeg igen prøver at forklare jeg synes det er temmelig arrogant bare at sige alle andre bare altid har lukket lort ud, og hader gæster. Men det trænger næppe igennem så det var bare mere mudderkastning i en død tråd :P
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 09-04-2022 22:30
#83
madssiig
Ultra Supporter
10-04-2022 01:59

Rapporter til Admin
Kære toffo, det er altid rart at snakke med dig, men det du siger, står ikke rigtig i kontrast med det du tidligere har sagt. Kan erindre en tråd om gpu priser og køb af brugt til over ny pris, hvor du retter mig efter jeg har sagt at ved rma giver de kun pengene retur for hvad der står på kvitteringen, og du siger at de ikke selv kan bestemme, og at du har ret til et nyt produkt. Få dage sener ser jeg en tråd, hvor du skriver til en anden, der står i lige præcis det problem jeg beskrev. At de var i deres gode ret til at give pengene tilbage, for kun det der stod på kvitteringen, da der var sket en pris ændring. Så hvem er en toll. Men ja, det er da mega arrogant, at modsige jer the hol mob.
--
Sidst redigeret 10-04-2022 02:04
#85
ToFFo
Guru
10-04-2022 09:23

Rapporter til Admin
#83 - Jeg tror du har misforstået hvad jeg har skrevet i så fald, for jeg skriver altid det samme. Ved reklamation er det som udgangspunkt kundens valg, hvorvidt er ønskes ombytning til samme, eller tilsvarende vare, eller pengene tilbage. Forhandleren skal selvfølgelig kun udbetale det beløb der står på kvitteringen hvis kunden vælger refundering af beløbet, eller hvis ombytning på ingen måde er mulig. Forhandleren skal ikke udbetale et højere beløb. Det er de på ingen måde forpligtet til. Jeg har aldrig sagt det forholder sig anderledes. Du må meget gerne linke til trådene med modsigelser og sætte indlægsnumre på, så ser jeg på det, og retter det.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 10-04-2022 09:25
#86
thoro
Gæst
10-04-2022 10:15

Rapporter til Admin
Jeg fik kortet tilbage, og testede med elektrikertape, som i foreslog og intet held.. Well, så må jeg bestille et helt nyt og prøve igen :) tak for jeres svar, er satme blevet en del klogere
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#87
asdf
Gæst
10-04-2022 11:58

Rapporter til Admin
#86 Det er 100% sikkert ikke den ridse der er problemet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#88
thoro
Gæst
10-04-2022 12:01

Rapporter til Admin
#87 Så er spørgsmålet bare hvad, og hvad skal gøres for det ikke sker igen på det nye board?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#89
WakeyWakey
Supporter
10-04-2022 12:15

Rapporter til Admin
#87 kan du se om den er kortsluttet/brændt nede i pcben da? :D Det er som om folk kun tror at det man kan se ovenpå bundkortet er gældende. Bundkortet består af 3 lag, der går 100vis af kobber Lanes inde i midten af det lag. Og hvis den kobberlane til rammene der er kortsluttet eller har gnistet og grillet noget under i pcben. Så er bundkortet dødt. Lad nu være med at drage konklusioner om at det intet har med blottet Lanes at gøre. Det kan ligeså godt være en kondensator der har fået overspænding og er sprunget, ingen ved det før der er nogle der gider fejl finde på det kort ( og det kommer næppe til at ske ) Kortet er erklæret ugyldig til rma og længere er den ikke. Jeg havde gjort det samme hvis jeg sad i deres rma support. Derfor skal man håndtere elektronik med en fin hånd, når man er normalt dødelig, uden millioner af funding og gerne vil beholde rma. Man skal ikke håndtere ting som linustechtips ;)
--
Main: zen 5900x - RTX2070S - Strix x570i - 32gb cl 15 3000mhz - Jonsbo A4 - 240mm rad//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
--
Sidst redigeret 10-04-2022 12:18
#90
thoro
Gæst
10-04-2022 12:21

Rapporter til Admin
#89 Det ser fint ud. Kan den godt være død selvom den kan tænde?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#91
asdf
Gæst
10-04-2022 12:39

Rapporter til Admin
#89 Jeg kan ikke tage noget du skriver seriøst. Og 3 lag? Det er jo helt til grin. Det kunne lige så godt have været kassedamen i netto der havde "erklæret det ugyldigt til rma".
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#96
gfunknown
Giga Nørd
10-04-2022 12:59

Rapporter til Admin
#93 Her er lidt læsning omkring PCB https://www.gigabyte.com[...]
--
#97
Comicsdk
Junior Nørd
10-04-2022 12:59

Rapporter til Admin
Mig bekendt kan et motherboard-PCB have op til 8 lag, mit eget har fire lag, så vidt jeg ved. Men det er jo sagen uvedkommende, kan jeg forstå. LOL.
--
#99
WakeyWakey
Supporter
10-04-2022 13:15

Rapporter til Admin
#97 Du har ganske ret, mit har også 8 :) Det var nu mere for at statuere et eksempel ikke at alle havde 3. Man plejer som tommelfinger regel gerne at sige at itx brættene har flest lag.
--
Main: zen 5900x - RTX2070S - Strix x570i - 32gb cl 15 3000mhz - Jonsbo A4 - 240mm rad//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
--
Sidst redigeret 10-04-2022 13:15

Opret svar til indlægget: Blottet kobber, RMA hos Proshop

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE