Hvad skal du bruge hjælp til?
hvorfor ville forhandler ikke teste?
--
Mine salgsannoncer kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
#1 Har ikke selv CPU og RAM, forhandler mente at jeg havde beskadiget bundkortet, der er en lille ridse på bagsiden bundkortet (Kobberen er blottet men krydser ikke nogen baner) som forhandleren oplyste mig om da jeg sendte det retur
--
#2 Øv, har hverken cpu eller ram i skufferne lige pt desværre.. Hvor gammelt er bundkortet?
Og hvordan har du iøvrigt testet der defekt uden cpu/ram?
hvis du gider/orker, så send mig lige den fulde historie i en besked, eller i et svar i tråden, er nysgerrig efter at høre hvad der er sker siden du lige pt er strandet hvor du er.
--
Mine salgsannoncer kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
#3 Køber en Ryzen 5 3600x, 16GB RAM og et MSI B550M Mortar og tester det på kassen til bundkortet, sammen med mit GTX 980. Mistænker først at min PSU er dårlig (opretter en post med det her på hol.dk) får dog bekræftet at jeg stadig kan starte mit gamle setup op (i7 6700k som er solgt nu)
Jeg får ingen post på det nye setup, og var ikke ejer af en speaker til bundkortet, konstaterer at CPU LED lyser under post processen, og mistænker CPU, opretter RMA sag på CPU, får pengene retur for CPUen, og opretter en retur sag på bundkortet
Forhandleren kontakter mig, og mener at jeg har beskadiget bundkortet (forkert håndtering af hardware) så de kunne enten smide det ud for mig, eller de kunne sende det retur
Jeg har så fået bundkortet retur, og leder nu efter en der kan hjælpe med at vurdere om det reelt er defekt.
Jeg mener ikke at den ridse på bagsiden af bundkortet burde have en effekt på funktionaliteten af bundkortet
--
Det er sgu da tosset ikke at sende bundkort og CPU sammen, til forhandleren.
Det ville nok være en idé at uploade et billede af denne ridse bag på bundkortet.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#5 ja det tænkte jeg ikke over, da de jo var oprettet under hver deres sagsnr.
Har smidt et billede op her:
https://ibb.co[...]
Nu er jeg ikke ekspert på PCBer, men ser umiddelbart ikke den ridse/skade som et problem, eftersom kobber banen ikke er brudt eller krydser andre baner
--
Sidst redigeret 29-09-2020 17:18
#6 i tidernes morgen (yes I'm that old) arbejdede jeg for en af de store internetbikse, og hjalp til i RMA afdeling fra tid til anden. Det der var aldrig nogensinde blevet sendt tilbage til kunden med din besked. Jeg har desværre ikke en fri AM4 cpu liggende du kan teste med.
Har du overvejet at prøve direkte hos producenten (du har ikke noget at tabe?)
Må jeg spørge hvem forhandleren er ?
--
Systems Engineer, High Performance Computing.
#7 Det var næste trin, at kontakte MSI direkte
forhandleren er proshop
--