Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak

Kindle markeret som stjålet

Af Gæst Daniel | 06-12-2021 21:16 | 2032 visninger | 23 svar, hop til seneste
Jeg har købt en Kindle igennem Compumail som jeg havde problemer med at registrere. jeg kommer i kontakt med Amazon der melder tilbage at serienummeret er markeret som stjålet. Har mail fra dem der bekræfter med serienummer og opfordring til at kræve pengene tilbage. Hvordan skal jeg gøre dette? Jeg vil selvfølgelig i kontakt med Compumail og kræve pengene tilbage da de ikke må sælge stjålne varer, men jeg ved de helt sikkert ikke er meget for det. Hvilke lovgivninger kan jeg referencerer til i dette og hvordan kan jeg bedst muligt gøre det?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
MadsFerguson
Nørd Aspirant
06-12-2021 21:23

Rapporter til Admin
Altså hvis Compumail har solgt hælervarer, så behøver du vidst ikke slå større brød op end det.
--
Systems Engineer, High Performance Computing.
#2
Daniel
Gæst
06-12-2021 21:31

Rapporter til Admin
#1 Tænkte mere hvis de begyndte at nægte returnering. Men hvad skal jeg gøre for at få pengene tilbage, jeg kan vel ikke sende retur til dem da det er hælervarer. Skal jeg aflevere hos politiet?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
tolagarf
Giga Supporter
06-12-2021 21:34

Rapporter til Admin
#2: Lad nu være med at male fanden på væggen. Snak med Compumail først og lad være med at slynge beskyldninger ud imod dem (det kan jo også være en fejl fra Amazons side). Skulle de tilgengæld nægte at løse problemet, så kan du prøve at kontakte forbrugerrådet Tænk, som sikkert kan hjælpe dig videre.
--
Sidst redigeret 06-12-2021 21:35
#4
aznbull
Supporter
06-12-2021 22:04

Rapporter til Admin
Tag kontakt til Compumail og forklar dem sagen, og derefter hvad du har prøvet at gøre for at løse problemet, henvis dem til Amazons svar. Bede dem herefter om hjælp eller en henvisning/instrukser til hvad mere du kan gøre.
--
Punch first, ask while punching
#5
Luffe
Ultra Nørd
06-12-2021 22:05

Rapporter til Admin
#2 Tvivler på det vil gøre noget stort ud af det hvis du kan returnerer produktet retur uden skader.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#6
FlyingHippo
Giga Supporter
06-12-2021 22:14

Rapporter til Admin
Hold os gerne opdateret. Jeg har ikke ret meget til over for compumail
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()}
#7
Daniel
Gæst
06-12-2021 22:19

Rapporter til Admin
#3 er nok bare lidt paranoid da jeg har haft mange dårlige oplevelser med online handel Kontakter dem imorgen når de åbner og kommer med en opdatering
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
the688
Guru
07-12-2021 08:05

Rapporter til Admin
Måske er der en kreativ sjæl med en stjålet Kindle, som har købt en ny Kindle hos Compumail, fordi hans egen var defekt - så har han byttet dem i kassen, og returneret til Compumail. De har ikke set forskel, og har bare solgt den igen - og "uforvarende" (de skal selvfølgelig checke serienummer, men aner ikke hvor nemt det er på en Kindle - om det står "på" tingen) solgt en stjålet Kindle.
--
"ORK SATME!"
#9
Fjummer
HOL Moderator
07-12-2021 09:18

Rapporter til Admin
#8 Det er også set før at forhandlere har købt et parti vare udenom de officielle kanaler. Jeg husker zeitech og Pentium 100/133mhz Cpuer
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#10
the688
Guru
07-12-2021 09:57

Rapporter til Admin
#9 - tror ikke vi er mange herinde, udover os to, som kan huske Pentium 100 :) Men ja, selvfølgelig har du også ret. Jeg "ved" bare at der foregår en del hustleri på den måde, og med nogle produkter er det pænt svært at checke serienummeret, fordi man skal starte skidtet op osv. for at se det - så her er chancen for at lave en "switcharoo" noget større.
--
"ORK SATME!"
#11
MiNo
Bruger Aspirant
07-12-2021 10:24

Rapporter til Admin
#10 Ork jo. Jeg havde sågar en Pentium 60 - den med regnefejlen ! Og den første PC var en 486dx33 - da den var spritny. Forsat den dyreste PC jeg har haft. On Topic : Jeg har indtil videre kun haft super god erfaring med compumail. De er nemme at komme i kontakt med, og virker meget service minded.
--
[email protected] Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|Asus TUF 3080ti|32GB DDR4|Samsung Pro 512GB NVME|CORSAIR AX 850W|Fractal Design R5|Asus PG279Q
#12
Ali
Mega Nørd
07-12-2021 10:39

Rapporter til Admin
Det som #9 nævner var også den første tanke der faldt mig ind. lad os endnedlig høre om hvordan de forholder sig til det og hvilken løsning butikken tilbyder. #10 jeg husker skam også Pentium 100....og Zitech på Frederiksberg :)
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#13
Pendor
Maxi Supporter
07-12-2021 10:41

Rapporter til Admin
#12 Zitech startede jo i Allerød, det var en trist togtur!
--
#14
Ali
Mega Nørd
07-12-2021 11:09

Rapporter til Admin
#13 det er vist også kun i Allerød Zitech i dag har en butik....for det eksisterer da stadig
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#15
mindbuster
Ultra Supporter
07-12-2021 11:50

Rapporter til Admin
Satte Zitech ikke også ild til deres egen forretning inde på falkoner allé da de lukkede? Kan huske man kunne gå rundt i de andre forretninger i gaden og købe sodbelagte varer som var Zitech's "restlager", jeg fik ihverfald en masse foto printerpapir hvor soden bare skulle tørres af pakken :D Måske det bare var et hændeligt uheld, men man kan jo ikke lade være med at tænke på det da normalt ville tingene bare blive destrueret, da forsikring nok har været indblandet, og de ville nok ikke tillade at Zitech både fik forsikring OG solgte sodvarer til andre forretninger. :p
--
Activate Windows Go to Settings to activate Windows
#16
boas
Maxibruger
07-12-2021 13:39

Rapporter til Admin
hvor er det langt ude du skriver herinde inden du har kontaktet dem... wtf?
--
woop woop
#17
Nikolaj
Gæst
07-12-2021 14:28

Rapporter til Admin
#16 Nu har compumail jo en historik for decideret at snyde deres kunder, jeg er en af dem. Tjek deres trustpilot Giver det et par år, så ryger ejerne i fængsel for det ene og det andet. ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
BoreBissen
Mega Nørd
07-12-2021 14:33

Rapporter til Admin
Har sgu heller ikke noget tilovers for den skodbiks efter de snød og direkte løj overfor mig i en RMA sag.
--
AMD Ryzen 5600x | MSI B550m Mortar Wifi MSI Gaming X 6700 xt 12 GB 2x8 GB Corsair 3,2 GHz | Noctua NH-U12A Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB
#19
Jintao
Super Nørd
07-12-2021 17:02

Rapporter til Admin
Det minder mig om Getmore. Gode tider.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#20
Daniel
Gæst
07-12-2021 17:07

Rapporter til Admin
Okay har fået fat i dem. Efter en lidt længere samtale med en der nok ikke burde arbejde sådanne et sted skulle jeg lave en RMA sag med den information jeg havde men de vil have jeg sender enheden til dem først (gratis heldigvis) og at der går typisk et par uger men nogen gange op til 3 måneder før jeg får et svar. For mig er det lidt træls at skulle undvære den i så lang tid, men er det den rigtige løsning?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
MadsFerguson
Nørd Aspirant
07-12-2021 17:30

Rapporter til Admin
#20 Den skal ikke køres til RMA den der, enheden er DOA og skal ombyttes prompte eller refunderes. Jeg havde simpelthen ikke accepteret den behandling af sælger.
--
Systems Engineer, High Performance Computing.
#22
Kristina
Giga Nørd
07-12-2021 17:34

Rapporter til Admin
Enig med #21. Husk du i øvrigt har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsesdato. Så hvis du stadig er inden for denne tidsramme, er det nok bare nemmest at gør brug af fortrydelsesretten + gøre dem opmærksom på, at de ikke skal sælge den videre, da varen er stjålet.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#23
mindbuster
Ultra Supporter
07-12-2021 17:48

Rapporter til Admin
Kunne det være Amazon der er dumme at skrive "stjålet" hvis man som anden person prøver at registrere den ? Hvis nu compumail sælger den til en som så registrerer den, men bagefter fortryder købet og sender den retur til compumail, som så sælger den igen til en anden, som så også prøver at registrere den, for anden gang, Amazon ser så at det er en anden person og hiver en konklusion ud af røven om at den er stjålet. Eller enda med vilje, man kender jo amerikanerne for at "second-hand" varer kan de ikke lide, og prøver alt muligt for at folk ikke skal videresælge/gensælge/brugtsælge deres varer, de laver jo så mange krumspring derovre. At det i virkeligheden er løgn at den er "stjålet" men simpelthen bare er forsøgt gen-registreret af en brugtkøber. Kunne jeg sagtens forestille mig. :p
--
Activate Windows Go to Settings to activate Windows

Opret svar til indlægget: Kindle markeret som stjålet

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE