Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Annullering af grafikkort

Af Skribent Azakiel | 22-02-2022 10:15 | 1549 visninger | 8 svar, hop til seneste
Lige til en start - Dette er ikke en tråd for at tude op om at jeg ikke kan modtage et grafikkort, eller at jeg forventer det ene eller andet ud over mine forbrugerrettigheder. Dette er blot en tråd om hvor langsomme DustinHome har vist sig at være i alt, inklusive deres kommunikation. Personligt gør det at jeg ikke længere vil bestille fra DustinHome, hvis deres generelle kommunikation følger dette niveau, hvilket må antages at være tæt på 0. Sagen kort - Bestiller i November 2020, som så mange andre, et RTX 3080, et MSI Gaming X Trio for at være helt specifikt. Frem til marts hører jeg ikke rigtigt noget specifikt om kortet i forhold til ordren, men modtager en del mails om CPU'en som ligger på samme bestilling og som får opdateret leveringsdato af flere omgange. I samme omgang har grafikkort i alt den tid lagt til "Afv. leverandør". I slut maj melder MSI ud at kortet nu er EOL. Intet info fra DustinHome. Jeg henvender mig selv for at høre hvad status er, deres melding er "intet nyt". Jeg henvender mig igen for at høre ad om det er muligt at få en delvist ordre leveret, så jeg i det mindste har CPU'en som nu har lagt på lager siden slut marts. Ikke muligt. Her fra, og frem til i går d. 21-02-2022 har der været 100% radio tavshed fra DustinHome angående ordren, hvor der så endelig tikker en mail ind om at de ikke kan levere et produkt der har været EOL siden Q2 21. Ingen tilbud om ombytning, ej at de er forpligtet til det, men er jævnt skuffet over at der intet har været i kommunikation fra dem siden da. Lidt galde på en tirsdag, men håber andre har haft en bedre oplevelse hvor end de har bestilt deres dele. Personligt rammer det ikke for hårdt, da jeg for længst har købt GPU og CPU andetsteds, så det er nu mest kommunikationsdelen der pisser mig uendeligt af. Selv Licotronic havde bedre kommunikationsflow på manglen af grafikkort.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#1
BoreBissen
Ultra Nørd
22-02-2022 10:22

Rapporter til Admin
Jeg har selv ekstremt dårlige erfaringer med netop Dustinhome med et TV som blev ødelagt i deres varetægt, men hvor de påstod at det var mig som havde smadret det. Og jeg ved at ToFFo har den holdning til firmaet, at det er mere eller mindre ligeglade med deres privatkunder, for der er ikke der de tjener deres penge, det er derimod B2B som de lever af. Men det afhjælper selvfølgelig ikke på din situation.
--
#2
Cykle35
Maxi Supporter
22-02-2022 10:24

Rapporter til Admin
Der er jo ingen butikker der har givet noget som helst info. De kort jeg har modtaget fra de forskellige har aldrig givet en update: Proshop Komplett Computersalg Dustin er det sidste sted jeg ik har modtaget kort fra til msrp og har stadig et til at ligge ved computersalg til 2000,- over msrp. Det er så ufatteligt du ikke kan få en del levering og lyder utroligt ringe kundeservice.
--
5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i XFX 6600XT+MSI B550 UNIFY-X 2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved
--
Sidst redigeret 22-02-2022 10:25
#3
Azakiel
Skribent
22-02-2022 10:25

Rapporter til Admin
#1 Nah ingen hjælp, men altid fint at få bekræftet at man berettiget til at være lidt træt af situationen. Hjælper heller ikke meget på det at de i annulleringsemailen skriver at der vil komme en efterfølgende email omkring den annullerede bestilling. Det skete ikke, i stedet kom en email omkring afsendelse af den CPU jeg ikke skal bruge, til en adresse jeg ikke har. Men det kan da i det mindste fikses, selvom det er unødvendigt tid at have ud af min kalender til det. Edit: #2 Havde forventet en eller anden form for information når der var tale om et EOL produkt, i alt fald er lidt over et halvt års betænkningstid da godt nok imponerende vil jeg sige.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
--
Sidst redigeret 22-02-2022 10:26
#4
Comicsdk
Nørd Aspirant
22-02-2022 10:25

Rapporter til Admin
Kommunikationsdelen har jeg ikke de store problemer med. Men Dustin bruger Bring... Jeg er ikke helt sikker på hvad vi skal sige til topic..
--
#5
Azakiel
Skribent
22-02-2022 10:28

Rapporter til Admin
#4 Bring har jeg, 7-9-13, ikke haft problemer med - endnu. Og se blot opslaget som en omgang træt galde, tænker ikke der behøves ligges mere i det end det.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#6
ToFFo
Guru
22-02-2022 10:32

Rapporter til Admin
Yes, ligesom #1 er inde på. Dustin er en meget stor nordisk B2B forhandler, men de har også en B2C forretning som en lille side-hustle. Eller en slikbutik, om man vil. Hvilket var ordet jeg modtog da jeg spurgte dem ind til samme. Der er meget få penge i privatkunder. Risikoen er simpelthen for stor. Men der kan være fordele i at have en B2C forretning ved siden af B2B delen for at kunne hive kunder ind og skabe omtale. Jeg gjorde et stort nummer ud af at hjælpe #1 med netop den sag, som det også endte med han vandt inden det stak helt af. Om end det krævede meget mere besvær end det burde...
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#7
Comicsdk
Nørd Aspirant
22-02-2022 10:36

Rapporter til Admin
Det er måske meget godt at du er temmelig laid back omkring det. Alle ved jo at GPU-krisen var/er noget af et tålmodstesteri, men selvom du kalder det galde, er dit indlæg letfordøjeligt ifht. eksempelvis den tråd hvor en bruger gik helt King Kong og mente at der skulle udbetales erstatninger og Proshop skulle skydes ved solopgang. (Odin må vide hvad det endte med)
--
#8
Azakiel
Skribent
22-02-2022 10:44

Rapporter til Admin
#7 Har en vis forståelse for at min irritation ikke kan fremkalde et grafikkort allligevel, og har da trods alt selv taget konsekvensen ved at bestille et andet grafikkort (RTX 3070 i stedet for 3080, og til højere pris end 3080'eren). Holdte nu stadig min bestilling for at se om der rent faktisk kom noget ud af det. Åbenlyst ikke, men stadig imponeret over den ikke eksisterende kommunikation. Giver heller ikke meget for at være aggressiv over for forhandleren. I sidste ende har de gjort hvad de skulle, omend de så sandelig heller ikke har gjort mere end det :P
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae

Opret svar til indlægget: Annullering af grafikkort

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE