Jeg antager du har købt det privat. Uanset om du sælger som privat eller erhverv skal han betale prisen inkl. moms til dig.
Du kan godt lave en håndskrevet, eller skrevet på computer, kvittering til ham. Den skal bare indeholde varenavn, pris og salgsdato. Hvad han gør med momsen bagefter er ikke dit problem.
Lad være med at rode dit CVR ind i det, så skal du bare til at holde styr på det i dit regnskab. Om køber vælger at købe brugt via hans CVR eller ej er ikke din hovedpine.
Mht reklamationsret:
Du skal yde 2 års reklamationsret hvis du handler privat til privat. Med mindre du fraskriver dig det inden handlen. Altså du siger "jeg sælger dette uden reklamationsret".
Hvis du har købt det via dit eget firma, kan du ikke sælge det som privat, da det er firmaets ejendom i så fald. Så skal dit firma sælge det til dig som privat først.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
--
Sidst redigeret 28-07-2022 00:26