Er der nogen som ved, hvad der egentlig er sket?
Byg og Miljø bruges til byggeansøgninger mm., og hvis man ellers har logget ind med MitID
og som virksomhedsbruger, så er alt hvad der tidligere er oprettet af sager ikke længere synligt.
Jeg blev første gang ramt af dette nedbrud d. 17/1 og seneste opdatering d. 3/2 indikerer ikke nogen tidshorisont. Det er
meget længe et så stor system har været nede, problemet ligger vist hos NETS, det er i hvert fald den officielle melding.
Hotline skal henvises til kommunerne, og kommunerne aner ikke hvad de skal stille op. De ved faktisk knapt hvem de selv skal kontakte.
Det er opskriften på et mareridt, når noget er centralt styret, og så det fejler. Det udstiller hvor få mennesker som egentligt kan hjælpe, og dem som formelt er udpeget til opgaven decentralt, altså kommunerne, kan nærmest intet stille op.
Det lykkedes mig faktisk at få IT leverandøren i tale. Jeg er stædig som bare pokker, og det var tydeligt, at de ikke bryder sig om, at slutbrugeren ringer ind. Men når alle slår op i banen, så skal jeg jo prøve et eller andet.
--
Gæstebruger, opret dit eget
login og få din egen signatur.