Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

afvist reklamation hos Proshop

Af Mega Supporter mbm | 01-03-2023 09:49 | 1611 visninger | 25 svar, hop til seneste
Vil bare lige høre om det er mig der er helt galt på den, eller om man ikke fra Proshops side kunne have imformeret lidt bedre omkring vores reklamation: Min datter køber en demo laptop som hun efter ca. 14 dages tid bemærker der er en meget lille revne i højre side af skærmen... Men ser den kun når lyset står på en bestemt vinkel... svært at se, så kunne sagtens have været der ved modtagelse.... men for så vidt også sagen uvedkommen... inden vi sender den ind til reklamation sender jeg en mail med billede af revnen, for at spørge om det overhovedet er noget de vil tage sig af, eller om det bare er surt show... For vi gider jo ikke sende den ind hvis de alligevel ikke vil gøre noget ved det. De skriver så vi er velkommen til at lave en reklamation på den, men de selvfølgelig ikke kan garanterer noget... Hvilket også er fair.... Meeen vi har da en lille forhåbning om at de vil tage sig af det, nu når de har set skaden på billede og skriver vi kan oprette en reklamationssag.. Proshop modtager laptopen og den sendes åbenbart til et eksterne servicecenter som "konstatere" at den har lidt "fysisk overlast" Hvordan kan et service center diagnosticere dette? Er så i kontakt med chatten som siger at sådan er det altid med revnede skærme, så der vil en reklamation aldrig dække... Hvorfor fanden skulle vi så overhovedet sende laptopen ind og have fået falske forhåbninger om en evt. reparation.. Nu skal vi betale 250 kr + porto for at få den retur.
--
Sidst redigeret 01-03-2023 09:52
#1
rbayden
Ultrabruger
01-03-2023 09:58

Rapporter til Admin
Så det er proshops skyld, at i ikke har kigget bærbaren ordentligt igennem, da i fik den ?.
--
Asus TUF B650m-plus Ryzen 7 7700 Gigabyte Gaming oc 4080 32gb G.Skill Flare X5 6000 cl32
#2
mbm
Mega Supporter
01-03-2023 10:02

Rapporter til Admin
#1 nej det er Putins..
--
Sidst redigeret 01-03-2023 10:03
#3
ToFFo
Guru
01-03-2023 10:06

Rapporter til Admin
Jeg vil helst ikke tage nogen side her, jeg forholder mig fuldstændigt objektivt her, så tag det ikke ilde op hvis mit indlæg lyder lidt hårdt. Det er ikke sådan ment, det er bare sådan betingelserne er udformet. Proshop skriver i deres betingelser, at der kan være gebyrer forbundet med reklamation, hvis reklamationen ikke er berettiget. Servicecentret har bemærket ridsen/revnen/skaden og da den med al sandsynlighed ikke er der når man får maskinen som ny, konkluderer de, at maskinen har lidt fysisk overlast. Hvilket den jo har, ellers ville der ikke være en revne. Proshop RMA fraskriver sig alle løfter ved at sige de ikke kan garantere noget i forhold til hvad der kommer til at ske. Det er det eneste "rigtige" at gøre i den situation som medarbejder. Altså i forhold til sin arbejdsplads. Moral tilsidesættes for at handle i firmaets interesse, som de også er ansat til, så det synes jeg ikke man kan klantre dem for. Medarbejdere i reklamationsafdelinger laver det de skal. De konstaterer der er en skade og giver beskeden videre. Det er ikke (nødvendigvis) deres job at slette eventuelle gebyrer, eller tage kunden i forsvar. Det er en opgave til en anden afdeling som har den direkte kundekontakt. Så med alt det, hvordan står du så i den situation? Proshop har spillet bolden videre til dig. Du siger den var der da du fik den, men de siger, sådan som jeg forstår det, at du har lavet skaden. Altså, de sender jo dig et gebyr, så må man formode det er det de siger. Nu er bolden så tilbage på din banehalvdel. Proshop satser nok på du ikke gør mere ud af det og bare æder den. Men det er stadig dem der skal bevise, eller i al fald sandsynliggøre, at skaden ikke var der ved levering. Det får de svært ved, med mindre de har billeder af maskinen før de sendte den til dig. Det gør det ekstra svært for dem når det er en demo maskine. Så KAN man formode at skaden allerede var der inden den blev sendt til dig. Det er jo en demo maskine, så man må antage den har været pakket ud af en eller flere tidligere kunder. Jeg synes du skal starte med at kontakte Proshop og forklare situationen stille og roligt. Hvis de afviser at gøre noget ved det, så har du gjort dit. Du har indgivet en klage, som er blevet afvist. Så har du ikke mere at snakke med dem om og så kan du lade sagen gå videre til en myndighed som fx. Center for Klageløsning eller Forbrugerstyrelsen.
--
Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +39/-0. Stats sidst opdateret d. 19/02-2023
#4
truthhurts
Gæst
01-03-2023 10:10

Rapporter til Admin
syntes det er dig der forlanger for meget "De skriver så vi er velkommen til at lave en reklamation på den, men de selvfølgelig ikke kan garanterer noget... Hvilket også er fair.... Meeen vi har da en lille forhåbning om at de vil tage sig af det, nu når de har set skaden på billede og skriver vi kan oprette en reklamationssag.." tror du har misforstået noget undervejs i forløbet
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
mbm
Mega Supporter
01-03-2023 10:13

Rapporter til Admin
De kunne jo have afvist allerede ved første mail. Jeg kender og havde læst deres betingelser, så forlanger intet og havde nok forventet de i mailen havde afvist reklamationen.
--
#6
thechillum
Giga Supporter
01-03-2023 10:27

Rapporter til Admin
I har købt et "DEMO" produkt, det er med en vis besparelse og med en vigtig viden om at produktet har været demo-udstillet, været åbnet af en anden kunde eller med mindre slidtage. Det betyder man som forbruger virkelig skal se godt og grundigt på produktet, finde fejl og mangler inden de 14 dage er gået og ellers bruge sin returret hvis produktet ikke lever op til den standard man forventede af et "Demo produkt" I har fejlet i jeres bestigelse af produktet. Det er desværre ikke Proshops problem.
--
#7
mbm
Mega Supporter
01-03-2023 10:33

Rapporter til Admin
Ok I forstår ikke min hensigt med indslaget. Men viser jo at man kan opfatte ting vidt forskellige. Tak for jeres input
--
#8
azzi
Gæst
01-03-2023 10:35

Rapporter til Admin
#4 Prøv at forestille sig at overhovedet gide tage opslaget så grundigt op som #3, bare for at så et svar som #4 igen. Al held og lykke med reklamationssagen mbm
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
truthhurts
Gæst
01-03-2023 10:41

Rapporter til Admin
#8 typisk gæste kommentar
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
thechillum
Giga Supporter
01-03-2023 10:44

Rapporter til Admin
#7 - Hvad var hensigten med opslaget? Den går vidst tabt i din lange tekst? Du har snakket med en kundeservice medarbejder som på ingen måde har de faglige kompetencer til at kunne vurderer om sin sag vil blive accepteret eller afvist. Han kan da på ingen måde afvise din reklamation, det er en anden afdeling/skadeservice/rma-afdeling.
--
#11
dbbuu
Bruger Aspirant
01-03-2023 10:48

Rapporter til Admin
Når der kun er gået to uger, så ligger bevisbyrden vel hos Proshop? Ved ikke hvordan det gælder med ridser i skærme, da da jo forholdsvis nemt kan købe efter et afsluttet køb, men som udgangspunkt ligger bevisbyrden vel hos Proshop det første halve år. Man kan ikke afskrive reklamationsret bare fordi det er en demo model. Så hvis der ikke var gjort opmærksom på ridsen ved køb, så har køber vel ret til at lave retur på den?
--
#12
Bob
Gæst
01-03-2023 11:01

Rapporter til Admin
#0 De indrømmer jo ret åbenlyst at de sådan set bare prøver at tage røven på jer. Hvis computeren ellers er i pæn stand og der ikke er åbenlyse tegn på at den har været tabt eller lignende så vil i vinde en eventuel sag. Det kan man jo godt true dem med. Ikke sikkert de bukker sig (nok usandsynligt faktisk) men altid et forsøg værd. #3 har dækket det meste rimelig fornuftigt. Jeg ved ikke hvordan forholdet mellem butikker og servicecentre er, men man kan godt få indtryk af at det ofte bare handler om at levere noget materiale der kan afskrække forbrugeren fra at gøre mere ved sagen... #1, #4, #6 Typisk HOL der fatter hat af alt inkl. trådstarters problem.. Det er sådan set fuldstændig irrelevant at der er tale om en demomodel. Ja, de kan skrive at der kan forekomme ridser eller hvad de nu gør, og så har du nok svært ved at gøre andet end at returnere den på returretten og for egen regning. Bortset fra det er demokortet intet værd, og du har akkurat de samme rettigheder som hvis produktet kom direkte fra fabrikken, med mindre de oplyser klart og tydeligt om at produktet har specifikke defekter. #11 Sælgeren har bevisbyrden i et år nu.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
ToFFo
Guru
01-03-2023 11:03

Rapporter til Admin
#7 - Beklager hvis jeg har misforstået hensigten. Hvis du kan uddybe så skal jeg gerne svare så godt jeg kan, så du får et mere fyldestgørende svar. Det er rigtigt nok, som andre nævner, at du som kunde har ansvaret for at besigtige produktet ved modtagelse. Din fortrydelsesret er til for at du kan fastslå varens stand, mængde, funktion m.v. og kan gøre indsigelse i perioden, hvis der er fejl/mangler ved levering, eller hvis produktet bare ikke var som du forventede. Billeder kan jo snyde lidt, så det er ikke altid farven på billedet er som i virkeligheden. Den slags. Men det er også vigtigt du som kunde inspicerer varen grundigt for fejl/mangler/skader. Dette er ekstra vigtigt når du køber et demo produkt. Så er det super vigtigt du inspicerer varen meget grundigt og giver forhandler besked hurtigst muligt. Jo længere tid du venter, desto sværere er det for dig at bevise, eller sandsynliggøre, at fejl/mangel/skade IKKE er sket mens du har haft produktet i din varetægt. Det som en evt. retslig instans vil lægge vægt på, er rettidig omhu. Du skriver at man kun ser fejlen når lyset står i en bestemt vinkel. Det gavner din sag, da det i så fald gør det til en mindre åbenlys fejl/mangel ved produktet. Alt efter hvor slemt det er, skal man vurdere hvorvidt du burde have set det ved modtagelse eller ej.
--
Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +39/-0. Stats sidst opdateret d. 19/02-2023
--
Sidst redigeret 01-03-2023 11:03
#14
Bob
Gæst
01-03-2023 11:20

Rapporter til Admin
#13 Helt enig med dig i at det er smartest at klage så hurtigt som muligt, og at det nok øger ens chancer for at tingene falder ud til ens side, men købeloven siger faktisk noget andet: § 81. Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give sælgeren meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at køberen har opdaget mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at køberen opdagede mangelen, er altid rettidig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
azzi
Gæst
01-03-2023 11:59

Rapporter til Admin
#9 Ironien i det, at en gæste kommentar kommer med den kommentar er næsten alt for gylden. Ananas i egen juice.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Comicsdk
Nørd
01-03-2023 12:48

Rapporter til Admin
Gæster er lavpris-produkter ingen gider eje, men som man får med når man køber ny skraldespand. På den seriøse side; Du har ret, set fra min hjørnesofa. Det de skriver mht demo-varer er at der muligvis mangler ubetydeligt for funktionaliteten-tilbehør, at varen muligvis har været repareret og/eller at emballagen er beskadiget eller pist væk - ikke at varen man køber er fysisk skadet.
--
Sidst redigeret 01-03-2023 12:52
#17
mbm
Mega Supporter
01-03-2023 15:50

Rapporter til Admin
Blot til info til alle jer kloge mennesker, Så har proshop revurderet sagen og anerkendt reklamation som nu bliver udbedret.
--
#18
ToFFo
Guru
01-03-2023 16:00

Rapporter til Admin
#14 - Absolut, man skal reagere indenfor 'rimelig tid'. Men det er, som med alt i købeloven, lidt flyvsk skrevet. Der er skrevet en masse forbehold og ikke-definitive vendinger ind, så nærmest alt er en individuel vurderingssag. OP skriver man ser fejlen når lyset står rigtigt og det gavner hans sag, da rimelig tid vurderes ud fra hvorvidt en fejl er meget tydelig, eller skjult. Hvis bærbaren var knækket midt over ved levering er det åbenlyst og man skal reagere med det samme. Men med en fejl som denne ud fra OP's beskrivelse, kan man godt strække den lidt på tid da det er en fejl der ikke er umiddelbart åbenlys. Heldigvis :D #17 - Dejligt at høre! Jeg er sikker på de også læser med herinde i ny og næ. Men det virker faktisk som om de er blødt lidt op med deres service. Som om de gerne strækker sig lidt mere, i forhold til for 1-2 og flere år siden, hvor de har været ekstremt rigide. Dejligt at se og tak for opdatering! :)
--
Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +40/-0. Stats sidst opdateret d. 01/03-2023
#19
Comicsdk
Nørd
01-03-2023 16:09

Rapporter til Admin
17 Det er det jeg siger - det er en god biks.
--
#20
gasolin
Guru
01-03-2023 16:13

Rapporter til Admin
jeg bestilte en vare fra av connection i går klokken 14.43 og fik det i dag klokkken 11.35
--
#21
Stroyer
Guru
01-03-2023 16:14

Rapporter til Admin
17# Og det har bestemt ikke noget at gøre med at sagen er blevet blæst op herinde - nix nix! Havde det været en eller anden, anden måske knapt så teknisk kyndig, som ikke viste at hol eksisterede, tror jeg desværre blot at sagen endnu engang var endt til Proshops fordel. Dette er go' reklame for dem - selvom det er DEM som har lavet en fuckup til at starte med. Vær ikke blåøjet! Men congrats med sagen anyways.
--
IDGAF!
#22
Stroyer
Guru
01-03-2023 16:16

Rapporter til Admin
17# Og det har bestemt ikke noget at gøre med at sagen er blevet blæst op herinde - nix nix! Havde det været en eller anden, anden måske knapt så teknisk kyndig, som ikke viste at hol eksisterede, tror jeg desværre blot at sagen endnu engang var endt til Proshops fordel. Dette er go' reklame for dem - selvom det er DEM som har lavet en fuckup til at starte med. Vær ikke blåøjet! Men congrats med sagen anyways. 19# Nej - Proshop er en F**** L**** #"%!&%¤# Biks!
--
IDGAF!
#23
Comicsdk
Nørd
01-03-2023 16:21

Rapporter til Admin
21 Stærke argumenter du smider på bordet der.
--
#24
Comicsdk
Nørd
01-03-2023 16:21

Rapporter til Admin
22 Stærke argumenter du smider på bordet der.
--
#25
Stroyer
Guru
01-03-2023 16:28

Rapporter til Admin
23/24# Ved ikke lige hvorfor mit indlæg skulle komme x2 - Shit happens. Men hvad mener du med "Stærke argumenter" ? Jeg behøver vel ingen argumenter for at synes at Proshop er en skod-biks? Det er min personlige holding efter adskille dårlige oplevelser.
--
IDGAF!

Opret svar til indlægget: afvist reklamation hos Proshop

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE