En bruger herinde ved navn BabaMac har haft ret meget succes med at redde nogle bundkort med bukkede pins, så du kan evt tage kontakt til ham ;)
--
De ben du har bukket kan muligvis rettes ud, men pas på med at gøre det selv.
Tager du gode billeder af soklen, så vil du kunne sælge bundkortet brugt herinde f.eks.
--
#1+2
Tak for input.
Jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til at butikken gav mig en forkert diagnose af bundkortet. Jeg kan jo som sådan ikke bevise, at de ikke havde ret. Jeg føler dog ikke, at de penge jeg gav for deres vurdering var noget værd. Kun for dem selvfølgelig. De fik mig til at købe et nyt bundkort.
--
Hvad var fejlen ved første setup så, hvis ikke bukkede pins? Det kan jeg ikke lige få læst mig til.
--
Don't feed the trolls.
Vent... vil du redde bundkortet for så at returnere det, eller hvordan skal jeg læse dit indlæg?
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair H110i | Corsair K70RGB | 3x ASUS VS248HR
#4
Så vidt jeg selv forstod (med min begrænsede viden) og selv har set, kunne jeg få windows installeret, efter den anden gut havde opdateret og ryddet cmos. Hvis det ar det eneste, der forsagede fejlen, var det jo egentlig bare en bagatel.
Jeg forstår dog ikke, hvordan jeg kunne få den samme fejlmelding på det nye bundkort også.
Vh.
--
#5
Jeg synes ikke det ville være fair for forretningen, at tage et bundkort igen som jeg har ødelagt. Omvendt synes jeg heller ikke at deres ekspertise faldt positivt ud ved det her forløb. Jeg er klar over at alle laver fejl i alle fag.
Det er bare frustrerende at deres diagnose viste sig at være forkert og kostede mig et nyt bundkort jeg ikke havde brug for.
Så jeg har overvejet, om det ville være rimeligt at forlange de penge tilbage jeg gav for eftersynet.
Vh.
--
#6
Lyder som om at bundkortene krævede en BIOS/UEFI opdatering for at understøtte den installerede CPU. Er kun et gæt dog.
Men hvordan at de kan sige det er bukkede pins, uden at der er bukkede pins, er jeg ikke helt med på.
Bukkede pins er jo noget man kan se fysisk.
Så de har bare gjort det som dem på Facebook gjorde; slået fejlen op og set på hvad det
kan være, frem for at egentlig undersøge det.
Sjusket, hvis det er tilfældet.
Men hey, de fik dig til at bruge penge hos dem ;)
Angående det nye bundkort, så kan du sagtens sælge det brugt uden alt for meget tab. Pukkede pins kan oftest ordnes. Du kan ikke returnere det. Eller rettere, du kan ikke
forvente at de tager imod det. Snak med dem om det. De lavede trods alt en fejl vurdering, kan være de tager det tilbage som goodwill.
--
Don't feed the trolls.
--
Sidst redigeret 01-03-2018 16:09
Jeg er som sådan også ligeglad med forretningen, det er mere hvis de "overser" at bundkortet reelt set har været "smadret" og så sælger det videre til en uvidende kunde, som så måske oplevet fejl senere og vil fejlmelde kortet.
Det ville jeg ikke have samvittighed til.
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair H110i | Corsair K70RGB | 3x ASUS VS248HR
#8
Det lyder meget rigtigt. Jeg er ret sikker på, at det også blev gjort.
Det er dog lidt en udfordring, når man ikke selv forstår det hele. ;)
Det der med det bukkede pins, undrede også den anden, der opdaterede systemet. Det første han spurgte om, var også om butikken havde fortalt mig hvor de bukkede pins sad. Derefter bad han om billeder fra forskellige vinkler og kunne ret hurtigt sige at han med 90% sikkerhed ikke kunne se noget. Men at han gerne ville se det i virkeligheden, for at kunne være sikker
Men jeg tror sådan set, at de har testet det på mange måder. Jeg kunne da se, at de havde tilsluttet en lille højttaler til bundkortet for at kunne høre fejllyde.
Selve betjeningen tror jeg også var et problem, da ham der tog i mod min computer og skrev problemet ned, ærlig talt ikke virkede som om at han havde super meget styr på lige den del af forretningen.
Vh.
--
#9
Sådan har jeg det også lidt.
Har tænkt på, at det jo ikke er sikkert at de åbner det hele og gennemgår alt, lige når de tager det tilbage.
Men jeg er sgu for godt et menneske til at gøre det. Igen var det jo mig der ødelagde det.
Vh.
--
Hellere sælge det og evt gøre opmærksom på at problemet er rettet :)
Så snyder du ingen
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair H110i | Corsair K70RGB | 3x ASUS VS248HR
Du har givet nogle lærepenge ud.
Det kan jo være at det er første gang ud af 1000 gange at butikken tager fejl.
Er du uheldig, ja - var butikken dygtige i din case, nej.
Jeg kan godt forstå du synes butikken har fortjent at høre hvad du synes om dem og deres service, men det er spild af tid - særligt nu hvor du har fucket deres bundkort op (havde du ikke det, så synes jeg du havde stået solidt til at få penge retur - hvis de havde nogen moral).
Lad være emd at spilde mere tid på det, sælg bundkortet, vær glad for din computer og kom videre.
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon.
Jeg havde skrevet en mail til butikken, hvor du kort ridser forløbet op og på sober og saglig vis udtrykker din utilfredshed - om ikke andet for deres egen skyld, så de ikke fremover står med sure kunder. Det tror jeg er din største chance for lidt kompensation.
Jeg kan godt forstå situationen er voldsomt nederen og jeg ville nok selv være helt oppe i det røde felt over at butikken tilsyneladende forsøger at hustle, men når du selv har ødelagt det nye bundkort står du ikke skidegodt.
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#1
Sorry mate
jeg haaber du kan finde en som kan rette dem.
jeg har gjort det paa et par bundkort men de tager en del tid
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Jeg har tænkt længe over det. Jeg har opgivet alt der hedder penge retur fra forretningen.
Men jeg har netop sendt en mail til dem, hvori jeg forklarer hele forløbet.
Så står jeg bare tilbage, med det bundkort jeg købte - der nu har de famøse bøjede pins. Det vælger jeg derfor at sælge.
Så hvis du kan bruge et defekt - men ellers ikke brugt - MSI Z270 Gaming pro bundkort, så smid et bud. Jeg kommer nok til at krumme tæer lige meget hvad. Men det er jo som før nævnt min egen skyld. :p
--