Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Komplett/Asus RMA?

Af Semi Nørd Renetarderet | 10-06-2020 10:10 | 1712 visninger | 24 svar, hop til seneste
Hej Hollere. Nogen af jer der har erfaring med Komplett og Asus RMA? Jeg har for 2 dage siden sendt mit grafikkort til RMA hos komplett grundet vanvittig coilwhine. Jeg har forsøgt at google mig til om de godtager dette som en decideret fejl men har ikke kunnet findet noget. Det der allerede nu bekymre mig nu er at jeg prøvede at kontakte dem pr chat for at høre om jeg kunne "tilføje" 2 videoer til min RMA sag som klart og tydeligt viste problemet. Svaret her var et nej, men at jeg kunne lave en ny RMA? Jeg forklare igen at produktet altså allerede ER sendt med den gamle RMA label på. Svaret her til var så at jeg kunne prøve og se hvordan RMA'en gik - og hvis de ikke godtog fejlen, skulle jeg lave en ny RMA med videoen. Selvom det lyder ekstremt firkantet vælger jeg så alligevel at prøve og skrive til deres mail da jeg allerede har fået en mail med mit fragtlabel. Nu er det så pludseligt muligt at tilføje videoerne - Det virker noget selvmodsigende. Andre der har gode/dårlige erfaringer med komplett rma? (og Asus for den sagsskyld) Har nærmest kun asus i min maskine men aldrig haft brug for RMA hos Asus før nu.
--
#1
Azakiel
Skribent
10-06-2020 10:12

Rapporter til Admin
eh, plejer at gå okay ved RMA, spørgsmålet er bare om de godtager mængden af coilwhine som en fejl da elektriske produkter altid har coilwhine jf. deres retningslinjer. Som oftest skal man dog nok forberede sig på at vente små 3 ugers tid på svar.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#2
Renetarderet
Semi Nørd
10-06-2020 10:20

Rapporter til Admin
Damn it.. Jeg skrev på deres chat først omkring coilwhine og blev opfordret til at lave en RMA - så hvis de skriver noget andet i deres retningslinier bliver jeg lidt harm...
--
#3
ToFFo
Guru
10-06-2020 10:26

Rapporter til Admin
Tror det kommer an på hvem i afdelingen du får fat på. Der er åbenbart meget forskel på hvor langt medarbejderne "gider" gå for kunderne. Det er nok bare os to der er blevet vant til et højt niveau :D Men ja, det er noget lort. Coilwhine er så skod fordi det er så svært at få RMA igennem på. Det er ikke sikkert den coilwhine de oplever er ligeså slem som den coilwhine du oplever. Har du tilsluttet din computer med et 3-benet stik med jord i væggen? Eller i en stikdåse som har korrekt jord? Det kan gøre en forskel i forhold til coilwhine. Komplett har RMA afdelinger i Norge og Sverige. Det kan være en af dem er lukket, men det er ikke så vigtigt. Gutterne i Norge er (var) i hvert fald gode, grundige og flinke. Dem i Sverige er (var) lidt lala, og noget mere "strikse". Har været begge steder back in the day. Deres service er faldet gevaldigt, men jeg håber vedkommende du snakkede med først er taget på ferie eller noget, for det virker ikke som en særlig serviceminded person du har talt med.
--
- Indsæt signatur -
#4
Renetarderet
Semi Nørd
10-06-2020 10:43

Rapporter til Admin
3# Åbenbart :D Personen jeg talte med på chatten, talte dansk. Personen på mail skrev på engelsk, hurtigt og præcist - så mon ikke det er en nordmand ;) Jeg bliver faktisk helt i tvivl om stikdåsen jeg bruger har jord - jeg ved at selve kontakten har mulighed for jord, så det kunne være værd at undersøge (det havde nu også været et klasse råd at give, inden at de anbefalede en RMA) Grunden til at jeg ville have video med var netop for at vise dem hvor "slemt" det er.. Har ellers aldrig haft issues med coil whine nogensinde. 1# har du et link til de retningslinier omkring coil whine? Min google-fu fejler mig idag.
--
#5
ToFFo
Guru
10-06-2020 11:05

Rapporter til Admin
#4 - De er kundeservice medarbejdere. Det er det med forventnings afstemning igen. Man kan ikke forvente de har teknisk viden. De skal bare være et meat shield. Hvis man har lidt teknisk flair er det bare en bonus :D Men ja, hvis du har kortet hos dig, vil jeg anbefale du prøver med rigtig jord. Det duer selvfølgelig ikke at du sætter en stikdåse med 2-ben stik i stikkontakten, og så et 3-benet stik i stikdåsen til computeren. Det skal være 3-benet all the way. Så har du korrekt jord til maskineriet. Det er ikke sikkert det løser problemet. Men det ville da være en billig løsning hvis det hjalp :D Du har sikkert et kabel med EU jord til computeren nu. Så kan du nøjes med en adapter som denne: https://www.av-cables.dk[...] Og en stikdåse som denne: https://www.av-cables.dk[...] Hvis du vil skifte kablet ud med et der har dansk jord: https://www.av-cables.dk[...]
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-06-2020 11:08
#6
Renetarderet
Semi Nørd
10-06-2020 11:12

Rapporter til Admin
Tak for links! Jeg har slet ikke tænkt på jord da jeg aldrig har haft de her Cw problemer. Dog er kortet sendt afsted allerede så nu må jeg bare vente :( Men fuggin smart med adapteren - Jeg må se hvad de svarer.
--
#7
Renetarderet
Semi Nørd
19-06-2020 15:25

Rapporter til Admin
Jeg tillader mig lige at bumpe min gamle tråd. Jeg fik pakken sendt den 9/6 og er ifølge tracking udleveret ved køge pakketerminal den 11. Da jeg tjekkede min RMA status på min side hos komplett blev jeg lidt bekymret over at der stadig kun stod at RMA var godkendt, men endnu ikke modtaget. Da jeg skrev til deres chat om dette, fik jeg umiddelbart fat i den samme med arbejder som første gang og her er svaret blot "det ser ud til at den er på vej". Da jeg præsentere datoen og hvor længe den har været undervejs er forklaringen nu at de er ved at skifte lagerplacering til eller fra et sted i norge og der derfor kan gå noget længere tid. Jeg ved at det måske er utålmodigheden der snakker nu, men der er ikke meget gang i en computer uden grafikkort - men jeg er stadig i tvivl om hvad rimelig tid reelt er, da de fleste steder står listet som "et par uger" Hvor længe mener i er rimeligt i dette tilfælde?
--
#8
ToFFo
Guru
19-06-2020 15:50

Rapporter til Admin
#7 - Jeg vil sige 5 uger som udgangspunkt. Det kan måske strækkes lidt pga. krisen. Men tror det kommer til at være til din fordel, at det tager en krig, for så kan du kræve købet ophævet pga. den lange behandlingstid. Altså behandlingstid ud over hvad der må være rimeligt. Med det dokumentation der er lavet fra din side, er det ikke rimeligt de bruger 5 uger på at konstatere fejlen og give dig en melding om hvor længe der vil gå, før du får en ny/repareret vare. Eftersom de ikke reparerer varen, gælder det ikke som undskyldning. Der skal en ombytning til. Komplett sender ikke enkelte komponenter til producenterne, de ombytter fra eget lager og får kickback /kreditering fra producenterne i stedet for at få refurb enheder retur. De samler dem sammen og sender retur på hele paller i stedet for enkeltkomponenter. Så... Lad dem bruge god tid på det. Og når der så er gået 5-6 uger, så falder penge-tilbage hammeren med et brag :D
--
- Indsæt signatur -
#9
anders1226
Ultrabruger
19-06-2020 16:49

Rapporter til Admin
Har ikke hørt om folk der har fået godkendt coilwine some RMA. da Produktet er ikke Defekt. virker som de skal. og det overholder nok deres lyd målingere. så det ville komme bag på mig vis du får det godkendt - Godkendt på komplett betyder bare de har godkendt du ind sender et produkt. :)
--
Meow
#10
RX
Mega Supporter
19-06-2020 17:33

Rapporter til Admin
#10 Tror hellere ikke det er normal procedurer at få det ombyttet. Men Komplett er large med mange RMA sager, så derfor må man jo også være large, hvis man bliver afvist indenfor retningslinjerne.
--
#11
Renetarderet
Semi Nørd
19-06-2020 17:34

Rapporter til Admin
#9 Det der bare undre mig er at jeg netop skriver til deres chat først omkring coil whine problemet, og de opfordre selv til at jeg laver en RMA - så detl yder fandme underligt. Jeg ville jo heller ikke være tilfreds med at mit højre hjul på min bil pludselig larmer markent mere end hvad normalen er, selvom bilen virker som den skal? Hvis de ikke godkender coil whine, så kan asus jo godt stikke deres 0db "ultra silent" langt op :D
--
#12
Renetarderet
Semi Nørd
23-06-2020 13:09

Rapporter til Admin
RIP - Da komplett efter næsten 2 uger endnu ikke havde ændret pakke status bad jeg dem at efterlyse pakken - den kan de eller post nord ikke finde nu :/
--
#13
Bundy
Mega Supporter
23-06-2020 14:28

Rapporter til Admin
#12: Jeg tror der er gået noget galt for postnord og komplett retur- den pakke jeg sendte den 10/6 har de først lige modtaget i dag, og den har været en tur forbi Lübeck først ... Du burde også kunne tracke din pakke via den returlabel du har fået. Held og lykke! :D https://imgur.com[...]
--
Hvis du kan læse dette, har du tabt.
--
Sidst redigeret 23-06-2020 14:28
#14
Renetarderet
Semi Nørd
23-06-2020 14:31

Rapporter til Admin
#13 Tak for svaret. "Problemet" er at jeg fik tilsendt en pakkelabel da jeg ikke selv havde mulighed for at printe. Jeg har altså ikke nogen kopi af det pakkenummer da det kun har været på den fysiske label jeg fik fremsendt :/ At komplett så heller ikke kan finde pakkenummeret er jo skidt. Jeg frygter lidt det bliver en L**** sag.
--
#15
Bundy
Mega Supporter
23-06-2020 14:33

Rapporter til Admin
#14 Hvad med på kvitteringen for at du aflevede pakken? Fordi du har jo gemt kvitteringen, ik? ;) Jeg fik min per mail, hvis det hjælper.
--
Hvis du kan læse dette, har du tabt.
--
Sidst redigeret 23-06-2020 14:33
#16
Renetarderet
Semi Nørd
23-06-2020 15:01

Rapporter til Admin
#15 Tror ikke jeg fik en kvittering, selvom jeg nu plejer at bede om en når jeg sender ting. Hvis vi til start kunne finde det rigtige pakkenummer - ja så kunne situationen blive lidt lettere.
--
#17
Renetarderet
Semi Nørd
26-06-2020 11:04

Rapporter til Admin
Efter 2½ uge har jeg nu modtaget en mail fra komplett om at de har modtaget min pakke.
--
#18
ToFFo
Guru
26-06-2020 12:20

Rapporter til Admin
#17 - Dine (ca.) 5 uger starter fra den dag du ikke har varen hos dig. Så den lange leveringstid tæller med. Så du skal ikke give dem lang tid til at få færdigbehandlet. De burde have en afklaring til dig om 5 hele arbejdsdage.
--
- Indsæt signatur -
#19
Renetarderet
Semi Nørd
26-06-2020 12:29

Rapporter til Admin
Jeg giver dem til på fredag, så må vi se :) Pakken blev sendt den 9/6
--
#20
Lygtemanden
Junior Nørd
26-06-2020 12:32

Rapporter til Admin
#19 de sender selv pakken videre til RMA afdelingen i Sverige.
--
#21
Renetarderet
Semi Nørd
26-06-2020 12:40

Rapporter til Admin
Jeg tænker bare - hvis der er gået 2.5 uger før pakken er meldt modtaget. Hvis den så først derefter ryger til sverige, og skal behandles derefter?
--
#22
Lygtemanden
Junior Nørd
26-06-2020 12:42

Rapporter til Admin
#21 ja det skal den sikkert.
--
#23
Renetarderet
Semi Nørd
26-06-2020 13:41

Rapporter til Admin
Så endte det godt alligevel. Jeg er lige blivet kontaktet af komplett som alligevel har konstateret at pakken er blevet væk, så jeg fik mulighed for pengene retur eller et nyt kort. Så der bliver sendt et nyt kort til mig inden så længe. Thank god!
--
#24
ToFFo
Guru
26-06-2020 13:43

Rapporter til Admin
#23 - Selv hvis det ikke endte godt, så kører de 5-ish uger (som er rimelig tid) stadig fra den dag du har indleveret pakken hos fragtmanden. At den så er 4 uger om at nå frem, er ikke dit problem. Men godt at høre det alligevel endte godt :D
--
- Indsæt signatur -

Opret svar til indlægget: Komplett/Asus RMA?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE