Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fraråd mod køb for CompuMail

Af Ny på siden AsdQ | 28-08-2020 10:07 | 4791 visninger | 61 svar, hop til seneste
FRARÅD IMOD KØB HOS COMPUMAIL Jeg har lige haft en længere samtale med reklamationsafdelingen fra CompuMail, da et system jeg skulle samle havde et defekt ASUS Prime X570-P bundkort, og defekt Gigabyte RTX 2070 Super grafikkort... Delene blev modtaget hos CompuMail d. 12/08 til reklamation, og opfølgningen er sket den 28/08, altså 16 dage efter... Jeg spurgte til status, og fik af vide at delene stadigvæk var til reparation hos leverandørerne, hvortil jeg spurgte hvordan det kan tænkes at være "reklamation inden for rimelig tid" når der er gået over 2 uger, hvor til jeg fik svaret: "Da delene er til reparation hos leverandøren, som har ret til at indhente reservedele til en evt. reparation opgiver de en forventet reklamations ventetid på 3-5 uger"... Jeg spurgte så hvordan det ikke er muligt af få delene ombyttet, da dette er gængs service ved IT-dele der på ingen måde fungere (begge dele testet i donor system), hvortil jeg fik svaret: "Vi har desværre ikke en service aftale med hverken ASUS eller Gigabyte, som tillader os at direkte ombytte vare fra dem", og jeg spurgte så hvordan det kunne være at de ikke havde det??? Svaret var klart: "For at være de billigste på markedet har vi valgt at ikke indgå aftaler med disse mærker, da udgiften til disse aftaler i så fald skulle afdækkes af salgsprisen"... Jeg fik så af vide at der var nogle mærker som de faktisk har service aftaler med, som tillader dem at ombytte direkte, som f.eks.: - MSI - Corsair - Cooler Master - et par mere Jeg spurgte så hvorfor det ikke klart fremgik på deres hjemmeside, hvilke partnere de samarbejdede med, så man kunne gennemskue hvilke produkter man kunne forvente en udbytning hos, hvor jeg fik svaret: "Det er ikke tilladt, af en eller anden årsag", hvortil jeg svarede at det nok var en beslutning fra ejerene af CompuMail der ikke ville miste salg på vare de ikke kunne levere rettidig service på... Det fik jeg intet svar på... Jeg er klar over at alt hvad de gør er indenfor retningslinjerne fra forbruger rådet, men jeg vil på ingenmåde foreslå at spare 50-100kr hos CompuMail, for at skulle vente op til 5 uger for at få ens dele tilbage...
--
#1
Azakiel
Skribent
28-08-2020 10:11

Rapporter til Admin
Lyder meget standard for en reklamation, dog vil man typisk kunne påkræve nogle flere rettigheder efter de første 3 ugers tid er gået.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#2
cptralle
Bruger
28-08-2020 10:16

Rapporter til Admin
Har ikke en lignede sag fra CompuMail - Men en dårlig oplevelse med tidligere køb. Herunder særligt deres kundeservice. Et firma som jeg også holder mig langt fra.
--
#3
SimonFRB
Gigabruger
28-08-2020 10:16

Rapporter til Admin
Hvis produkterne er DOA (indenfor 14 dage), så skal de bare ombyttes med det samme. Man køber jo ikke en ny vare til fuld pris for så at modtage en repareret vare til fuld pris, som man iøvrigt skal vente på.
--
#4
waskustobaskus
Semi Nørd
28-08-2020 10:30

Rapporter til Admin
Vil godt se et defekt mb og gfxkort blive lavet. Mon ikke bare det ender med byt til nyt.
--
#5
AsdQ
Ny på siden
28-08-2020 10:33

Rapporter til Admin
#4: Jeg nævnte præcist dette til ham i telefonen, hvor han bare sagde: "De vil stadigvæk prøve, og det har de ret til" :D
--
#6
ZahidT
Monsterbruger
28-08-2020 10:33

Rapporter til Admin
Helt enig. Skod firma man bare skal holde sig væk fra. De er SLET ikke besparelsen(på de 5-10%) værd. For gode priser og super/pålidelig service, så kan jeg varmt anbefale Proshop og Computersalg. Selv BJ Trading med deres antikverede "webshop" er 100 gange bedre end Compumail og næsten lige så billige, hvis ikke billigere nogen gange.
--
#7
champ3n
Juniorbruger
04-09-2020 01:41

Rapporter til Admin
Som en der lige har sendt en GPU til rma hos compumail så giver de her tråde mig angst :D
--
#8
BattlefieldAddict
Bruger Aspirant
04-09-2020 05:38

Rapporter til Admin
#6 Ja BJ Tradings hjemmeside ser så amatøragtig ud, at første gang jeg handlede hos dem, der troede jeg næsten det var en hurtigt smidt sammen scam side :)
--
#9
ZahidT
Monsterbruger
04-09-2020 07:05

Rapporter til Admin
#8 Ska' du ik' være bange for, mate. De har været "in the business" i næsten 2 årti eller mere, hvis ik' jeg tager fejl.
--
#10
Fc Junkies
Maxi Nørd
04-09-2020 07:23

Rapporter til Admin
#9 De var så også konkurs for ikke så lang tid siden: https://www.midtjyllandsavis.dk[...]
--
Mvh Fc Junkies
#11
mbm
Elitebruger
04-09-2020 07:29

Rapporter til Admin
#10 ja tidligere var det en ok IT biks. Nu sælger de ALT. Handler derfor ikke hos dem mere, synes det er underligt at købe IT gear et sted hvor de sælger ØL, stygejern etc. Men ja så passe navnet jo fint "Trading" det må man sige de gør
--
#12
gasolin
Guru
04-09-2020 07:32

Rapporter til Admin
#11 Gør komplett,proshop,computersalg,power,elgiganten også, det ikke alle der kan leve af at kun at sælge pcer og tilbehør til pcer
--
#13
jespert
Guru
04-09-2020 07:36

Rapporter til Admin
Fedt nok. Har lige købt en dream machine, en harddisk og en poe switch og i pakken var der kun en poe switch. Men satser da på det bare er en fejl.
--
#14
Karanka
Elitebruger
04-09-2020 07:51

Rapporter til Admin
0# hvis produktet er inden for 14 dage når du returnere, skal du istedet for at påråbe dig reklamationsret, påråbe dig fortrydelsesretten. Hvis du påråber dig at varen er defekt og du sender retur til reparation så håndtere de faktisk sagen efter bogen, selvom det er træls. Rimelig tid i fht. reparation er typisk 2-4 uger alt efter hvor teknisk kompliceret produktet er. Hvad Asus/ASrock/MSI w/e har af reparationstider er uvedkommende for dig.
--
#15
gasolin
Guru
04-09-2020 07:57

Rapporter til Admin
#13 Var alle tingene på lager?
--
#16
Die_Happy
Elitebruger
04-09-2020 08:56

Rapporter til Admin
#14 Og alt efter om det er et produkt man kan undvære eller ej.
--
#17
RX
Mega Supporter
04-09-2020 09:34

Rapporter til Admin
Tænker, uden at forsvare CompuMail, at de sikkert også er træt af det og sikkert ikke bevæger sig langsommere end de plejer, for at irritere nogen. Men omvendt, så lægger de nok hellere ikke større energi i det, hvilket OP sikkert ønsker. Og købmand Andersen, for 40 år siden, ville også have gjort alt i sin magt, for at gøre sin kunde glad igen. Men "Sune og Frederik" i kundeservicen, får ikke alverdens for jobbet og skal i byen i aften og feste, så forvent ikke så meget af dem desværre...
--
#18
jespert
Guru
04-09-2020 10:00

Rapporter til Admin
Ja tingene var på lager, men selvom pakkerne er sendt samtidig, så hænger den ene på en fordelingscentral. Jeg har dog fået et T&T nummer mere af Compumail, så tænker ikke compumail er ansvarlig her. Jeg satser på det går i orden.
--
#19
Balbozi
Ny på siden
04-09-2020 15:36

Rapporter til Admin
jeg holder mig væk derfra. de holder aldrig hvad de lover. proshop og føniks er de eneste jeg handler ind hos nu. proshop er bare super da de leverer samme dag om aften
--
#20
gasolin
Guru
04-09-2020 15:43

Rapporter til Admin
tør man købe den her hos dem ? https://www.pricerunner.dk[...]
--
#21
BoreBissen
Mega Supporter
04-09-2020 15:52

Rapporter til Admin
#20 Betal hellere lidt mere for at være nogenlunde sikret imod dårlig behandling som hos Compumail.dk Og lige netop en printer har jeg dårlige erfaringer med Compumail.dk. Købte en laserprinter hos dem, den gik i stykker efter et ½ års tid. Printeren registrerede ikke selve tromlen, tog fat i dem, men det var de lige glade med. De prøvede at spise mig af med den søforklaring at en tromle ikke er en fast bestanddel af printeren og der deraf ikke var 2 års rek. ret. Snakkede med FKN og de oplyste mig om at selvfølgelig er tromlen også omfattet af 2 års rek. ret. Gad ikke gøre mere ud af sagen - har bare ikke lagt så meget som 5 øre i deres biks efterfølgende. Fraråder også andre at gøre det.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
--
Sidst redigeret 04-09-2020 15:55
#22
gasolin
Guru
04-09-2020 16:04

Rapporter til Admin
Hvad er forskellen på pc lager og compumail foruden telefonnummeret ? #21 Toner til laser printere er så dyre at det bedre kan betale sig at købe en ny (når man har købt en billig laser printer), så måske når den at udgå for toner inden den går i stykker ? https://www.billigtoner.dk[...]
--
Sidst redigeret 04-09-2020 16:07
#23
BoreBissen
Mega Supporter
04-09-2020 16:05

Rapporter til Admin
Er det ikke et og samme firma? Det mener jeg at kunne huske.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
#24
gasolin
Guru
04-09-2020 16:11

Rapporter til Admin
#23 Som jeg skrev hvad er forskellen forunde telefonnummeret (hvis der er en), når nu det stort set er samme butik, hvad er så pointen med 2 butikker selv om de grundlæggende er samme firma, lige som f.eks merlin og proshop Telefon: +45 70 252 250 Telefon: +45 70 22 17 12 kig i bunden https://www.compumail.dk[...] https://www.pc-lager.dk[...]
--
Sidst redigeret 04-09-2020 16:11
#25
BoreBissen
Mega Supporter
04-09-2020 16:15

Rapporter til Admin
Sikkert samme princip som Merlin, Hapii og Proshop.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
#26
Qax
Semi Nørd
04-09-2020 17:08

Rapporter til Admin
#22 Jeg gav 699 for en laserprinter for 14 år siden. ( den kører stadig ). Toneren var på 500 sider, som ret hurtigt løb tør. Fik en "ombytter" toner med 3000 sider for cirka 500 kr. Den har printet crazy mange sider og den kører stadig. Så det kan sjældent betale sig at købe en ny printer og det kan ofte slet ikke betale sig at købe en printer med chip i toneren eller i patronerne.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#27
GhostHuntr
Junior Nørd
04-09-2020 18:19

Rapporter til Admin
#22 Forskellen er at Compumail er deres web-only forretning, og PC-Lager er deres butik
--
Puls er en bonus!
#28
champ3n
Juniorbruger
10-09-2020 14:25

Rapporter til Admin
Til jer der har sendt noget til RMA hos dem, hvor længe gik der før i hørte noget ? Jeg har pt. et grafikkort hos dem, og hele processen virker underligt. De sender mig en mail med et link til en anden side hvor jeg kan tracke min RMA, da jeg spørger indtil login til denne side er det kun for deres erhvervskunder og får samtidig fortalt jeg bare må vente.
--
#29
the688
Guru
10-09-2020 14:34

Rapporter til Admin
#22 - Tromle. Ikke toner.
--
"ORK SATME!"
#30
~DoN~
Mega Supporter
10-09-2020 16:47

Rapporter til Admin
#14 Det kan være et rigtig dårligt råd. Når man benytter returretten kræver det at produktet er i orden når du afleverer det. Hvis/når de så tester det og finder ud af det er dødt, så kan de jo godt antage du har ødelagt det og derfor ikke vil give dig dine penge igen.
--
#31
champ3n
Juniorbruger
14-09-2020 11:58

Rapporter til Admin
Nogen der ved om Sapphire er så langsomme til RMA, snart 2 uger siden jeg sendte mit GPU til compumail, og de har sagt jeg nok skal forvente 6-8 uger endnu grundet "Sapphire er desværre ikke de hurtigste, når det kommer til RMA. Oftest svinger det alt mellem 4-6 uger, da de ikke har et værksted i Danmark."
--
#32
tolagarf
Mega Supporter
14-09-2020 12:13

Rapporter til Admin
#31: https://taenk.dk[...] Se bla. punkt 1 + 4 ved linket. 6-8 uger for en reparation eller ombytning er absolut uacceptabelt. At Sapphire er langsomme er Compumails problem, ikke dit.
--
Sidst redigeret 14-09-2020 12:15
#33
hashishh
Semi Supporter
14-09-2020 12:21

Rapporter til Admin
#19 I det mindste modtog jeg et HELT nyt grafikkort da jeg købte hos compumail. Da jeg købte hos proshop, fik jeg et grafikkort som tidligere havde været ude hos en kunde!!! og allerede havde været åbnet af en anden, tydeligt og se. Så proshop er sku lige så dårlig, hvis ikke værre end compumail. Det betyder også at alle mine indkøb ikke foregår hos proshop længere, men via andre shops. Når jeg betaler for en helt ny vare uden anmærkninger, så vil jeg satme også have en HELT ny vare.
--
#34
champ3n
Juniorbruger
14-09-2020 12:26

Rapporter til Admin
#32 Jeg tænker de kan dække sig ind under at varen er "kompliceret og svært at skaffe reservedele" eller bruge corona som undskyldning ? Ved ikke om man kan skrive til compumail og bede dem få fingeren ud? Er en smule irriteret over at grafikkortet kun er 4 måneder gammelt og jeg nu potentielt skal være uden et i så lang tid
--
#35
champ3n
Juniorbruger
17-09-2020 16:27

Rapporter til Admin
Min RMA sag blev så forholdsvis hurtigt afsluttet, efter at have brokket mig har jeg i dag fået en mail med at producenten sender mig et nyt kort. Ved i hvordan det forholder sig med, reklamationsret osv, kører den fra købs datoen på det originale kort eller her på det nye?
--
#36
ToFFo
Guru
17-09-2020 16:37

Rapporter til Admin
#35 - Først og fremmest... Pas på med at sige ja tak til det produkt du får! Hvis det er Sapphire der sender dig en ombytter, er det med al sandsynlighed et refurbished kort. Altså ikke et NYT kort men et tidligere defekt kort, som de har repareret. Det må Compumail ikke ombytte til, hvis du har en reklamationssag med dem. Hvis varen ombyttes, skal den ombyttes til en NY vare. Så må Compumail bøvle med den refurbish vare de evt. får fra Sapphire. Så inspicer varen du får meget meget grundigt. Hvis den kommer i en anonym emballage, som ikke er magen til den du fik i første omgang, er der med al sandsynlighed tale om et refurbished produkt. Mht. dit spørgsmål, så løber der 2 års fornyet reklamationsret, fra den dato du modtager ombytningen.
--
- Indsæt signatur -
#37
gasolin
Guru
17-09-2020 16:38

Rapporter til Admin
fra du for det nye kort
--
#38
champ3n
Juniorbruger
17-09-2020 16:52

Rapporter til Admin
#36 Okay jeg vil kigge det nøje efter når jeg modtager det. Som jeg forstod sender Saphhire kortet til mig, så hvis jeg finder det mindste skal jeg sende det til compumail ?
--
#39
champ3n
Juniorbruger
17-09-2020 18:05

Rapporter til Admin
Okay nu fik jeg en mail fra DCS, som er en del af compumail går jeg ud fra, med at de nu sender pakken til mig, men for et par timer siden var det producenten der skulle sende det til mig. Nogen gode råd til hvad jeg skal kigge efter når det dukker op ?
--
#40
vest-aalb-dk
Mega Nørd
17-09-2020 18:35

Rapporter til Admin
#39 støv, ridser, kig på skruerne om der er ridser derpå, tjek om clockhastighederne passer så du ikke har modtaget et der er pillet ved softwaremæssigt.
--
!AMD HAS RYZEN
#41
Henny
Gæst
17-09-2020 18:43

Rapporter til Admin
Det samme med føniks computer.. https://www.hardwareonline.dk[...] Og så mange andre.. Burde vi ikke snart lave vores egne troværdige "Trustpilot" herinde? Hvor man kun skriver sine dårlige erfaringer / oplevelser med de forskellige virksomheder, så andre bliver advaret eller i det mindste informeret? Synes ofte jeg læser herinde at folk "advarer" eller "fraråder" andre at handle med diverse virksomheder af forskellige årsager. Ville det ikke være nemmere og rarere at samle det hele et sted, i en tråd?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#42
ToFFo
Guru
17-09-2020 18:56

Rapporter til Admin
#38/39 - Sapphire har intet med dig at gøre, hvis du har oprettet reklamation hos Compumail. Det er et mellemværende mellem Compumail og Sapphire. Det har ingen relevans for dig om Compumail bytter sig til et nyt kort fra Sapphire for 2 æsler og en sæk kartofler. Din reklamation er mellem dig og Compumail. Så det er ligemeget om de får en ny vare fra Sapphire eller Fakta... Hvordan ser man om det er refurbished? Først og fremmest skal du kigge på emballagen. Hvis det er et refurbished kort, er det sandsyligt at det kommer i en kedelig brun papkasse uden alt det grafik udenpå, som der normalt er på emballagen til et grafikkort. Er det refurbished er der heller ikke tilbehør med til kortet. Du ved, klistermærker, quick start manualer, evt driver CD, og den slags. Derudover følg #40's anvisninger hvis der fortsat er tvivl. Sapphire ombytter kun fordi de skal og RMA er ren omkostning. Så for at holde omkostningerne nede, bruger de ikke det pæne gavepapir, så at sige, og pakker bare ind i kedelig emballage, og inkluderer ikke tilbehør. De gør alt for at holde omkostningen til ombytning så lav som mulig. Skal man have en ny kvittering ved ombytning? Ja absolut! Hvis nu det nye kort får en skade, som din forsikring skal dække, skal du sende dem en kvittering. Så får du svært ved at overbevise dem om at kortet er nyt, hvis kvitteringen viser det er et år gammelt. Det går ud over erstatningsværdien. Det samme ved brugtsalg. En køber tror muligvis ikke på dig, hvis du siger at kortet er 2 uger gammelt, men kvitteringen siger halvandet år. Hvad gør jeg hvis jeg har fået et refurbished kort? Du kontakter Compumail, og forklarer dem, at du ikke ønsker et brugt kort, og at du gerne vil have et fabriksnyt kort, eller den oprindelige købesum retur, mod at du sender dem refurb kortet. De skal også betale fragtomkostningerne for at du kan sende det retur til dem. Have fun!
--
- Indsæt signatur -
#43
champ3n
Juniorbruger
17-09-2020 19:02

Rapporter til Admin
"Sapphire har intet med dig at gøre, hvis du har oprettet reklamation hos Compumail." Det er jeg med på, mente bare det var mærkeligt at jeg snakker med Compumail som bekræfter at Sapphire sender mig det nye kort, for så kort efter maile med track and trace nummer fra DCS (som vidst er til deres erhvervskunder?)
--
#44
ToFFo
Guru
17-09-2020 19:32

Rapporter til Admin
#43 - DCS er moderfirmaet ja. De har også pc-lager.dk under DCS fanen. Der er kun 1 returafdeling, som håndterer RMA for alle 3 virksomheder. Det er sikkert derfor der står DCS på. Det er DCS som "er lageret" så at sige. Men tag dig ikke af hvad der står på fragtlabelen. Hold øje med de pointers du har fået indtil videre. Hvis de har sendt ombytteren, burde du også have fået en kvittering for ombytningen. Har du fået en ny kvittering? Hvis vi skal fluekneppe det helt i bund, skal du også have en kreditnota for det defekte kort. Har du fået nogen af delene? Det kan godt være kvitteingen for det nye kort først kommer, når du har modtaget det, eller et par dage efter. Men kvittering burde komme uanset. Ellers har du ingen egentlig dokumentation for alderen på det "nye" kort.
--
- Indsæt signatur -
#45
champ3n
Juniorbruger
17-09-2020 19:34

Rapporter til Admin
Ja okay, jeg har modtaget en faktura på det nye kort og en mail med TT nummer fra dem.
--
#46
ToFFo
Guru
17-09-2020 19:35

Rapporter til Admin
#45 - Så skal det nok være ombyttet til et nyt kort. Så er der ikke så meget grund til bekymring. Men hold øje alligevel, just in case :)
--
- Indsæt signatur -
#47
champ3n
Juniorbruger
17-09-2020 19:40

Rapporter til Admin
Syntes bare det var mærkeligt at det ændre sig fra Sapphire sender dig dit nye kort, til vi sender det i løbet af 2 timer
--
#48
ToFFo
Guru
17-09-2020 19:51

Rapporter til Admin
#47 - De har nok bare skrevet forkert :)
--
- Indsæt signatur -
#49
champ3n
Juniorbruger
17-09-2020 19:52

Rapporter til Admin
Nej fordi de bekræftede det, fik en mail hvor der stod min RMA sag var afsluttet og at producenten ville sende mig et nyt kort. Jeg skrev ind til dem for at spørge indtil det, og der bekræftede at Sapphire ville sende mig kortet
--
#50
cyber
Ultrabruger
17-09-2020 23:28

Rapporter til Admin
Du bør skrue lidt ned for din cancel culture attitude! Min erfaring med Compumail er, at de altid har altid leveret hurtigt, og tingene har fungeret. Compumail er et af de længstlevende firmaer der har leveret hardware i DK. Hvis de var nogle narrerøve, og behandler folk, som du prøver at male et billede af, så var de her ikke i dag!
--
#51
Peter
Gæst
17-09-2020 23:48

Rapporter til Admin
#50 Det var da noget værre volapyk at lukke ud? Alle virksomheder kan jo yde en relativ god salgs kundeservice samt yde en hurtig levering for at lokke kunder til også. Men det er der jo ingen problemer i. Det er jo først når der opstår problemer eller vanskeligheder at man får den sande virksomhed eller kundeservice at se.. så i dine øjne er nærmest alle virksomheder tip top? I hvert fald dem som kan yde en god salgs kundeservice samt levere en vare hurtig? selvfølgelig er compumail og mange andre virksomheder her stadig i dag fordi de netop også kan yde en god salgskundeservice og levere varerne til tiden, og så de få i mængden som har problemer og må bøvle og mange ender med at blive taget i røven til virksomhedernes fordel, kunderne handler der så ikke igen (jeg gør ikke, håber jeg da heller ikke andre gør?) men det er jo ikke noget tab for virksomhederne når man ser på det store billede, ellers ville de jo ikke være her i dag.. Jeg tror at de fleste hvis ikke alle virksomheder har sager liggende hos Forbrugerklagenævnet. Det er af min opfattelse kan de slippe uden om så gør de det da, og de ved af erfaring af de fleste af deres kunder ikke gider at bøvle og bruge tid og energi på det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#52
peter
Gæst
18-09-2020 00:07

Rapporter til Admin
#50 Jeg bestilte også en gang en Intel NUC fra BJ.Trading. Der stod ikke ret meget om den NUC på deres egen hjemmeside, så jeg brugte det modelnummer de havde oplyst til at finde den på Intel's hjemmeside og så holdte jeg mig selvfølgelig til den information, og gik ud fra at den var korrekt. Intel NUC'en blev bestilt og modtaget dagen efter - God virkomhed som ikke er nogle narrøve? Da jeg modtag den og ville montere min 4TB 2.5" HDD, viste det sig at der ikke var plads til den, på trods af at der stod på Intel's hjemmeside at der var plads til 1x 2.5" HDD, der stod dog ingen steder at harddisken ikke må være tykkere end 10mm.. 4TB 2.5" fås vidst kun i 15mm.. Så jeg kunne ikke rigtige bruge den Intel NUC til det formål som den var tiltænkt, og jeg havde købt den ud fra at den understøttede 1x 2.5" HDD. Derfor reklamerede jeg til BJ.trading og forklarede dem ovenstående som efter en længere kamp frem og tilbage, hvor de fuldstændige frasagde sig alt ansvar fordi de ikke havde skrevet noget om 2.5" HDD på deres egen hjemmeside.. Endeligt endte med at ville tage den NUC retur, men på min egen regning.. Det blev så bare til en retursag i stedet for en reklamationssag.. Ved godt det er en bagatel men altså, det er i hvert fald det stik modsatte af god kundeservice?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
cyber
Ultrabruger
18-09-2020 01:20

Rapporter til Admin
Ja det er fint Peter, digt du bare videre!
--
#54
Sven Bent
Ultra Nørd
18-09-2020 02:08

Rapporter til Admin
sikke en whine traad om folk der bare vil have mere end de har ret til loven foreskriver dine rettigheder som proever at var fair for andet side. at du vil have mere end du har krav paa goer ikke andre daarlige. Du har selv valgte om du vil koebe billige steder eller dyre steder hvor der er en indtjenings margen til at daekke ombytning med et samme Sjovt nok saa syndes folk ikke den extra service er vigtige naar de staar I koebe situation. men whiner hoejt og meget bagefter
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#55
stallemanden
HOL Moderator
08-10-2020 07:06

Rapporter til Admin
#52 Det kan vel heller ikke være en reklamationssag, når du har fået det produkt du har bestilt, og der efter alt at dømme, ikke er noget galt med varen. Det er en retursag, fordi du ikke havde opfanget de oplysninger der var nødvendige for at du kunne købe den rette vare. Alt er foregået som det skulle.
--
https://onsdagssnegl.dk[...] "Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed"
#56
Peter
Gæst
08-10-2020 09:18

Rapporter til Admin
#55 Bj. trading havde kun oplyst et modelnummer om denne intel nuc, dette modelnummer brugte jeg til at finde frem til specifikationerne på produktet og lænede mig op af det samt specifikationerne på intels egen hjemmeside. Hvordan kunne jeg have handlet anderledes som kunde når BJ. trading kun har oplyst et modelnummer på produktet? Så er man jo nød til at læne sig op at det og de oplysninger man kan få deraf? Havde jeg taget kontakt til BJ. trading inde købet, hvad mon de så havde gjort? Brugt modelnummeret på den vare jeg forespørger og fundet samme information som mig?..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#57
Wut
Nørd Aspirant
08-10-2020 09:25

Rapporter til Admin
#56 Altså, BJ Trading har ikke angivet nogen forkert information til dig. De henviser korrekt til Intels side. Der står, at der kan være en 2,5" disk i den, men der står ikke noget om tykkelsen. Det er din antagelse, at det betyder samtlige slags 2,5" diske, og du undersøger det ikke andre steder. Hvordan vil du på nogen måde gøre BJ Trading ansvarlig for dette? Hvilken fejl har de gjort? Hvis du vil sende produktet tilbage som en reklamationssag: Hvad fejler produktet? Hvad skal BJ Trading reparere eller ombytte for dig? Du vil vel ikke have en ny af samme slags? Du har krav på at få pengene tilbage (i nethandel), hvis produktet ikke lever op til dine krav. Men det kan da ikke på nogen måde være en reklamation, fordi produktet ikke passer, baseret på en information, der mangler (på en hel anden side, i øvrigt). Hvordan kunne jeg have handlet anderledes som kunde når BJ. trading kun har oplyst et modelnummer på produktet? Så er man jo nød til at læne sig op at det og de oplysninger man kan få deraf? Sådan er det vel tit, når man handler på nettet og man modtager produktet, at det går op for én, at produktet ikke passer på en måde, man ikke lige havde tænkt over. Så må man bekoste at returnere det. Det er derfor, jeg ser mange reviews. For netop at opsnappe så mange informationer om produktet, som måske ikke er angivet i spec-listen.
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 08-10-2020 09:31
#58
Alexanderravn
Supporter
08-10-2020 09:30

Rapporter til Admin
.
--
#59
Wut
Nørd Aspirant
08-10-2020 09:45

Rapporter til Admin
#56 I øvrigt er jeg stensikker på, at du ikke selv har tænkt over tykkelsen af disken, før du bestilte. Du så bare, at der stod 2,5" og tænkte "Fint, så køber jeg bare den". 2,5" findes i tre tykkelser: 7mm, 9,5mm og 12,5mm, hvoraf langt de fleste er 9,5mm i tykkelsen. Hvis du bare havde googlet "Intel nuc 9.5 mm drive", så kommer der et væld af hits med product briefs lige som den her: https://www.intel.de[...] eller https://www.intel.com[...] eller Der står tydeligt, hvilken tykkelse af disk, der kan klemmes i kabinettet. Intels dokumentation på deres produkter plejer at være meget, meget detaljerede og lette at finde. Du kan da skrive produktnummeret på den, så kan vi da se, hvor lang tid det tager at finde den information? Men uanset om informationen var tilgængeligt eller ej, så er det ens eget ansvar at tage chancen, når informationen ikke findes. Det kan ikke være butikkens fejl, at en information mangler på producentens hjemmeside.
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 08-10-2020 09:48
#60
ZulfoDK
Super Supporter
08-10-2020 09:48

Rapporter til Admin
#33 Der er altså intet forkert i at du får en vare der tidligere har været returneret fra en anden kunde - det er sådan fortrydelsesretten virker! Vi kan som forbrugere altså ikke vil have med den ene hånd, men ikke give med den anden. Du får din fulde reklamationsret, fortrydelsesret osv. på et tidligere returneret produkt - og selv om den måske skulle være "brugt" i en uge eller 2 (selv om jeg tror det er RET sjældent at et returneret produkt har været brugt særligt længe) - så vil det, hvis det skulle blive defekt, nok blive det inden for de 2 år. Jeg har selv modtaget varer der tydeligvis havde været åbnet, men så længe at det stadig ser ud som nyt (altså, som i IKKE refurbished, det er noget andet), emballagen stadig ser ud som ny, manualer osv. ser ud som nyt, så har jeg intet problem med at f.eks. en pose f.eks. ikke længere er plomberet.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#61
Peter
Gæst
08-10-2020 10:49

Rapporter til Admin
#57 #58 Kunne BJ. trading og intel ikke bare have oplyst noget info mere om produktet heriblandt 2.5" drev (max 9.5mm tyk?) Ligesom så mange andre forretninger og producenter gør med en vare? Altså oplyser de væsentlige ting ved den varer de sælger. Det er mig bekendt ikke normalt at kunden selv skal sidde og søge i langdrag for at få de informationer på det produkt man har påtænkt at købe hos en forretning? Når man læser 2.5" drev hvad tænker man mon så som kunde? Om den nu også kan tage alle størrelser i 2.5" for det oplyser de jo intet op (Og alle kunder ved også at der findes 2.5 drev i flere størrelser)? Eller om den så kan tage alle 2.5" drev fordi netop ikke andet et oplyst? Når ikke andet er oplyst så går man jo ud fra den information man får? Vil jo svare lidt til at købe et skærmbeslag hvor de oplyser at det passer til 17-27 skærme, men af en eller anden årsag så passer 24" skærme ikke på fordi de er lidt anderledes? Jeg vil ikke sige at produktet ikke levede op til mine forventning i forbindelse og derfor en returret, men at produktet derimod ikke levede op til egne specifikationer og det dermed er en reklamation? Det eneste BJ. trading havde oplyst var et modelnummer på produktet. Havde BJ. trading derimod skrevet på deres egen hjemmeside noget lign. "2.5" drev max tykkelse 9.5mm." så var der jo slet ikke noget at komme efter og så havde jeg ej heller handlet den hos dem? Er det ikke virksomhedens pligt eller ansvar at oplyse om de produkter de sælger og at disse oplysninger er let læselige samt er korrekte? Men om hvorvidt der var krav på reklamation eller returret var heller ikke pointen med #52 hvis i læser det en gang til? Pointen var at det i hvert fald er det stik modsatte af god kundeservice. God kundeservice ville have taget den på sin kappe og taget varen retur på deres regning uden noget bøvl.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Fraråd mod køb for CompuMail

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE