Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
El-cykel hackAf Gæst PeterH | 23-09-2020 16:01 | 11585 visninger | 36 svar, hop til seneste
Hej
Jeg har købt en el-cykel af modellen SCO Premium NX7 29", som jeg er meget glad for. Eneste problem er at de 25km/t lige er lidt for langsomt for mig. Jeg vil meget gerne opgradere den til ca. 30-35km/t.
Jeg kan forstå at kan man "hacke" selve displayet/computeren, så den kører f.eks. 30km/t før motoren slår fra.
Nogen der har erfaringer med det?
link: https://www.bilka.dk[...]
Mvh --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Giv nu lige cykelgalleri en chance for at svare dig :) -- ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q køb en scooter?
Hvad skal du med en cykel, når du ikke engang gider cykle. -- Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro.
Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt, #0 Den kan allerede køre over 25 kmt uden hack :-) -- Mvh
Fc Junkies Jeg kan cykle 30 kmt på min cykle uden en elmotor, kan forstå hvis man er ældre og har dårlig kondition eller gangbesværet at man har brug for en elcykel, men ikke hvis man er ung og ellers er sund og rask.
Bare tænk tilbage til morten korch tiden , de kunne cykle UDEN en elmotor, jeg synes mange danskere hvad en cykel angår, er blevet doven, de vil have en el cykle -- #4 Du har ret, men det kommer også an på hvilken afstand man cykler syntes jeg. Over 10 km hver vej, så giver elcykel mening. Eller hvis man har andre skavanker self.
Derudover kan man jo købe hurtigere el-cykler som er lovlige til mere end 25 kmt, men der har trådstarter så været for nærrig. -- Mvh
Fc Junkies I guder hvor er i dog fantastiske at høre på, fra en ende til en anden.
#2 Du har tydeligvis aldrig haft en elcykel som primær transport, jeg har personligt smidt 5 kg siden jeg startede op igen igen her i foråret. Cyklen giver motion, frisk luft og et frisk sind og du slipper for lugten af udstødning, larmen og konstant at blive stoppet i kontroller af politiet. Det kan slet og ret ikke sammenlignes, og i de her grønne tider sider du simpelthen og peger fingere af en person der heller vil cykle grønt fremfor et benzindrevet køretøj? Er du 14 år gammel eller hvad?
#4 Jeg cykler 36 km dagligt, det gør jeg 5 dage om ugen 45 uger årligt, jeg cykler i sne, storm, regn og solskin. Jeg kan også sagtens cykle 30 km/t uden motor hjælp, men jeg kommer på ingen måder afsted på den distance dagligt såvel som det også vil være umuligt for mig at nå at aflevere børn og ankomme til arbejdet tidsnok hvis vinden er træls den dag. I stedet for at sidde og jammer som en gammel mand, når du dybest set ikke er ældre så måske hold de smarte kommentere for dig selv, indtil du rent faktisk har erfaring at udtale dig på.
#5 Vi er mange der går uden om pedelec cyklerne, en ting er at de er dyre minimum 10.000 sammenholdt med en almindelig cykel, dertil kommer uhyggelig dyr kasko forsikring, krav om special hjelm, alders krav, krav om forsikring og for ikke at nævne at du rent faktisk ofte har dårligere distance på disse cykler, grundet den højere fart. Oven i dette kan du så ligge at det forsat blot er en forsøgs ordning, som køre på en udskudt prøve periode, hvert andet øjeblik kan der blive trukket i bremsen og cyklerne gjort ulovlige. Så nej, det handler ikke blot om pris og selv hivs det gjorde så skal man kraftedme være en smålig person for at sidde offenligt og nedgøre en andens persons privat økonomi i disse tider. "" haha du er fattig, til griiin"
#Peter.
Jeg kender ikke din cykel, til en start skal du have fundet ud af hvilket motor, og af dit link fremgår helle Rikke nok oplysninger til at kunne spore sig ind på motor. Dog er det tydeligt det er en forhjuls motor, og der er slet og ret en chance for du ikke kan "tune" den. Prøv at se på motoren eller displayet om du kan finde en producent eller et model nummer, så skal jeg gerne søge op for dig. Alternativt så stil spørgsmålet på http://pedelecs.co.uk[...] eller https://www.pedelecforum.de[...]
Helt lavbasalt kan du også prøve at flytte magneten en smule og se om det giver noget, eller justere størrelsen på hjulene inde i displayets indstillinger.
Du skal dog samtidig være klar over der et forsikrings mæssigt spørgsmål ved disse ændringer, lige som når man tuner en knallert. Du mister dækningen, og brager du ind i en gammel dame en dag, så kan det blive en dyr fornøjelse.
Til lutter interesse for hvem end der måtte gide læse, så køre jeg selv på en Conway e-mtb, med 4 generations Bosch Motor. Jeg køre med volspeed chip og har den indstillet til 33 km/t. Det er en super behagelig hastighed, og føles langt mere naturligt end de 25 som cykel pr standard er begrænset til. -- #6
Nu synes du måske jeg er dum eller doven eller noget andet, men gir ikke mening at købe en elcykel hyis man kun cykler f.eks 5 km hver vej uden nogen store bakker, hvis man køre 30km om dagen skulle man så ikke overveje en 45 scooter,knallert ? -- #7 Han har jo netop beskrevet utrolig klart og tydeligt at han netop ville undgå benzin-motorene, samt 45-cyklerne pga. pris og de strenge krav.
Hvordan kan noget, uanset hvad end vi snakker om, være dumt, når den person der gør det, ikke syntes at det er dumt og er tilfreds?
Han får motion, han har ikke ofret særlig mange penge, han kan få det til at passe med aflevering af børn, han slipper for strenge regler og dyre regninger, lavt vedligeholdelses niveau, osv. osv.
Så doven kan man nok godt kalde dig. Det står beskrevet tydeligt.
#6 Tak fordi du er med til at holde på den smule seriøsitet der er tilbage på hol, nu moderatorene er gået fra at holde fast hånd om forummet, til at behandle alle som snefnug. -- *(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips. --
Sidst redigeret 23-09-2020 19:38 #6
Hvis du konstant blev stoppet af politiet, så er det hvis godt at du ikke køre bil mere. -- Den som ler sidst, tænker langsomst! #6 Jeg cykler skam hver dag og jeg har børn. Men jeg cykler dog kun 13 km dagligt.
Men der er en grund til kravene til en hurtigere cykel end 25 kmt. Du syntes det er ok at lave noget ulovligt og risikere at dine børn dør pga. bremserne og cyklen ikke er lavet til at køre hurtigere?
Nøjagtig som at tune en Puch Maxi. Men der har du jo nok også været når du skriver som du gør. -- Mvh
Fc Junkies --
Sidst redigeret 23-09-2020 20:06 #9 PeterH har sagt at han allerede har købt en cykel, som han godt kunne tænke sig at få til at køre hurtigere. Så ja, det ligger rimelig meget i hans oplæg at han ikke er interesseret i at købe en scooter, en bil eller hold nu fast, nok heller ikke et jetfly.
Det havde du set hvis du havde læst opslaget inden du svarede.
#11 Der er en grund til alt. Manden har fået sin cykel til at køre 33km/t kontra 25km/t og er indforstået med risikoen for liv, forsikring og mulig dommedag. Er det virkelig så stort et problem for dig at du føler at han skal stoppe med at cykle, fordi at han simpelthen er for farlig til at dele vejen med? -- *(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips. #11
Selvfølgelig er elcykler solgt i DK designet til at kunne køre mere en 25kmt. Både med bremser, hjul, dæk, kæde mm. Andet ville øvrigt være ulovligt (i EU). Jeg har fx kørt 41 km/t på elcykel - helt lovligt :-)
At motoren så skal begrænses er af andre årsager. Altså ikke strukturelle.
Obs - Puch Maxi er desuden konstruktivt lavet til 45 kmt mht bremser, hjul, stel mm. -- Sidst redigeret 23-09-2020 21:03 Mange tak for alle jeres svar. Nogle mere konstruktive end andre og det havde jeg også regnet med.
Særligt tak til #6 Daniel. Jeg var lige ved at miste besindelsen før dit svar :-)
Jeg er også selv lidt i tvivl om hvorvidt det er muligt at tune den. Iøvrigt har jeg ledt efter en magnet, men jeg kan simpelthen ikke finde den. Jeg har skrevet til SCO og fundet ud af at det er en Promovec motor og jeg har fundet dissse informationer omkring den:
Motor: 50742-BL
Display: 51394
Controller: 51401C-S06-185-E-0
Sensor: 50960-180
Iøvrigt skal det tilføjes at jeg cykler 32km om dagen, hver dag, og det har jeg hidtil gjort på en rigtig gammel centurion og jeg tænkte derfor at dette skulle opgraderes, eftersom jeg kunne få en god pris på den her el-cykel. Nogle af jer beskriver meget godt hvorfor en knallert ikke er specielt gunstigt, så det behøver jeg ikke at gå ud i. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hold nu op en tone i køre herinde, den er virkelig ulækker det må jeg sige. Der diskuteres for diskusionen alene, skide være med man rent faktisk har viden og fakta omkring det man udtaler sig om..
#7 Hvorfor skal man det? er det ikke op til den enkelte person at vurdere hvad der passer den bedst, jeg har haft 4 år på en elcykel, et halvt år på en scooter og nu er jeg tilbage på elcyklen igen. Scooteren var ikke noget for mig, (men jeg er selvfølgelig også ældre end de 16 som åbenbart er gennemsnits alderen i denne her tråd). Og jo, har du 5 km på arbejde giver det faktisk super god mening at købe en elcykel, f.eks hvis du har et dårligt knæ, er i dårlig form, (eller ønsker at komme i bedre form) og jeg kunne poste en endeløs række af grunde til hvorfor det giver mening.. men uanset hvor god eller dårlig grunden måtte hvem, hvem er du så til at gøre dig til herre over hvem der bør og ikke bør og må bruge el? Hvem er du til at pege fingere? er du gud, statsmister eller er der noget jeg misser her?
#10 Lad være med at ligge ord i munden på mig jeg ikke har sagt, jeg referere tydeligt til scooter/knallert som der adskillige gange årligt køres kampagner på, hvor politiet står på essencelle steder og hiver dig på rulle felt. Det er et faktum, og det er du i samme grad ikke udsat for på cykel hvis blot du lader være med at cykle på fodgænger feltet, husker lygten osv.
#11
1) Igen.. lad være med at ligge ord i munden på mig, jeg har intet sted skrevet jeg cykler med mine børn på cyklen, jeg har skrevet jeg aflevere mine børn. Så nej, jeg cykler ikke 33Km/t med mine børn på cyklen din bøf, det kunne du nok også have sagt dig selv, jeg cykler 33 km/t efter jeg har afleveret mine børn (den ene af dem sidder på ryggen af mig mens jeg går med cyklen, til ren info til dig).
2) tillykke med det.... jeg har dog intet skrevet om du ikke cykler, jeg har til dig skrevet at det er ulækkert du nedgøre mandens privat økonomi offenligt(det glemte du dog at svare tilbage på) og så har jeg givet dig talrige eksempler på hvorfor en speedpedelec ikke er et attraktivt valg for alle.
En ting er dog tydeligt, du aner ikke en klap om cykler (og herunder i særdeleshed elcykler og SP cykler) og du burde simpelthen holde dig ude af den her debat i stedet for at kloge dig på noget du kun gisner om.
#16 Du kan simpelthen ikke forstå hvordan de 25 kilo jern jeg kommer trampende med ikke forsager den samme skade som de 100 kilo en scooter kommer flyvende med? Nej jeg kan godt se urimeligheden. I stedet for at sidde her og lukke generaliseringer ud kunne du måske også sætte dig ind i tingene, f.eks at for at må køre 45 på en cykel på cykelstien så følger en række regler, og pt. er det kun en forsøgs ordning, når forsøgs ordningen er færdig så bliver der taget en endelig beslutning hvor man tager højde for f.eks hvor mange tilskadekommende der har været på disse cykler, hvor mange ulykker de har forvoldt, hvor mange gamle damer de har kørt ned (jeg tør godt love dig allerede nu, det er lavere end jeres kære scootere) og hvilken kontrol mener du i såfald der skal indføres? Jeg spørger af oprigtige nysgerrighed, pt er det et krav af SP cykler er udstyret med fast lys, elektrisk horn, benytter pedelec hjelm, har ansvars forsikring, føren skal være 18 år, og så er der en række tekniske krav til cyklen. Hvad mangler du?
Og jeg synes det er super fint du har været nede til købmanden på din mors elektriske havelåge fra Bilka, heldigvis har teknologien forbedret sig og de gode cykler (typisk dem os der bruger cyklen som vores primære transportmiddel benytter sig af) der køre vi med torque sensor, et svært ord for en mand af din kaliber, men det betyder i bund og grund at du skal give for at få og ligger du blot og padler i pedalerne, ja så går det ganske enkelt ikke ret hurtigt.
Og det samme gør sig gældende med både min nuværende og forrige cykel, for at ramme toppen af speedometeret, så skal du træde til og ligge dig i selen. Du udtaler dig på baggrund af opdigt og antagelser, jeg udtaler mig på baggrund af over 20.000 kilometer på landevejen på de her cykler. Så jo de 5 kg siden foråret de er sandfærdige, for de kom da jeg fik scooteren. Og helt ærligt, i stedet for at spille kæphøj over en lille positiv kommentar jeg smed, så kunne du ønske mig tillykke og så bruge 5 minutter på google og du ville kunne brække dig i artikler om den positive effekt elcykler har på ens helbred, selvom man cykler med evig medvind. Det andet her er sgu for småligt. -- #17 tiden er løbet fra mig i aften, men jeg prøver at kigge på det i morgen aften og ser hvad jeg kan finde frem til. Men med et 10ah batteri, formenligt et 36v system og 32 km dagligt, så kan jeg forstille mig du ikke har alverdens med procent tilbage på batteriet når du lander hjemme, du skal være obs på at den forhøjede fart kommer til at sluge noget af batteriet, nok også en del. -- #18 jeg er virkeligt ked af der blev trampet på den tykke mands pølsehorn, du kaster mudder jeg kaster tilbage.
jeg siger ikke effekten ikke er der, ved at motionere på en el-cykel, jeg siger bare at man forbrænder jo også kaloriere ved at tygge tyggegummi.
At du har 20k km erfaring med skodcykler, kan jeg ikke bruge til så meget en el-cykel hiver sig selv op på¨toppen af speedo, bare man træder en enkelt omgang, hvis man faktisk skulle lave noget på dem, var de aldrig blevet så stort et hit.
Man laver ca lige så meget på et elløbehjul, når først den triller, så sidder/står man der bare.
Men svar til #0 ja, du kan lave massere "Hack", det mest effektive er en bedre gearing, ellers selv at stampe lidt i pedalen, det koster også mindst.
Ellers kan du smide et større batteri og alt muligt andet gejl på, bliver du stoppet koster det kassen og har du ikke kørekort, bliver det udsat i 2 år, fuldstændig som med reglerne ved el-løbehjul. -- Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro.
Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt, #20
Du får et kort svar på den sidste her, ikke fordi du fortjener en kæft for at snakke og Trolle som du gør, men fordi jeg mener el cykler kommer til at udgøre en vigtig del af fremtidens transport og jeg kan frygte for andre der læser med rent faktisk tror på noget af dit sludder..
1)
jo det sagde du rent faktisk.
2) ikke korrekt, du laver en generalisering på hvordan de gamle
Cykler fungerede, det har ikke hold i nutidens modeller.
3)
nej, en anden gearing vil ikke ændre topfarten, et større batteri vil kun forlænge rækkevidden (og et kraftigere vil brænde kontrolleren af), og nej der er ikke alt muligt gejl du kan smide på, du snakker som
du har forstand på, uden hold i virkeligheden, uden viden om hans motor system.
..og nej, du hverken mister dit kørekort eller ender i bundløs gæld til staten ved at blive taget på en almindelig el cykel. Den sidste her ville være super nem for dig rent faktisk at dokumentere, giv det et forsøg, det ville klæde debatten hvis du rent faktisk havde noget sagligt at smide på bordet. -- Tak for indsatsen Daniel.
Skønt at se nogen kæmpe fornuftens kamp, når diverse kværulanter melder ind.
Jeg forestiller mig et tavst flertal, som tager sig til hovedet og giver op på forhånd. -- #4 er grundlæggende enig. Men hvis en el cykel kan få folk ud af deres biler og over på elcykler så det stadig en fordel for miljø, trafik og sundhed.
Men det er klart at hvis man erstatter sin cykel som man fint kan bruge til ens behov med en elcykel bare fordi man kan så er det dovenskab.
Men jeg ved at flere, især kvinder fravælger cykler og derved tilvælger deres bil, fordi at man f.eks. er for svedig når man møder ind på arbejdet - det kan en elcykel afhjælpe meget på.
Eller at man kan køre turen hurtigere på elcykel så man kan tilbage lægge en større afstand hurtigere, så man ikke skal stå op klokken lort for at cykle 1 time på arbejde. Disser personer vil også typisk tilvælge deres bil. -- R5 3600X | Asus B450-F STRIX | G.skill 16 gb 3600 mhz cl. 15 | Asus Geforce 2070 Super | Corsair 750W | 1 TB Samsung SSD | Asus 27" 1440p 144 mhz | --
Sidst redigeret 24-09-2020 09:14 at køre over 25kmt på en elcykel uden forsikring som de andre kræver kommer til at sparke dig så meget i røven vis du køre en ned....
og vi snakker mange mange penge...
men good luck tune din el cykel :) -- #30
Om det er en el-cykel eller en alm cykel du bruger når du kører en ned med 30 i timen er ligegyldigt. En ansvarsforsikring (ofte del af indboforsikring) vil i så fald betale for skader pådraget andre.
Det kommer altså ikke til at sparke en mere i røven end på en alm cykel.
#29
Ja der er slet ikke tvivl om at erstatter man bilen 1:1 med en elcykel for bil der ellers kun ville fragte 1 person så gavner det alle vegne rundt.
Lige pånær den statistiske trafiksikkerhed for den enkelte el-cyklist i bestemte situationer.
Men her må de jo så bare lære de basale lovpligtige tegngivning på cykel. ;-)
-- Sidst redigeret 24-09-2020 10:20 #31 Gælder det også hvis cyklen er modificeret så den ikke følger loven? -- Google is your friend! #0 Se om der er en "speedbox" til den motor din el-cykel har - speedboksen sætter man på modtageren ved hjulet, så computeren tror man søger 50% af hastigheden, på den måde supporterer el-delen noget mere hastighed når du cykler. -- i7-7700k 5ghz, Rog Strix 270F Gaming, Rog Strix 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo, Acer Predator Z1 32" 165hz G-Sync 1440p Curved #32
Der bliver blandet lidt rundt o tingene. Er nok også selv medvirkende til det beklageligvis :-)
1. Hvis du gør skade på andre eller ders ejendele dækker ansvarsdelen på din indboforsikring. Medmindre hvis skaden er forårsaget af et typegodkendt motorkøretøj der kræver indregistrering og seperat ansvarsforsikring. Fx en lille eller stor knallert, speed-pedelec og bil, motoercykel mmm.
Hvis du cykler 50 km i timen på alm. elcykel og skader nogen dækker din indboforsikrings ansvarsdel. det fik jeg i hvertfald at vide da jeg ringede til mit forskringsselskab. De nævnte ikke noget om det kunne betragtes som forsætlig skade hvis den ikke overholdt EU kravene og maskindirektivet.
Jeg kan snildt køre 40 km/t på en alm elcykel uden den er tunet ;-)
#33
Hvis jeg får "smæk" er det nok fordi jeg tager fejl i noget jeg har skrevet, betragter mine personlige holdninger som sandheder eller tillægger egne erfaringer særlig betydning som så mange andre på hol kan finde på. Og så må jeg jo erkende mine fejl. Fejl kan vi alle begå :-) Synes nu Daniel virker ret saglig og passende dannet i sine argumentationer.
Det er ikke ulovligt at modificere eller tune sin elcykel btw. -- Har samme cykel, det du gør er at sætte omdrejningsmåleren, ned på motoren og så sætte en stærk magnet på pedalarm, så kan du få den til at forsætte med at trække. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #44 mange tak!
Hvordan gør man så det? Er der nogen professionelle man kan få hjælp fra?
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #Peter.
Jeg har prøvet at støvsuge internettet, de forskellige grupper og hjemmesider, og jeg løber panden mod en mur her. Promovec er desværre et dansk firma, så der er ikke sindsyg mange der køre rundt på disse cykler udover danskerne, og det gør der ikke er ret mange der har undersøgt til bunds hvordan man ændre topfarten herpå. Jeg er rimelig overbevist om at motorerne blot er et billigt kina brand de sætter deres eget klistermærke på, men så længe man ikke kender det oprindelige brand så er den svær.
Du kan prøve #44 forslag, find dig en lokal cykelsmed at spørge til hjælps, men jeg kan dog blive lidt i tvivl for når jeg ser billederne fra kittet din cykel er bygget op omkring, så er der netop ikke omdrejnings måler og magnet med som en del af pakken. Men vil absolut ikke udelukke noget. Hvis der er en omdrejnings tæller så vil den typisk være placeret på ved baghjulet hvor den måler en neodym magnet der er monteret på en af egerne herpå. Prøv om du kan lokaliserede noget som helst elektronisk der går den vej på cyklen. Noget i stil med dette her https://www.electricbiketuning.com[...] -- #47 Mange tak for at du har ledt for mig. Jeg har virkelig også søgt i mange timer på nettet, men desværre uden resultat.
Jeg har samtidigt også ledt på cyklen efter noget, der kan virke som en slags hastighedsmåler, men det kan jeg simpelthen ikke finde. Der er intet elektronisk på baghjulet.
Jeg er ret sikker på at hastighedsmåleren findes i selve motoren på forhjulet, eftersom det er det eneste der er forbundet med batteri og display på styret.
Jeg har leget lidt med displayet og kan se at jeg kan ændre hastighedsbegrænseren, men dog maks til 25 km/t. Efter at jeg legede med det siger den 29.1 km/t før motoren slår fra, sjovt nok, men min gps på telefonen siger stadig 25 km/t, hvilket slet ikke giver mening for mig.
Jeg må lede videre og måske skille motoren ad for at se hvad der er derinde ;)
Endnu engang tak for hjælpen til jer alle. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #48 du har en passensor ved krankboksen også, blot til info inden du river for vildt i ledningerne og misser denne ;) og det var så lidt. Hvis ikke det lykkes dig kan du glæde dig over du har fået en billig cykel du er tilfreds med, så kan du have for øje med næste cykel om der skal kigge på en model der er lidt nemmere at modificere, eller se hvordan speed pedelec ordningen ser ud til den tid ;) Held og lykke med projektet.
Kan desuden anbefale dig ?Elcykler/Elcykling Danmark gruppen på facebook, der er altid glade mennesker der holder en ordenligt tone og hjælper alt hvad de kan. -- Sidst redigeret 24-09-2020 22:07 Hack af El-cykel kan aldrig anbefales
1 af mine venner og
1 af mine kollegaer.
Har uafhængig af hinanden, hacket
og ødelagt, henholdsvis batteri og motor.
Vil du køre hurtigere, så køb en hurtigere.
Hvis den er for dyr. Køb brugt eller knallert
-- Scummy Sjovt at folk er så meget imod elcykler, jeg tænker det er 16 årige drenge der er offended over at en elcykel kan køre hurtigere end deres scooter eller meget gamle mænd der er blevet elektronikforskrækket og "en god gammeldags cykel er alt hvad man skal bruge".
Hvis manden vil have en elcykel, så lad ham.
Hvis han vil have en knallert, lad ham.
Hvis ham vil have et el løbehjul, så lad ham.
Hvis DU har et problem med at folk kører på diverse forskellige transportmidler, så er det også DIG der er et problem, ikke folkene på transportmidlerne.
Kudos til dem der har hjulpet PeterH, og til alle jer som har samme holdning som #50, gå ud og skid i havet. -- Hvad er fede menneskers, favorit computer mærke?
- Dell'er. (Bah-dum-tich) --
Sidst redigeret 27-09-2020 10:46 +1 til #54 NemligDotCom
Ingen kender folks baggrunde, for valg af transportmiddel.
Personligt har jeg efter over 30år i posten rimelige slidte hofter og ben
Jeg har cyklet (Alm cykel) i al den tid. 8-12km hver vej.
Plus 5-10km på selve arbejdet.
Foruden (de første 26år) op/ned af 40-70 opgange, hver dag
Min El-cykel (25km/t) Sørger for, at jeg stadig kan "cykle" 14km hver vej,
Til mit nye job.
Jeg sparer samfundet for tidlig pension plus for Co2
Jeg vil gætte på, at folk der der kalder andre dovne,
Pga. af el-cykel
Har bil og under 20km til arbejdet. Og i weekenden kører en 50K cykel
og føler sig "bedre"
Se nu putter jeg også folk i bås :-D -- Scummy --
Sidst redigeret 27-09-2020 10:59 #54
Thumb up til dig for al den cykleri - sgu godt at se :-)
-- utroligt saa mange folk der skal fremvise deres fuldstataendig mangel paa forstaeelse at forskellige folk har forskellige behov og oensker.
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 199 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|