Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Høj Ping og packetloss

Af Monsterbruger zvx | 27-06-2021 22:20 | 2577 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej gutter, Well, vi har en 1000mbit forbindelse fra FastSpeed og bor på Islands Brygge. På det seneste har der desværre været dage, hvor jeg fx kan game CoD WarZone og efter cirka 3-4 timer så begynder jeg at have vilde Ping (MS) + packet loss på 10-20%. Jeg har prøvet at løse via at køre WiFi, prøvet kabel og foretaget tests på Speedtest.net. Min Ping er bare latterlig høj. Jeg testede så også forbindelsen via iPhone, iPad og bærbar. Samme resultat. Da jeg ringede til FastSpeed sidst sagde de, at det ikke var noget at se og alt var som det skulle være. Nogen der har en ide? Det er pisse irriterende. I aften havde både kæresten og jeg en aftale om at game lidt. Ingen af os kunne game pga. Ping :-/
--
OFFICE: 15" rMBP | HOME: iMac 27" | GAMING: H510 Elite black, X570 Tomahawk, 5800X, 16GB 3600mhz Neo, SX8200 Pro & 3080 Suprim X
#1
Coff
Mega Supporter
27-06-2021 22:36

Rapporter til Admin
Du får hvad du betaler for ;) Du skal bede supporten om at sætte overvågning på og notere tidspunkter på hvornår du har problemer. Sæt en ping op som pinger noget på dit lokalnet og en anden ping som rammer noget ude af huset. Hvis begge ping er høje så er det et lokalt problem, hvis kun den eksterne ping er høj, så er det fastspeed der har et problem.
--
#2
Ramaz
Gigabruger
27-06-2021 23:09

Rapporter til Admin
Bruger du FastSpeed's udleverede router eller er denne sat i bridge og du så har sat egen router på?
--
#3
Svend Peter
Gæst
27-06-2021 23:11

Rapporter til Admin
Det har været ustabilt for mange de seneste 2 dage. Jeg har også en del packet loss. Mon ikke de fikser det i morgen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
anox
Gæst
27-06-2021 23:30

Rapporter til Admin
#0, du kan prøve at få Fastspeed til at deaktivere DOCSIS 3.1. Har selv oplevet store pakketab, hvor eneste løsning var at genstarte deres router - så virkede det én uges tid. Efter jeg køre DOCSIS 3.0, har det kørt fint :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
zvx
Monsterbruger
27-06-2021 23:56

Rapporter til Admin
#1 - TDC har coax forbindelse her hvor jeg bor. Jeg tænker ikke der er forskel på om man vælger YouSee eller FastSpeed. Det jo samme modem og forbindelse. #2 - Jeg kører med den router jeg har fået fra FastSpeed (YouSee). # 4 - kan du forklare hvad det du skriver er….? Jeg har forsøgt at genstarte og nulstille router. Det hjalp overhovedet ikke. Det er dog sjovt, at når jeg pinger en TDC server så er min MS på 5-7. Til gengæld pingede jeg fx hele 147 da jeg pingede en Telia server (i Danmark). Det giver overhovedet ingen mening.
--
OFFICE: 15" rMBP | HOME: iMac 27" | GAMING: H510 Elite black, X570 Tomahawk, 5800X, 16GB 3600mhz Neo, SX8200 Pro & 3080 Suprim X
#6
Martin.v.r
Guru
28-06-2021 00:08

Rapporter til Admin
prøv at sætte dit wifi hørt ,altså hæve den eller flytte boxen,så de står tætter
--
MSI MAG Z490 TOMAHAWKIntel Core i5-10600K Processor @ 5GHZ HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 4x8GB cl 17 1000W Sinlet Pro ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 28-06-2021 00:09
#7
zvx
Monsterbruger
28-06-2021 00:12

Rapporter til Admin
#6 - det lyder til du ikke læst alt. Der er samme issues med Kabeltilslutning. Derfor er det ikke et WiFi problem.
--
OFFICE: 15" rMBP | HOME: iMac 27" | GAMING: H510 Elite black, X570 Tomahawk, 5800X, 16GB 3600mhz Neo, SX8200 Pro & 3080 Suprim X
#8
mindfreak
Monster Supporter
28-06-2021 00:34

Rapporter til Admin
#5 Ikke helt det samme. Jo, det er samme kabler, men ikke samme kapacitet. YouSee har som regel købt (lånt, whatever) langt mere kapacitet af TDC, hvor FastSpeed typisk er presset til loftet. Derfor er der også en del tråde her på HOL hvor folk klager over FastSpeed. De oversælger deres forbindelser.
--
Sidst redigeret 28-06-2021 00:34
#9
GrillBiller
Nørd
28-06-2021 06:47

Rapporter til Admin
turbo guide om hvad der forsager lost package: https://www.youtube.com[...]
--
"Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogh, Bill Gates, Marilyn Manson og Michael Moore"
#10
gæst
Gæst
28-06-2021 07:05

Rapporter til Admin
Kør en my trace route Når du har pakket loss Så kan du se hvor langt ude i nettet du har loss. Slå den IP op i ripe.net Så finder du ud af hvem der har problemet. Det behøver ikke være hos fastspeed. Kan også være underleverandører.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
ZulfoDK
Maxi Supporter
28-06-2021 07:30

Rapporter til Admin
#10 Det er bare ikke den fulde sandhed, men kan være en indikation. Du kan sagtens få et "hop" i en traceroute som har høje svartider, uden at den er årsagen til problemet, hvis det pågældende hop er sat til at nedprioritere icmp....
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#12
Michael
Gæst
28-06-2021 07:36

Rapporter til Admin
Se kommentarfeltet på https://www.facebook.com[...] -men det er vel billigt? ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
mbm
Supporter
28-06-2021 08:15

Rapporter til Admin
jeg oplever også ringe internet fra fastspeed i perioder, og jeg aner ikke hvordan jeg skal afhjælpe det, da jeg ikke kender årsagen. Nu har jeg så taget skridtet om at gå fra coax til fiber håber det løser problemet.
--
#14
zvx
Monsterbruger
28-06-2021 15:33

Rapporter til Admin
Jeg talte med FastSpeed i dag og de var super ærlige. De erkendte problemet og sagde, at de er på jagt efter at finde frem til fejlen. Der var så også generel problem med vores område. I forhold til packet loss. Det har de så sat på til at blive fixet.
--
OFFICE: 15" rMBP | HOME: iMac 27" | GAMING: H510 Elite black, X570 Tomahawk, 5800X, 16GB 3600mhz Neo, SX8200 Pro & 3080 Suprim X
#15
zvx
Monsterbruger
28-06-2021 15:35

Rapporter til Admin
Man kan faktisk se på driftstatus nu: https://fastspeed.dk[...] Vi oplever i øjeblikket højere svar/pingtider på forbindelser i hele landet. Vi har fundet fejlen og arbejder på højtryk for at få løst dette (2021-06-28 10:09)
--
OFFICE: 15" rMBP | HOME: iMac 27" | GAMING: H510 Elite black, X570 Tomahawk, 5800X, 16GB 3600mhz Neo, SX8200 Pro & 3080 Suprim X
#16
Hayabusa
Super Nørd
28-06-2021 16:03

Rapporter til Admin
Fremover, prøv at bruge Pingplotter. Der kan du se fra dig selv og frem til den givne server du feks spiller på og alt undervejs. Så kan du se hvor problemet er, evt YS herhjemme eller feks en anden flaskehals i tyskland. mvh
--
#17
snowyy
Maxibruger
28-06-2021 16:11

Rapporter til Admin
Har næsten haft samme problem, blev løst ved at genstarte routeren, men 24 timer senere kom det tilbage, men fandt så ud af at alle de windows opdates der kommer eller noget andet har gjort noget med lan driveren på pcen, så opdaterede den igen og vupti kørte nettet stabilt igen, uden ping tider som fløj op i de 500 hvert 15-30 sekundt. Havde ikke lige regnet med det var driveren, da problemet gik væk når man genstartede routeren, men det var det så. Men hvis du har det over wifi også så er det nok hos fastspeed eller routeren problemet ligger.
--
RYZEN 7 5800X, RADEON 6900 XT, GIGABYTE X570 AORUS ITX, SCYTHE MUGEN 5, 2x8 GB G.SKILL 3200 MHZ CL14, CORSAIR SF750 PLATINUM, COOLERMASTER NR200P
--
Sidst redigeret 28-06-2021 16:15

Opret svar til indlægget: Høj Ping og packetloss

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning