Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere

Problem med ISP/support

Af Megabruger KBmaster | 30-05-2022 10:48 | 1102 visninger | 10 svar, hop til seneste
Hejsa Alle sammen Jeg har lidt problemer med min ISP. Bornfiber.dk, ingen af jer bruger dem da de kun er på bornholm. Men det her spørgsmål er mere til folk der ved en masse om routing, asn og NOC arbejde. Dvs. har du arbejdet for en ISP/ hosting firma håber jeg du kan hjælpe. Jeg har 2 forbindelser 1gbit på 2 adresser. Begge har det samem netværks udstyr. Fiberbokx, min egen router og passthru til min egen router, dvs. jeg styrer DNS og uddeling af LAN ips. Ikke fiberboksen. Pointen er at udstyr, kabler osv er 100% ens på de to forbindelser. Her er problemet. Den ene forbindelse har 3-4 dage om ugen hvor hastigheden til Danske, Svenske IPs (speedtest.net) er meget ustabil og meget langsom. 1-10mbit og dermed ret ubrugelig til streaming fra en dansk tv/stream provider. Det mærkelige er at jeg i de her perioder med dårlig forbindelse til DK, SE har fuld speed til f.eks. amsterdam, tyskland, USA og Asien. Hvordan kan det lige ske ? min isp siger selvfølgelig problemet ligger hos mig. Når jeg booker en tid til en teknikker så er det 2-3 dage efter jeg ringer, og så er det her sporalske problem ikke til stede og jeg ender med at betale for ingenting. Problemet har kørt nu i snart 1 år. Jeg er voldsom utilfreds med at måtte skifte til 3g (5mbit) fra 3 i weekenderne for bare at kunne se TV i huset. Nogle ideer om hvad jeg kan gøre ?
--
#1
Dety
Giga Nørd
30-05-2022 10:53

Rapporter til Admin
Du skal bede dem om at starte en log på forbindelse, og så gør dig selv en tjeneste noter dato/tid ned hvornår problemer opstår og hvornår det forsvinder fx 30/05 10.30 til 14.00 lav hastighed med de info kan de bedre se på udstyret i vejen om der er støj / feedback på linjen
--
Intel Core i5-2500K, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, GTX970 G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#2
KBmaster
Megabruger
30-05-2022 10:55

Rapporter til Admin
#1 Det har jeg gjort nu i 3 md. Har en automatisk speedtest-cli som kører hver 30 min. Alt info bliver sendt til ISP. De svarer aldrig tilbage og nægter at sende problemet videre fra kundeservice til NOC før der har været en teknikker ude.
--
#3
KBmaster
Megabruger
30-05-2022 11:01

Rapporter til Admin
Jeg har også en tor server kørende på denne forbindelse. Den kører 24/7 og trækker 200mbit hele tiden uagtet om forbindelsen er dårlig. Netop fordi den laver forbindelser til udlandet og ikke DK. Denne forskel på dk og udlandet meget mystisk. Min plex server står på den anden forbindelse hos samme ISP, dvs. lørdag,søndag er forbindelsen som regel altid dårlig. kan jeg ikke se indholdet fra plex da jeg har 1-5 mbit. Super annoying.
--
#4
Canzer
Mega Nørd
30-05-2022 13:00

Rapporter til Admin
Hvad sker der hvis du fjerner bridge mode på deres udstyr - og bruger deres device som router?
--
:)
#5
gfunknown
Giga Nørd
30-05-2022 14:07

Rapporter til Admin
Jeg ville nok også udelukke eget udstyr ved kun at benytte deres udstyr. om der er nogle routing tables der bliver omkonfigureret eller noget cache den laver er svært at gætte. Kan du se cpu forbrug på din egen router? Men jeg ville slå mit eget fra, og få dem til at overvåge forbindelsen. Jeg kan godt forstå de er lidt betænkelige når nu du selv styrer alt intern. Sepcielt når de tjekker så ikke kan se noget performance drop.
--
#6
KBmaster
Megabruger
30-05-2022 14:24

Rapporter til Admin
Tak for jeres svar. Sætter jeg mit 4gb modem i min routers wan port og kører helt uden om fiber så kører det fint. Problemet er at denne fiber boks kun tilbyder lan, ingen wifi. Så at slå mit eget fra og kun bruge deres kan kun gøres i 10-15 min som test. ikke noget langvarende fordi så har vi intet wifi, smart devices, chromecast, telefoner osv. Deres fiberboks tillader heller ikke åbne porte- Så skal man have wifi eller hoste egene servere så kan man ikke bruge deres boks. CPUen på routeren kører meget stabilt. har tjekket logs osv.
--
#7
filthat
Maxibruger
30-05-2022 16:44

Rapporter til Admin
Nu er det her nok et dumt spørgsmål, men når problemet kun er på den ene adresse, har du så prøvet at bytte om på dine routere? Hvis det er samme model router og samme opsætning, så er det jo en måde at finde ud af om problemet er på linjen eller om den følger routeren.
--
#8
Kasper Køhlert
Monsterbruger
30-05-2022 18:54

Rapporter til Admin
ASN (Access Service Network) NOC (Network Operations Center) Classless Inter-domain Routing (CIDR)
--
https://www.danmark.indhold.eu[...]
#9
Gæsten
Gæst
30-05-2022 19:14

Rapporter til Admin
#8 Tæt på ASN i service provider regi er autonomous system number Beklager på forhånd min total ubrugelige kommentar.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
KBmaster
Megabruger
30-05-2022 19:43

Rapporter til Admin
Tak for svarene. Offtopic er velkomment. Går ikke ind for censur. Løsnigen var nem. Pil stikker (lan) ud af fiberboksen. vent 10 sekunder, sæt det i igen- Bang problem væk. Ping ændret fra 50 til 8ms. Fuld hastighed til alle forbindelser. Prøvede også direkte på fiberboksen, det kunne man godt selvom den er i bridge mode, så fik min laptop bare WAN ipen dirrekte uden land. Tror problemet er belastningen på routeren. Kører jeg en hastighedstest på test laptoppen. (Eneste computer tilsluttet) Ryger CPU på begge kerner i routeren op på 100% og det er med min tor server slukket som normalt har 3600-4500 forbindelser 24/7, dog kun med 200-250mbit. vil holde lidt nøje øje med CPU forbruget i routeren. Ihvertfald ingen grund til at kontakte ISP. Men hvordan min router kunne give god hastighed til Tyskland, Frankrig osv, og 2 mbit til alle danske speedtest servere er mig stadig en gåde.
--
Sidst redigeret 30-05-2022 19:45

Opret svar til indlægget: Problem med ISP/support

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE