Afklarende spørgsmål: Forsinkelsen - har der været rykket på (forflyttet) datoen for opsættelse af internet *efter* aftaleindgåelse? Hvis ja, af hvem; dig eller udbyderen?
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
Hej Kristina
Jeg har faktisk aldrig modtaget en mail om en præcis dato på hvornår teknikeren ville komme ud og sætte boksen op. Jeg modtog en router og den der standard mail med købt produkt, men aldrig de specifikke ting som bekræfter hvornår nettet rent faktisk kan sættes op.
--
Everyone becomes a story, be a good story.
hvis du selv har en mobil router / hotspot.
så er der som regel ikke binding ved at bestille et ekstra simkort hos de fleste mobiludbyder.
du kan sagtens købe en 5g mobil router til småpenge.
jeg ville dog ikke personligt kun være afhængigt af mobilt internet, da forbindelsen kan svinge meget, det har du sikker også oplevet nu, grundet vind og vejr og lokale modtagerforhold.
3.dk har ikke 6mdr. binding på et nyt 5g abonnement.
--
"Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogh, Bill Gates, Marilyn Manson og Michael Moore"
#3
hvis du selv har en mobil router / hotspot.så er der som regel ikke binding ved at bestille et ekstra simkort hos de fleste mobiludbyder.du kan sagtens købe en 5g mobil router til småpenge.
Gider du lige vise mig de 5G routere til småpenge, uden samtidig binding, tak. :-)
--
Sidst redigeret 08-04-2024 07:32
Har du en Ordrebekræftelse fra Norlys? Hvis ja, og der er gået mere end 14 dage, så kan det godt blive lidt svært når der er tale om en serviceydelse og ikke som sådan en vare. Hvis du derimod ikke har en ordrebekræftelse, så kan de rende og hoppe.
Jeg ville selv mene at når din linje ikke er installeret endnu, så burde det ikke være et problem at fortryde, men den slags er de jo tydeligvis ikke interesseret i. Det kunne være at en dårlig anmeldelse på trustpilot med en beskrivelse af situationen kunne fremprovokere en løsning. Det har min søster i hvert fald haft held med flere gange før, når kundeservice bliver urimelig. Når man 'bare' ringer kan andre jo ikke se den dårlige service.
--
Jeg synes du skal starte med at kontakte dem.
Sig til dem du har brug for internet, og du ikke kan vente mere, så du vil gerne opsige dit abonnement, eftersom det endnu ikke er startet.
Det kan godt være de har skrevet sig ud af det i teksten med småt, men hvis du kontakter dem, og taler pænt til dem, kan det være de vil gøre en undtagelse, din situation taget i betragtning.
For eksempel:
"Hej, jeg har bestilt internet gennem jer og jeg har glædet mig til at få det op og køre. Men etablering er blevet udskudt en hel del og det er jo super uheldigt. Jeg har fået Routeren men jeg mangler stadig fiberboksen og et teknikerbesøg og jeg kan ikke få en dato på hvornår det så bliver. Det haster efterhånden ret meget med at få fast internet ind. Kan jeg opsige det nu, eller hænger jeg på de 6 måneder, selvom jeg egentlig ikke ved hvornår jeg faktisk får leveret internet?"
Alt sammen fremlagt med et "smil gennem røret". Det er altid bedst at spørge først, fremfor at forberede sig på slagsmål.
Selvom de skriver med store fede bogstaver at de ejer din røv i 6 måneder, så har de muligheden for at få dig ud af bindingen. Det handler om vilje, ikke kunnen. Giv dem lyst til at hjælpe dig.
Giv det et skud og meld endelig tilbage hvordan det er gået, så kan vi tage den derfra hvis de stritter imod :)
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
Hej Alle
Har presset på flere gange og de sender en tekniker ud i morgen for at sætte fiberboksen op. Det er jeg glad for at høre, da jeg næsten ikke kunne vente mere.
Sagen er derfor lukket. Tak for jeres hjælp :-)
--
Everyone becomes a story, be a good story.