Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere

HIPER problemer !!

Af Semi Nørd teletown.dk | 29-01-2019 21:40 | 1864 visninger | 42 svar, hop til seneste
Jeg har længe boxet med HIPER og meget lave hastigheder.. Det er dog nu blevet HELT galt efter de har fejlrettet for at løse problemerne.. Jeg har 1000/60 mbit og lå før og klagede over 400Mbit i gennemsnit... Men nu er jeg UNDER 100 mbit.. ' Hiper siger at de ser på sagen og krediterer mig det fulde beløb.. (Nice nok) men jeg ville jo faktisk gerne have det jeg har købt... De vil MEGET gerne have mig ud af Bridge Mode for at se på forbindelsen.. Dette vil jeg MEGET gerne undgå, da deres Sagemcom router ikke er kraftig nok til at dække mit hus med Wifi.. Og fordi jeg har sat en masse op i min egen router .. Så som Plex osv... (Netgear X10) Jeg har en log som jeg ikke selv forstår... Måske en af jer kan se på den og melde tilbage ? https://imgur.com[...]
--
#1
Gæsten
Gæst
29-01-2019 21:42

Rapporter til Admin
Jeg har samme problem med Hiper, det har stået på i 3 måneder nu og de virker til at være ret ligeglade. Jeg er blevet tilbudt en 25kr om måneden som kompensation for at de ikke gider at løse fejlen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
teletown.dk
Semi Nørd
29-01-2019 21:58

Rapporter til Admin
Hmmm.-- Men det ville være rart om en kunne tyde LOG filen..
--
#3
palle
Gæst
29-01-2019 22:29

Rapporter til Admin
Loggen fortæller, at der er noget støj, som forstyrrer kanalen med id 97. Hvordan ser signalværdierne ud (connection-siden)?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Jackson3012
Junior Supporter
29-01-2019 22:48

Rapporter til Admin
#1 Har samme problem, og har endnu ikke fået løst mit problem.
--
#5
JayBee69
Bruger Aspirant
29-01-2019 23:01

Rapporter til Admin
Der er mange steder fejlen kan ligge. Vil mene du til at starte med skulle have sagt ja til droppe bridge mode (mens der fejlrettes). En dygtig level 2+ supporter burde kunne afgøre om det er en dårlig fiber, halvdefekt modem, syg port, eller netværket der er i knæ. Kig på linien, SNR margin up/down, pakketab og den slags :-) En onsite tekniker kan hurtigt afgøre om det er linien / netværk eller modem der fejler. Prøv og spark lidt til dem og sig du vil have en tekniker ud.. Hvis de afviser det fuldstændigt, er de nok godt klar over de har et problem ;-)
--
#6
teletown.dk
Semi Nørd
29-01-2019 23:53

Rapporter til Admin
Tak alle.. Jeg har sendt samme log til Hiper.. Ser hvad de svarer. Jeg undrer mig enormt over alle de problemer der er nu efter skidt fra Yousee til Hiper.. Alt er jo samme i udstyr..
--
Sidst redigeret 29-01-2019 23:54
#7
palle
Gæst
30-01-2019 00:02

Rapporter til Admin
Du behøver egentlig ikke sende loggen. De har remote adgang til modemmet og kan se det hele.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
teletown.dk
Semi Nørd
30-01-2019 00:19

Rapporter til Admin
#7 Niks.. Jeg er i bridge mode og dermed har de ikke adgang.
--
#9
palle
Gæst
30-01-2019 00:27

Rapporter til Admin
Du har deaktiveret router-delen. De har stadig adgang til modem-delen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
palle
Gæst
30-01-2019 00:32

Rapporter til Admin
Modemmet har en ip selv i bridge-mode (cable modem ip). Den bruger de...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Stilling
Supporter
30-01-2019 08:22

Rapporter til Admin
Hiper kan ikke levere samme hastighed som YS, af den simple grund ys's kunder har prioritet på centralerne. Der har været en lignende tråd herinde.
--
#12
mbm
Gigabruger
30-01-2019 09:30

Rapporter til Admin
samme problem Blev lokket af deres 1000 mbit. Det holdt ikke, nedgraderede så til 100 mbit... det holder heller ikke. :(
--
#13
Sandie Rivers
Mega Supporter
30-01-2019 09:37

Rapporter til Admin
Du giver dem jo heller ikke en chance for at fejlsøge .. Slå bridgemode fra i den periode det tager, du kan sagtens deaktivere wifi på Sagemrouteren og stadig lade wifi blive håndteret at din egen router selvom der kan være lidt problemer med dobbelt nat men det er vel det værd for at de kan fixe det
--
Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|MSI GeForce RTX 2070 8GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S|
#14
Kjang
Mega Nørd
30-01-2019 10:17

Rapporter til Admin
Synes tit det er dem som kører på COAX, der har problemer. Jeg har fiber fra Hiper, jeg svinger også mellem 600 og 900 - men bilder mig selv ind, det er fordi der ikke altid er krudt nok i den anden ende, til at få et realistisk resultat. Det svinger nemlig meget, i forhold til hvem man tester oppe imod..
--
Yes yes..
#15
NKjaer
Nørd
30-01-2019 13:22

Rapporter til Admin
#11 Det handler mere om hvorvidt Hiper har købt nok kapacitet. Det andet du siger er noget sludder.
--
Intel i5 4670K/MSI 1080TI/ASUS Z87-I Deluxe/NCASE M1 #189/ Samsung 840 500gb/Swifttech H220/Corsair SFX 650W/Corsair Platinum 8GB 2133mhz/
#16
Stilling
Supporter
30-01-2019 13:27

Rapporter til Admin
#15 Det skal jeg ikke kunne sige, jeg kan bare ud fra hvad folk skriver alle steder konstatere at når man har ys får man hastigheden, skifter kunden så til hiper får de ikke i nærheden af hvad der er lovet, selvom kunden får samme eller lavere hastighed. Du er selv driftstekniker og har sikkert meget forstand på det hvis det omhandler netværk og kapacitet.
--
#17
Martin_Nohr
Semi Supporter
30-01-2019 13:50

Rapporter til Admin
Trist situation. Jeg har også den 1000 Mbit og den måler 930 ish på kabel og 380 på wireless. Jeg er god tilfreds. Jeg havde dog behov for en teknikker som kunne rette mine stik i væggen. Held og lykke med det
--
Hol.dk White/Black status: +11/-1
#18
Gæsten
Gæst
30-01-2019 17:33

Rapporter til Admin
#4 Ja det er lidt tamt. De ringede faktisk lige igen i dag efter jeg har forsøgt at fejlmelde det igen og de fortalte at de ikke ville kigge på det, men de vidste at fejlen var deres, og fortalte at hvis jeg skiftede til Yousee, så ville hastigheden være i top. #15 Er det kapaciteten?, for det kan vel ikke være et problem længere nu hvor de faktisk er ejet af Yousee, så kan de bare at skrue den helt op. Medmindre de gerne vil devaluere Hiper så folk skifter til Yousee da de er dyrere.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
NKjaer
Nørd
30-01-2019 17:53

Rapporter til Admin
#18 Nej. Firmaer der køber sig ind på andres net vil typisk købe en vis mængde kapacitet (en tunnel) med en vis mængde båndbredde til sine kunder. Hvis de køber for lidt, vil der ikke være båndbredde nok til alle. Hvordan det forholder sig efter YS har købt Hiper tør jeg ikke sige. #15 Det er formentlig grundet det jeg skriver herover. Hiper køber en tunnel, YS har ikke samme begrænsning da det er deres netværk.
--
Intel i5 4670K/MSI 1080TI/ASUS Z87-I Deluxe/NCASE M1 #189/ Samsung 840 500gb/Swifttech H220/Corsair SFX 650W/Corsair Platinum 8GB 2133mhz/
#20
Bexzapp
Superbruger
30-01-2019 18:11

Rapporter til Admin
Har haft Hiper siden års-skiftet, gik fra YS 300/60 (-der var aldrig problemer) til nu Hiper 1000/60 Har siden dag 1 haft problemer med DL hastighed der stort set ligger mellem 100-200Mbit, nogen gange lavere. Har haft besøg af 2 teknikker fra TDC der begge måtte sande at hastighed fra Hiper ikke kunne komme over 200Mbit. Når TDC teknikker satte der egen router på fra YS (Hiper router taget af) kunne de begge måle >1,1Gbit, når Hiper router blev sat på faldt DL igen til <200Mbit. Hiper mente d. 24 jan at det var et kapacitet problem der ville blive rettet d. 28 jan, men DL er stadig <200Mbit, ....nu har Hiper meldt pas og de ikke ved hvad problemet skyldes.
--
#21
Hodja^
Nørd Aspirant
31-01-2019 00:48

Rapporter til Admin
#20 Det virker da ret åbenlyst et problem med deres udstyr? Hvis du siger YouSee udstyr nemt trækker 1G, modsat Hiper der dårligt kan køre 200Mbit? Eller misforstår jeg noget?
--
#22
NKjaer
Nørd
31-01-2019 08:11

Rapporter til Admin
#21 Du misforstår, eller jeg har formuleret mig dårligt på telefonen, men vi er enige :-)
--
Intel i5 4670K/MSI 1080TI/ASUS Z87-I Deluxe/NCASE M1 #189/ Samsung 840 500gb/Swifttech H220/Corsair SFX 650W/Corsair Platinum 8GB 2133mhz/
#23
Bexzapp
Superbruger
31-01-2019 10:48

Rapporter til Admin
#21 Ja Hiper har meldt ud at problem ligger hos dem ( deres udstyr ) og de ikke har noget estimat. men men... , jeg har meget svært ved at tro på dem at de ikke kan løse fejlen (= de vil nok ikke, da mange af os Hiper'er så lever med 150Mbit i DL) Det virker mystisk med TDC / Yousee i ryggen at så mange Hiper'ere lades i stikken så mange måneder med lav hastighed
--
#24
mbm
Gigabruger
31-01-2019 11:47

Rapporter til Admin
#20 Fuldstændig samme situation som du lister op er jeg i. (Har dog haft hyper i længere tid nu) HÅBLØST HIPER.
--
Sidst redigeret 31-01-2019 11:48
#25
MikeHvass
Ny på siden
03-02-2019 21:12

Rapporter til Admin
Det første års tid jeg havde Hiper var der ingen problemer med min forbindelse overhovedet. (Havde 300 mbit) Jeg skiftede til 1000 mbit i November, problemet var dogh at efter at have været igennem alt det fejlsøgning der var muligt sammen med deres support kunne jeg på intet tidspunkt måle over 300 mbit. Jeg blev derfor sat tilbage til 300 mbit og krediteret et måneders internet, god service synes jeg. Nu har problemet dog været siden engang i December at næsten hver aften bliver min download sat ned til langt under 100mbit. Derudover er der er næsten dagligt udfald på min forbindelse med en varighed på alt i mellem 10 sekunder og 30 minutter på alle enheder. (har fået ny router hvilket ikke afhjalp problemet). Det er som om at de er fuldstændig ligeglade med deres produkt siden de er blevet opkøbt af TDC på trods af deres support altid lover at de lige på trapperne til at få styr på det hele. Overvejer stærkt at gå tilbage til Fullrate.
--
#26
Gæsten
Gæst
03-02-2019 23:17

Rapporter til Admin
#25 Min hastigheder falder og falder også for hver dag, og de har også tilbudt kompensation, men hvad hjælper det når hastigheden falder under 100mbit. Jeg har også oplevet udfald af et par sekunder til 30 minutter, jeg tror ganske enkelt de prøver at lave så dårlig service som muligt for at få folk til at skifte til Yousee. Jeg har nu også opdaget at de begrænser hver individuel forbindelse 30-60 mbit, prøv at tag en hastighedtest på speedtest.net og sæt den til single connection for at se din rigtige hastighed.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
Ali
Super Nørd
04-02-2019 00:06

Rapporter til Admin
Gad vide om det er en måde at få non-fiber Hiper kunder over i Yousee-folden? Af hvad jeg kan læse, så spiller det hele som det skal når der tilsluttes Yousee udstyr. Når Hiper intet kan stille for at hjælpe jer, så er det jo en falliterklæring i og med at de direkte anbefaler at skifte over til Yousee. Har selv Hiper fibernet og får stort set altid altid hastigheder på ca 925-945 Mbit op/ned på en 1 Gbit op/ned. De lovede til gengæld også en minimunshastighed på 900 Mbit begge veje, inden jeg hoppede herover og det holder sq.
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#28
Bexzapp
Superbruger
05-02-2019 12:19

Rapporter til Admin
Min linie på 1000/60 lader Hiper stadig afvikle med 100/60 Hiper kundeservice : Vi har desværre ikke noget nyt i sagen på nuværende tidspunkt. Vi forventer at vide mere inden for et par dage, i hvert fald inden ugen er omme. Vi beklager de gener som dette medfører, vi vil arbejde på at få det løst hurtigst muligt - vi ved det er til irritation for flere af vores kunder. Jeg kan desværre ikke sige noget mere konkret som det ser ud nu.
--
#29
MikeHvass
Ny på siden
06-02-2019 21:07

Rapporter til Admin
#28 den er jeg også blevet spist af med de sidste 14 dages tid og at de afventer svar fra deres underleverandør (global connect) og at de har rykket og svaret er lige på trapperne. Tester min hastighed hver aften nu og skriver til dem indtil de får styr på deres lort.
--
#30
MikeHvass
Bruger Aspirant
07-02-2019 15:03

Rapporter til Admin
?Så fik jeg endelig et konkret svar fra Hiper: https://gyazo.com[...] Svaret: Hej Mike Der bliver i nat foretaget en trafikomlægning og opgraderet udstyr i Jylland for at afhjælpe problemet. Det er ikke den endelige løsning, men det er et skridt i den rigtige retning. Fra i morgen, bør du opleve en væsentlig forbedring både i stabilitet og hastighed. Mvh Jakob
--
#31
Bexzapp
Superbruger
08-02-2019 09:42

Rapporter til Admin
#30 Spændt på om der sket hastigheds forandringer ?
--
#32
MortenBC
Elitebruger
12-02-2019 16:58

Rapporter til Admin
Mon det hjalp?
--
#33
CyberOpz
Mega Supporter
12-02-2019 21:47

Rapporter til Admin
Nu har han slet intet net :D
--
#34
MacFag
Elitebruger
13-02-2019 09:36

Rapporter til Admin
jeg trækker fint 900/900 på en 1000/1000 linie fra Hiper. på Amager, før havde jeg Coax der ville yousee tilbyde 300Mbit mens hiper kun 100Mbit. Men valgte alligevel hiper da det var næsten halv pris.
--
#35
CyberOpz
Mega Supporter
13-02-2019 09:58

Rapporter til Admin
#34 på fiber ville jeg heller ikke have nogen bekymringer ved at vælge Hiper. De lejer Dark fiber af TDC og sætter eget udstyr i enderne og trafikken ledes via transit kapacitet til deres core net. Coax er en helt anden sag. Her lejer de en kapacitet på den enkelte central. Og efterfølgende et antal bitstreamaccess forbindelser. Alt trafikken termineres efterfølgende på et aftalt sted. Noget tyder på at der er en del centraler, hvor Hiper har købt alt for lidt kapacitet. Og jeg tvivler på at de har fået værktøjer stillet til rådighed, så de rent faktisk kan overvåge udviklingen i trafik. Det kombineret med priserne på at leje coax kapacitet, gør at det er en væsentlig dårligere businesscase at sælge via coax.
--
#36
Energy
Elitebruger
13-02-2019 10:20

Rapporter til Admin
Uden at sige det hjælper, men kan din egen router wlan på wan siden? Jeg havde lidt problemer i starten med dem også. Efter jeg har fjernet deres bridge router løste det alle mine problemer :-P
--
#37
CyberOpz
Mega Supporter
13-02-2019 10:26

Rapporter til Admin
#36 - de berørte kunder er på via coax. Man kan desværre ikke selv vælge coax router og er tvunget udi YouSees uduelige Sagemcom router, der naturligvis bare skal i bridgemode ASAP.
--
#38
Energy
Elitebruger
13-02-2019 10:26

Rapporter til Admin
#37 ahh fair :-//
--
#39
teletown.dk
Semi Nørd
13-02-2019 15:06

Rapporter til Admin
Jeg har nu også fået svar fra Hiper.. De siger at de er obs på fejlen.. Men det har de jo sagt i flere måneder. Jeg er nu nede på under 80mbit på min 1000mbit linje.. Det bliver værre og værre.. Jeg overvejer kraftigt at anmelde dem til forbruger rådet da de på ingen måde leverer den aftalte vare. Sjovt nok var der igår aftes ved 19.30 tiden pludseligt hul igennem hvor jeg trak 940mbit. Og jeg troede at.. Nu var problemet nok løst.. Men ak nej.. Igen i morges var jeg tilbage på Max 80mbit..????
--
Sidst redigeret 13-02-2019 15:07
#40
Bexzapp
Superbruger
16-02-2019 22:59

Rapporter til Admin
#39 - har Hiper 1000/60 og har samme oplevelse som dig ( har siden nytår kørt 80/60 ) Hiper er udmærket klar over de ikke lever op til kontrakten hvor de så holder mange hen med tom snak. Jeg er med på anmelde dem til forbruger rådet
--
#41
Gæsten
Gæst
16-02-2019 23:21

Rapporter til Admin
Det er jo falsk markedsføring, samt det værste er at de ved det, og bare prøver at trække den ud. Det er lidt sjovt at der ikke har været noget i nyhederne om det. Jeg har opsagt mit abonnement hos dem nu da jeg ikke kunne holde den service de leverede ud længere. Problemet er slet ikke så svært at løse, så jeg forstår ikke hvorfor de ikke har gjort det. Ja lad os da alle melde dem til forbrugerrådet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#42
CyberOpz
Mega Supporter
17-02-2019 07:08

Rapporter til Admin
#40 + #41 Hiper er opkøbt af TDC. Jeg tænker de er i en fase, hvor de skal indlejres i TDCs infrastruktur. Derfor udbygges kapacitet ikke længere. TDC mener at en 1 gbit forbindelse skal koste 499/mdr.
--

Opret svar til indlægget: HIPER problemer !!

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning