Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere

Internet: Coax vs. Fiber?

Af Guru NitroBlast | 11-06-2019 19:23 | 802 visninger | 16 svar, hop til seneste
Er der nogen der har erfaringer med om det ene er at foretrække fremfor det andet? Udbyderne er Stofa / Kolding.net og EWII - er den ene udbyders udstyr at foretrække fremfor den andens?
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#1
Volcano
Maxi Supporter
11-06-2019 19:30

Rapporter til Admin
Nu ved jeg ikke om det er internetforbindelse tilgang til din bolig der er spørgsmålet Coax vs. Fiber? Kan det ikke være lige meget hvad type kabel/fiber de benytter så længe du får hvad du betaler for ?
--
Alt er til salg, det er et ? om prisen i7-8700K . Z370 . MVMe . DDR 4 . SLI . Dual U2715H IPS . AX860i . 32 GB Ram
--
Sidst redigeret 11-06-2019 19:31
#2
MalloDK
Supporter Aspirant
11-06-2019 19:36

Rapporter til Admin
Eftersom jeg arbejder hos Stofa er jeg nok lettere partisk, men ikke desto mindre kan vi tilbyde en helt igennem formidabel kundeservice, vi er på telefonen HVER DAG 365 Dage om året, til kl. 22 Vi benytter iCotera 6xxx Serien af fiberbokse, så ganske fornuftigt udstyr. Som udgangspunkt er det lukket i backenden, men dette er blot et opkald/chat med kundeservice væk, så er det lukket op. Så jeg ville da helt sikkert vælge Stofa! :D #Edit Vi er pt. i gang med et større projekt med at udrulle DOCSIS 3.1 Som standard i alle vores forsyningsområder, så vi kan tilbyde 1Gbit i alle hjem der kan få Coax. På fiber-fronten er vi naturligvis allerede med på 1Gbit.
--
Carpe Diem.
--
Sidst redigeret 11-06-2019 19:38
#3
NitroBlast
Guru
11-06-2019 19:38

Rapporter til Admin
#1 Ih jo, men hvis folk har erfaringer med stabilitet og udstyr, så er det jo værd at tage med i overvejelserne :) #2 Stofa ville i givet fald blive Coax, fiber ville blive EWII.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 11-06-2019 19:39
#4
inckie
Elite Nørd
11-06-2019 19:44

Rapporter til Admin
#1 Det ved jeg nu ikke. - for mig et det da et kæmpe plus, at den teknologi jeg får leveret internet via ikke kræver en eller anden rådden skod gateway fra udbyderen, jeg kobler blot mit eget netværksudstyr til en RJ45 vægdåse. Det er krævet hvis jeg vælger internet via de 2 andre alternativer jeg har mulighed for i min bolig (COAX og DSL). Edit: #2 Hvordan kan det være man som privat kunde absolut få blot en lille fiber converter (selv hos YouSee/TDC er det svært at få dem til at udskiftes deres lorte bokse med et simpelt DSL modem). Jeg er død træt af det der rådne CPE udstyr.
--
https://twitter.com[...] - Ned med #lurerSørenPape https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage.
--
Sidst redigeret 11-06-2019 19:49
#5
Jim Night
Guru
11-06-2019 19:44

Rapporter til Admin
Tag fiber. Jeg har selv lige skiftet fra yousees coax til waoos fiber.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#6
MalloDK
Supporter Aspirant
11-06-2019 19:58

Rapporter til Admin
#3 Jeg kan ikke forestille mig vi ikke tilbyder Fiber på din addresse såfremt du befinder dig i Kolding. Er det grundet prisen eller hvad tænker du? #4 Vi tilbyder IKKE Fiber convertere. Jeg er helt med på din løsning, og forstår den skam fuldt ud, jeg har samme scenarie herhjemme. Grunden til vi ikke gør os i det er ganske enkelt vores kundeløfter; Vi vil holde hvad vi lover. Vi lover at det udstyr du får fra starten, virker. Hvis vi begynder at snakke eftermonteret udstyr skal vores stakkels support afdeling have erfaring med samtlige mærker af routere og deres individuelle interface og muligheder. Igen, jeg er helt med på at det for udefrakommende, og mere teknisk indviede "bare" er en skide tændstikæske med et par huller i, men det vil kræve en komplet omlægning af oplæringen i Supporten. Så er der selvfølgelig 2nd Level Support/Senior Support som har fuldt ud styr på den slags ting, men igen snakker vi noget som Stofa ikke selv leverer, og vi kan derfor ikke være garant for at dit setup virker herefter. #Edit, hvis du har et kundenr/fakturanr liggende vil jeg gerne prøve at se om ikke jeg kan finde en på lageret, men igen, så skal vi bare være enige om at hvis pisset går ned, så må du endelig ikke flame de stakkels supportere. De bliver IKKE oplært i eftermonteret udstyr :)
--
Carpe Diem.
--
Sidst redigeret 11-06-2019 20:01
#7
bphhm
Monsterbruger
11-06-2019 21:56

Rapporter til Admin
Har selv Stofa coax med 300/50 Mbit som kører ganske stabilt og hastighederne er rigelige.
--
Ghost S1, Asrock X470 itx, R7 2700, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, Corsair 16 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe
#8
Dragonheart
Elite Nørd
11-06-2019 22:34

Rapporter til Admin
Har du hørt om EWII kan levere en medieconverter alene og ikke en al--in-one boks? Hvis de så kører VLAN kan du i så fald tilslutte din egen router direkte til converteren. Dette vil nok vere den løsning med lavest latency. tilgengæld kan EWII nok ikek hjælpe dig ret meget hvis forbindelsen ikek virker og det er grundet din egen router.
--
#9
Bangca
Juniorbruger
12-06-2019 10:14

Rapporter til Admin
har også selv stofa 300/50 Mbit kører super godt når man bruger et kabel .. deres wifi på deres router er lort !!!!!
--
#10
JunkStar DeLuxe
Mega Nørd
12-06-2019 14:02

Rapporter til Admin
#6 Hvorfor skal i supportere alt muligt 3 part udstyr? I kan da bare sige at i supporterer hen til fiberconverteren og ikke længere. Dem der vil have en fiberconverter har jo ikke brug for jeres support. Det er bare en dårlig undskyldning for ikke at levere det kunderne vil have. Desuden er jeres support grotesk ringe, baseret på den mange gang jeg har haft fat i dem da vi boede i lejlighed og havde stofa.
--
http://www.l0rn.nu[...]
#11
NitroBlast
Guru
12-06-2019 19:45

Rapporter til Admin
Som jeg ser der lige pt., så kan jeg ved EWII vælge 100/100 Mbit for 299,- pr. md - installation og første 6 måneder gratis. Ved Stofa koster 100/50 Mbit 289,- pr. md (inkl 10,- for at få lov til at betale regningen) plus oprettelse og forsendelse til 298,-, så fiber ved EWII er nok en klar vinder her ;-) Tak til folks mere eller mindre gode indspark (også i tråden om Eniig), for det har givet nogle spørgsmål, der skal besvares før det endelige valg træffes! :-)
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#12
MalloDK
Supporter Aspirant
12-06-2019 19:45

Rapporter til Admin
#10 Som det er lige nu, er det i forvejen sådan at vi supporterer til og med fiberbox/modem, hverken mere eller mindre. Det er ihvertfald ifølge bogen. Men i langt størstedelen af vores opkald ender fejlkilden med at være andetsteds end hvad der reelt er "vores". Jeg sidder ikke og pudser glorien og siger vi aldrig laver noget juks, vi har af og til accesshuse, noder og lign. der går i kludder, og det berører (til forståelig stor frustration) et givent kundesegment. Det korte af det lange er, at uanset hvor vi slår en streg i jorden og siger "hertil og ikke længere" - Folk forventer stadig at deres ting virker. Hvis vi begynder at udvide det her spektrum med flere og flere ting som vi efter bogen skal yde support på, bliver det jo en historie uden ende. Dét som Stofa leverer er en åben forbindelse til enten TV eller Internet. Vi kunne i princippet vælge og sige "Jamen alt ser fint ud inde fra vores ende, dit modem er online, så vores hænder er rene" - Håber du forstår hvad jeg mener med hele denne svada. At du har haft en ringe oplevelse er jeg super ked af at høre, Jeg ville gerne tjekke op på din sag, men det er nok mere end 90 dage siden, så der er desværre nok ikke så meget at komme efter. Jeg kan ikke sige så meget andet end at der periodisk pilles nogen opkald ud, og hvis opkaldet ender med en utilfreds kunde, bliver der taget handling på det prompte.
--
Carpe Diem.
#13
JunkStar DeLuxe
Mega Nørd
12-06-2019 20:19

Rapporter til Admin
#12 Det er 100% et valg fra stofas side at de ikke vil lave et produkt som kun er internet uden alt muligt andet bras. Supportdelen er bare en dårlig undskyldning. Og ja det er mere end 90 dage siden og jeg har haft masser af dårlige oplevelser med stofa support og der er sku aldrig blevet gjort noget ved det, ligesom hos andre ISP'er.... Lige indtil man giver dem en dårlig anmeldelse på trustpilot, så sker der ting og sager.
--
http://www.l0rn.nu[...]
#14
tolagarf
Maxi Supporter
12-06-2019 20:34

Rapporter til Admin
#2: Hvad er så lige forskellen mellem iCotera 6xxx Serien og iCotera iGW2000 v2 (min nuværrende fiber boks hos Stofa)? P.S: I alle de år jeg har haft Stofa fiber (og Syd Energi før det), har jeg kun haft 3 nedbrud ca. Altidens fået hurtigt og god service. Har haft fiber i mere end 6 år nu.
--
Sidst redigeret 12-06-2019 20:38
#15
MalloDK
Supporter Aspirant
13-06-2019 06:32

Rapporter til Admin
#14 Puha det er da en router af dato du har dig! iGW serien er med 802.11b.g.n netværk så ingen mulighed for 5GHz wi-fi, og så mener jeg at 2000 udgaven kun har 3 LAN porte, hvor vores nyere iCotera modeller har 4. Ikke at det gør en livsændrende forskel i disse dage hvor en 5 port switch kan erhverves til en lille 100 kr seddel, men ikke desto mindre. Hvis du har mod på at hive et par kabler/pigtails ud af skidtet skal jeg gerne sørge for at du får den nye model kvit & frit, så kan du enten få den sendt eller hente i en af vores butikker. Jeg skal bare bruge et kundenr i en pb så skal jeg nok sørge for resten :)
--
Carpe Diem.
#16
tolagarf
Maxi Supporter
13-06-2019 07:25

Rapporter til Admin
#15: Ah tror ikke lige jeg skal pille ved et fiber kabel, jeg bruger en Netgear router uanset. Router funktionen har været deaktiveret siden starten. Jeg var bare nysgerrig hvad forskellen var, og boksen kan klare 600/600 mbit også har jeg testet.
--

Opret svar til indlægget: Internet: Coax vs. Fiber?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning