Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere

Stofa DNS fejl

Af Monsterbruger Balzac | 21-04-2020 00:33 | 1950 visninger | 32 svar, hop til seneste
Godaften kloge mennesker! Min internet udbyder er Stofa, hvor jeg har en 50/50 linje. Desværre bruger jeg dem, da jeg ikke pt har andre alternativer. Afventer stadig at få skudt fiber ind, men alt går desværre langsomt i disse tider. Jeg er lige blevet ramt af en DNS fejl igen. Min computer skriver jeg er på internettet, men jeg kan ikke load nogle sider og får en DNS fejl, hvor den skriver DNS ikke svarer. Det skal siges jeg oplever det både på en stationær der har kabel i, en laptop på WIFI og en telefon på WIFI. Ingen af kan få forbindelse til internettet og loade en side. Det tredje gang det nu sker. De sidste 2 gange kom internettet igen efter et par timer. Der er ingen driftforstyrrelser registeret hos Stofa. Jeg har slukket boksen i 10 sekunder og tændt igen, hjælper ikke. Er der nogle der har forstand på disse fejl og evt har en ide til hvad jeg kan ringe og svine Stofa til med imorgen? Det kan ikke være hos mig fejlen ligger, da den forekommer over 3 forskellige apparater. Hilsen en frustreret mand, som lige havde fået installeret Valorant og var godt igang med første spil.
--
#1
Mr. WoLF
Guru
21-04-2020 00:36

Rapporter til Admin
Bruge Google dns
--
#2
Balzac
Monsterbruger
21-04-2020 00:38

Rapporter til Admin
#1 Min viden om sådan noget er = 0 Skal jeg ind og ændre i min routers IP for at kommer over på googles? EDIT: Jeg kan se google har lavet en guide. Det vil jeg kigge på imorgen. Utroligt sådan noget ikke fungerer, når man betaler for det.
--
Sidst redigeret 21-04-2020 00:41
#3
Sven Bent
Giga Nørd
21-04-2020 03:38

Rapporter til Admin
hvis du bruger firefox kan firefox saetter op til at bruge sin egen dns server og ikke den i systemmet
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#4
SilverTail
Bruger Aspirant
21-04-2020 09:40

Rapporter til Admin
Kan være jeg blot er heldig, men jeg oplever ikke problemer på stofa's net, hellere ikke igår aftes eller i nat. Har også selv en 50/50 fra Stofa, til fiberen bliver skudt ind.
--
I7-4770K @4.3 GhZ 16GB DDR3 GTX-1060 6GB
#5
Azakiel
Skribent
21-04-2020 09:45

Rapporter til Admin
Skete også for mig i går (i nat), også Stofa, omkring 0:15 og små 20 minutter frem. Også DNS fejl.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#6
MartinW
Juniorbruger
21-04-2020 10:15

Rapporter til Admin
Jeg har Gbit igennem Stofa og har jævnligt haft disse problemer selvom Stofa siger det ikke passer. Derfor har jeg ændret DNS til Google's i min egen router (Ikke den fra Stofa, denne kører i Bridgemode) og har ikke haft nogen problemer overhovedet siden da. Så ligesom de andre skriver, skift DNS og problemet er løst. Har du ikke din egen routeren, ændrer du den blot i Windows (IPv4 indstillinger)
--
I9 9900K, Asus Strix Z390-F, Kraken X62, 32gb Tridentz RGB 3000Mhz CL15 ram, MSI 1080 Ti Seahawk X m. G12 og X52, RM850i, NZXT H700i, Asus ROG PG278Q.
#7
Balzac
Monsterbruger
22-04-2020 01:37

Rapporter til Admin
#4 Du må være 1 ud af 100.000 så :) #5 Okay, måske Stofa havde et problem med deres DNS i det tidspunkt. Du har ikke ændret DNS til google? #6 Haha gud nej! Selvfølgelig kan det ikke passe, det må være en selvforskyldt fejl hos kunden :P Jeg er slet ikke fan af det firma.
--
Sidst redigeret 22-04-2020 01:37
#8
Amplificator
Monster Supporter
22-04-2020 02:41

Rapporter til Admin
https://adblocker.su[...]
--
POPUP NÅR DU MODTAGER PM: https://goo.gl[...] SKJUL INDLÆG FRA GÆSTER: https://goo.gl[...] SKJUL INDLÆG FRA fuerzzz1: https://goo.gl[...]
#9
Jepperdepper
Ultra Supporter
22-04-2020 07:45

Rapporter til Admin
Deres DNS-server(e) har været nede et par gange. Oplevede det også for 1 måned siden, og skiftede så til Googles.
--
#10
Azakiel
Skribent
22-04-2020 08:46

Rapporter til Admin
#7 Nej troede faktisk jeg havde skiftet, men det viste sig ikke at være tilfældet. Gad ikke lige selv og troubleshoote det mere da jeg alligevel var på vej i seng, men kan da se at det blot er at skifte DNS så det virker igen.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#12
Balzac
Monsterbruger
22-04-2020 23:22

Rapporter til Admin
#9 Det passer meget godt med sidste gang jeg oplevede det. #10 Ja det klart. Og når man kan dele wifi på telefonen er det ofte en hurtig løsning. Stadig skidt af Stofa de ikke skriver om det eller noget som helst
--
#13
Lars
Gæst
23-04-2020 00:26

Rapporter til Admin
Har også Stofa og oplever desværre også rigtig tit at nettet hænger. Den vil ikke indlæse billeder på en hjemmeside/ mail mv. heller ikke selvom jeg står lige ved siden af routeren. Andre gange vil den godt. Stofa siger der ikke er noget galt med deres udstyr, men har nu alligevel fået 500kr til at købe en router selv. Det har jeg så testet igennem i dag. Købte en Linksys EA7500. Stadig samme problemer. Jeg bliver så nødt til at slå wifi fra på min tlf. og hente siden ned på 4g som går super hurtigt. Herefter kan jeg slå wifi til igen. Sådan kan det så køre en hel aften... Tænker ikke det er min wifidækning men derimod noget opsætning? vh. Lars
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
MartinW
Juniorbruger
23-04-2020 07:03

Rapporter til Admin
#13 Det lyder ikke til at du skiftede dns i din nye router. Det faktum at du slog din wifi fra og at det så virkede er næsten helt sikkert pga af dette.
--
I9 9900K, Asus Strix Z390-F, Kraken X62, 32gb Tridentz RGB 3000Mhz CL15 ram, MSI 1080 Ti Seahawk X m. G12 og X52, RM850i, NZXT H700i, Asus ROG PG278Q.
#15
Lars
Gæst
23-04-2020 08:20

Rapporter til Admin
#14 Jeg har ikke skiftet dns hverken i Stofas router, eller den nye jeg har købt. Hvis du mener det kan være problemet så vil jeg straks prøve det. Lyder til at det er ret simpelt. Jeg skal vel bare følge denne guide: https://developers.google.com[...] Eller hvad? Virkelig ringe at Stofa ikke selv foreslår det når nu jeg har haft dem i røret mange mange gange. Kan man skifte dns i Stofas eget modem (technicolor)? Så kan det være jeg kan nøjes med at anvende deres og returnere min linksysrouter. Eller hvad vil I anbefale?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
MartinW
Juniorbruger
23-04-2020 09:00

Rapporter til Admin
Mener ikke at det der muligt i deres egen. Jeg har selv en kraftigere routere på, da wifi modulet i deres er for svagt. Det er i denne jeg har skiftet mine dns og så gælder de for alle enheder der er på vores netværk. At informere om denne løsning er jo at indrømme man har problemer med sin vare, så det vil de aldrig gøre.
--
I9 9900K, Asus Strix Z390-F, Kraken X62, 32gb Tridentz RGB 3000Mhz CL15 ram, MSI 1080 Ti Seahawk X m. G12 og X52, RM850i, NZXT H700i, Asus ROG PG278Q.
#17
Lars
Gæst
23-04-2020 12:45

Rapporter til Admin
#16 Hej Martin (og alle jer andre) TUSIND tak for hjælpen. Virker til det kører fuldstændig smooth det hele nu efter at have skiftet dns til google. Fedt fedt fedt. Jeg beholder min nye router! Vh. Lars
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
MartinW
Juniorbruger
23-04-2020 14:08

Rapporter til Admin
Det var da så lidt. Det er altid rart at kunne hjælpe andre :-)
--
I9 9900K, Asus Strix Z390-F, Kraken X62, 32gb Tridentz RGB 3000Mhz CL15 ram, MSI 1080 Ti Seahawk X m. G12 og X52, RM850i, NZXT H700i, Asus ROG PG278Q.
#19
Lars Larsen
Gæst
27-04-2020 13:34

Rapporter til Admin
Kedelig opdatering, håber på kvalificeret hjælp igen... skift til Googles dns synes som om det virkede kortvarigt, men havde ikke tid til at teste ordentligt af da jeg havde ændret det. Nu er jeg hjemme igen og der er dsv. stadig problemer med at fange internettet. Og det gælder hele vejen rundt. Sonos kan ikke finde kunstnere når jeg søger, mails kan ikke indlæses, hjemmesider kan ikke indlæses osv. først når jeg slår wifi fra og får 4g bliver de indlæst. Jeg kan godt lave hastighedsmålinger på wifi og det ser nogenlunde ud. Nu har Stofa sat noget log på modemmet for at se hvad der kan være galt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
jst
Megabruger
27-04-2020 14:20

Rapporter til Admin
Vil da til enhver tid anbefale folk at bruge 1.1.1.1 og 8.8.8.8 som DNS servere. Hvilken man bruger som primære og sekundære må være en smags sag. Skulle være universielt uheld hvis både googles og cloudflares DNS server går ned på samme tid.
--
#21
CyberOpz
Giga Supporter
27-04-2020 21:02

Rapporter til Admin
Hvis man er bare lidt privacy orienteret, så er det bestemt ikke uvæsentligt hvor man sender sin dns trafik hen.
--
#22
Lars
Gæst
29-04-2020 20:20

Rapporter til Admin
Uanset hvad, privacy eller ej, så har jeg problemer med mit internet... Jeg kan godt streame TV2 play osv. men kan ikke indlæse en mail/hjemmeside...??? Primært vores iPhones der volder problemer. PC kører nogenlunde. Det gør min Android også. Så ja, måske et telefonproblem? Har nulstillet netværksindstillinger. Det eneste jeg mangler at forsøge er at gendanne vores iPhones som nye. Virker bare underligt det først blev et problem da vi skiftede til Stofa. vh. Lars
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
CyberOpz
Giga Supporter
29-04-2020 23:05

Rapporter til Admin
#22 - det lyder da også som om du har andre problemer end DNS. Har du prøvet at undersøger om du har pakketab?
--
#24
inckie
Guru
29-04-2020 23:48

Rapporter til Admin
#22 Det er ikke en DNS problem. Det er formentlig bare et symptom, fordi enheder ikke kan nå en DNS server. Det lyder som en generel ustabil internet forbindelse og noget som Stofa skal løse.
--
https://twitter.com[...] https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage. https://cinnamon-spices.linuxmint.com[...]
#25
Lars
Gæst
01-05-2020 20:19

Rapporter til Admin
Stofa har sat smokeping på routeren. Ved ikke om de så kan se pakketab her? Jeg ved ikke hvordan jeg selv måler det....
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
Lars
Gæst
04-05-2020 10:43

Rapporter til Admin
Så har Stofa oplyst, at der IKKE er nogen fejl på deres produkt. Og det er der formentlig jo heller ikke. Når jeg kabler en PC til min router, så har den fin forbindelse. Også på wifi. Jeg kan også lave ok hastighedsmålinger på min telefon, men den vil ikke loade hjemmesider/mails osv.... Mega frustrerende at jeg så skal tilbage til telefonnettet eller en 4G router når nu Stofa sider på kablerne her hvor jeg bor... Har lige opdateret både min datters og min egen iphone, men stadig problemer. Sidste løsning er at lave en gendannelse som ny enhed for at se om det vil hjælpe. Føler efterhånden jeg har prøvet alle løsninger... Eller hvad?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
CyberOpz
Giga Supporter
04-05-2020 10:48

Rapporter til Admin
#26 - Kan du uddybe hvorledes dine problemer opleves? Hvilke hjemmesider er det du ikke kan loade? Er det alle? Og hvordan med mails? Kan den ikke hente mails eller kan de ikke indlæses i app?
--
#28
Lars
Gæst
06-05-2020 10:27

Rapporter til Admin
#27 - Min umiddelbare opfattelse er, at problemerne hovedsagligt indtræffer på vores telefoner. Iphone 8, iphone 6s og en Samsung Galaxy S5. Der er ikke problemer med at connecte til selve wifi. Jeg kan foretage en ok hastighedstest på alle enheder, men dog forringes hastigheden ret voldsomt på 1. salen f.eks. Men det er nok bare sådan det er... Jeg kan streame live på zoom uden problemer. Når jeg skal loade hjemmesider, mails, indhold fra hjemmesider, app's som f.eks. dba, så er det den "låser". Den skriver der ikke kan oprettes forbindelse til dette website og skriver err_connection_timed_out på min iphone i chrome. På min android skrev den der ikke var internetforbindelse, DNS_probe_finished_no_internet. Jeg oplever at jeg f.eks. godt kan fange google.dk, foretage en søgning, men at jeg ikke kan loade den hjemmeside jeg vil ind på. Ovenstående kom f.eks. da jeg forsøgte at gå på bt.dk. Som du kan læse ovenfor har jeg forsøgt med at ændre DNS, jeg har nulstillet alle netværksoplysninger på min telefon. Jeg har ikke problemer på andre wifi forbindelser hos venner. Heller ingen problemer så snart jeg slår over på 4G. Jeg har min router fra Stofa i bridgemode og min egen router tilkoblet. Men problemet var der også da jeg kun brugte Stofas router. Stofa har betalt 500 kr. som tilskud til router. Lige nu har de som test sat hastigheden op til 100/100 (hvilket ikke har hjulpet) De har også fremsendt ny Stofarouter, hvis der skulle være én eller anden fejl på den gamle. Den har jeg endnu ikke forsøgt mig med. Jeg har slettet cache i mine webbrowsere på telefonen, jeg har genstartet flere gange osv. Jeg har ikke forsøgt med en gendan som ny telefon. Men tænker at det ikke kan være det når nu jeg ikke har problemer andre stedet. Kan der være en eller anden dns-fejl i Stofas router? Men den burde vel blive flushet ved en genstart? Jeg talte med en kollega i går der faktisk oplever samme problem. Men hos yousee. Han havde ikke forsøgt at løse problemet. Har også set andre har problemet lige præcis med at den godt vil søge på google, men ikke indlæse websiden man gerne vil ind på... ??? Jeg sætter kæmpe stor pris på jer kloge hoveder, der giver sig tid til at skrive herinde, når jeg nu selv ikke længere har flere ideer....
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
CyberOpz
Giga Supporter
06-05-2020 11:06

Rapporter til Admin
#28 Min umiddelbare tanke er dårlig wifi dækning. Det interessante her er jo om du oplever problemerne på kablede enheder. Oplever du problemerne på telefonerne, når du er nær routeren eller er der et system i hvor du opholder dig i huset, når du oplever problemerne. Jeg tænker at der måske ikke er lavet en analyse af om dit wifi faktisk kan dække dit hus. Specielt nye huse er kendt for at blokere radiosignaler pga. den høje isolering og brugen af beton. Når det er sagt, så synes jeg det lyder som om Stofa har strakt sig langt for at forsøge at hjælpe dig. Afhængig af om dækning er dit problem, så er det måske på tide at rekvirerer en professionel til at hjælpe. Alternativt at sætte mesh eller ekstra ap op og se om det hjælper.
--
#30
Lars
Gæst
06-05-2020 12:08

Rapporter til Admin
#29 Stofa har strakt sig langt, og det har jeg også påskønnet over for dem. Jeg har et lille hus på 66m2 i grundplan. Huset er fra 1942 så kun beton i fundamentet ... Selve wifidækningen har aldrig været et problem da jeg havde Fullrate. Heller ikke et problem at få rigtig god dækning rundt i huset nu på min nye router (og sådan set heller ikke på Stofas Technicolor) Der er bare ikke hul igennem på den anden side når jeg bruger telefonerne. Problemet er der også selvom jeg står lige ved siden af routeren... Så kan simpelthen ikke gennemskue problemet... Skiftede som sagt fra Fullrate for at få lidt hurtigere forbindelse til nogenlunde samme pris og med lidt Viaplay oven i, men hold nu op hvor har jeg efterfølgende brugt mange timer på at forsøge at løse fejlen...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#31
MalloDK
Supporter Aspirant
06-05-2020 12:18

Rapporter til Admin
#30 Nu har jeg førhen sat i Stofa support, og gør det ikke mere, af den simple årsag at folk der ringer ind, simpelthen er så frustrerede at de går efter manden istedet for virksomheden bag. Dødstrusler var dagligdag, og det er bare ikke i orden. Så tænk lige over det, inden du "Ringer ind og sviner dem til". Dét sagt, kan du bede dem sende et nyt modem, for at se om dét afhjælper problemet. De har et internt system hvor man kan slå op "Hvis kunden oplever DNS fejl kan flg. prøves:" og herunder er ombytning af modem det eneste du ikke har været omkring. Dét med at de lagde log, en såkaldt "smokeping" på din forbindelse, er blot for at se om dit modem kommunikerer med deres backend uden afbrydelse. Er det tilfældet, jamen så er der forbindelse, og så gør de som udgangspunkt ikke mere ved det. Du kan bede dem sende en tekniker, som kommer ud, kabler sin laptop til dit modem, og bekræfter at der er forbindelse, og så efterlader han en regning på 997,- og kører igen.
--
Carpe Diem.
#32
Lars
Gæst
06-05-2020 13:29

Rapporter til Admin
#31 Som jeg skrev er jeg mega glad for at de arbejder på min sag og roste supporteren for netop dette ved sidste henvendelse, så der er jeg nok lige modsat end det du beskriver. Jeg er jo heller ikke i tvivl om, at forbindelsen kører som den skal. Jeg har selv kablet en pc til, og får fuld hastighed, ligesom jeg i øvrigt gør på hastighedsmålinger trådløst. Så, ja, har hørt flere sige dns-problemer. De tilbød godt at sende en teknikker ud, men at det ville blive for min egen regning, når nu hun ikke kunne konstatere nogen fejl fra modemmet og ud. Så det er forståeligt nok. Nu prøver jeg det nye modem og krydser fingre for, at det kan afhjælpe problemet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Stofa DNS fejl

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning