Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort

GFX til RMA - ca. tidshorisont?

Af Guru BoreBissen | 24-01-2024 09:51 | 839 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej alle, Jeg har sendt mit ASRock Phantom Gaming OC Rx 6800xt til RMA hos Proshop, da temps. bliver alt for høje. Ved benchmark kørsel bliver Hotspot helt op til 110° og ellers ligger temps. på ca. 20 - 25° gradere lavere, og det er jo alt for højt. AMDs officielle hotspot temp. grænse ligger på 110°. Havde egentlig spurgt Proshop om jeg ikke selv måtte komme nyt paste på kortet, men det måtte jeg ikke. Derfor blev det sendt over til dem. Det lader dog til at det ikke bare var nyt paste der skulle på da jeg netop har modtaget en statusopdatering fra Proshop, hvor de skriver at kortet er sendt videre til eksternt serviceværksted. Jeg har to spørgsmål i den forbindelse, som nogen med lidt viden på området måske kan svare på. :-) 1) Hvad i alverden kan der være galt med kortet (ingen fysiske skader påført af mig, kortet har altid været meget varmt fra dag et, dog ikke helt 110°, men omkring 105 - 107°.)? Og der ikke bare skulle nyt paste på? 2) Typisk tidshorisont på når man sender et kort videre til eksternt serviceværksted (kan være svært at svare på, I know) :-) P.S behøver ingen kommentarer om at jeg bare kan skrive til Proshop (gider ikke vente på svar i 3 - 4 dage) :D
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | ASRock Phantom OC Rx 6800xt | 16 GB RAM Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Corsair iCUE H115i
#1
7430
Ultra Nørd
24-01-2024 09:55

Rapporter til Admin
1 måske de glemt smide paste på. eller det ikke er monteret korrekt, 2 alt fra 3 uger til 3 mdr.. det skal forbi proshop så sendes til asrock hvis de ikke prøver snige sig uden om(proshops rma afdeling er jo total vellidt)
--
jep jep
#2
BoreBissen
Guru
24-01-2024 09:57

Rapporter til Admin
#1 ?? :-) Jeg skriver jo netop at kortet er sendt videre fra Proshop til eksternt værksted. Derfor er det min opfattelse, at Proshop har haft skilt kortet ad og tjekket for thermal paste, men det (noget jeg tror) ikke har hjulpet på temps.
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | ASRock Phantom OC Rx 6800xt | 16 GB RAM Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Corsair iCUE H115i
#3
Jesper Gæst
Nørd
24-01-2024 10:30

Rapporter til Admin
#2 Proshop skiller ikke kortet ad, de tester om kortet bliver for varmt hos dem, som din fejlmelding lyder på, gør kortet det, sender de kortet videre. Kommer du over nogle uger (2-4 uger), så ret henvendelse til Proshop, for så kan du have krav på de enten returnerer salgsprisen eller straks sender dig et andet kort. Du har krav på at få løst problemet inden for "rimelig tid", og de i #1 nævnte flere måneder anses ikke som "rimelig tid".
--
Sidst redigeret 24-01-2024 10:31
#4
BoreBissen
Guru
24-01-2024 10:32

Rapporter til Admin
#3 Super. Tak for svar. Jeg var af den overbevisning, at Proshop skilte kortet ad og smækkede noget nyt paste på. :-) Må vente med tålmod.
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | ASRock Phantom OC Rx 6800xt | 16 GB RAM Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Corsair iCUE H115i
#5
Jesper Gæst
Nørd
24-01-2024 10:50

Rapporter til Admin
#4 Det var så lidt. Her kan du under punktet "Rimelig tid" læse mere om emnet, ud over de andre gode info. https://www.forbrug.dk[...] (Det er en offentlig myndighed/styrelse så butikker vil normalt efterleve henvisninger til hvad de skriver) Du kan også rette henvendelse til Proshop allerede nu og høre om mulighed for et låne kort i behandlingstiden ud fra du har behov for kortet. Vil de ikke give dig det, står de dårligere hvis det trækker ud.
--
Sidst redigeret 24-01-2024 10:54
#6
Jesper Gæst
Nørd
24-01-2024 10:59

Rapporter til Admin
PS. Et lånekort (låne genstanden) behøver ikke være identisk, men bør have ca samme ydelse og funktion. (Det har Ombudsmanden skrevet om)
--
#7
BoreBissen
Guru
24-01-2024 12:37

Rapporter til Admin
#5 & #6 Noget du har erfaring med? Man skal vel stille en form for depositum? Har ikke nogen erfaring med lån af kort. Tror bare at jeg venter på at mit kort kommer retur.
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | ASRock Phantom OC Rx 6800xt | 16 GB RAM Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Corsair iCUE H115i
#8
Jesper Gæst
Nørd
24-01-2024 12:48

Rapporter til Admin
#7 Nej ingen personlig erfaring hos Proshop, men det er ikke unormalt der tilbydes gratis låneprodukt i reparationstiden, eks får jeg ofte gratis lånebil mens min er på værksted. Man stiller ingen depositum, de har jo ens kort/bil/what ever. Du kan jo også læse: Hvis sælger har lånt dig en anden vare i mellemtiden i det link jeg tidligere gav dig. Jeg kan så fortælle dig at Ombudsmanden har afgjort at firmaet kun har forlænget rep tid hvis man har haft låneproduktet fra næsten start, firmaet kan IKKE opnå forlænget tid ved at tilbyde det når de er ved at brænde røven tidsmæssigt (altså efter de 2-4 uger). Evt forsendelsestid mellem sælger og reparatør indgår i de uger der anses for rimelig tid, igen jævnfør Ombudsmanden.
--
Sidst redigeret 24-01-2024 12:53
#9
BoreBissen
Guru
24-01-2024 12:59

Rapporter til Admin
#8 Fint med noget info. :-) Jeg nøjes med mit Gt 730. ASRocks EU værksted ligger i Holland, så shipping tager ikke så lang tid, antager jeg. Jeg er 99% sikker på at der bare skal noget nyt paste på kortet, men dette troede jeg sagtens Proshop kunne gøre. Lidt skørt at sende det til Holland bare for det.
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | ASRock Phantom OC Rx 6800xt | 16 GB RAM Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Corsair iCUE H115i
#10
the688
Guru
24-01-2024 13:03

Rapporter til Admin
#9 - på en måde ja, men de har en aftale med producenten. Hvis de selv begynder at rode med at gen-pasta'e det, går der tekniker-tid med det, med test osv. og måske løser det ikke problemet. Så skal det sendes alligevel, og pludselig står man med problemet med at ens egen tekniker har rodet med kortet, så hvad er egentlig årsagen til fejlen. Forhandlerne har præcis de her aftaler for at slippe for bekymringen/tiden/omkostningerne/ansvaret. Og ja, det kunne jo være fedt hvis de så bare stak dig et nyt kort "på grund af begrundet mistanke" - men så er vi tilbage ved at så ville nogen modtage dit gamle kort, og tænke "hvorfor helvede får jeg et brugt kort??" Det er desværre sådan det er, og der er mening bag galskaben. Om man så kan li' det eller ej.
--
"ORK SATME!"
#11
BoreBissen
Guru
13-02-2024 12:04

Rapporter til Admin
Venter stadig på at mit kort kommer tilbage fra ASRock RMA. Er det virkeligt normalt at det skal tage næsten tre uger? D. 24 januar blev det sendt til ASRocks værksted i Holland og så er der ellers ikke sket en disse - end ikke en tilbagemelding fra ASRock ell. Proshop. Skrev den anden dag til Proshop.dk, hvor jeg bare fik et standard svar tilbage. Nogen andre brugere med ASRock RMA erfaring og forventede RMA-tider?
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | ASRock Phantom OC Rx 6800xt | 16 GB RAM Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Corsair iCUE H115i
--
Sidst redigeret 13-02-2024 12:04
#12
Comicsdk
Ultra Nørd
13-02-2024 12:14

Rapporter til Admin
Tre uger er lige på grænsen til hvad mit tålmod ville kunne administrere. Prøv at lægge en pejler ud i forum. Jeg tænker at du som en (næsten lige så) populær type (som mig) let ville kunne låne et kort i forum. -Det' gas! Jeg har aldrig hørt om låne-hardware hos Proshop. Men spændende koncept. Hvad stiller man så op når man smadrer låne-kortet, skal man så behandle Proshops berettigede reklamation - det er en situation jeg på sin vis ville elske at havne i. Jeg lever sommetider et par uger med mit backup-kort der er lige så kedeligt eller kedeligere end dit - så får man lejlighed til at spille spil fra forrige årti, det er der også en vis værdi i..
--
Sidst redigeret 13-02-2024 12:14
#13
BoreBissen
Guru
13-02-2024 12:25

Rapporter til Admin
#12 Har måttet investere i et Rtx 4060 8 GB, men det er langt fra så potent som mit Rx 6800 xt til 1440p gaming. Men DLSS giver et okay skub opad til mine FPS. :-) Har heller aldrig hørt om man kan låne HW fra forhandlerne, så... Jeg må hive fat i Proshop igen hvis der intet nyt kommer sagen inden en uges tid. Vil dog stadig gerne høre fra folk herinde, der har erfaring med ASRock RMA.
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | ASRock Phantom OC Rx 6800xt | 16 GB RAM Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Corsair iCUE H115i
#14
Comicsdk
Ultra Nørd
13-02-2024 12:32

Rapporter til Admin
Nåh.. så er det jo ikke helt af helvede til. Stik mig en PM hvis du skal af med det 4060 når du engang får dit eget kort retur.
--
#15
ToFFo
Guru
13-02-2024 12:34

Rapporter til Admin
#12/#13 - Det er ikke unormalt at de større shops har et parti varer på et udlåns-lager for at imødekomme de mest krævende kunder. Det er dog som oftest ting som fx laptops der ligger på et udlåns-lager. En bærbar kan være sværere at undvære da der her er tale om hele maskinen, fremfor en stationær hvor det kun er noget af den der mangler. Selvom man selvfølgelig kan argumentere at uden grafikkort virker hele maskinen ikke alligevel og så er man jo på sin vis ligeså meget foruden. Da jeg var hos komplett havde vi et udlåns-lager af laptops. Der ar aldrig nogen der krævede et låne-grafikkort, men skulle det ske, så fandt vi selvfølgelig ud af noget. Men det ville komme an på situationen. Vi tilbød ikke udlån af tilsvarende produkter. Det kunne vi simpelthen ikke. Hvis en kunde sendte en gamer-bærbar til 30K ind, kunne man ikke forvente vi pakkede en ny maskine til 30K ud for at låne den ud til kunden. Så fandt vi en løsning sammen med kunden, som typisk var en nogenlunde standard kontor-bærbar, så kunden kunne passe sit arbejde. Der var aldrig nogen der brokkede sig. De vidste godt at det var det, eller ingenting. I det tilfælde at reparation tog mere end rimelig tid, ville maskinen blive ombyttet eller krediteret alligevel. Låne-hardware er ikke umuligt og det koster jo ikke noget at spørge :)
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
#16
BoreBissen
Guru
13-02-2024 12:41

Rapporter til Admin
#14 Neej, det er ikke helt af HT, det klarer det nu meget godt det lille Rtx 4060. Kortet kommer til salg når jeg får mit Rx 6800xt hjem fra RMA. Så må du holde øje med det der. ;-) #15 Fin service. :-) Vidste ikke en gang at forhandlerne stillede sådanne services til rådighed.
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | ASRock Phantom OC Rx 6800xt | 16 GB RAM Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Corsair iCUE H115i
#17
ToFFo
Guru
13-02-2024 12:49

Rapporter til Admin
#16 - Det er heller ikke sikker Komplett stadig gør det. Jeg gjorde det dengang i al fald. Det var ret normalt. Jeg kender ikke til om andre også gør det. Det var også et mareridt at håndtere med logistikken. Især når kunderne bare går under jorden fordi de har fået deres maskine tilbage. Den kunne vi jo ikke holde som gidsel indtil vi fik lånemaskinen tilbage. Det ville være dårlig stil. Men vi kunne heller ikke "bare" fakturere kunden for lånemaskinen, for det medfører sine helt egne komplikationer i bogholderiet fordi man pludselig skal sælge en vare, der ikke findes fordi lånecomputeren ikke har en lagerværdi og så videre... Jeg ville ønske vi ikke havde låneudstyr! :D
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
--
Sidst redigeret 13-02-2024 12:49

Opret svar til indlægget: GFX til RMA - ca. tidshorisont?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE