Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort

RX 5700 XT compumail

Af Gæst Tilbud | 19-02-2020 17:51 | 836 visninger | 8 svar, hop til seneste
Hej alle sammen. Jeg bestilte i går til min gamerglade nevø et grafikkort på compumail.dk. Det stod inde på hjemmesiden til 1594kr inkl. moms og forsendelse. Han sendte mig egentlig bare linket og sagde at det var sådan en han godt kunne tænke sig i gave. Så den bestilte jeg jo bare. Nu har de annulleret min ordre her i dag og skriver at det er en prisfejl.. Der står den hedder gigabyte auros 5700 xt 8gb. det skal lige siges at jeg ingenting aner om computerdele eller hvad dælen sådan noget skal koste. Jeg synes da det er lidt træls for knægten, er der noget jeg kan gøre? på forhånd tak for hjælpen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Qax
Junior Nørd
19-02-2020 18:53

Rapporter til Admin
Du kan intet gøre. Det havde været heldigt hvis du havde fået det. Normalprisen er cirka 3000kr
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - ID Cooling 280mm Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#2
ToFFo
Guru
19-02-2020 19:17

Rapporter til Admin
Har der været reklamer oppe om super tilbud og besparelser? Var der noget på hjemmesiden som indikerede at varen var på tilbud? Forestiller mig ikke de har lavet en masse reklamer for tilbuddet. Det plejer de ikke at gøre meget i. Så man bliver ikke lokket ind med falske forhåbninger, hvis tilbuddet viser sig at være en fejl. Så det argument kan ikke bruges. Før du kan gøre et nummer ud af det, skal der gerne være noget som indikerer at der er en kampagne, hvori varen indgår, eller en kampagne med store besparelser i det hele taget. Ellers er der ikke meget at komme efter ved prisfejl. "Det skal lige siges at jeg ingenting aner om computerdele eller hvad dælen sådan noget skal koste." Den udmelding leder mig til at tro, at du før har fulgt med i tråde/sager om prisfejl :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 19-02-2020 19:20
#3
Tilbud
Gæst
19-02-2020 19:40

Rapporter til Admin
Hej igen. Jeg har ikke nogen intention om at prøve at snyde mig til noget med vilje pga en prisfejl. Men synes da at når jeg smider noget i kurven og køber det, så skal det sgu da bare leveres. Det er da ikke fordi det kostede 194kr? Som sagt, jeg tjekkede hverken om det var tilbud eller lignende, klikkede egentlig bare køb og fik en bestillingsbekræftelse om morgenen. Mere er der ikke i det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
ice_hiboy
Supporter Aspirant
19-02-2020 19:45

Rapporter til Admin
Der er 2 ting du kan gøre. 1: (Den jeg vil anbefale) glem alt om det og lad det være hvad det er, alle kan begå fejl, også dem som skal ligge priser på en hjemmeside. 2: Brok dig, brok dig, brok dig, gør som andre og klag til ekstrabladet, lav en forbrugeklage sag whatever du vil, men forvent ikke at de bukker sig en centimeter bare fordi nogen har lavet en fejl og du ikke kan få den til 50% af hvad den koster andre stedet. https://www.forbrug.dk[...] https://www.forbrug.dk[...]
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | Ncase M1.
--
Sidst redigeret 19-02-2020 19:46
#5
JTP
Megabruger
19-02-2020 19:50

Rapporter til Admin
https://www.forbrug.dk[...] Så lidt som #4 skriver. Du kan evt. klage til butikken/snakke med en manager om muligt køb / prisnedsættelse af det du vil have. Eller den skal tages op til forbrugerstyrelsen. Og det kan tage sin tid. Om du har en sag, tja, umiddelbart skriver de "Hvorvidt den enkelte forbruger har ret til at få varen til den fejlagtigt tilbudte pris, afhænger af, om forbrugeren vidste eller burde have vidst, at der var tale om en prisfejl." Så er spørgsmålet om du vil gøre noget ved det eller ej. Du kan måske vise den artikel / sende linket, hvis du kommer i kontakt med en manager fra firmaet. Og så spørge om du ikke kan få et tilbud på det du gerne vil have købt. De kan så nægte, hvor du så må smide sagen over til forbrugerstyrelsen.
--
Sidst redigeret 19-02-2020 19:53
#6
ice_hiboy
Supporter Aspirant
19-02-2020 20:27

Rapporter til Admin
Ha det i tankerne at en sag ved forbrugeklagenævnet i snit tager 12 måneder før der kommer en afgørelse. Mon ikke i har nået at købe nyt grafikkort inden da eller der er udkommet noget nyt.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | Ncase M1.
#7
Lobber333
Guru
19-02-2020 21:01

Rapporter til Admin
Men utrolig heldig du lige faldt over den ene vare som var fejl pris sat og du slet ikke har kikket eller ved noget om hardware. Men ja tør øjene du får intet ud af at brokke dig jo en masse papir spil og mennesketimer gået tabt
--
Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
#8
ToFFo
Guru
19-02-2020 21:37

Rapporter til Admin
#3 - Tror heller ikke du er ude på at snyde. Du vil bare gerne have den vare du har bestilt, det er fuldt forståeligt. Men da der ikke har været noget i spil, som kunne retfærdiggøre forvirring over den massive prisnedsættelse, er der ikke noget at komme efter. Men havde det været med i en kampagne hvor de skriver "vilde tilbud" eller lignende, ville Compumail have langt sværere ved at løbe fra at sende billige kort ud. Da man i så fald godt kan argumentere at man troede prisen var god nok. Netop fordi der var super tilbud. Lad det ligge. Der vil ske fejl og det kommer til at ske igen. På med fornuft hatten igen.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 19-02-2020 21:37

Opret svar til indlægget: RX 5700 XT compumail

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning