Compumail sender diske UBESKYTTET.Af Elitebruger lalandia | 29-08-2024 21:21 | 2394 visninger | 36 svar, hop til seneste
https://postimg.cc[...]
Vil lige spørge. Syntes i dette er "ok" pakning af en disk? Med luftpudder ovenpå, men ellers fuld overflade til at banke rundt på sorteringen?
Det syntes http://compumail.dk[...] åbenbart.
Talentløse fjolser. Jeg har bestilt 2 diske derfra med få ugers mellemrum, klagede med den første.. Få uger efter gør de det sgu igen!
Jeg genovervejer seriøst mine køb hos Compumail. Denne disk ryger direkte tilbage i face og det blir uden GDPR gebyr. De kan ombytte direkte til et serienummer der ik er blevet banket i posten eller refundere. --
Sidst redigeret 29-08-2024 21:22
Det kunne være en ny lagerarbejder der ikke ved bedre, men selvf. skulle have været udlært/instrueret i pakning af sådanne ting.
Ligesom dengang med proshop der sendte super dyre RTX kort ud under corona krisen med svimlende priser, og så modtog folk deres dyre kort med kun brunt indpakningspapir omkring, intet andet, kun producentens kasse med brunt papir om. :p -- 10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x #1 de forsikrede mig første gang om det skete ikke igen.. oh well here we are!
I får afvide om de forlanger GDPR gebyr, gider dem ikke mere efter det her hvis ikke de fatter pointen, det er latterlig behandling af nye varer og især diske.. -- Hvorfor eksisterer Compumail stadigt? -- Comicsdk er nok ikke så slem endda :) #2
GDPR gebyr - du har nævnt det to gange. Det må du lige uddybe hvad går ud på? -- https://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" #4 uanset om du har taget diske i brug eller ej forlanger compumail -125kr i gebyr mener jeg for at omformatere alle lagermedier/diske pga "GDPR" regler og det er jeg også stærkt uenig i skal koste så dyrt.. Man føler sig godt og grundigt snydt. -- Sidst redigeret 29-08-2024 21:44 En slukket harddisk kan holde til mere end papkassen omkring den kan, og papkassen ser da ikke ud til at have lidt nogen skade. Tror måske du skulle tage en dyb indånding og slappe lidt af :) -- 7800X3D | 32GB | B650 | 4080S #3
Fordi DCS -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#6 Den diskussion kan vi jo have om hvert eneste produkt men i sidste ende kan de alle tage skade af de stød de får i fragten. Før i tiden har jeg nærmest stolt blindt på hvert eneste firma om at pakke ordentligt for det plejer de danske butikker altså at gøre ganske fint og ofte mere end nødvendigt, men hellere for meget end for lidt. -- Sidst redigeret 29-08-2024 22:07 #7
Men omsætningen i Compumail må da være en brøkdel af hvad DCS trækker rundt med?
Hvorfor overhovedet bøvle med at sælge til private når de tydeligvis er ligeglade med dem? -- Comicsdk er nok ikke så slem endda :) #9
Volume - omsætning.
Det er "gratis" at have en ekstra hjemmeside med andre priser, til samme produkter og lager.
Ligesom med Proshop/Hapii/Merlin -- https://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" #10, er det ikke "Proshop/Happii/Merlin/Expert"? :D -- 10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x Ej stop dig selv,,, det betyder da ingen ting.
så længe disken ikke er tændt når den får bank sker der ikke noget.
Folk går sgu i meget små sko nu om dage. -- 11 expert er ikke med i det ,, expert ejer power , så der tager du du desværre en smule fejl -- #13, ah ok, godt det kun er "en smule" jeg tager fejl, lol. :D -- 10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x #12 den disk jeg lige har modtaget der er død modsiger den påstand
Jo de kan godt gå i stykker også selv om de ikke er tændt
Bevis er her
https://www.youtube.com[...]
Den disk er købt fra Computersalg og var pakket langt bedre ind end den fra Compumail var og det er alligevel lykkes en og anden person og ødelægge den
Har købt over 30 diske de sidste 7 år og det er kun nummer 2 jeg har modtaget der er død så inden Seagate haderne kommer ind og siger noget nej det er ikke fordi det er en Exos jeg har 6 andre Exos der virker uden problemer -- Define 7 XL / Prime TX750 / X570S Carbon / 5900x / Phantom Spirit 120 EVO / 32 GB 3600 MHz / RX 6800 Pulse / WD SN850x --
Sidst redigeret 30-08-2024 07:41 #13
Du tager også lidt fejl, power er ejet af power i norge og expert er et binavn af power. -- Jeg sendte for en del år siden en disk til RMA hos Compumail. Den var pakket som en russisk babushka i noget der minder om en flyttekasse i størrelse med skum osv. Alligevel sendte de et billede til mig hvor disken var totalt skadet og de nægtede at gøre yderligere. Siden har jeg ikke handlet hos dem.
Der er selvfølgelig nogle miljøhensyn, men fx Proshop sender glædeligt ram, ssd'er løst i en stor papkasse sammen med andre større ting så det hele rasler rundt. Der må være en mellemvej.... -- If You're Looking For Someone To Blame, It's The Spice Girls... #16 en skjult omkostning ved at handle ved Compumail. Der er en grund til Compumail er billigst. De skal have pengene ind et andet sted. Det kan eksempelvis være her hvor der er sparet på pakkematerialet, eller et eller andet amsonst gebyr der ikke giver mening.
Jeg har selv betalt GDPR gebyret, efter jeg blev vejledt forkert omkring en M2 ssd af deres support. Disken kunne ikke læses af mit system, så sendte den tilbage. De var fløjtende ligeglade med deres fejl og kasserede de 125,-. Det var sidste gang jeg handle hos Dem. Jeg betaler gerne lidt ekstra for en god service, det er tjent hjem i tid mange gange :)
#0, jeg vil anbefale dig skrive serienummer til følgende mail, for at bekræfte du har 5 års producent garanti. Compumail snyder nemlig også her ved at sælge ringere produkter til samme pris:
[email protected]
Toshiba har desværre ikke en hjemmeside hvor du blot kan tjekke ;) -- Sidst redigeret 30-08-2024 11:31 Til dem der mener en disk ikke kan tage skade hvis den er slukket:
Havde samme oplevelse med compumail tilbage i 2020, hvor jeg havde købt 8 stk Toshiba diske. De ankom løst i en papkasse, kun beskyttet af den (hårde) plastic-indpakning som visse diske leveres med, samme type som op viser. Under transport var 4 af plastikindpakningerne splintret og flere af diskene var helt døde. Heldigvis tog Compumail ansvaret. Jeg lavede en RMA og fik alle penge (17k) tilbage. Af samme grund har jeg handlet hos Compumail en række gange siden. De lavede en fejl men de tog ansvar og løste det. Alle kan lave fejl (måske skulle de dog give deres lagermedarbejdere lidt mere i løn?), men hvordan man løser det, siger meget om virksomheden synes jeg. -- #18 ved hvad jeg snakker om min søn er chef i power -- #20 tak for denne veltænkte kommentar manglede nemlig at tjekke Toshiba diskene.
#12 nu spg jeg selv om jeres mening så det står dig frit for at mene det.. Jeg har strøget alternate.de (for elendig og langsom rma der ikke giver status) og compumail.dk som det næste for kronen som de værste til at pakke elektronik ind. Faktisk har jeg aldrig genkendt alt det bøvl jeg har læst om compumail så denne oplevelse er den første, men også sidste.. Jeg køber der ej mere fremover jeg satser på proshop fremover, som desuden har fri fragt ved 1000,- -- #21, så er vi tilbage til virksomhedsdrift. Skal Compumail vælge at sende regning afsted på 1.000,- (8x125,-) ved en der har lagt 17k og potentiel miste kunden + de 17k, kontra 125,- for en der har lagt 2k.
Der er naturligvis forskel på kunder og vil antage det er der for du har oplevet 'der er blevet taget ansvar'. Er ret overbevist om at havde du kun købt én, havde du fået samme behandling som #0 :) -- Sidst redigeret 30-08-2024 12:14 Underligt, jeg købte 4 HDD's hos dem for en måned siden, de kom i kraftig papembalage, hver disk pakket for sig, en disk fyldte som et gammelt 5½" dobbelt højde floppydrev, super godt beskyttet. --
#25
jeg har også modtaget min som du beskriver der : )
-- #22 Nu er det ikke så svært at slå Power A/S (cvr: 25380088) op i cvr registeret og se nedenstående under udvidede virksomhedsoplysninger:
Binavne
ELBO-MERLIN A/S
EXPERT 2TAL BUTIKSSELSKAB A/S
Expert A/S
Expert Retail Danmark A/S
Punkt1 A/S
SNEHVIDE A/S
SUPER SNEHVIDE A/S
SØTORVSMAGASINET A/S
Herudover kan du også se at den legale ejer er:
Power International AS
Solheimveien 6-8
1473 Lørenskog
Norge
Samt reel ejer:
Øivind Lønnestad Tidemandsen
Norge
-- 3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - CU34G2X --
Sidst redigeret 30-08-2024 14:59 Jeg begriber ikke at man går tilbage til en fuser.
Det er ikke første gang jeg læser sådan en historie.
Prisen skal satme være god, hvis man er villig til at lade sig køre rundt i manegen igen og igen.
(eller også er der noget fetich involveret)
#1
Jeg fik et 2060 i brunt papir under "krisen"
Jeg var lige ved at tude, det var som om mormor var tilbage fra de døde.
(mormor nægtede at købe toiletpapir, så man sad ude på træk-og-slip-huset med aviser og brunt pakkepapir som man skulle nulre "blødt" for ikke at snitte røven i laser - til gengæld hang der en kryds og tværs på døren sammen med en blyant og et viskelæder- kryds og tværs'en blev også genbrugt.) -- Goats are better people De fleste forhandlere har allerede sparet hvor de kan grundet den hårde konkurrence på bla. HW.. Vi har jo haft en del piv piv og øv tråde ang. firmaernes rma/kundeservice, hvor de lyver for folk direkte vedr. alt mellem himmel og jord, så efterhånden er der kun ting som emballage tilbage, der kan hentes kroner ind på i forhold til, at holde sig i teten vedr. priser.. Huslejer og personaleudgifter er allerede skåret ned til benet, hvilket jo heller ikke er med til, at give bedre kundeservice/andet :(
Hvis dette så ikke foregik, ville vi ku se det på øgede priser, så det er et spørgsmål om valg mellem flere onder, hvor vi heldigvis har et udvalg af firmaer, der kører ok med klatten, og hvor vi kan (prøve) at vælge mellem, alt efter vores personlige ønsker/behov/toleranceniveau... -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
37 + på B&W listen.. Compumail er billige. Har aldrig haft problemer med dem.
fx en 5700X3D til 1479kr med gratis forsendelse. Den var fint pakket ind ved ankomst og virkede fint. :) Mindst 200kr mere andre steder. Mindst. Derfor findes Compumail, som jeg ser det. -- #27 Nu skal du ikke være fræk! Hans søn er chef der, så han ved hvad han snakker om.
Jeg har købt hundredevis af diske ved DCS gennem de sidste mange år, og har aldrig oplevet at de var pakket uforsvarligt. WD diske i antistatiske poser, som enten er pakket separat i bobleplast/boblekuvert/papbeskyttelse eller i skumkassetter med 10-20 stk i hver, alt efter hvor mange der var bestilt.
Hvis jeg modtog en pakke med diske, hvor de frit kunne rasle rundt, så ville jeg også kontakte afsender og ytre min bekymring for diskenes tilstand, inden jeg tog dem i brug. -- #30 nu er CPU'en jo også suspended i luftlag i pakken selv så det er jo fuldstændig ligemeget. Det er ikke det samme som en disk på næsten 1 kilo som kan tabes af diverse medarbejdere på gulvet på vej til dig.
Det undre mig ikke flere af disse ligegyldige kommentarer kommer for det er næsten mere populært idag at forsvare uagtsomhed, dårlig service, uprofessionel adfærd eller direkte inkompetence og bare sige "ikke her" end det er at forlange en ordentlig service. Det er det man i parforhold kalder cuckolded, bare af firmaer der bør yde dig en service.
- "Ikke her", tag ja-hatten på.. Ikke klage, ikke brokke dig, bare vær ligeglad som os andre og bidrag til at forringe kundeservicen for kunderne. Gør alle danske butikker til amazon, så kan de være røvligeglade med kunderne.
RIP kundeservice i danmark når der er så mange white knights. -- Sidst redigeret 30-08-2024 17:48 Mener at ku huske fra tidligere brug af bunkevis af hdd'ere, at alle hdd'er har en max. garanteret ryste/stødgrænse, der dengang ofte var nævnt i specs! Efterfølgende at ku bevise dette er sket, er selvf. nærmest umuligt for almen bruger, medmindre man har video af evt. fald, klem, vold osv...
Jeg vil vædde på, at en dårlig indpakning i en større papkasse, der tillader disken at opnå hastighed via frirum, godt kan overgåes/skades, ved transport gennem div. distributionsselskabers pakkecirkus :)
22 år i PostDanmark som chef, driftskoordinator, problemknuser... -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
37 + på B&W listen.. --
Sidst redigeret 30-08-2024 18:07 #33
Max Gforce mindes jeg at have læst på flere til, at være >250G
Det er dog omkring 100 km/t med en deceleration på 0.01 sek, så den skal behandles ualmindeligt hårdt, i en ualmindelig dårlig indpakning.
-- Hvordan skal en HDD være pakket ind efter folkets mening? Bubblewrap rundt om plastikæske og så luftpuder og så papkasse? -- #35
Når jeg sender hardware, uanset hvad det er. Er det i en antistatisk pose, rigeligt med bubblewrap, en solid papkasse og så taper jeg over alle åbninger. Ikke bare en enkelt stribe tape langs midten af kassen.
Jeg forventer at professionelle virksomheder gør mindst det samme -- Comicsdk er nok ikke så slem endda :)
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 389 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|