Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Pakke afsendt ikke dukket op hvad gør jeg?

Af Supporter Aspirant WakeyWakey | 19-06-2021 18:02 | 1083 visninger | 22 svar, hop til seneste
Hej Hol står med et lille dillemma med en handel herinde på Hol. Det drejer sig om en CPU jeg har solgt og afsendt med GLS 11/6 som jeg har kvittering på osv. Men inde på hjemmesiden står den som om den ikke er leveret men stadig i transit. Hvad gør vi nu? Jeg mener selv det er ude af mine hænder da jeg har mit på det rene. Jeg spørger sågar flere gange på sms uden svar om hvad han vil have sendt med osv. Jeg smider track and trace og pakkelabel og hele lortet. Inde på GLS hjemmeside hvis man slår pakke nummeret op står den som om den er samlet op men ikke kommet videre.. Han vil nu have penge tilbage. Er vi enige om han selv skal kontakte GLS og finde ud af hvad pokker der sker? Billeder af samtalerne : http://imgur.com[...]
--
[email protected] - 3070Tuf - B550-F - B-die 3600mhz - Nxzth510i - Arctic Freezer II 280mm

--
Sidst redigeret 19-06-2021 18:02
#1
Kristina
Mega Nørd
19-06-2021 18:05

Rapporter til Admin
Det smarteste vil nok være, at du kontakter GLS, spørger hvad der er sket, og hvis pakken er forsvundet, så få lavet en sag på det. Kan GLS ikke finde pakken, så får du udbetalt erstatningssummen, og du kan så herefter overføre de penge tilbage, som køber har betalt for varen.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#2
Comicsdk
Ultra Supporter
19-06-2021 18:07

Rapporter til Admin
Det er dig der har lavet en aftale med GLS, ikke køber. Hvis du er fair, sender du mønten retur straks og løser selv dit problem med GLS.
--
#3
WakeyWakey
Supporter Aspirant
19-06-2021 18:09

Rapporter til Admin
#1 og #2 så i mener simpelthen den er myntet på ham der sender varen? Okay så har jeg da en total forkert holdning til det hele. Jeg mener selv køber skal finde ud af hvad der er sket da jeg har overholdt min del af aftalen. Og det aldrig bliver min skyld GLS smider en pakke væk. Og da det ikke er mig der ejer pakken mere mener jeg netop at køberen skal have erstatningen?
--
[email protected] - 3070Tuf - B550-F - B-die 3600mhz - Nxzth510i - Arctic Freezer II 280mm
#4
TombStoneDK
Gigabruger
19-06-2021 18:13

Rapporter til Admin
Hvis du køber en CPU ved Proshop/komplett/computersalg/whoever. De har afsendt varen og du har fået track&trace nummer. GLS/PostNord smider pakken ud eller en ansat stjæler den. Forlanger du at sælger håndtere det her, eller skal du, som kunde, tage kampen med fragter?
--
ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 16GB 3200 - EVGA 1080TI SC2 - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic
#5
Kristina
Mega Nørd
19-06-2021 18:13

Rapporter til Admin
#3 En eventuel erstatning bliver udbetalt til dig, da du har købt pakkelabelen (jeg ikke ud fra, at køber har det). Derfor er det smartest, at det er DIG, der kontakter GLS og beder dem foretage en eftersøgning. HVIS de kan finde pakken, så er alt i orden, og køber får sin vare, blot lidt forsinket - men jo ikke din skyld. HVIS de ikke kan finde pakken, så får du udbetalt erstatningsbeløbet, da du har købt pakkelabelen, og herefter kan du overføre varens pris til køber.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#6
Sjanten88
Semi Supporter
19-06-2021 18:14

Rapporter til Admin
#3 ikke bare mener - sådan er det rent juridisk. Du skal jo heller ikke selv fiske efter din pakke som Proshop eller lignende sender til dig. #0 Du skal lave en indsigelse ved GLS, og om pengene skal refunderes eller ej må være mellem dig og køber. Men du må/kan vente til GLS har en afgørelse.
--
#7
ToFFo
Guru
19-06-2021 18:14

Rapporter til Admin
Altså jeg vil mene det er sælger der har ansvar for varen, indtil den er leveret. Andet ville være weird synes jeg. Ligesom hvis man køber noget i en webshop, så må webshoppen bøvle med det, hvis fragtfirmaet mister forsendelsen. Der er ikke andet for end at kontakte GLS og høre hvad der sker. Måske siger de at der bare er sket en fejl og den bliver leveret tirsdag. Hvis den så bliver leveret der hvor den skal leveres, og køber stadig vil have pengene tilbage, vil jeg mene det er rimeligt tilbagebetaling først sker når du har fået varen tilbage. Men det kan i jo prøve at tale om hvordan i løser bedst.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 19-06-2021 18:15
#8
Comicsdk
Ultra Supporter
19-06-2021 18:14

Rapporter til Admin
3 Det er dig der køber portoen, dig der indgår en aftale med en transportør. Jeg er med på at der i K/S her på siden er opstået en form for ansvarsfralæggelse; folk skriver "forsendelse på eget ansvar" Det holder ikke en meter. Men er du ligeglad med dit omdømme, gør du jo bare som det passer dig. Men sæt dig i købers sted - hvor længe gider du stå der?
--
#9
TankBrutalis
Mega Supporter
19-06-2021 18:15

Rapporter til Admin
I det den er afsendt med gls og du har kvittering på det, er det ude af dine hænder og gls fulde ansvar. Vil sige prøv at ringe til gls, jeg har prøvet det her 2 gange før, ringede til dem og efterlyste pakken i løbet af 2 timer begge gange blev der ringet tilbage at pakken var fundet. Selvfølgelig skal personen have sine penge tilbage, MEN, ikke før gls har afklaret sagen om pakke er forsvundet og du får erstatning, du kan risikere at overføre pengene, og dagen efter dukker pakken op
--
Sidst redigeret 19-06-2021 18:17
#10
WakeyWakey
Supporter Aspirant
19-06-2021 18:15

Rapporter til Admin
#4 ville da til en hver tid selv prøve at komme det til livs først og fremmest. Men du kan heller ikke sammenligne en privat handel med erhverv, de har supportere der sidder og bliver betalt for sådan et arbejde og lever af at sende pakker. Det gør jeg jo ikke. Desuden har de også selv forsikrings aftaler med GLS..
--
[email protected] - 3070Tuf - B550-F - B-die 3600mhz - Nxzth510i - Arctic Freezer II 280mm
#11
thechillum
Mega Supporter
19-06-2021 18:17

Rapporter til Admin
#0 - Du som sælger laver en aftale med et fragt-firma. Du skal sikre den kommer frem til køberen! Hvis Proshop sender dig en varer og pakken bliver væk, ville du så være tilfreds hvis de bare sagde "Det må du selv finde ud af, vi har jo afsendt den" Du har købt en fragt-label, og du har fået en kvittering på du har afleveret pakken til GLS. Du har muligvis 4500kr i forsikring ved skader/tabt pakke, så du er nød til at kontakte GLS og oprette en sag. Om et par uger når den har været efterlyst og ikke fundet, så vil der blive snakket om forsikringen, værdi m.m., og så kan du få pengene retur for handlen. Det er IKKE køberens ansvar - han afventer stadig modtagelse af pakken, som du og fragt-firmaet har gang i at ordne! - God skik ville helt klart være og betale køberen sine penge tilbage og så tage resten med GLS - Hvis pakken kommer frem, så kunne i jo genoptage jeres handel. Du kunne også være et røvhul og bare være ligeglad og sige til køberen at det er hans problem, så skal du ikke regne med der er andre herinde på dette forum som vil handle med dig fremadrettet, for det er virkelig et díck-move..
--
Sidst redigeret 19-06-2021 18:19
#12
WakeyWakey
Supporter Aspirant
19-06-2021 18:17

Rapporter til Admin
Jeg ringer til GLS på mandag kan godt se det er mig der er helt forkert på den her. Tak for svar venner :)
--
[email protected] - 3070Tuf - B550-F - B-die 3600mhz - Nxzth510i - Arctic Freezer II 280mm
#13
Kristina
Mega Nørd
19-06-2021 18:23

Rapporter til Admin
#12 Godt at høre, og respekt for at anerkende folks feedback. Træk vejret en ekstra gang, det skal nok løse sig, ro på og nyd det gode vejr.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#14
Jimminez
Mega Supporter
19-06-2021 18:26

Rapporter til Admin
nvm...
--
Sidst redigeret 19-06-2021 18:26
#15
TankBrutalis
Mega Supporter
19-06-2021 18:26

Rapporter til Admin
#11 og så er jeg lidt i tvivl når jeg læser det her fra dba og andre steder https://support.dba.dk[...] Her skriver de at som privat person overgår alt ansvar til køber/pakke selskab når den er indleveret Men når man læser om handel ved netbutik er det butikkens ansvar Har prøvet 1 gang herinde en pakke der var sendt med gls ikke kom videre og var forsvundet, der var det mig som køber der skulle kontakte gls Bemærk jeg er tvivl, dette er bare hvad jeg kunne finde om pakken imellem personer, og egen erfaring at JEG som køber skulle kontakte gls som køber
--
Sidst redigeret 19-06-2021 18:28
#16
Comicsdk
Ultra Supporter
19-06-2021 18:27

Rapporter til Admin
12 Så'n skal det håndteres. Alternativet tiltrækker ræve og grævlinge, så jeg tænker du har gjort dig selv en tjeneste.
--
#17
WakeyWakey
Supporter Aspirant
19-06-2021 18:33

Rapporter til Admin
#13 #16 Gider ikke have et dårlig omdømme handler meget herinde så det betyder mere for mig at gøre hvad jeg kan for at være i good standing :) Den dba artikel der linkes til herinde har jeg læst tror det er der jeg har fået det i hovedet.
--
[email protected] - 3070Tuf - B550-F - B-die 3600mhz - Nxzth510i - Arctic Freezer II 280mm
--
Sidst redigeret 19-06-2021 18:33
#18
Kristina
Mega Nørd
19-06-2021 18:51

Rapporter til Admin
Der står under GLS' betingelser: https://gls-group.eu[...] "6.2.2 Ved manglende eller forsinket levering skal kunden eller modtager reklamere til GLS senest 6 måneder fra afsendelsesdato. GLS må søge efter en pakke i op til 10 hverdage regnet fra dagen for efterlysning." Dvs. begge kan reklamere. Men man må formode, at et erstatningsbeløb kun kan udbetales til den, der køber pakkelabelen. Derfor er det smartest, at man som afsender ringer til GLS og efterlyser pakken, således man har ejerskab på sagen ift. om pakken bare er midlertidigt forsvundet, eller om erstatning skal udbetales, hvorefter man kan tilbageføre varens pris til køber.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#19
Sjanten88
Semi Supporter
19-06-2021 18:52

Rapporter til Admin
#15 her er du nødt til at læse der der står sort på hvidt. De referer til hvem der være en risiko. Som sælger er din risiko fra det øjeblik en handel indgåes og til den af afleveret på posthuset. Så printer du label og taber pakken så den går i stykker er det dit ansvar. Så snart du har en kvittering for indlevering så er der nu tranaportfirmaets risiko hvis forsikret, og ellers købers. Det andet er en handel du som sælger på er med eksempelvis GLS her og det har intet med køber at gøre. Og derfor skal du som sælger gøre indsigelse når en palle ikke når frem og det er dig som sælger der får udbetalt forsikrings præmien. Og derfra kan refundere køber. Lektien her må være at læse grundigt der ser står dbas side og så kan du se forskellen
--
#20
Comicsdk
Ultra Supporter
19-06-2021 19:01

Rapporter til Admin
Hvis ikke man er helt flad og varen ikke er så værdifuld at man ville pantsætte sin familie for at undgå en midlertidig økonomisk krise, kan man også bare returnere mønten og teste sit tålmod i selskab med GLS' kundeservice.
--
#21
Sjanten88
Semi Supporter
19-06-2021 19:34

Rapporter til Admin
#20 Nej der kan du ikke de forbeholder sig retten til at levere varen og så har køber et gratis produkt . Man skal så have tillid til sælger og ikke GLS:)
--
#22
Comicsdk
Ultra Supporter
19-06-2021 19:56

Rapporter til Admin
Det ville jeg da snildt kunne gøre. Hvis GLS leverer forsinket, kan køber betale når han modtager forsendelsen, eller returnere den til afsender. Altså vi behøver jo ikke annullere konceptet tillid, på trods af fristelsen. Min pointe er at køber ikke har indgået aftale med andre end mig. Min aftale med GLS er ikke købers problem.
--

Opret svar til indlægget: Pakke afsendt ikke dukket op hvad gør jeg?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE