Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

"problem" vedr. handel

Af Guru Tyller | 07-07-2021 10:11 | 1335 visninger | 12 svar, hop til seneste
Bare en lille forespørgsel om det er mig der er helt gal, eller..... Jeg solgte nogle vandkølingsdele i slutningen af Maj, umiddelbart ikke en bruger herinde Vedkommende kontaktede mig pr sms og betalte med Mobilepay, og han ville hente i den kommende uge Der er endnu ikke afhentet, jeg har sms'et til ham 3 gange, og ringet een gang, hvor han sad i møde - siden da afventede jeg et par dage hvor jeg sagde til mig selv, mig selv sagde jeg: "nu har du gjort rigeligt, vil han ikke hente er det hans problem" Andre der har oplevet tilsvarende? Beløbet er ingen herregård, så kunne sagtens tilbageføre dem, men ikke om jeg gider - når køber tilsyneladende er ligeglad
--
AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG Crosshair VII (WIFI), 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC - Nænsomt kølet med H2o
#1
Sozadk
Ultrabruger
07-07-2021 10:20

Rapporter til Admin
Altså jeg ville gøre som du har gjort, og blot informeret ham om at han har x antal dage ellers vil du føre pengene tilbage og sælge til en anden, alternativt informere ham om at du sætter en pose med hans vare udenfor så kan han afhente når det passer ham.
--
#2
Mikchr
Elitebruger
07-07-2021 10:45

Rapporter til Admin
Tilbyd ham at sende dem - så kan han købe porto-label til dig.
--
Mikkel Elgaard. KBH. Send mig en privat besked for nærmere kontaktdata.
#3
ToFFo
Guru
07-07-2021 10:45

Rapporter til Admin
Shit det er useriøst af køber mand... Det pis gad jeg ikke bruge tid på. 1 påmindelse er fair. Der vil jeg lige nævne at den altså går til anden side hvis det ikke afhentes og beløb refunderes. Påmindelse 2 bliver lidt hårdere, hvor jeg sætter en deadline for afhentning, og siger så det bliver refunderet og solgt til anden side hvis deadline ikke overholdes. Det er mere end fair imo. Din tid er jo ikke værdiløs.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 07-07-2021 10:45
#4
mindbuster
Ultra Supporter
07-07-2021 10:49

Rapporter til Admin
Det eneste problem jeg kan se er hvis du ikke har plads til at have delene liggende indtil han gider afhente, indtil da kan du jo bare vente, nu da der er betalt.
--
Activate Windows Go to Settings to activate Windows
#5
Trump
Ny på siden
07-07-2021 14:06

Rapporter til Admin
Min første tanke var også at du blot parkerer de solgte varer, og så kan køber jo selv kontakte dig når han kommer i tanke om at han mangler det indkøbte. Har du ikke pladsen, kan jeg godt se problemet.......
--
#6
Tyller
Guru
08-07-2021 09:22

Rapporter til Admin
Har tænkt mig at lade tingene ligge, leverer dem i hvert fald ikke
--
AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG Crosshair VII (WIFI), 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC - Nænsomt kølet med H2o
#7
Adamoh
Supporter Aspirant
08-07-2021 13:28

Rapporter til Admin
Ville gøre som #3 Så er der intet udestående.
--
#8
Stilling
Mega Supporter
09-07-2021 09:07

Rapporter til Admin
Sende pengene retur og sælg til anden side medmindre det er umuligt?
--
I5 10600k - Evo 212 - Ventus 2X 3060TI - HyperX 16 GB 2666 mhz - A-Data SX6000 1 TB - CX750
#9
Sven Bent
Monster Nørd
09-07-2021 16:05

Rapporter til Admin
Give ham en rimelig frist for afhentning hvorefter du tilbagekraver produkt som daekning for opbevarings udgifter. Du er ikke en gratis lagerboks for koeber. Da jeg arbejde for mange aar siden som hardware tech havde vi ogsaa folk der var meget sloeve med at hente vores ting. jeg undersoegte loven og det er helt lovligt at begynde at opkraev opbevarings ugift hvis et produkt ikke er hentet indenfor rimelig tid, smat at skille sig af med det opbever object enten i form af udsmidning eller salg til daeknings af opbevarings udgift. men du skal nok forvente at give en frist paa et par uger for "rimelig tid"
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#10
mindfreak
Monster Supporter
09-07-2021 16:29

Rapporter til Admin
#9 Han har allerede haft over en måned? Det er jo latterligt. #0 Send pengene retur og luk den dér.
--
#11
Kristina
Mega Nørd
09-07-2021 16:46

Rapporter til Admin
Enig med de andre. Ikke acceptabelt. Kræv at han henter inden en bestemt dato og klokkeslæt (selvfølgelig inden for rimelig tid), ellers ryger varen til anden side. Vurderer du ham for meget sløset, kan du evt. tilføje, at du vælger at beholde pengene, hvis ikke han henter varen. Det plejer at sætte skub i folks travlhed ift. at afhente.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#12
Comicsdk
Ultra Supporter
09-07-2021 17:27

Rapporter til Admin
Tålmodet er stort. Jeg havde sendt de mønter retur og sat skidtet til salg igen. Der er måske en HOL-bruger der står og mangler noget billigt vand, og så scorer du lette point på den der whiteliste i en ruf. Win-Win.
--

Opret svar til indlægget: "problem" vedr. handel

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning