Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Levering af TVAf Super Nørd Mion | 21-07-2021 13:06 | 1685 visninger | 19 svar, hop til seneste
er der nogle der har oplevet at købe store TV, og fået dem leveret fornuftigt forsendt?
Købte et Q95T i Elgiganten et 75", og måtte afvise fragtmanden, selvom han påstod det var pakket "sådan" tv´et lå ned skråt over en ovn, 2 spænde bånd var sprunget, kassen begyndt at åbne sig og vredet 10-15%.. (det var det sidste i vognen, og han var der kl 17.xx hvor jeg havde betalt for 12-17 levering, så gætter mig til det havde været flyttet rundt mens alt gods langsomt blev aflæsset)
Elgiganten returnerede fint pengene, så intet problem, gider bare ikke forsøge med dem igen. sådan et tv skal jo transporteres stående, har en trailer, men brugte de 250kr på reelt at få det sendt sikkert, og med en leveringstid jeg kunne være hjemme til.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
Alle de TV jeg har fået leveret som var over 42 tommer er blevet leveret på en engangs-palle. Hvor kun det TV har været på den engangs-palle. Det er helt sikkert noget Bring har gjort for at spare penge. Jeg tror ikke Elgiganten var klar over dette, og de har nok forventet levering på en palle for sig selv. Det er jo også det man betaler for som kunde. Forestille mig du har givet omkring 300kr for levering? Så forventer jeg sgu også TV'et ikke "deler plads" med andre varer...
Jeg har sagt det mange gange før og jeg siger det gerne igen. Fuck Bring. -- - Indsæt signatur - https://share.icloud.com[...]
kunne være andre ville have accepteret den her levering.. men var ihvertfald ikke moden til at tage imod den. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. Fik leveret et æg 55" stående på palle. Jeg ville heller ikke tage imod det tv på billedet! -- #0 Har dårlige erfaringer med lev. af TV. Hovedparten bliver leveret ved ikke-godkendte metoder.
https://www.hardwareonline.dk[...]
Vil klart anbefale at du selv henter, såfremt dette er muligt. -- Ryzen 5600x | MSI B550m Motar | MSI Gaming X 6700 xt
2x8 GB Corsair 3200 MHz | Noctua NH-U12A
Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB --
Sidst redigeret 21-07-2021 13:31 jeg har heller ikke haft problemer før da 55" fint passede i passaten, tror faktisk også jeg ville kunne få en ind i Teslaen men 75" er bare for stor, og har hørt så mange sige, at trailer og TV er en "NO GO" pga. den ikke er fjedret, men skal jeg være ærlig, så vil jeg nok hellere det, med et par madrasser end at prøve transport igen. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. Det tv ville jeg også have været nervøs over at modtage. -- Mvh
Fc Junkies Din beslutning er hvis god nok i dit tilfælde.
Har været med til at modtage 4 tv de sidste 2 år og der har heldigvis ikke været nogen problemer -- Jeg havde dælme ikke modtaget det der og jeg havde sendt billedet til forhandleren... -- Ryzen 5 3600 - RX 580 Nitro/Sapphire 4gb - 32gb Ram
Have you tried turning it off and on again? ringede til elgiganten, nåede næsten kun at sige tv´et var afvist, så fik jeg refunderet pengene, der var ingenting der.
de havde ikke engang haft hævet dem.
så spurte jeg til om de ville have dokumentation, det ville de så ikke, men ville jeg køre den videre, så kunne jeg sende den til "hello" mailen, det gjorde jeg så, samt hvad jeg havde gjort, men det har så ikke gjort det vilde.. de har accepteret og undskyldt
havde også troet det var en palle under, sådan modtog jeg de fleste andre tv jeg har købt, dog mit Samsung fra Komplett (KS8005 dengang det var nyt) kom frit, go seriøst tv´et har altid været lidt buet, jeg ved ikke om det var transporteret slemt, så først pakken da han kom med den og den var 100% uskadt... -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. Jeg var heller ikke helt tilfreds med levering af TV fra Elgiganten da jeg købte mit i 2019.
Havde betalt for levering/opbæring til døren (500kr), det var dog kun én aldrende gut, der "smed" det af nede på gaden og "stak" af, dette EFTER jeg havde vist ham kvittering hvorpå det var specificeret at leveringen altså ikke var fuldent (i.e. levering/opbæring til døren!).
Kunne vel nok godt have ladet TV'et stå på gaden og lade en anden tilfældig rende med det og få pengene tilbagebetalt, det var dog ikke noget jeg ville "gamble" med.
Så efter at have haft slæbt "skidtet" op, samt have fat i Elgiganten omkring dette, fik jeg dog tilbagebetalt leveringsomkostningerne.
4-5 timer senere ringede et par gutter på omkring levering/opbæring af TV, hvor jeg lettere snerrende sagde at det var klaret...
TV'et var for i øvrigt ikke pakket yderligere ind end blot dets originale emballage.
#2
Havde sgu også tøvet lidt med at sige "Ja tak" til at tage imod leveringen når forsendelsen ser sådan ud (i.e bøjet/åbnet emballage). -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. jer der har modtaget på palle, hvem har i egentligt købt fra? så må jeg jo prøve en anden forhandler næste gang, ikke fordi jeg har haft et Elgiganten problem i denne sag, de har gjort ALT rigtigt, men for at sikre mig transporten er fornuftig.
det her har jo ikke kostet noget, men træls at tage en halv dag fri for job, for at stå uden tv.. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. fik sjovt nok leveret et samsung qe75q95t, altså magen til dit , så sent som i går.
også købt hos elgiganten.
den stod oprejst på en palle, men det var også en ung dame i starten af 20'erne der agerede fragtkvinde.
Emballage og tv var uden tegn på mishandel. -- AMD 3700X/6900xt Jeg fik leveret et 65 tommer TV fra Elgiganten for godt en måned siden. Det stod på en engangspalle ved levering, med bånd rundt om. Jeg bestilte det bare på deres webshop og så med levering, så jeg antager det kom fra deres hovedlager. -- - Indsæt signatur - Kender ikke lige afstandene, men Bauhaus udlejer jo mindre varevogne i (vist nok) max. 4 timer til få kroner. Jeg lejede en sådan, da jeg sidst hjalp min søn med at flytte. Vi havde 2 stk. 65" fladskærme med også, og de havde det helt fint efterfølgende. Evt. underlag kan man vel selv medbringe, hvis det mangler, samt lidt snor/reb til fastbinding. Måske også et par puder.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 21-07-2021 15:37 Det kan jeg dælme godt forstå, at du ikke vil acceptere at modtage OP!
I kan i hvert fald starte med at nægte modtagelse af alt, hvis butikken bruger BFT logistik til at bringe varer ud. Bilka og Føtex bruger f.eks dem her til levering, så der bliver der aldrig handlet noget mere, der skal bringes hjem
Jeg har aldrig haft andet end problemer med dem, og jeg har fået leveret flere gange igennem årene, fordi der ikke har været noget alternativ. Nu er jeg så stoppet med at handle i butikker, hvis ikke de kan tilbyde anden fragt.
BFT logistik bruger primært udenlandske chauffører, der knap nok kan tale dansk og forstå helt basal kommunikation. Dette er måske blevet ændret, men jeg har aldrig fået leveret af en dansk chauffør, eller chauffør generelt, som jeg kunne kommunikere med, og der var sin opgave voksen. De arbejder tydeligvis under et pres, der er helt urimeligt, da det hele bare skal gå så stærkt som muligt, og de kan ofte ikke finde ud af at ringe de 30 minutter før, som der også loves. De har også tendens og ry for at lyve, når de er i tidspres, og dette er de ofte blevet taget i, hvilket Trustpilot også kan berette om.
Det handler ikke om deres etnicitet, men at folkene bag firmaet bruger den absolut billigste arbejdskraft ved at hyre disse chauffører, så det hele bliver så billigt som muligt. Det kan også være, det er for at være politisk korrekte, men det tvivler jeg på, og er det tilfældet, så kan de godt pakke det sammen også. Det går så ud over kunderne, der ikke får leveret til tiden, på den korrekte måde, eller kan kommunikere rimeligt med chaufføren, der leverer varen.
Jeg har intet til overs for at køre et firma på den måde, for at profitoptimere, så folk i toppen, kan
hive deres fede lønninger hjem. Så bruger man medarbejdere, der ikke er deres opgave voksen, men dog billige nok til, at man stadigvæk anser det for at være en fordel.
Serviceniveauet er dalende i landet. Alt skal køres på den halve tid, og det meste er snart så automatiseret, at der er pænt svært at komme til at tale med et rigtigt menneske, så man kan få løst sine problemer. Det er ofte "børn" der sidder i den anden ende også, og de kan knap nok hjælpe en, mere end man selv kan. Det er uhyggeligt svært at få fat i nogle i "toppen", når det er nødvendigt, så ens henvendelse kan ende et sted, hvor den gør en forskel.
Måske er jeg bare ved at være gammel og tvær, men sådan noget vil jeg ikke acceptere, og jeg vælger simpelthen firmaer fra, hvis de ikke kan finde ud af at holde et anstændigt niveau overfor mennesker, der betaler for varer i deres butik - det er trods alt dem, de lever af! -- Sidst redigeret 21-07-2021 15:51 Jeg ser ikke hvordan det står i bilen
Og det er produktet i kassen jeg køber. -- Jeg tror desværre ikke du kan se dig sikker på at få den leveret på en specifik måde udelukkende ud fra forhandleren. Du må kigge på hvilken forsendelses metode de bruger og selv der er det hips om haps. Det kommer virkelig an på den specifikke medarbejde og hvor meget han går op i hans job. 100% ham der har haft bilen fyldt med pakker til briste punktet og har så valgt at smide din rundt så han kunne få plads til lidt flere. Jeg har selv en teori om at de bliver betalt pr tur og hvor mange de kan nå. Så jo hurtigere de kan stresse igennem og jo flere de kan tage, jo bedre.
Dette bygge jeg udelukkende ud fra at tidligere arbejde modtog vi også pakker fra GLS, Postnord og bring. Nogle af dem meldte sig og spurgte hvor de skulle gøre ad dem og behandlede dem fint, andre smed pakkerne ved indgangen og bad om en underskrift før de overhovedet nåede at spørge hvad du skulle skrive under på imens andre bare valgte at skrive under for dig og skride. Jeg var rigtig upopulær fordi jeg insisterede på at se hvad jeg skrev under på, tælle antallet de påstod de satte, samt tjekke standen og var de smadret nægtede jeg at tage imod dem.
Jeg husker et kæmpe TV (85 eller deromkring) de skulle aflevere hvor chaufføren havde været så smart at stille de op ad væggen, og ville have undersskrift. Jeg ville så gerne se den anden side, den som stod od af muren, det forstod han ikke og jeg skulle bare skrive under, jeg nægtede og kiggede, der var et kæmpe hul på på siden og jeg nægtede selvfølgelig at tage i mod. Han blev super sur og talte for sin syge mor, jeg blev med at nægte til jeg til sidst åbenbart skulle snakke med hans chef, hvor til jeg stadig nægtede at tage i mod det. Han kørte igen med hans smadrede pakke og 2 dage senere kom en ny chauffør med et TV, som denne gang fik lov til at stå på sin engangs palle og så perfekt ud.
Så desværre er det meget op til den enkelte medarbejder hvor meget de går op i det. Men personligt så fortrækker jeg at hente det i butikken og fragte det hjem selv. -- i7- 9700K | Asus Z390 Prime | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Corsair RM750X | Lian Li Lancool 2. Jeg tror godt nok ikke jeg ville turde at frage sådan en størrelse med almindeligt pakkebud. Selv bestilte jeg mit 65" LG C9 med montering fra Lyd og Billede Specialisten tilbage i starten af 2020, det blev leveret af deres installatør og monteret på min væg lige med det samme. Bevares, det kostede så også 1500kr. for levering og montering, men i sådan en prisklasse vil jeg hellere sikre mig at det bliver leveret forsvarligt - især da jeg bor alene og ellers selv skulle have stået for at montere dyret, det er sgu ikke en enmandsopgave med sådan et TV, for slet ikke at tale om bare at bære det op til min lejlighed på første sal uden elevator.
På trods af prisen, så kan det dog anbefales. God service hele vejen igennem. :) -- -21:21:39- (Niko-h) Nå, nu skal jeg se noget fjernsyn med alle mine dejlige analer han var også på vej til at puste sig lidt op, da jeg afviste, men det var nu sådan det var.
min var også bestilt gennem webshop, gætter mig til den nok har været forpakket på palle, men man har valgt at hive den af pallet, nok fordi man har haft en fuld bil.
jeg har bare fraholdt mig at købe tv. eftersom jeg ikke helt aner hvordan jeg får det gjort anderledes, tror dog løsningen bliver 2 mega bløde madresser i min trailer, så trille på landevej de 24 km der er fra Vejle eller Herning, det må være måden.
Heldigvis LCD jeg køber og ikke Plasma eller OLED som er lidt mere sårbare.
Mener dog stadig et Elgiganten må sikre sig deres budservice reelt håndtere deres kunder fornuftigt, Jeg har haft bedre fragt af sandsække og grus baller end jeg har haft af TV. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 438 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|