Afskrivning bliver nok det værste. Og jeg tættere vi kommer på deadline, hvor kun el-biler bliver tilladt, jo værre bliver det.
--
Jeg havde en i Dubai. Magen til møgkasse skal man da lede længe efter :P Det var først efter noget tid, at alle de små fejl begyndte at irritere mig. Så helt klart noget DU skal prøve FØR, og lad vær med at have "ja-hatten" på fordi det er en porsche. Det er trosalt kun stadig en 4S'er, ergo er der ikke meget sjov i den. Synes den var for stiv i undervognen kontra det bilen egenlig kunne præstere.
Har haft en del almindelige Mercedes'er i min tid, her iblandt AMG'ere. Jeg ville til HVER en tid, den dag i dag, gå efter den i stedet for. Service er billigere uagtet hvordan du ser på det. Porschen, der kostede bremseklodser foran (KUN FORAKSLEN) over 2000 kr excl montering eller en skid andet. Man betaler for mærket Porsche, med mindre man kommer op i deres turbo versioner, så begynder det at hænge sammen (pris, vedligehold, service, nydelse osv).. Det gør man bare slet slet ikke med en død 4S'er.
Men hey, det er jo din pengepung der skal stå for det, så det er jo op til dig/den.
--
Jeg synes det er fedt når folk hopper ud i mere spænende biler og jeg har faktisk altid godt kunne lide Panamera på trods af at mange skælder den ud for dens udseende. Men når den kommer ned i 300-500.000 kr klassen, så skal man bare vide at det er en gammel brugt bil, så de går i stykker lige som alle andre biler. Men fordi det er en performance bil, så vil de være dyre at vedligeholde. Du vil nok komme ud for at der er speciel dele som kun Porsche leverer og du kan nok ikke altid køre til dit lokale værksted for at få den fikset.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#3 Ordet "performance" hører slet ikke til en Panamera.. måske fordi folk så ofte forbinder det ord sammen med Porsche, hvilket er dybt latterligt.
--
Måske også tænke forsikring med ind over. Det er ikke en billig bil at erstatte :)
--
Til en halv mil synes jeg ikke der er noget federe end den nye Mercedes C klasse
--
#2 Jeg har taget højde for afskrivningen, og jeg ved at den også er enorm :D
#3 Tak for dine inputs, jeg er normalt kørende i en Suzuki Vitara fra 2016, så for mig føles 4Seren egentlig kvik nok. Som Thomas er inde på, er den i overvejelsen da den er en drengedrøm som jeg altid gerne har ville følge til dørs - Men det skal også kunne svare sig.
#6 Jeg har indhentet forsikringspriser, den er ikke svimlende høj faktisk.
--
#0 Forstår godt, elsker også den bil, jeg går selv og pønser på den eller en Audi S7 med Miltek udstødning mv... lige her inden elbilerne tager helt over... har 2 elbiler herhjemme så det skal sgu være nu man skal have sådan en slæde der lige kan forarge med larm inde i Kbh :D
Men den du kigger på er 12 år, nuvel det en Porsche, hvor langt har den gået? Hvordan er servicen udført?
--
#5>>Jeg er med på man kan få vildere biler, men vil nu mene at en bil med 400 heste og 0-100 på 5 sekunder går under performance biler.
#9>>Hvis jeg skulle have en mustang så ville jeg gå efter 6 generation de er nemlig både markant hurtigere og så kører de faktisk rigtigt godt, også når det ikke går lige ud. Desværre er de latterligt dyre her i Europa, så de er helt uinteressante for os.
#10>>Tror ikke at en 4 cylindres 2,0 er en interessant erstatning for en Panamera
#11>>Trods jeg elsker min elbil og ville slå sådan en Panamera 4S i dørtræk, så er der nu noget om en bil med en stor motor. Det lyder godt og kilder på den rigtige måde. Glæder mig til de åbner op for rejser til USA igen, for er spændt på at se om jeg stadig ville elske Mustang V8 så meget efter jeg er blevet vant til at køre i en hurtig bil :-)
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#14>>Det er + moms og afgift.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
Tesla S.
Du ma set ligheden.
Du får performance med langt mindre service
--
#15
Kan simpelthen ikke se der skal moms og afgift oven i
#16
Har du hørt motor lyden samlignet med f.eks en mustang ?
--
Sidst redigeret 09-09-2021 22:51
#12 motorstørrelse er sgu ikke alt .. køre glæde er også en ting. Det var bl.a derfor jeg anbefalede både Audi og Mustang.
Vil vædde med at jeg kunne æde dig på Nürnberg i en 4cylle selvom du kørte V8 måske vi kan arrangere et hol race en dag ;) .
--
#14 den første du linker til er uden afgift. Den anden er mdd
--
Just do it. Du kan bare have den et år, og så gå videre til næste bil. 2010 modellen er vel også en af de første modeller og også inden krigen/opkøbet som VW endte med at vinde. Derfor er det også den ægte Porsche stuttgart stemning, Ingen deleplatform med Audi eller Lambo.
#1 troede faktisk de dyre bilmærker holde lidt værdi ligesom iPhones.
Nå ja, tjek lige om der kan stå 3 barnesæder på rad og række på bagsædet :p Resultatet vil hitte på HOL
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #17>>Det står i teksten til bil nr 1 at den er uden moms og afgift.
Jeg har undgået at anbefale en Tesla, men jeg har kørt omkring 6000 km i en Mustang V8 som den første du linker til. Fed bil som kører godt, men jeg er i tvivl om jeg stadig synes den er fed efter jeg har fået Tesla, det må jeg finde ud af næste gang jeg er i USA.
#18>>Jeg er sådanset helt enig, desværre er den Mustang du linker til at den forrige generation som ikke kører lige så godt som den nuværende. Audien er bare en standard person bil med 190 heste, den har jeg svært ved at se det specielle i.
Du ville uden tvivl kunne køre fra mig i en 4 cylinder bil på Nürburgring, dels har jeg aldrig været der, så ville ikke kunne køre fuld hastighed og dels findes der jo biler med 4 cylindre der har lige så mange kræfter som en V8. Men jeg plejer da typisk at ligge i toppen når jeg er ude og køre gokart.
#20>>Nej de taber værdi helt vildt hurtigt. Det er først når de bliver gamle og eftertragtede at de begynder at holde deres værdi.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
Synes du skal gøre det uagtet hvad andre siger :D
Det er sku en fin bil og ja 400HK - er rigeligt, tænker ikke du skal ud og køre på bane. Super fed familie raket synes jeg.
Kan ikke se hvorfor i linker mustang, han spørger ind til noget helt andet - og det er serviceudgifter og vedligehold.
--
Sidst redigeret 10-09-2021 10:13
Enig med #22.
Hvis det er det, du drømmer om, så er det bare at springe ud i det.
Jeg er sikker på, at der uagtet af bilen, altid vil være nogle der syntes en anden bil er bedre, hurtigere, billigere osv.
En Porsche ville jeg notere mig i bybilledet, det ville en E250 ikke.
--
En 11 år gammel Porsche…… Den er ikke så dyr i stumper som folk tror(skiverne kan findes til små 1000kr stykket). Hvis alt virker og der er fuld servicebog på den og den ikke har kørt en halv million km, så er det jo bare at købe drømmebilen.
--
Ellers er det et godt sted at lære selv at ordne bremser og andre mindre sliddele. Men en 11 år gammel bil, vil jeg alligevel aldrig køre til service osv. Den skal have ny olie en gang om året, og ellers fikses når noget går i stykker/inden syn.
Men go for it, arbejder selv på at få overtalt konen til noget mere spændende eller eksotisk. Hun var ikke begejstret for min Alfa Romeo, jeg elskede den bil :D
--
You get more of what you want with a kind word and a gun
than you can get with just a kind word
- Al Capone -
--
Sidst redigeret 10-09-2021 11:16
Når det nu "bare" er en drengedrøm, kunne du da ikke lease den i en kort periode (2-3 år) og mærke om det er noget du vil beholde i længden? Du kan jo altid spørge værksted osv. hvor meget leasingselskabet betaler for service når du kører til det, og så kan du selv vurdere mens du har en mere almindelig og risikofri fast udgift.
--
Ryzen 7 3700X, RTX 3070, 32GB, Xonar Essence STX - Nom!
#26>>Så gamle biler af den type leases som regel kun som finansiel leasing, så man hæfter selv for restværdien. Du har dog en pointe og man kan via leasing måske få en lidt nyere bil for den samme totaludgift.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk