Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Hvem står for DPD's pakkelevering i Danmark?

Af Mega Supporter A.ndersen | 13-09-2021 13:26 | 815 visninger | 16 svar, hop til seneste
Hej, Jeg afventer en pakke fra DPD, men denne er blevet "forsøgt leveret" alt imens 2 voksne mennesker er hjemme og med en dørtelefon hvis buzzer er så voldsom at den kan mærkes i gulvet og høres i naboopgangene.. Jeg forsøgte derfor at få fat i kundeservicen, men endte efter 71 minutter at tale med en tysker som med hans bedste Hans Gruber accent som fortalte at han ikke kunne hjælpe i DK og jeg skulle ringe til den danske afdeling - Han vidste ikke hvad nummeret er eller hvor på deres pikkeelendige side det kan findes.. Jeg tænker så derfor om der er nogen herinde som i ren frustation har smadret en DPD vogn og tæsket et kundeservice nummer ud af chaufføren - Eller om jeg skal være foregangsperson?
--
Tro kan flytte bjerge - Men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå udenom.
#1
NeoLite
Junior Supporter
13-09-2021 13:28

Rapporter til Admin
Mener det er PostNord. Prøv at tast pakkenummeret ind på deres hjemmeside.
--
Sidst redigeret 13-09-2021 13:29
#2
A.ndersen
Mega Supporter
13-09-2021 13:33

Rapporter til Admin
#1 Ja, det skulle da gerne forklare den manglende service og de miserable og himmeltråbende elendige "afleveringsforsøg".. Jeg giver PostNord et skud..
--
Tro kan flytte bjerge - Men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå udenom.
#3
ToFFo
Guru
13-09-2021 13:43

Rapporter til Admin
Er det ikke DPD selv? Jeg synes da ofte jeg ser DPD biler køre rundt i Danmark.
--
- Indsæt signatur -
#4
TankBrutalis
Giga Supporter
13-09-2021 13:43

Rapporter til Admin
Postnord de gange jeg har fået med dpd :)
--
#5
Pico
Super Nørd
13-09-2021 14:17

Rapporter til Admin
Alle de gange jeg har pakker sendt med DPD, der er det PostNord der har leveret dem. Giver også fint mening når forsendelsen er forsøgt leveret selvom i er hjemme. Det er ægte PostNord :P
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#6
NeoLite
Junior Supporter
13-09-2021 14:24

Rapporter til Admin
#5 De har jo et rygte at leve op til :) Men tror det med glippede leveringer er lidt lokationsbestemt, for jeg har aldrig oplevet det i mit område (Herning). Har til gengæld har problemer med DAO et par gange indenfor det sidste stykke tid.
--
Sidst redigeret 13-09-2021 14:24
#7
Trump
Ny på siden
13-09-2021 15:28

Rapporter til Admin
Det er PestNord der "klarer" den levering desværre...... Skulle engang have leveret 100 kg. hundefoder på hjemadressen, men som andre gange påstod de at vi heller ikke var hjemme. Måtte ud og låne bil (var selv uden bil i en periode) for selv at hente i pakkeboksen.
--
#8
A.ndersen
Mega Supporter
13-09-2021 17:16

Rapporter til Admin
Jeg ringede til PostNord og havde en mærkværdig samtale. Jeg fik fat i en ældre herre ved PostNord som mere end ihærdigt forsøgte at fortælle mig at jeg tog fejl, han spurgte sågar om jeg var dement.. Han fortalte også at deres medarbejder havde været inde ved postkassen og at sedlen kommer i PostNord app'en og ikke som fysisk note længere. Derudover kunne han ikke få fat i en chauffør da de slet ikke har en oversigt over chaufførernes telefoner. (Så kunne jeg slet ikke forstå hvorfor han så skulle ind i opgangen og så ikke bare for pokker lagde pakken på 3 sal ud af 3 mulige..) Jeg må derfor erkende at mit temperament løb af med mig og jeg fik fortalt pågældende medarbejder at jeg ville have fat i serviceafdelingen og ikke F'ing afdelingen for dårlige undskyldninger og latterlige løgnehistorier - Samt at min pakke satme skulle finde sig vej til det lokale pakkecenter for jeg magtede ikke historier fra en gammel løgnagtig troglodyt og så lagde jeg på i bare frustration.. Det har resulteret i at jeg kunne hente min pakke ved min kammerat nede i den lokale pakkeshop, som iøvrigt fortæller at den blev leveret uden for Postnords normale arbejdstid. Summasummarum.. PostNord varetager DPD's danske pakker og de er åbenlyst løgnagtige i deres servicecenter og jeg tabte desværre besindelsen.. :/
--
Tro kan flytte bjerge - Men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå udenom.
--
Sidst redigeret 13-09-2021 17:18
#9
Evil Mushroom
Semi Supporter
13-09-2021 17:38

Rapporter til Admin
Jeg sad i kø i dag i 32 minutter til PostNord for at spørge til en pakke fra Tyskland, som iflg Deutsche Post blev afleveret til Post Nord d. 9/9. (afsender har tjekket med dem) - konsulent sætter mig på hold i 10 min og vender tilbage... PN's svar var "Vi har registreret at pakken er på vej fra DP men de har ikke afleveret den til os endnu" Mig: "Hvis DP siger de har afleveret dem til jer, men i siger i ikke har fået den endnu, hvem skal jeg så ringe til for at finde ud af hvor den er?" PN: "jeg synes du skal vente nogen dage og så få afsender til at efterlyse den ved DP". Sjovt nok ankommer pakken til "Internationalt pakkecenter" små 15 minutter efter min samtale med dem.... Måske jeg bare har en sølvpapirshat, men det er dælme sjovt at der går et kvarter fra jeg har talt med dem til de på magisk vis har modtaget pakken på deres "internationale pakkecenter" - efter jeg har været på hold i 10 min... Dog vil jeg rose mit lokale pakkebud, som er super serviceminded og übercool. Under Corona har jeg arbejdet hjemme fra kontoret på første sal.. vi har vinket til hinanden, og så har han åbnet hoveddøren (som jeg lod være ulåst), lagt pakken ind i entreen og kvitteret for modtagelsen (som aftalt første gang da jeg måtte råbe ud af vinduet til ham fordi jeg sad midt i et vigtigt opkald). Eftf har han vinket til mig igen mens han forlod matriklen efter pakkelevering. Super service. har efterfølgende talt med ham ved en senere leverance - takket ham, og han fik en kold pils med til efter arbejds slutning. Men kundeservice ved PostNord... well... det er et kapitel for sig selv.
--
@echo off "Bad command or file name" - go stand in that corner!
--
Sidst redigeret 13-09-2021 17:40
#10
mindfreak
Monster Supporter
13-09-2021 18:17

Rapporter til Admin
#8 "Han fortalte også at deres medarbejder havde været inde ved postkassen og at sedlen kommer i PostNord app'en og ikke som fysisk note længere." Jeg fik en seddel i postkassen så sent som i sidste uge. Den medarbejder aner jo ingenting.
--
#11
madshaar
Bruger
13-09-2021 18:34

Rapporter til Admin
Den medarbejder hos PostNord du fik fat i lyder ikke som om han gider sit arbejde. Har flere gange været ude for at afløserer på pakkeruten ikke selv lukker sig ind i opgangen som har en kode. De normale på ruten har koden, men begge gange jeg har spurgt hvorfor de ikke har lukket sig ind og afleveret pakke (har flexmodtagelse) så har jeg fået svaret at når det er en afløser så har de ikke koden til opgangen. Jeg har så ringet og beklaret min nød (på en pæn måde) over at jeg altså har betalt for leveringen til døren og jeg har flexlevering samt de normale bud altså sagtens kan finde ud af at komme ind i opgangen. Det har resulteret i at de hver gang har ringet til buddet som så efterfølgende er kommet med min pakke på mærkværdig vis. Men supportmedarbejderne hos PostNord har altid været søde og imødekommende når jeg har ringet. Vil sige at PostNord har oppet sig gennem de sidste par år i mit område og er nu fuld på højde med GLS hvor jeg bor.
--
#12
Jacob [5260 Od.S]
Semi Nørd
13-09-2021 19:43

Rapporter til Admin
#7 Skulle du hente 100 kg hundeforder i en pakkeboks? Vi får foder i 15kg poser og jeg tror da ikke jeg kan få sådan en pose ind i et rum i pakkeboksen og da slet ikke når det er i papkasse. #9 Mon ikke det er sølvpapirshatten der er udslagsgivende her. Når DP afleverer post til PN, så er det på vej fra Tyskland til Danmark og så er det overleveret. https://finans.dk[...] Jeg udfordrer dig til i en hal som denne (du ser her et lille udsnit af den), at finde din pakke på 10 minutter. I øvrigt så tror jeg ikke at kundeservicemedarbejderne har adgang til gulvet i Internationalt Postcenter - hvorfor skulle de have det? De kan selvfølgelig ringe, men selv med en stedkendt, vil det kræve en del held at finde din pakke. Derfor bliver det foreslået at vente et par dage. Hvad sagde T&T? Var den scannet i DK før int. #10 Det kan jo være, at der kommer elektronisk besked ved alle DPD pakker og så har han jo ret. Var din pakke en DPD pakke? #11 Det er ikke nemt at være afløser. Der er mange ting som skal huskes, hvis man så samtidig har været ansat mindre end 14 dage, så mangler man en del rutine som den faste mand har masser af (og deraf ekstra overskud). Ikke at det skal være en undskyldning, men det kunne måske være en forklaring - jeg er godt klar over du ikke kan bruge det til noget, når du har betalt for levering til døren. Der er jo ikke noget mærkværdigt ved at de kommer med pakken når du ringer og beder dem om at komme med den. En stor hjælp, kunne være, at du tilmeldte dig modtagerflex og bruge fritekstfeltet, her skriver du: Foran min hoveddør i opgangen, koden til at komme ind er 1234# Jeg kan selvfølgelig ikke love at det er skudsikkert, men det er da en god start.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#13
Trump
Ny på siden
13-09-2021 20:12

Rapporter til Admin
#12 Bliver leveret i sække af 25 kg. Det var i en Superbrugsen det skulle afhentes. Tror faktisk ikke de stod i selve boksen, men blot i 2 papkasser så vidt jeg husker. Afhenter det idag selv i Tyskland, da de forlanger fragt pr. kasse, som maks. må veje 22-23 kg. pr. kasse. Så fuld fragt pr sæk desværre, istedet for en samlet omgang. Går ud fra du er PostNord medarbejder...... :-)
--
#14
Jacob [5260 Od.S]
Semi Nørd
13-09-2021 20:42

Rapporter til Admin
#14 Selvfølgelig er jeg det. Så de var pakket i en kasse med 50 kg hundemad. Synes du skal slå et smut forbi en pakkeboks og kigge på rumstørrelsen og vurdere om det er realistisk at få sådan en kasse ind i de rum. At sende en pakke på 50 kg er heller ikke realistisk. Hvordan skal den løftes den ud i bilen? Hvordan skal Brugsmedarbejderen håndtere pakken? Går ud fra du lever efter mottoet "pyt med det er løgn, det finder de aldrig ud af" :-)
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#15
mindfreak
Monster Supporter
13-09-2021 20:54

Rapporter til Admin
#12 Medarbejderen hos >POSTNORD< siger til ham at de ikke afleverer sedler i postkassen mere. Det passer jo ikke, når jeg næsten lige har modtaget en? Det har vel intet med DPD at gøre. Uanset, kommer der jo også elektronisk besked fra pestnord om, at man kan afhente den ved en pakkeshop - det har han ret i.
--
#16
Trump
Ny på siden
13-09-2021 22:02

Rapporter til Admin
#14 Du lever ihvertfald fint op til den gængse PostNord medarbejder med alle de bortforklaringer. Jeg lyver sgu ikke når jeg siger de blev leveret i 2 kasser med 2 poser i hver.. Hvis nu du læser mit sidste indlæg igen vil du se de ikke stod i nogen boks, men blot stod i forretningen. Har fået den type levering uden problemer førhen, men da PostNord kom ind over kunne de ikke håndtere det. Husker desværre ikke hvem der var kurer på opgaven før, men det fungerede fint. Ved godt det er nemmest at påstå det ikke er sandt, men det er jo ikke nyt når det drejer sig om PostNord. I påstår jo også gang på gang at i har forsøgt at aflevere pakken selvom jeg faktisk har fanget buddet på vejen, hvor det viste sig at han slet ikke havde pakken med på scooteren. Du vil sikkert igen påstå det heller ikke passer, men so be it……
--

Opret svar til indlægget: Hvem står for DPD's pakkelevering i Danmark?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning