Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ikea levering !?!?!?!?!?

Af Semi Supporter WakeyWakey | 04-02-2022 20:33 | 2701 visninger | 45 svar, hop til seneste
Hey Bois, kan det virkelig passe at det skal koste 399kr at få sådan nogle småting her leveret fra Ikea? Og 699 med indebæring, eller gør jeg noget forkert!? https://gyazo.com[...]
--
Main: I7 10700K - RTX3060 Pegasus - Strix z490-i - 32gb cl 12 2400mhz - Velka 3 - Noctua NH-D9i - 1tb 970 m2.

--
Sidst redigeret 04-02-2022 20:33
#1
Wut
Semi Nørd
04-02-2022 20:37

Rapporter til Admin
De kører ud med lastvogn/stor varevogn. Om det er nogle få ting eller et helt køkken koster det samme. Du kan til gengæld få det leveret til et pick-up-point nær ved dig for kun 79 kr (tror jeg nok). Det har vi brugt nogle gange, men det kræver så selvføgelig, at hvis det er større ting, at man selv kan fragte det derfra og hjem.
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#2
ToFFo
Guru
04-02-2022 20:39

Rapporter til Admin
Jeg tror det er fordi Ikea ikke har en aftale med en af de kendte fragtfirmaer som GLS, PostNord og så videre. De får deres egne chauffører til at køre det ud. Uanset hvad det er. En bordplade har ligeså langt fra butik til destination som en opvaskebørste. En chauffør skal stadig samle op, køre og levere. Men jeg har før fået muligheden for at vælge et pickup point på et eller andet ikea lager. Det er ikke den hurtigste levering men det er billigere, fordi de kører en masse varer derud. Så er der kun 1 destination for alle kunders pakker. Fremfor at hver kunde skal have pakken hjem. Mindre tid brugt + færre kilometer kørt = bedre pris til mig.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#3
H1545
Guru
04-02-2022 20:39

Rapporter til Admin
Jeg skulle køre 70 km for at hente 2 lamper hos nærmeste pick-up point... Forstår ikke hvorfor de ikke sender med Postnord/GLS/Bring.
--
#4
BoreBissen
Ultra Nørd
04-02-2022 20:42

Rapporter til Admin
Har fået leveret varer fra Ikea med Postnord til vores lokale pickup point.
--
AMD Ryzen 5600x | MSI B550m Mortar Wifi MSI Gaming X 6700 xt 12 GB 2x8 GB Corsair 3,6 GHz | Noctua NH-U12A Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB
#5
MIchaelW
Monsterbruger
04-02-2022 20:47

Rapporter til Admin
Kun i Ikea Skejby, har jeg oplevet omvendt entré. Betale for IKKE at gå ind i butikken, men afhente et møbel ved deres udlevering. Ganske komisk. :)
--
#6
the688
Guru
04-02-2022 21:03

Rapporter til Admin
Ikea ønsker ikke at gøre levering af småting "nemt" - de vil have dig ud i butikken, så du køber 200 småting, lidt duftlys, to planter, et tæppe, og en bamse til ungerne - og så husk lige at deres fish-n-chips smager ret fantastisk. Det er meget bevidst valg - og de har slet ikke logistikken sat op til at være et "postordrefirma" - der kører *fucking mange lastbiler* rundt med Ikea-ting. Hvis de også skulle til at have en shitload af random kurérbiler ind for at hente 50.000 pakker om dagen... tænk på at Ikea lidt har deres egne lokale lagre i deres butikker. Ku man pludselig bestille de 4 glas man manglede fra sit "lokale" varehus, ville de tømme deres varehuse pænt hurtigt, og så ville det være en endnu dårligere forretning at drive et stort fysisk varehus... Det' skam ganske bevidst, af adskillige årsager.
--
"ORK SATME!"
#7
MIchaelW
Monsterbruger
04-02-2022 21:15

Rapporter til Admin
#6 Århus´ mest populære (bedst besøgte) restaurant skulle vist være Ikea´s kantine. Specielt blandt studerende. Der er sikkert nok en logik bag Ikeas prispolitik. Men stadigvæk er det lidt underligt at betale omvendt entré. Jeg studsede ihvertfald over det og fandt det lidt morsomt.
--
#8
WakeyWakey
Semi Supporter
04-02-2022 21:22

Rapporter til Admin
Fandme underligt. Skal også give 50 kr for at afhente det i deres butik? Hvad fanden er det for noget... Kan skuda ligeså godt bare smutte over i butikken og hente det så uden at bestille det!?
--
Main: I7 10700K - RTX3060 Pegasus - Strix z490-i - 32gb cl 12 2400mhz - Velka 3 - Noctua NH-D9i - 1tb 970 m2.
--
Sidst redigeret 04-02-2022 21:22
#9
ToFFo
Guru
04-02-2022 21:22

Rapporter til Admin
#7 - Jeg kommer der for hestekødbollerne i ny og næ. Deres Calzone er fucking elendig. Men den er vist også plantebaseret eller sådan noget bras.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#10
TottiNo10
Ultrabruger
04-02-2022 21:27

Rapporter til Admin
Man kunne også bare lade være at støtte det svenske l***! Så kan det være, vi snart slipper for deres evindelige politisk korrekte reklamer, hvor de efterhånden bare skal have en med fra diverse minoritetsgrupper, i stedet for at ansætte folk ud fra deres evner som skuespiller... Det kan de holde ovre på den anden side af broen! Og ja, jeg har ALDRIG handlet der, og det kommer jeg heller ikke til. "Jysk" og andre dækker fint mine behov, og jeg støtter ikke svensk fanatisme!
--
Ryzen 5 5600X @ 4.5GHz|32GB Crucial @ 3600MHz|ASUS GTX 1070 8GB|250GB NVMe|240GB Cruical SSD|B450-A PRO MAX|Corsair TX550M|Arctic Freezer 34 DUO|
#11
Wut
Semi Nørd
04-02-2022 21:34

Rapporter til Admin
#8 Fandme underligt. Skal også give 50 kr for at afhente det i deres butik? Hvad fanden er det for noget... Det er 50 kr for, at en ansat render hele lageret igennem og finder de ting, du skal bruge og gør det klar til afhentning. Det koster 50 kr uanset om det er 3 dimser, eller en gigantisk lang liste af ting. Vi har brugt det et par gange. For sølle 50 kr frem for at køre rundt 2 timer i IKEA. Det er dælme billigt. Ja, det kan virke "dyrt" hvis man kun skal bruge 1 ske og 1 kødbolle, men... det er jo netop ikke forretningsmodellen for IKEA at de skal være en ny slags Amazon med fuldautomatisk robot-lagersystem.
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#12
MIchaelW
Monsterbruger
04-02-2022 21:39

Rapporter til Admin
#11 Man kan gå ind i butikken og henvende sig til en medarbejder og sige, hvad man skal have, så kan de udskrive en seddel og man kan hente det ved.....udleveringen. udleveringsproceduren er den samme. man spare bare den omvendte entré. En strøgtur kan hurtig gå hen og blive en dyr affære, hvis butikkerne indfører samme gebyr :)
--
#13
WakeyWakey
Semi Supporter
04-02-2022 22:00

Rapporter til Admin
#11 At du forsvare det der er helt blæst, skulle diverse kæder som Thansen og andet så også tage 50kr ved indgangen for at du må for lov til at handle der eller? Det er præcis samme system. Er mildest talt målløs over at det foregår sådan. Også at man hverken har hørt noget om det i medierne eller andet. Jeg smutter i butikken i Odense og henter det jeg skal bruge istedet for at "bestille" det online med et gebyr på 50kr i mean what the fuck.
--
Main: I7 10700K - RTX3060 Pegasus - Strix z490-i - 32gb cl 12 2400mhz - Velka 3 - Noctua NH-D9i - 1tb 970 m2.
#14
Memo85
Megabruger
04-02-2022 22:10

Rapporter til Admin
de 50 kr er jo gebyr for at de ting du vil hente er reserveret. Hvis der står de har 500+ af det du skal bruge hjemme, jamen så henter du det bare normalt, og spare de 50 kr.
--
#15
Wut
Semi Nørd
04-02-2022 22:13

Rapporter til Admin
#13 At du forsvare det der er helt blæst, skulle diverse kæder som Thansen og andet så også tage 50kr ved indgangen for at du må for lov til at handle der eller? Det er præcis samme system. Nej. Det er jo netop ikke samme system. IKEA plukker alle dine varer fra tag-selv-lageret for dig mod et lille gebyr. Det er jo ikke samme som at betale entre for selv at plukke varerne i butikken. Hvad går der lige galt her? Er mildest talt målløs over at det foregår sådan. Også at man hverken har hørt noget om det i medierne eller andet. Ring lige til BT og EkstraBladet og forklar dem, at IKEA tager et gebyr for at yde en service. Jeg vil gerne høre, hvordan de kan dreje en overskrift, så det ryger i krænkelses-kategorien. Jeg smutter i butikken i Odense og henter det jeg skal bruge istedet for at "bestille" det online med et gebyr på 50kr i mean what the fuck. Ok, så du bor lige i nærheden, og kan sagtens selv hente varerne? Kender du nogen, der hedder Karen?
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 04-02-2022 22:14
#16
MIchaelW
Monsterbruger
04-02-2022 22:25

Rapporter til Admin
#15 Jeg har prøvet både at bestille online og afhente selv samt gå ind i butikken og henvende mig til en medarbejder. Selve udleveringsdelen tager lige lang tid. Man har en ordre fra nettet eller en kvittering, printet ud af en medarbejder i butikken. Man aflevere sedlen i udleveringen og venter lige lang tid. Eneste forskel - som jeg har oplevet det - er, at man betaler et gebyr for IKKE at gå ind i butikken. Altså....omvendt entré.
--
#17
Wut
Semi Nørd
04-02-2022 22:29

Rapporter til Admin
#16 De gange, jeg har brugt den service, har vi bestilt en masse inkl et par senge og møbler til bryggers. Det hele stod klart på vogne til os, så det bare var at trille det ud i bilen. Det var dælme 50 kroner godt givet ud ;D
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#18
MIchaelW
Monsterbruger
04-02-2022 22:36

Rapporter til Admin
#17 Jeg har så oplevet det modsatte. Begge gange jeg har handlet i Ikea, har jeg skulle vente 20-30 minutter på udlevering. Helt skørt.
--
#19
ToFFo
Guru
04-02-2022 22:44

Rapporter til Admin
Jeg betaler gerne 50kr for IKKE at skulle ind i butikken når jeg skal have noget der. Sådan har jeg det faktisk med mange store butikker. Dem undgår jeg helst at traske rundt i hvis jeg bare skal have et par småting. Det er egentlig sjovt de store varehuse bruger millioner på at indrette deres varehuse så det er et besøg værd. Men alligevel betaler folk gerne penge for IKKE at besøge varehusene :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#20
WakeyWakey
Semi Supporter
04-02-2022 23:28

Rapporter til Admin
#15 nej jeg bor så godt nok i det Sønderjyske Odense er dog det tætteste på jeg kan komme en Ikea. Du mener ikke man selv går hen og tager en vare af hylderne i Thansen? Eller går op til kassen og så finder Thansen varen til dig ude bagved? Hvordan i alverden synes du der er forskel? Yde en service på 50kr for at hente noget til 200kr (i EN og samme butik) der vejer 3KG. Lad nu være, hvordan kan du ikke se det er helt slukket?
--
Main: I7 10700K - RTX3060 Pegasus - Strix z490-i - 32gb cl 12 2400mhz - Velka 3 - Noctua NH-D9i - 1tb 970 m2.
#21
hjortekid
Juniorbruger
04-02-2022 23:40

Rapporter til Admin
#20 Du kan jo spare de 50,- ved selv at gå hen til hylden og tage varen. Det er da fint at servicen er der, for dem der ønsker Det
--
#22
Wut
Semi Nørd
04-02-2022 23:56

Rapporter til Admin
#20 Så lad være med at bruge den service? Bilka tager 35 kr for at pakke varer i poser klar til afhentning. Er det også en gigantisk krænkelse, hvis man nu kun skal bruge 3 liter mælk? Næ... man henter bare sine varer selv. Pointen med det gebyr er jo nok netop, at de bittesmå bestillinger, som butikken umuligt kan tjene på, har det samme gebyr som gigantiske bestillinger, netop for at undgå, at sende en medarbejder hele IKEA/Bilka rundt efter 3 liter mælk eller 2 plastikskeer og en KNEPP vasketøjskurv. Tror du ikke? Tip: IKEA og Bilka er ikke netbutikker, som er specialiseret i automatisk pluk og forsendelse som f.eks. Proshop. Det er fysiske butikker, som har betalt dyr husleje for stort butiksareal. Det meste af deres salg er pluk-selv for kunden. OG så har de den ekstra service, at de KAN sende en medarbejder rundt og plukke for dig - og det tager de et lille gebyr for. Enten kan du betale for den service, eller lukke måsen. Det giver da nada mening at være krænket over, at butikken rent faktisk gerne vil blive betalt for den tid, de bruger på den ekstra service.
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#23
thechillum
Giga Supporter
05-02-2022 01:05

Rapporter til Admin
Det er så genialt med de 50kr, nemt! Datteren er lige blevet 3år og derfor har hun behov for et andet børneværelse. Det tog vel 30minutter at finde alle tingene online og bestille til afhentning. Jeg brugte fra Næstved til Taastrup, 1time og 48minutter tur/retur - det er nærmest den tid det ville koste alene at gå ind i butikken og købe en masse lort man heller ikke engang havde brug for, slæbe rundt med vogne og ind og få dårlig mave i deres kantine. Da jeg kom kom der to medarbejdere med vogne og stillede op af varevognen, de hjalp endda med at læsse varevognen, den samme sang var stadig i radioen da jeg kom ind i bilen igen. Kære Ikea, tak for det, tag i bare mine penge glædeligt.
--
#24
WakeyWakey
Semi Supporter
05-02-2022 01:48

Rapporter til Admin
#22 ja det ville det være hvis man ikke KUNNE VÆLGE ANDET I BILKA...
--
Main: I7 10700K - RTX3060 Pegasus - Strix z490-i - 32gb cl 12 2400mhz - Velka 3 - Noctua NH-D9i - 1tb 970 m2.
#25
WakeyWakey
Semi Supporter
05-02-2022 01:49

Rapporter til Admin
#23 Kan ikke se hvad den historie har at gøre med det du beskriver. Hvis du bare skulle ind og hente en pære til din datters lampe og de tog 50kr for det, ville du så have samme overbevisning? I think not. ;)
--
Main: I7 10700K - RTX3060 Pegasus - Strix z490-i - 32gb cl 12 2400mhz - Velka 3 - Noctua NH-D9i - 1tb 970 m2.
#26
MIchaelW
Monsterbruger
05-02-2022 03:13

Rapporter til Admin
#22 Jeg er med på at det er smart og nemt at bestille via nettet. Det er nok derfor, det har slået igennem, som det har. :) Internethandel handler jo i sin væsentlighed om netop ikke at besøge en fysisk butik. Man åbner sin browser, går på ikea.dk og bestiller de vare man nu ønsker. Man har altså fravalgt at besøge IKEAs butikker. Den funktionalitet har IKEA stillet til rådighed for sine kunder. Som så mange andre butikker har gjort. Men...alligevel skal man betale et gebyr for, ikke at besøge IKEAs fysiske butikker. Man skal altså betale et gebyr for at undgå noget, der er kernen i internethandel. At man ikke skal i en fysisk butik. Fra kundens synspunkt handler det jo om internethandel, hvor man selv henter varen. JYSK og ILVA har vist ikke samme skizofrene tilgang til internethandel som IKEA. Der skal man ikke betale omvendt entré ved click & collect. Ved JYSK/ILVA virker det som om, de har forstået at når kunden bestiller via internettet, så har JYSK og ILVA forstået, at kunden har fravalgt handel i deres fysiske butikker og har i stedet valgt at handle via deres hjemmeside - den funktionalitet de nu har stillet til rådighed for deres kunder. Og i den forståelse, har de valgt at kunden ikke skal straffes økonomisk med et gebyr. De har ligesom en grundlæggende forståelse for internethandel og deres kunder og de indretter sig efter det. Men altså ikke IKEA - her skal man betale omvendt entré. Altså kunden har valgt at handle via internettet og det er problematisk for IKEA fordi...de mister eventuel mersalg? De har højere omkostninger forbundet med plukning/udlevering af vare? Måske relevante problematikker for IKEA, men hvordan er de relevante for mig, som forbruger? Ganske spøjst. :)
--
#27
moiety
Gæst
05-02-2022 05:28

Rapporter til Admin
Hos Bilka koster det også 29 kr at afhente med click and collect, men hvis du går ind i butikken, henvender dig til en medarbejder og får reserveret en vare, så er det gratis.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
M.Mikkel
Mega Nørd
05-02-2022 07:03

Rapporter til Admin
De 50kr er da helt ok latterligt at klage over de tar penge for at bruge tid på dine indkøb- men let røven selv og spar de 50kr
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
#29
Zerock
Elitebruger
05-02-2022 12:43

Rapporter til Admin
Hahaha, det her er en lol tråd :D Et lille udpluk af WakeyWakey's reaktioner på, at det koster 50 kr. for at en Ikea medarbejder plukker varerne for ham: - Fandme underligt. - Hvad fanden er det for noget... - At du forsvare det der er helt blæst - Er mildest talt målløs over at det foregår sådan. - i mean what the fuck. - hvordan kan du ikke se det er helt slukket? Forargelse vs. pris ratioen er helt ude af proportioner ^^
--
#30
M.Mikkel
Mega Nørd
05-02-2022 12:58

Rapporter til Admin
#29 enig nogle mennesker curling børn eller andet er vist noget ud over det normale
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
#31
Monze
Ultrabruger
05-02-2022 13:18

Rapporter til Admin
LOL hold nu kæft der bliver trollet i den her tråd håber jeg :D
--
#32
MIchaelW
Monsterbruger
05-02-2022 13:24

Rapporter til Admin
#29 Spørgsmålet er måske mere, om alle internet-butikker ikke burde smide et "lager-håndteringsgebyr" på 50 kr. på en handel. Uanset om det er en fysisk eller rent internet-baseret butik. Alle har jo omkostninger forbundet med at frembringe et produkt fra deres lager og reservere det. Og varen skal jo udleveres til en person - enten til kunden eller fragtmanden i kundens sted. Måske noget at overveje for elgiganten, power, jysk, ilva, silvan, proshop o.s.v. :)
--
#33
spacefractal
Ultrabruger
05-02-2022 13:47

Rapporter til Admin
Ikea er ikke designet til online handel, og alt skal plukkes manualt, ihvert fald i den butik i f.eks. Gentofte hvor jeg er. Tror mig, det kan tage ret meget tid og nogle gange også ret bevægeligt at finde dem. Jeg er en af dem som henter og pakke post omkring deres retur afdeling i en af ikea butikkerne, ommend det er dog ikke forbindelse med online handel hvor jeg står. Det er måske uendeligt, men jeg forstår dog godt gebyret i det her tilfælde. Det er jo desværre ikke robot styret lager de har eller optimereret til det. medmindre de har noget specifik lager et andet sted. Men ja, transport med mindre ting kunne have gjort bedre, men det er dog bare personligt holdning.
--
Sidst redigeret 05-02-2022 13:51
#34
Wut
Semi Nørd
05-02-2022 21:00

Rapporter til Admin
#26 Internethandel handler jo i sin væsentlighed om netop ikke at besøge en fysisk butik. Ja til dels. Men jeg tror mere, at internethandel er slået igennem, fordi de kan præstere nogle priser, der ligger langt under, hvad fysiske butikker kan. Hvis man kunne købe det samme grafikkort til den samme pris nede om hjørnet hos den lokale computerbiks, så ville ret få betale porto + vente X dage på levering. Prisen på internetbutikker er netop så lav, fordi de ikke har noget udstillingsareal og de kan placere deres butik på en billig mark ude i ingenting, frem for at skulle have en show-case butik på en dyr adresse. Samtidig kan de have 1 centralt lager, og centralisere indpakning og afhentning med posten mv. Dertil kan de med stordriftsfordele presse prisen endnu længere ned. Og de kan automatisere deres højlager for at presse udgifterne til levering i bund. Det giver næsten sig selv, at IKEA ikke er i den situation. De bliver nødt til at have store butiksarealer, og have flere lokationer at sælge fra. Der er ikke ræson i at automatisere et eventuelt højlager, fordi konceptet er, at folk selv skal kunne plukke fra lageret. Så IKEA kan jo ikke konkurrere med internetbutikker på den måde. Så når en kunde vil have IKEA til at plukke ting fra lageret for dem, så er det en ekstra-udgift oven i de andre udgifter de har, og hvis man kun bestiller ganske få og billige ting, så hænger det ikke sammen for dem økonomisk. Fordelen ved at købe ved Komplett er det store udvalg, lave priser, og varen kommer direkte til dig. Ulempen er så, at du skal vente X dage på den, betale porto, og du kan ikke se varen fysisk, før du bestiller. Det er som om du gerne vil have, at IKEA skal levere på alle punkter til dig. Du vil se varen show-caset i butikken, du vil have den til lav pris, samtidig skal den være i en butik nær dig, og du gider ikke ulejlige dig med at plukke varen fra lageret, så du forventer at personalet plukker for dig gratis. Det kan sikkert fint fungere i ILVA, som har nogle markant højere priser i butikken. Og en biks som JYSK har også valgt det koncept - muligvis er det for at konkurrere hårdere, men sandsynligvis skyldes det også at JYSK-butikkerne er markant mindre end IKEA, så personalet vil skulle bruge meget mindre tid på at finde varerne til dig. Der er mange andre butikker, som har et gebyr. Eksempelvis Nemlig.com tager et pakkegebyr og der er et minimumsbeløb, man skal købe for. Uanset hvad, så er det butikkerne, der definerer, hvilke services de tilbyder. Det giver ingen mening, at blive sur over, at en butik tilbyder en ekstra service for et gebyr. Enten må man tage imod det tilbud, eller sige nej tak. Og i den forståelse, har de valgt at kunden ikke skal straffes økonomisk med et gebyr. De har ligesom en grundlæggende forståelse for internethandel og deres kunder og de indretter sig efter det. Det er jo ikke en straf, når du bare kan fravælge den service? IKEA har aldrig nogensinde påstået, at de er en butik, der specialiserer sig i internethandel, så det er dig, der insisterer på at betragte dem som en internetbutik, og derefter skælder dem ud for ikke at leve op til de normale betingelser for en internetbutik (og samtidig ser bort fra de fordele, der er i en fysisk butik, som IKEA jo rent faktisk er). Men altså ikke IKEA - her skal man betale omvendt entré. Altså kunden har valgt at handle via internettet og det er problematisk for IKEA fordi...de mister eventuel mersalg? De har højere omkostninger forbundet med plukning/udlevering af vare? Måske relevante problematikker for IKEA, men hvordan er de relevante for mig, som forbruger? Nej, du SKAL ikke betale omvendt entre. Det er en service, du kan vælge til eller fra. Det er som om du har vendt den på hovedet og siger, hvad der er bedst for dig som kunde, og så regner du med, at butikken indretter sig efter det. Hvis du nu kører på tankstationen og begynder at diskutere med kassedamen om, hvorvidt hun eller du skal tanke din bil, og du så begynder med "Hvorfor skal jeg enten selv hælde benzin på eller betale dig 20 kr for at gøre det? Det er jo omvendt entre? Hvorfor har I ikke en tankpasser ansat til at tanke for mig og pudse mine ruder samtidig?".... så er jeg næsten sikker på, at du godt kan forstå, at så må benzinen koste det mere for at dække for den ekstra service. Ikke? Det er vel udbyderen, der selv bestemmer, hvilken pris, de vil tage. Og så må du som kunde enten betale eller finde en anden leverandør. Sidenote: WakeyWakey ville naturligvis få et anfald og begynde at skælde tankpasseren ud for at skulle betale 20 kr, når han jo kun skal have TO liter benzin, så det er jo TOTALT BLÆST at tage 20 kr for at tankpasseren fylder benzin på for ham ... fordi... selvom det tager (næsten) samme tid for tankpasseren at lukke kassen og gå ud og fylde på, så må gebyret jo automatisk blive lillebitte, når man kun skal have 2 liter benzin. Ellers skal tanken meldes til Internetdomstolen (aka Nationen, EB eller BT). x-D
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 05-02-2022 21:04
#35
Wut
Semi Nørd
05-02-2022 21:09

Rapporter til Admin
Btw... Jeg er ovenud lykkelig for ikke at arbejde i retail, og skulle høre på entitled Karens dagen lang, der mener, at fordi de har brugt nogle få hundrede af deres sparepenge i min butik, at så har de krav på alle mulige ekstra services og særpriser og særbehandling, og selv hvis de ikke engang har købt noget som helst (endnu) så kan de allerede på forhånd sidde og vræle over min butiks salgsbetingelser som om, det er en krænkelse på størrelse med Holocaust!
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#36
MIchaelW
Monsterbruger
06-02-2022 16:07

Rapporter til Admin
#34 Prisen på internetbutikker er netop så lav, fordi de ikke har noget udstillingsareal og de kan placere deres butik på en billig mark ude i ingenting, frem for at skulle have en show-case butik på en dyr adresse. Ja, det lyder rigtigt. Men det forklare så, hvorfor internetbutikkerne har lave priser. Jeg kan så ikke lige se relevansen i.f.t. IKEA. De har f.eks. investeret millioner i Skejby uden problemer og det er vist ret populært. Det vælter ind med kunder om Fredagen, der vist først kommer ud om Mandagen. :) Jeg er ret sikker på, at IKEA ikke investere i f.eks. Skejby, hvis det ikke kunne betale sig i sig selv. Så ja IKEA har butikker, fordi det kan betale sig. Jeg vil nok ikke lige sige at IKEA har placeret f.eks. Skejby på en billig mark, men man kan ihvertfald se marker fra IKEA Skejby. :) Så altså, jeg anser ikke IKEAs butikker som noget negativt for forretningen IKEA og jeg tror egentlig IKEA har samme opfattelse. Så IKEA kan jo ikke konkurrere med internetbutikker på den måde. Så når en kunde vil have IKEA til at plukke ting fra lageret for dem, så er det en ekstra-udgift oven i de andre udgifter de har, og hvis man kun bestiller ganske få og billige ting, så hænger det ikke sammen for dem økonomisk. IKEA mener selv, de har forladt 2020 mere digitale og bedre rustet til fremtiden, når det kommer til det digitale. Det kan man faktisk læse i deres årsrapport for 2020. De snakker ikke om at de ikke skal konkurrere med rene internetbutikker. IKEA er et multinationalt selskab, der operere i ufatteligt mange lande. De for produceret produkter i mange forskellige lande og mener selv, de har acceleret deres "digitale rejse" i 2020. Men altså, når varen skal de sidste meter fra lageret til vareudleveringen...så kniber det for dem og jeg skal derfor..hvad? Have sympati for IKEAs situation? Seriøst? :) Sympati for de små special-butikker rundt om i provinsen, der har det svært med konkurrencen fra internettet, ja. Sympati for de mange små møbel-forretninger og møbel-fabrikanter, der har måtte lade livet, ja, fint nok. For et Multinationalt selskab som IKEA?! ikke rigtigt. Det er som om du gerne vil have, at IKEA skal levere på alle punkter til dig. Som kunde i en hvilken som helst butik - fysisk eller internetbaseret - vil jeg selvfølgelig gerne have, jeg får det lige som jeg vil have det. Naturligvis. Det betyder ikke at jeg faktisk gør det eller forventer det. Og det er fair nok. Du vil se varen show-caset i butikken, du vil have den til lav pris, samtidig skal den være i en butik nær dig, og du gider ikke ulejlige dig med at plukke varen fra lageret, så du forventer at personalet plukker for dig gratis. Jeg vil faktisk gerne undgå butikken, hvis det kan lade sig gøre. Og kan butikken ligge så tæt på som muligt, er det helt fint med mig. Det er der vel ikke noget forkert i? IKEA laver jo trods alt lokale afhentningssteder netop for at komme tættere på kunden. Så jeg er vist ikke helt urimelig i mit ønske. Og ja, jeg vælger Click & Collect fordi jeg ikke gider gå i butikken og plukke varerne selv. Helt rigtigt. Det er faktisk hele pointen med Click & Collect og det synes at mange butikker ikke har noget problem med det. Click & Collect findes jo i mange butikker, f.eks. IKEA. Og i forhold til omkostninger, kan jeg konstatere at i mange butikker er Click & Collect gratis, så mine forventninger går absolut i den retning. Det kan sikkert fint fungere i ILVA, som har nogle markant højere priser i butikken. Og en biks som JYSK har også valgt det koncept - muligvis er det for at konkurrere hårdere, men sandsynligvis skyldes det også at JYSK-butikkerne er markant mindre end IKEA, så personalet vil skulle bruge meget mindre tid på at finde varerne til dig. Jeg kan ikke rigtig se, hvordan JYSK eller ILVA håndtere click & collect fra deres butikker, forklare hvorfor IKEA har svært ved det. IKEA har valgt at bygge stort og det kan så muligvis have nogle konsekvenser for deres Click & Collect service. Okay. Fint. Det synes jeg så, de skal løse. Det er et multinationalt selskab, der transportere vare rundt på jordkloden, så mon ikke de kan finde en løsning på transporten af varerne de sidste par meter? Der er mange andre butikker, som har et gebyr. Eksempelvis Nemlig.com tager et pakkegebyr og der er et minimumsbeløb, man skal købe for. Nu er butikker, der sælger fødevare trukket frem som eksempler på virksomheder, der tager gebyr. Og når det kommer til netop internetbutikker, der handler med fødevare, er jeg mere tilbøjelig til at acceptere et gebyr. Med fødevare er det jo rimelig vigtig, at de bliver håndteret og opbevaret korrekt. Det kan jo potentielt have direkte indflydelse på min sundhed. Og derfor at disse virksomheder jo også underlagt fødevarekontrol m.v. Så et gebyr her er jeg mere tilbøjelig til at acceptere. Uanset hvad, så er det butikkerne, der definerer, hvilke services de tilbyder. Helt enig. IKEA tilbyder internethandel og jeg som kunde er dækkes ind under regler for internethandel, når jeg køber og betaler for et produkt via deres hjemmeside. Uanset leveringsform. Det giver ingen mening, at blive sur over, at en butik tilbyder en ekstra service for et gebyr. Det har du ret i. Jeg er skam ikke sur, men mere forundret. Jeg studsede over gebyret, da jeg skulle betale det. Enten må man tage imod det tilbud, eller sige nej tak. Helt enig. Men IKEA eksistere altså ikke i en boble og som sådan, må de forvente at kunderne faktisk sammenligner købsoplevelser på tværs af butikker og brancher. Ja endda forskellige købsoplevelser i den samme butik. Det er jo ikke en straf, når du bare kan fravælge den service? Nej, det er det ikke og det kan jeg helt bestemt. Men diskussionen handler om et gebyr på 50 kr., der først kommer i spil, når man har netop ikke har fravalgt Click & Collect - servicen. Derfor giver det det ingen mening at sige, at man bare kan fravælge servicen. IKEA har aldrig nogensinde påstået, at de er en butik, der specialiserer sig i internethandel, så det er dig, der insisterer på at betragte dem som en internetbutik, og derefter skælder dem ud for ikke at leve op til de normale betingelser for en internetbutik (og samtidig ser bort fra de fordele, der er i en fysisk butik, som IKEA jo rent faktisk er). Ligeledes har jeg aldrig påstået at IKEA er en butik, der har specialiseret sig i internethandel. Det er fint vi har en fælles forståelse for, hvad der ikke er blevet påstået. :) Når jeg handler via deres hjemmeside, er jeg som forbruger dækket ind under de normale regler for internethandel. Så ja, jeg betragter det som internethandel i en internetbutik, hvis jeg handler via IKEAs hjemmeside. Jeg har jo netop fravalgt de services, IKEA stiller tilrådighed via deres fysiske butikker, så jeg synes ikke, jeg skal bruge tid på at forholde mig til den fysiske del. Vi er jo tidligere fastslået, at vi er enige om, at man kan fravælge services, IKEA stiller tilrådighed. Det er bl.a. dét. jeg gør, når jeg fravælger IKEAs fysiske butikker og handler via deres internetbutik. Nej, du SKAL ikke betale omvendt entre. Det er en service, du kan vælge til eller fra. Det er som om du har vendt den på hovedet og siger, hvad der er bedst for dig som kunde, og så regner du med, at butikken indretter sig efter det. Jeg er gået til vareudleveringen direkte fra parkeringspladsen og gået til vareudleveringen via butikken. Forskellen mellem de to, da jeg stod ved vareudleringen var, at jeg havde betalt et gebyr for at afhente det. I sjov kalder jeg så det for omvendt entré. :) Og hvis du lægger mærke til det, fravalgte jeg anden gang servicen med Click & Collect. Til gengæld brugte ekspedienten i den relevante afdeling, tid på at finde varen, jeg skulle have, på computeren. Printe en side ud, som jeg så havde med til kassen. Kassemedarbejderen skulle så bruge tid på at modtage betalingen. Herefter gik jeg til vareudleveringen. I begge tilfælde skulle IKEA finde et produkt frem fra deres lager. Så...omvendt entré :) .... så er jeg næsten sikker på, at du godt kan forstå, at så må benzinen koste det mere for at dække for den ekstra service. Ikke? Jeg opfatter ikke Click & Collect for en ekstra leveringsservice for internetbutikker, der også har fysiske butikker. JYSK, Elgiganten, ILVA, SILVAN, Bauhaus, POWER MATAS, Intersport o.s.v. o.s.v. har denne service i deres internetbutikker.Så for mig som kunde, er det ikke en ekstra service, Ikke i år 2022. For IKEA er det måske en ekstra service.
--
Sidst redigeret 06-02-2022 16:11
#37
Defterdar
Semi Supporter
06-02-2022 16:14

Rapporter til Admin
Det er lidt skægt at sammenligne et IKEA lager med en Thassan butik. Der er vel hvad, 3-5000m2 til forskel?
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#38
ToFFo
Guru
06-02-2022 16:19

Rapporter til Admin
#37 - Det der overrasker mig mest er faktisk at overskriften ikke er blevet rettet. Men også at der er kommet så mange indlæg på noget så trivielt!?!?!?!?? :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 06-02-2022 16:20
#39
Hønse
Gæst
06-02-2022 16:29

Rapporter til Admin
#38 Du har da deltaget flere gange i tråden selv :-D? Eller det er måske bare lige et ToFFo moment.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#40
ToFFo
Guru
06-02-2022 16:41

Rapporter til Admin
#39 - Der er kommet næsten 20 indlæg efter min sidste kommentar. Jeg troede tråden ville dø ud, men alligevel kom der flere kommentarer, nogle endda virkelig lange. Det er overraskende synes jeg :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#41
Hønse
Gæst
06-02-2022 17:05

Rapporter til Admin
#41 Ikea er også et af livets store mysterier. Svensk design og tvivlsom kvalitet. Alligevel kommer de fleste af os der engang imellem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#42
basse 21
Semibruger
06-02-2022 18:28

Rapporter til Admin
du kan få det leveret til 79 kr til et afhentnings sted som ikea arbejder med det ved du vel
--
5960x - Asus x99-s - G.Skill Tridentz 32gb - Evo970 - Strix 1070
#43
Trapper
Gæst
06-02-2022 18:43

Rapporter til Admin
Tror jeg ikke du skal regne med personerne ved. Det sjovere gestikulere og puste sig op uden at havde et oplyst grundlag, monkey see monkey do. Trådopretter https://gyazo.com[...] Testet ved at ligge varerne i kurven og fortsætte til levering. Virker uden problemer. Har selv benyttet mig af det for et år tilbage. Klik og Hent (79DKK) Afhentning i alle større byer. https://imgur.com[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#44
Flagg
Monsterbruger
06-02-2022 22:41

Rapporter til Admin
Ja, det passer godt nok. Læs leveringsbetingelserne.
--
#45
hjortekid
Juniorbruger
06-02-2022 23:38

Rapporter til Admin
#35 Kan ellers anbefales. Det er et af de emner der bringer underholdning til arbejdsdagen, samt sjove samtaler i frokostpausen
--

Opret svar til indlægget: Ikea levering !?!?!?!?!?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE