Formentlig sidder der en lille metaltap på viskermotoren. Denne virker som et mekanisk stop så motoren "ved" hvornår viskerne er nede - denne tap er formentlig blevet bukket da viskerarmen røg af.
Her er en video med et lignende problem - jeg har linket til dér hvor problemet vises.
https://youtu.be[...]
Håber det kan være en hjælp :-)
--
I am not a bot .-. .- - ...
01110000 01101001 01100101 Det er nok bladene der sidder lidt tætter på ruden efter gen-montering, og derfor hænger lidt fast.
Prøv at bukke den ene arm et meget lille buk op/væk fra ruden og se om ikke det hjælper.
Løsningen er sådan set at bukke dem lidt hvis ikke der er andet galt, det er ikke unormalt at viskerbladene kan sidde lidt forkert når man tager armene af.
Det er også sådan man justere afstanden så bladet rammer korrekt på ruden, men det er de færreste det bekymre sig om det bare de ikke larmer, men det er faktisk meningen at bladet kun lige skal ligge med et svagt tryk på ruden, fremfor at det bliver trykket ned i ruden og fjeren flapper frem og tilbage, trukket sidelæns over ruden igen og igen skrigende på hjælp xD
--
#1 Tak for svar. Det kunne meget vel være årsagen. :-)
#2 Vil i første omgang forsøge med #1s råd. Men tak.
--
I7 2700K | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz
Gigabyte GA-Z77-DS3H | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Scythe Fuma ll
#3
Tror også han har ret, virker mere plausibelt og jeg må indrømme at jeg missede det med arm/motoren sprang af :P
--
#Alle Jeg takker for jeres svar, I første omgang vil vi forsøge med tippet i #1s video. Virker dette ikke, så må vi prøve #4s forslag. :-)
--
I7 2700K | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz
Gigabyte GA-Z77-DS3H | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Scythe Fuma ll
Har du ikke bare monteret viskerarmen forkert på motoren? Jeg er mekaniker, og det ville helt klart være det første, jeg ville undersøge. Den sidder jo bare ned over nogle stråler, og der kan du nemt komme til at rotere armen, så den ikke sidder rigtigt.
--
#4
Har du en kilde på det du skriver?
For mig lyder det mere som om du gerne vil have #0 sikringer til at sprænge.
Når alt andet på bilen er 12v, hvorfor skulle viskerne så være 24?
Jeg er mere enig med #7
Jeg tænker du har monteret armen en kvart omgang forkert
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("Comicsdk")').parent().parent().parent().hide()}
--
Sidst redigeret 08-12-2022 03:55
Hold da op en omgang "gode" råd du får dig på et meget simpelt problem.
Jeg er også selv mekaniker, og det er da bare viskeren som er monteret forkert på konus oppe ved bunden af viskerarmen.
Af med viskeren(plejer mange gange at være en 12-13 nøgle) og få den indstillet korrket.
Du skal ikke høre på #4. Sikke en regning man ville få hos et værksted for sådan et problem :)
--
#8+9. Hehe ja OK - kontrol af korrekt montering er selvfølgelig to-do nummer 1 :-D
Den mulighed tænkte jeg slet ikke på, da det på min egen bil er totalt fool-proof med et særligt hak viskerarmen skal ned i ^^
--
I am not a bot .-. .- - ...
01110000 01101001 01100101
#9 Det tvivler jeg meget på, da viskerne kører som de skal når de er tændt. Hvis de havde været monteret forkert, så ville deres position ikke være korrekt når de kører. De ville vel enten ikke køre langt nok oppe eller omvendt når de er nede.
--
I7 2700K | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz
Gigabyte GA-Z77-DS3H | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Scythe Fuma ll
--
Sidst redigeret 08-12-2022 10:45
Vi har prøvet at skrue viskerbladene fast således at de ikke stopper halvt oppe på forruden, men så starter viskerne med at ville køre 20 - 25 cm ned på motorhjelmen. For at undgå dette, er vi blevet nødt til at skrue viskerne fast 20 - 25 cm oppe på forruden.
--
I7 2700K | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz
Gigabyte GA-Z77-DS3H | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Scythe Fuma ll
Hvis det er armen der forbinder viskertrækket til motoren der har været gået løs
Så lyder det mest som at den er genmonteret forkert.
Viskermotoren kører 360 grader, dette oversætter viskertrækket ti ca 90 grader på viskerarmene/bladene
Viskermotoren stopper altid samme sted når den slukkes.
Det kan tage nogle forsøg at finde den riktige placering af arm på motoren hvis den ikke er tydeligt mærket op
--
#13 Præcis som 13 skriver
--
#13 Viskertrækket er monteret således at vi startede viskermotoren, lod den køre to omgange, slukkede igen for viskermotoren. På den måde stopper den i den korrekte position, dernæst er viskertrækket skruet på motoren, og det er i den korrekte position.
Jeg er selvfølgelig ikke mekaniker, så kan sagtens tage fejl. Vi er dog to der har kigget på det, så hælder mest til at det er #1s forslag som er det, der er i vejen. Min tidligere svoger har dog et autoværksted og han har lovet at kigge på det.
--
I7 2700K | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz
Gigabyte GA-Z77-DS3H | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Scythe Fuma ll