Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Kiwi.com rejse - advarsel! Og tak Ryanair!Af Guru the688 | 16-02-2023 10:52 | 4407 visninger | 24 svar, hop til seneste
Jeg ville bare lige dele den her med jer.
Min kæreste bestilte for lidt tid siden en spontan tur til en kæresteweekend.
(..og ja, vi har haft "snakken" om man før man springer på et eller andet gøglersite, så checker man trustpilot, sin sunde fornuft, og så videre)
Hun køber to flybilletter via Kiwi.com (det er en flyvetur med Ryanair)
Så får hun en melding om at afgangen er udsat, og vil vi pludselig ankomme til vores destination klokken lidt-over-midnat (..hvorefter vi så skal transportere os til hotellet) - hvilket er lidt en kontrast til at ankomme i tide til at komme til hotellet, og finde et sted at få et par drinks. Pludselig er den første aften "væk" fra vores hygge-kæreste-weekend.
Hun tænker at hun så bare finder en tidligere afgang, eller worst-case afbestiller (hun har købt afbestillings-forsikring) og finder nogle andre billetter, måske til et andet sted. Der er stadig et par måneder til at vi skal afsted, så ingen panik.
Kiwi.com (som er et callcenter i Indien) melder så at billetterne nu er afbestilt, og vi bliver krediteret 10 EUR på deres konto, som kan bruges til en anden rejse. Ja - billetterne kostede en DEL mere end 10 EUR. Og ja - der er en masse "med småt" så det har de i princippet nok "ret til".
Min kæreste bruger en del tid på deres callcenter, med alt fra gråd, over trusler, til gamle sataniske besværgelser. Der er ikke noget at gøre.
Oh well - dyre lærepenge.
Hun tænker så "Jeg ringer sq til Ryanair, som jo er selve flyselskabet vi skal med".
Lang historie. Ryanair melder at "Ja, det bliver værre. Fordi Kiwi.com afbestiller faktisk ikke billetterne hos Ryanair. De beholder bare pengene. Men når Kiwi.com i endelig tager kontakt til Ryanair, så er det Ryanair's opfattelse at de CC'er en fiktiv email som skal forestille at være kundens (min kærestes) - så ingen information ryger tilbage til kunden, selvom det "ser ud som om" at kunden er med på mail-korrespondancen.
Så, vi må nøjes med vores sene billetter - men de er der skam endnu. Ryanair har forsikret os (og sendt billetter) om at vi stadig har vores billetter. Det havde vi *aldrig* opdaget hvis vi ikke selv havde ringet.
Man kan selvfølgelig spørge sig selv om hvorfor Ryanair ikke stopper samarbejdet - men selvfølgelig er det penge i banken på de ture der bare "går efter planen".
Men det er tydeligt at Kiwi.com bruger nogle temmeligt ufine metoder (folk har ventet på retur-penge i årevis, krævet gebyrer for at stille spørgsmål til deres kundeservice, osv osv)
Så - hvis I går og kigger på jeres næste rejse, så.. find en anden agent.
Jeg er ved at booke hotel - og det foregår ved at kontakte hotellerne direkte - det giver ofte bedre priser end "portalerne" - og man ved at man har en booking, og man har direkte kontakt til dem man har en aftale med. --
"ORK SATME!"
Har brugt dem en del gange nu, ingen problemer. De fleste dårlige anmeldelser de har er bare folk, som ikke har sat sig ind i hvad de bestiller.
Dog kan fejl ske. -- =) #1 som altid er TrustPilot (som jeg ikke stoler på overhovedet - jeg kan godt huske alle historierne som de stadig benægter) mest fyldt med "Karen'er" der skriger op.
Og som jeg også siger, det går sikkert fint hvis alt går fint. Og ja, vi kunne givetvis have læst alt det med småt.
Men de slipper ikke rigtigt for at selv Ryanair kender deres metoder, og når man ringer til Ryanair, så er det første de siger "Ah, jo, selvfølgelig. Kiwi.com... nu skal du høre hvad vi gør".
Det sidste sted i verden jeg havde forventet god service, var sq hos Ryanair (og vi blev ikke engang tilbudt at købe skrabelodder! ;) -- "ORK SATME!" Jeg har booket via Kiwi.com en enkelt gang, og det gik fint - men de laver nogle spøjse detaljer som man skal være opmærksom på.
I mit tilfælde skulle jeg til Edinburgh via Manchester. Jeg har tilkøbt ~20kg bagage.
Kiwi booker to enkelte billetter via Ryanair, så da vi lander i Manchester skal jeg ned og hente min bagage og stå i kø til at checke bagagen ind igen, og endnu en tur forbi Security.
Det er dumt og tager tid, men kan fint gå an, hvis man ellers er opmærksom på det - og sikrer sig at der er tid nok ved mellemlandingen til det. -- Jeg har også brugt dem en enkelt gang, da retur flyet endte med at blive aflyst, blev jeg kastebold mellem Kiwi og TUI, som fløj turen.
Det var en spændende oplevelse. Kiwi gjorde ikke rigtigt noget brugbart, men jeg søgte selv om penge retur hos TUI, som stod på min konto 6 måneder senere :D
Syntes ikke de fortjener flere penge herfra. -- Sidst redigeret 16-02-2023 17:37 Kiwi.com er en smart-i-en-fart flybooking side og man kan faktisk spare mange penge på at booke med dem, hvis man ingen moral har. De er rigtig gode til at planlægge skiplagging ture, for at spare penge for en, hvilket er smart. Altså, igen, hvis man ingen moral har. For ens navn bliver måske kaldt mange gange og flyet holdes tilbage i stedet for at lette til tiden eller før, fordi du ikke dukker op.
RyanAir OG kiwi.com er den perfekte konstellation af elendighed, så jeg forstår egentlig godt at Kiwi ikke vil have noget med dem at gøre. Ryanair er i forvejen sketchy as fuck og er sjældent til at snakke med.
Jeg havde en tur til Prag jeg ville afbestille med Ryanair som jeg ikke havde købt afbestillingsforsikring til, så jeg var klar over pengene var tabt. Jeg synes bare godt de kunne sælge de billetter til anden side. Til dels fordi jeg netop ikke gider at være that guy som de kalder over radioen efter 20 gange i lufthavnen. Jeg skrev til dem mange gange over en periode på en måned, men hørte aldrig noget fra dem. De var pisse ligeglade, de havde jo fået mine penge, men selv muligheden for at kunne sælge de samme billetter 2 gange var de ligeglade med. Fuck dem.
Tredjepartsfirmaer fucking sucks, for så får de lige lov at lægge deres egne klamme betingelser ovenpå udbyderens. For eksempel ved biludlejning er det lidt det samme. Det har jeg også haft problemer med. Så var alting bare mere besværligt fordi man havde booket via en tredjepart. Det gør jeg nok ikke igen heller.
Konklusion: Fuck alle tredjeparts udbydere af transport! -- Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0.
Stats sidst opdateret d. 27/08-2022 #3 Det har intet med kiwi at gøre, det er helt normal praksis når man lander uden for EU. :) -- =) #5 de kalder dig ikke over højttaleren med mindre de allerede har pakket din bagage, så møder du ikke op i lufthavnen sker der intet. -- Jeg kan så starte med at advare mod ticket.dk. De er lige så lumpne i deres måder at behandle kunder på. Vi fik vores fly fra Ham-Fra aflyst af Lufthansa i sommers. ticket.dk blev ved med at påstå at den skam ikke var aflyst, selvom jeg kunne fremvise beviser fra Lufthansa. Meget skriveri frem og tilbage, og jeg opgav til sidst for et par måneder siden. Pludselig fik jeg rejsens pris retur for 2 uger siden - altså lidt over et halvt år efter aflysningen.
Kompensationen for den aflyste rute har jeg endnu ikke fået fra Lufthansa, selvom flypenge.dk tager sig af det. Der skal åbenbart køres retssag omkring det nu. -- Tak til Ryanair? De ligger i seng med sådan nogle tabere. Dobbelt op på taberhed.
Ked af på din kærestes vegne at hun skulle have den oplevelse. Der er desværre så meget lort derude. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #5
Er det 30 år siden du sidst har fløjet?
”Ens navn bliver måske kaldt mange gange” - lol. -- #The688 Kom i godt afsted i går, kan næsten lure i skulle flyve direkte i mens stormen stod på -- Køb af rejser på nettet, der bruger jeg altid Mastercard.
Det er så dejlig nemt at blot lave chargeback på kortet, - det virkede rigtig godt i sommers da Ticket.dk/se mente de skulle hav 750kr pr billet i gebyr for refundering, trods det var SAS som strejkede..
Nej, altid Mastercard - så bruger du andres penge på nettet ;-) -- Hvorfor er der ikke plads til den største cola i Cinnemaxx's kopholder? Fatter ikke folk tør flyve med RyanAir, Flyene er fuldkommen faldefærdige, og de skider højt og helligt på folks sikkerhed, så længe de lige slipper gennem nåleøjet af regler.
Piloterne plejer som regel kun at have job i ryanair som last resort. -- Main: Zen 5900x - RTX 3080 - Strix x570i - trident z 16gb cl 16 3200mhz - Jonsbo A4 - H100i Capellix//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2. Generelt skal man vide at når det handler om booking sites, så er service ikke eksisterende og når man køber noget gennem dem skal man være opmærksom på at man ofte kan blive lokket til at købe alt muligt irrelevant. Om jeg har booket gennem flyselskabet eller et booking site har varieret, for tidligere da jeg fløj mere kunne det nogle gange bedre betale sig at booke gennem flyselskabet da man så ved hvilken booking klasse man får. Med et booking site er det typisk altid billigste booking klasse som giver færre bonusmiles og som ikke kan opgraderes. Men til gengæld er den billigere.
Men når jeg feks fløj med Thaiair, så kunne jeg jo opgradere mig til business class sæderne, men det var kun muligt med en vis type booking class. Så der betalte jeg gerne 1-2000 ekstra for at få den rigtige billet.
Men når bare man kender reglerne, så er der intet galt med booking sites. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #17 Der har nu været ret mange sager, om manglende vedligehold på Ryanairs fly. Det behøver man ikke at have levet under en sten for ikke at opdage. At de behandler deres ansatte, som det værste afskum er så en helt anden sag. Det har vist også været rigeligt belyst. -- Sidst redigeret 19-02-2023 01:32 #18 - Det kræver ikke pilot venner at vide man får hvad man betaler for. Et eller andet sted må man jo spare for at holde billetpriserne nede :) -- Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0.
Stats sidst opdateret d. 27/08-2022 Jesus, I kræver meget for at vælge dumping priser på flyrejser. Hvis man booker gennem shady service for at spare extra, det er ligesom købe noname 3070 far Kina. Hvis den virker så den virker...
Der er grund til at rejser med almindelige flyselskaber koster mere. Book en gang direkte med KLM eller Lufthansa og se forskellen.
Ryanair er meget fair, dog åbenlyst skarp og ufleksibelt men de følger deres ret simple og klare regler (fucking no refunds). Er også indtil videre i toppen af sikkerheden og den som flyvrer mest til tiden i Europa.
Har ikke læst mere lame tråd her i lang tid.... -- Sidst redigeret 19-02-2023 07:42 #19>>Er det almindeligt kendt at de laver dårlig vedligeholdelse på deres fly? Det er ellers ikke noget der sådan popper op på google når man søger på det og ryanair har aldrig haft en seriøs ulykke hvor nogen døde. Det tættestede er kommet er Ryanair Flight 4102 hvor deres fly ramte en flok fugle og måtte lave en nødlanding og flyet efterfølgende blev skrottet.
Jeg kan dog sagtens finde mange andre ting som gør at jeg ikke vil flyve med dem, men sikkerhed er ikke en af dem.
#21>>Det lyder ikke som om du er klar over det, men det er de samme biletter med de samme rettigheder man kan købe hos flyselskaberne direkte og hos booking sites. Ofte kan man endda gå direkte ind på flyselskabets side og booke ekstra services som sæder mv. Historisk har det bare været en del billigere at booke billetten gennem booking sitet men den forskal lader til at være mere eller mindre væk idag. Dog har booking sites den store fordel at man kan søge mange selskaber på samme rute på en gang. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #22
Det er almindeligt kendt inden for branchen ja.
Jeg tror ikke det er noget man kan slå op på google, men der kommer tit sjove jokes internt mellem vennerne omkring RyanAir, pludselig mangler der et sæde i flyene fordi skinderne på det simpelthen var rustet væk, og nogle af flyene er lappet med alu plader i bunden og lagt tæpper hen over, alle sådan nogle guldkorn :D Edit, har også hørt om seler der går i stykker og så lukker man bare pladsen for bestilling istedet for at lave selen, da det er for dyrt at en tekniker skal bruge tid på at skifte sædet.
#19
Jeps.
#20
Ret trist der bliver gamblet med så mange ting. Personligt ville jeg hellere have de oppede prisen måske 100kr per mand, og så gav flyene et ekstra service i ny og næ
Det er også lidt weird at sige ryanair aldrig har haft uheld når de overtager flyene fra andre selskaber, samme flytype kan sagtens have haft uheld i de andre selskaber pga. Manglende vedligholdelse. Og RyanAir så bare har været heldige, men at gamble med så mange folks liv for at skære i priserne er jeg bestemt ikke tilholder af. -- Main: Zen 5900x - RTX 3080 - Strix x570i - trident z 16gb cl 16 3200mhz - Jonsbo A4 - H100i Capellix//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2. --
Sidst redigeret 19-02-2023 12:33 #22 Der var en del om det i medierne for nogle år tilbage. Det var faktisk ikke engang medieskabt, men bundede i myndighederne der betvivlede deres sikkerhed. Der blev ikke brugt så mange timer på vedligeholdelse, som de burde. Det kan også være, at det er fordi jeg går så meget op i flyselskaber og deres sikkerhed - eller mangel på samme, at jeg bider mærke i den slags ting. Men ikke desto mindre er det sandt. Der skulle helst ikke en ulykke til, før myndigheder påpeger fejl i sikkerheden. Ryanair er jo bestemt ikke de eneste der kommer ud for den slags kritik, så de er ikke et enestående tilfælde. -- #25>>Mon ikke det var de "maintenance certificates" som de ikke havde lavet rigtigt og som truede med at grounde en trejdedel af deres flåde. De certifikater blev senere lavet og accepteret af luftfartsmyndighederne.
Men nu er det ikke fordi jeg decideret vil forsvare Ryanair, det er et skod selskab og jeg undgår at købe rejser med dem grudet måden de behandler deres personale. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #12 - vi skal først afsted om et par måneder :)
#stort-set-resten : Tak for jeres selvpromoverende ikke-bidrag til tråden med endnu en gang støj. -- "ORK SATME!" #17
Hvor gammel er du ?
På min arbejdsplads er der piloter, som tjener lidt håndører mens de venter på at der skal bruges flere piloter. Ingen af har talt dårligt om deres pilot kollegaer eller det firma de arbejder hos, tvært imod ! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Meget sjov læsning. "Ryanair er piloternes last resort", "Ryanairs fly er faldefærdige", "Ryanair har dårlig maintenance", "Pengene skal jo tjenes et sted når man sælger så billigt."
- Ryanair er en af de få selskaber i EU som tilbyder piloter 5 dages arbejde, 4 dages fri på fixed roster, så man kan planlægge sit liv. Mange piloter starter deres karriere i Ryanair, nogle søger videre, og mange ender med at komme tilbage når de har prøvet at arbejde under en "flexible roster" i andre selskaber, som fx SAS, Norwegian, Lufthansa, Transavia ect ect..
- Ryanair's flåde af fly er blandt de yngste i hele europa. Med en flåde på over 500 fly, og ydereligere 200 i ordre, ser vi altså på at over 350 af Ryanairs fly har en alder på under 5 år. Hopper i en tur med en SAS Airbus 320, så er den nemt 15-20 år gammel. Faktisk sigter Ryanair helst efter at skifte flyene ud med helt nye når de når det timekrav der gør de skal til Level D maintenance tjek, da det koster flere millioner euro, og der på sigt er en større besparelse i simpelthen at købe et nyt fly.
- Ryanair's fly bliver serviceret mekanisk til en ekstrem høj standard, af nogle af de højest betalte og mest kvalificerede "engineers" på markedet. Jo større driftsikkerhed der er på maskinerne, jo færre aflysninger, og derfor flere penge tjent. At kabinen er slidt, det er vel hvad man kan forvente når flyet flyver 6-8 ruter som minimum om dagen, med 189 passagerer der skal ind og ud på hver tur. Det er over 1500 mennesker der kommer ind og ud af flyet i døgnet, 364 dage om året. (364 fordi Ryanair ikke flyver d. 25/12). Så med mere end en halv million mennesker igennem kabinen på sådan et fly årligt, ja så bliver kunstlædered jo ikke ved med at ligne en fabriksny mercedes.
- Men én ting er helt sikkert: Ryanair er europas sikreste flyselskab at flyve med. Piloterne bliver trænet til den højeste standard, og bliver krævet over 2 gange så meget træning i simulatorer, end hvad minimumskravet er, for at opnå et ekstremt højt niveau. Og Ryanair's forretningsmodel kan ikke tåle et styrt, pga alle de kontroverser og ideer folk har om dem. Derfor er sikkerheden prioritet nr. 1, og er per definition i firmaet aldrig noget der nævnes efter penge/omsætning. Sikkerhed er øverst.
- I gennemsnit koster en Ryanair flyvetur på ca 2 timers flyvetid, 49€/person, når alt fra løn, maintenance, lufthavsslots, handling etc er talt med. Og de penge bliver fundet i inflight sales, salg af mad, folk der har for tunge kufferter med, folk der glemmer at tjekke ind, folk der glemmer printe boarding kort hvis ikke de har Ryanair's app, no-refunds on tickets ect. Det er en forretning med milliard overskud.
Nå, men nok brøl herfra. Håber i fik en god tur alligevel #OJ. -- i7 9700K @ 4.9 GHz | Asus Z370-E | 16GB 3200 MHz | Strix 1080 Ti #23 "Det er almindeligt kendt inden for branchen ja."
Må jeg spørge hvilken professionel insider-viden du har inden for luftfartsbrancen, eller måske kilden til din viden? For på mig så lyder det som du ikke har den fjerneste idé, på nogen måde, overhovedet, whatsoever hvordan aircraft maintenance eller airworthiness i en Part-145 eller Part-M virksomhed finder sted. -- #32 så længe dine indlæg ikke forholder sig til emnet, men forholder sig til min person, så beder jeg om at få dem slettet.
Det vil jeg fortsætte med. Det kan du helt selv undgå, ved bare at stoppe med at lave den slags indlæg og kommentarer.
Jeg aner ikke hvorfor du finder det nødvendigt, og jeg aner ikke hvorfor du ikke bryder dig om mig, men det er din ret. Jeg forstår heller ikke hvorfor det er noget du gider spilde din tid på.
Jeg fortsætter så med at bede om at få dine indlæg fjernet, når de ikke bidrager til tråden, men bare er varierende grader af personangreb.
#alle andre
Da jeg først kiggede på sagen, kunne jeg se at Kiwi var begyndt at besvare direkte på en masse sager på deres Trustpilot (også sager der var over et år gamle, så måske har nogen begyndt noget damage-control for nylig)
Jeg bad derfor fruen om at lave en anmeldelse på TP, fordi dem reagerede de tydeligvis på.
Ganske rigtigt, så har de nu kontaktet hende og gen-etableret hele rejsen - noget de fuldstændigt afviste kunne lade sig gøre i de samtaler hun havde med deres kundeservice.
Jeg kan også se at der, siden da, er nogen der har mistet langt flere penge end de "kun" 4000 de forsøgte at tilbageholde fra os. Går'en så går'en, åbenbart. -- "ORK SATME!"
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 389 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|