Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Modtaget dyre vare, gave

Af Ultra Supporter disc | 27-03-2023 15:13 | 2120 visninger | 27 svar, hop til seneste
Hjej HOL, Min mor har haft en ældre iPhone I et stykke tid og har ønsket sig en iPhone der var lidt nyerere. Jeg fandt en hjemmeside som hed Refurbed og bestilte en iPhone 12, som skulle sendes til hende. Hun modtog den og åbnede selvfølgelig, hun lagde mærke til det var en anden farve end specificeret men hun var egentlig ret glad for farven, og ønskede at beholde den. Jeg hjælper hende med opsætning og hun køber accessories (cover etc). Telefonen er nu opsat og i brug, hvorefter jeg modtager en email omkring modtagelse af forkert telefon. Hun mindede mig om at hun rigtig godt kan lide farven og har intet imod at beholde. Dette skriver jeg til dem og de svarer det er okay. Et par timer efter modtager jeg en ny email som siger jeg skal ignorere beskeden før, da der er tale om en dyrere version. Jeg tjekker så telefonen og ganske rigtigt er der tale om en Pro version, hvilket hun ikke anede noget om (ej heller mig selv da jeg ikke ejer iPhones og når jeg tjekker online er 12 og 12 Pro næsten identisk i udseende) De siger den skal sendes den tilbage, men da hun nu endelig har fået sat den op ønsker hun ikke at returnere. Hvorefter de siger hvis hun ønsker at beholde skal hun betale prisforskellen. Er dette korrekt? Skal hun bøde for deres fejl? Selvfølgelig vil jeg overholde lovgivning såfremt loven siger man skal, men må indrømme at jeg synes det er noget fis når man først får at vide det er ok at beholde.
--
Gi' nu rygeheroin en chance!
#1
Jesper
Gæst
27-03-2023 15:18

Rapporter til Admin
Naturligvis skal du returnerer eller betale prisforskellen. Sæt modsat fortegn, du havde modtaget en dårligere tlf end du betalte for, ville det så være ok butikken ikke ville rette fejlen, eller betale dig prisforskellen?? Og ja det vil være ulovligt bare at beholde den og ignorerer firmaet. (Ligesom hvis det var modsat)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Bob
Gæst
27-03-2023 15:21

Rapporter til Admin
Der er desværre ikke noget at gøre hvis I ikke kan blive enige om en løsning. Dog må det ikke være til besvær for din mor at den skal returneres når det er butikken der har begået en fejl, så I burde kunne forlange at de kommer til hendes dør og henter den.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
benny
Gæst
27-03-2023 15:28

Rapporter til Admin
Du kan joh eventuelt bede dem om at sende den rigtige model til jer, for så kan i overføre alt direkte over på den også sende den anden retur derefter.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
disc
Ultra Supporter
27-03-2023 15:28

Rapporter til Admin
Ak ja, vidste ikke lovgivningen var sådan. Må nok bide det sure æble og betale mere, orker ikke til at sidde og lave klippe klister med returlabels på vegne af min mor.
--
Gi' nu rygeheroin en chance!
#5
disc
Ultra Supporter
27-03-2023 15:30

Rapporter til Admin
#3 Det ender ud med at være min tid der skal bruges på dette da min aldrende moder ikke har styr på den slags. Så det bliver nok lettere bare at betale ekstra.
--
Gi' nu rygeheroin en chance!
#6
bill gates
Gæst
27-03-2023 15:30

Rapporter til Admin
#0 Hvorfor har du overhovedet svaret på deres mail ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
disc
Ultra Supporter
27-03-2023 15:34

Rapporter til Admin
#7 Hvorfor skulle jeg ignorere firmaet?
--
Gi' nu rygeheroin en chance!
#8
BoreBissen
Guru
27-03-2023 15:35

Rapporter til Admin
#7 Han troller..
--
Ryzen 5700x | 2 x 8 GB Corsair 3200 MHz ASUS ROG STRIX B550-F | 2 x PNY 480 GB SATA SSD Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Corsair H115i
#9
disc
Ultra Supporter
27-03-2023 15:39

Rapporter til Admin
Jeg takker for svarende og går i dialog med dem.. igen.
--
Gi' nu rygeheroin en chance!
#10
ToFFo
Guru
27-03-2023 15:40

Rapporter til Admin
Betal prisforskellen eller send varen retur. Dog skal du ikke betale fragtomkostningerne hvis du vælger at sende retur.
--
Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +40/-0. Stats sidst opdateret d. 01/03-2023
#11
Comicsdk
Nørd
27-03-2023 16:51

Rapporter til Admin
Jeg ville personligt holde fast i den mail hvor butikken accepterer at varen ikke skal returneres. Det er pænt god dokumentation, skulle du vælge at køre noget front på den sag. Omvendt synes jeg ikke det er rimeligt at lade butikken hænge på en regning i den størrelse prisforskellen udgør. Men mailen er da rimelig god dokumentation, må man sige. Blue City lod mg beholde en iPhone 7 der skulle have været en 6 - men det er jo brugte phones og heller ikke i pris-liga med 12/12 Pro.
--
#12
disc
Ultra Supporter
27-03-2023 17:07

Rapporter til Admin
#11 Tak for dit svar Det var præcis dette som gjorde mig irriteret. Den oprindelige email skrev intet om at modellen var dyrere (hvilket vi ikke vidste, ellers havde vi givet lyd) og derfor troede jeg jo at de blot var meget dilligente i deres service da de så det var forkert farve. Som sagt besvarer jeg og siger det er OK, dagen efter skriver de at de var glade for at høre vi var tilfredse og de altid ønsker at yde en god service. Cirka 3 timer senere får jeg at vide det var en forkert email og skal betale forskellen eller returnere Jeg har ikke handlet i ond tro i håbet om at snyde dem for penge, og nu har jeg kontaktet dem og forhørt om prisforskellen. Jeg stillede dette spørgsmål fordi jeg rent faktisk troede det var deres problem hvis de fejlsendte et produkt, men jeg kan også være ignorant så er glad for at folk kunne 'set the record straight' så at sige.
--
Gi' nu rygeheroin en chance!
#13
disc
Ultra Supporter
27-03-2023 17:08

Rapporter til Admin
Derudover er Refurbed vel brugte telefoner?
--
Gi' nu rygeheroin en chance!
#14
Jesper
Gæst
27-03-2023 17:15

Rapporter til Admin
#11 Da firmaet sendte den mail var de tydeligvis ikke klar over der var tale om forskellige modeller, kun at farven var en anden, og kunden gerne ville beholde den. (Første mail er kun bevis på en fejl, hvor kunden sikkert kun havde omtalt farven og ikke modellen) At firmaet har lavet fejl, uanset om det er en eller flere, giver ikke kunden ret til at beholde en vare han har modtaget fejlmæssigt. Hverken moralsk eller juridisk. #10 Du har 100% ret. Ofte vil firmaet sende en pakke-label der kan benyttes ved retur.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
--
Sidst redigeret 27-03-2023 21:23 af Ronson
#15
Comicsdk
Nørd
27-03-2023 17:21

Rapporter til Admin
14 Nå, så skal vi have noget personpis ind i dét også. Jamen er det da ikke bare vidunderligt at jeg ikke kan kommentere i noget som helst fra hardware til OT i hyggeren uden at min personlige historie skal blandes ind i det. Man skulle kraftedme snart tro at jeg er den eneste der har historie af ringe karakter. Statistikken siger noget andet. Men det er jo let nok at.. ej, fuck it. Giv den gas, gæst.
--
#16
Jesper
Gæst
27-03-2023 17:21

Rapporter til Admin
#12 Det vil være fair at forsøge at få en for dig god prisforskel. Har de ikke givet en rabat på prisforskellen, så prøv at forhandle lidt med dem, slå på det er dem der har lavet fejl, og det jo er til besvær for begge parter hvis du skal sende tlf retur og have fremsendt en anden. Du har ikke krav på noget, men de fleste firmaer vil være imødekommen i en sådan situation, så længe kunden ikke er ublu/grådig i sine forslag.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Bob
Gæst
27-03-2023 17:29

Rapporter til Admin
#14 "Ofte vil firmaet sende en pakke-label der kan benyttes ved retur." Jeg er rimelig sikker på at det ikke er nok. Det er lidt begrænset hvad der er af information om disse sager, men som jeg skrev tidligere må det vist ikke være til besvær for modtageren. Så at skulle pakke skidtet ned igen, printe pakkelabel og på posthuset kan man ikke umiddelbart forlange at folk skal døje med.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
||PsyCho||
Gigabruger
27-03-2023 17:34

Rapporter til Admin
#0 Hej Disc. Jeg har tidligere oplevet noget næsten som du beskriver, her var der købt ekstra tilbehør som desværre ikke ville passe på den rigtige vare. Ved ikke med Iphone 12 og 12 Pro, men jeg foreslog dem derfor at vi slog halv skade, kunne de godt se var fair pga de havde lavet fejlen. Generelt har jeg haft stor held med at fremlægge mit besvær/mine udgifter som fremkommer pga deres fejl og har i flere sager omkring ting som dette end med halv skade til min fordel. De fleste butikker har plads til at de kan lukke sagen med et lille afslag. Power, elgigangen, Bilka osv. Det er et forsøg værd for dig at tilbyde dem 50%-75% af forskellen og se om de siger "ja tak"
--
#21
disc
Ultra Supporter
27-03-2023 17:52

Rapporter til Admin
Deres kundeservice misforstår det meste, jeg skrev jeg ikke ønsker at returnere og forhører mig om forskelspris hvorefter de sender et label alligevel. Tlf tid på deres side er 9 til 17 men når man ringer er det kun 9 til 1. Jeg vil forsøge at forhøre mig om et lille nedslag. Nu må vi se. Jeg sætter pris på alle kommentarerne
--
Gi' nu rygeheroin en chance!
#22
q
Gæst
27-03-2023 19:14

Rapporter til Admin
Du skal gribe det lidt anderledes an, du skal ikke på posthuset. De skal arrengere en afhentning af telefonen på din adresse. Start der og se hvor langt de er villige til at gå for dette besvær, finder de et firma til at afhente hos dig så vil det utvivlsomt koste dem nogle penge, det beløb kan i bruge til at forhandle med. Det må ikke være til besvær for jer, at de har lavet en fejl. En fejl de selv skal rette op på, og det gør man ikke med en fragtlabel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
mr.hein
Nørd Aspirant
27-03-2023 22:44

Rapporter til Admin
#22 Sikke da en moral? kunder nu om dage .... skulle LIGE have været omvendt....
--
----------------------------------- Status på B/W-listen: +2/-0 -----------------------------------
#24
Anomynous
Semi Nørd
27-03-2023 22:54

Rapporter til Admin
Ærligt… jeg gør ikke en given butik opmærksom på at en vare gik ind til en billigere pris end den stod til men omvendt tager de mere end hvad der står på prisskiltet så falder der pindebrænde! Sover udmærket om natten, tak.
--
#25
Bob
Gæst
27-03-2023 23:11

Rapporter til Admin
#23 Hva? Det kan jo aldrig være omvendt. Kunden køber varer af butikken. Det er derfor butikken overhovedet kan eksistere. #24 Lol. Man skal sgu også være skarp hvis der skal være plus på den konto...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
Q
Gæst
28-03-2023 12:30

Rapporter til Admin
#23 stop dig selv, det har intet med morale at gøre, når du køber fra en butik så betaler du for et produkt, service og fremtidig reklamation. Her har butikken fucket op, så må de også rette op på fejlen, trådstarter får ikke betaling for at yde service (gå på posthuset for dem) ergo må de selv rette op på fejlen. Det er fornuft og har intet med morale at gøre.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
disc
Ultra Supporter
29-03-2023 14:48

Rapporter til Admin
Fik 20 procent af forskelsprisen så det bliver ikke møj mere end en 600kr ekstra. Så kan hun i det mindste beholde hendes telefon. Takker for alle svarende.
--
Gi' nu rygeheroin en chance!
#28
Jesper Gæst
Bruger Aspirant
29-03-2023 15:09

Rapporter til Admin
#27 Godt I fandt en løsning der lyder til at tilfredsstille begge parter. Nice du meldte tilbage, så vi fik slutningen på sagen.
--
#29
Jupiter
Gigabruger
29-03-2023 15:47

Rapporter til Admin
Fedt
--

Opret svar til indlægget: Modtaget dyre vare, gave

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning