Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Nægte modtagelse, hvad skal jeg gøre?

Af Guru Mr. WoLF | 22-08-2023 14:36 | 1335 visninger | 11 svar, hop til seneste
Jeg har bestilt en pakke og pakken er kommet frem til pakkeshop men butikken har meddelt at pakken desværre er den forkerte og jeg skal nægte modtagelse. Pakken er sendt med PostNord. Skal jeg gå i pakkeshop og nægte modtagelse eller kan jeg bare vente til frist for afhentning udløber?
--
#1
ToBeN
Bruger Aspirant
22-08-2023 14:38

Rapporter til Admin
Blot lad vær med at afhente den, så den bliver sendt retur.
--
#2
BoreBissen
Guru
22-08-2023 14:40

Rapporter til Admin
Det er op til dig selv. Kan du vente på at pakken ryger retur, og den rigitge vare bliver fremsendt igen, så vent. Kan ikke vente de 10 - 14 dage inden den pr. automatik ryger retur, så giv pick-up point besked på at den skal returneres.
--
Ryzen 5700x | 16 GB RAM 3200 MHz ASUS STRIX B550-F | 2xPNY 480 GB SSD | Kingston NV2 NVMe - 1TB ASRock Rx 6800 XT 16 GB | NZXT C850 | Corsair H115i
#3
ToFFo
Guru
22-08-2023 14:53

Rapporter til Admin
Du kan kontakte pakkeshoppen og bede dem sende pakken retur til afsender, for at få det afsluttet hurtigt. Det er spild af tid, og spild af plads i pakkeshoppen, at de skal have den stående 14 dage eller whatever it is. Du kan ligeså godt få det afsluttet. Dog ville det være god stil af butikken at kontakte pakkeshoppen og bede dem returnere pakken, så du ikke skal bøvle med det.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
#4
the688
Guru
22-08-2023 15:01

Rapporter til Admin
Alt det #3 sagde. Det er go' stil at gøre pakkebiksen opmærksomme på det, så de ikke skal have den liggende og fylde. Men reelt set burde det være noget "sælger" (afsender) gør - det er jo dem der har sendt en forkert pakke *og* antageligvis også booket forsendelsen. Jeg ville kontakte dem (sælger) og spørge om ikke de bare tager kontakt til fragtfirmaet og får den retur, så du (og de!) ikke behøver vente 14 dage. Hvad end der så er i pakken de har sendt, så skal de vel også bruge det før eller senere.
--
"ORK SATME!"
#5
Mr. WoLF
Guru
22-08-2023 15:50

Rapporter til Admin
Jeg er pt på sommerferie til mandag i næste uge og kan ikke komme i pakkeshop før. Så support hos PostNord og meddele dem at den skal retur? Det er en meget lille pakke som optager meget lidt plads i pakkeshop
--
#6
kikophil
Junior Nørd
22-08-2023 17:06

Rapporter til Admin
#5 - hvis du alligevel først er hjemme næste uge, bør du bare undlade at hente den - eller straks - alt efter returdatoen (der står på dine postnord meddelelser) bede kontaktpoint om, at returnere pakken, selv om der nok ikke er mange dage tilbage før automatisk returnering. Mener forøvrigt ikke, at en butik lovligt må kontakte dit afhentningssted for ændringer. Efter deres afsendelse er det en sag mellem dig og pickuppoint, hvad der skal ske med pakken - evt. med hjælp fra PostNord. Fortsat god ferie :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#7
mindbuster
Nørd Aspirant
22-08-2023 17:30

Rapporter til Admin
#6, "Mener forøvrigt ikke, at en butik lovligt må kontakte dit afhentningssted for ændringer. Efter deres afsendelse er det en sag mellem dig og pickuppoint" Jeg kan huske den tråd med mega billige Samsung skærme, der havde samsung sendt, men kontaktede pakkefirmaet som stoppede forsendelserne. (folk fik dog deres skærme alligevel da samsung ombestemte sig, men de kan åbenbart godt stoppe en forsendelse, ved ikke om man skal være en stor global corporation, men hvorfor må de så hvis privat personer eller små shops ikke må :p )
--
10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x
--
Sidst redigeret 22-08-2023 17:31
#8
kikophil
Junior Nørd
22-08-2023 17:54

Rapporter til Admin
#7 - Ved ikke lige hvad der nøjagtigt foregik i den sag - husker dog godt tråden. Problemet ligger jo i, at det ville ende med det vildeste kaos, ifald samtlige forretninger - uanset størrelse, bare ved evt. tvist mellem dem og en modtager/køber - selv ku´ gå ind, og trække varerne tilbage. Det må i bedste fald ku` betegnes som selvtægt, hvilket ville ku` koste dem dyrt. Loven kan jo ikke defineres ud til samtlige former for øv sager, der er kørende, men måske erhvervet via dokumentation, kan få tilladelse til, at lave en aftale med de involverede udover køber? Jeg tænker på den stakkels mand i pickuppointet (måske næsten samtlige) der uden beviser/indsigt/yderligere dokumentation får besked på, at returnere pakkerne! :( Så derfor tror jeg ikke det er noget, der bare lige ligger til højrebenet :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#9
Mr. WoLF
Guru
23-08-2023 16:57

Rapporter til Admin
PostNord siger jeg skal lade fristen for afhentning udløbe også sender de den retur
--
#10
kikophil
Junior Nørd
23-08-2023 17:15

Rapporter til Admin
#9 - Super - så er de jo med på den :) P/S - Det er så PickupPointet, der efter reglerne sender den retur - men fint nok :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#11
danelaw
Ultrabruger
23-08-2023 17:19

Rapporter til Admin
Bare et gæt - men måske kan du postmord app nægte modtagelse?
--

Opret svar til indlægget: Nægte modtagelse, hvad skal jeg gøre?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning