Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Lenovo's tvivlsomme RMA

Af Gigabruger anox | 04-07-2024 15:43 | 2965 visninger | 55 svar, hop til seneste
Jeg har en Lenovo Thinkpad til reperation. Den havde en defekt USB port og en køler der vibrerede - klart defekt. Batteriet var på 45% af sin kapacitet (skiftet for under 1 år siden). Ud over det, virkede bærbaren fint og har næsten lige fået nyt tastatur. Indsendte den til reperation på serviceaftale. I dag modtog jeg en regning fra Lenovo. Touchpad/ribbonkabel, tastatur, køler og batteriet er defekt og vandskadet. Det dækker Lenovo ikke. Bundkortet er dog ikke vandskadet og vil blive udskiftet på garantien. Regningen lyder på knap 2k. Nu har jeg aldrig spildt væske i min bærbar. Det lyder dog også helt utroligt at alle enheder omkring bundkortet kan være vandskadet, mens bundkortet ikke er. Mere absurd er det næsten at et nyt tastatur og touchpad er defekt, selvom de virkede fint da jeg sendte den ind. Batteriet virkede også fint, det havde dog kun halv kapacitet. Hvordan kan en køler blive vandskadet og resultere i blæseren vibrere kraftigt? Det kan jeg næsten kun grine af. Jeg har altid haft IBM/Lenovo bærbar og aldrig haft problemer med deres ellers gode RMA (man betaler jo en premium pris). Det er første gang jeg virkelig føler mig røvrendt. Jeg vil derfor høre om andre har oplevet lignende problemer med Lenovo? Andre der har oplevet dialogen til værkstedet i Polen er ualmindelig langsom og dem i England ved ikke rigtig så meget? :)
--
Sidst redigeret 04-07-2024 15:44
#1
BoreBissen
Guru
04-07-2024 15:51

Rapporter til Admin
Du er vist ikke den eneste, der har dårlige erfaringer med Lenovo. Del din oplevelse: https://dk.trustpilot.com[...]
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | Asus Dual Rtx 4060 8 GB | 16 GB 3600 MHz DDR4 | Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Artic Freezer 36
#2
ToFFo
Guru
04-07-2024 16:00

Rapporter til Admin
Hmm, eftersom det er en Thinkpad, som skal på værksted, formoder jeg at det er en E eller L-serie maskine? Der er en del konstruktiv forskel på de forskellige serier, hvor E, L og T er af forskellig kvalitet. Hvor E er billigst, så L og så den traditionelle T-serie. Kan du skrive modelnummeret på maskinen? Bare de første 4 tegn i modelnummeret. Mine erfaringer er vidt forskellige med de forskellige modeller, på tværs af de forskellige generationer. Vandskade i blæseren virker absurd... Jeg tror det er mere sandsynligt at en stiv tekniker på værkstedet har væltet sin billige vodka ud over din maskine. Men væskeskade på de øvrige ting du nævner, uden skade på mainboard er ikke usandsynligt, da væsken jo går oppefra og ned så det er ikke sikkert det når at gøre skade på mainboard. Men selv på trods af det tror jeg ikke helt på teknikerens udmelding. Det kommer dog også an på hvilken model maskine der er tale om.
--
Handels stats: B/W liste score: +45/-0 og samme bruger i 20+ år. Sidst opdateret d. 29/06-2024
#3
Dennyaaa
Monsterbruger
04-07-2024 16:13

Rapporter til Admin
Lenovo's RMA er blevet helt til grin. De skal bare skifte det UB.
--
Unlimited Power...
#4
anox
Gigabruger
04-07-2024 16:19

Rapporter til Admin
#1, jeg sad faktisk og læste lidt på siden. Jeg ved Lenovo har ringe support, men Thinkpad-serien har dansk support som har været ganske god - indtil nu. Den danske support har dog kastet hænderne i vejret og sagt vi kan ikke gøre noget, du må selv kæmpe mod Lenovo i Polen. #2, Jeg har 'kompromis' maskinen: L14 Gen 2 (type 20X5, 20X6) :) Jeg tænker mere at den påstået væske må gå igennem alle skruehullerne oppefra og ned. Det virker bare usandsynligt at den største flade ikke er blevet ramt. Men jeg er dog heller ikke IT-reperatør eller har designet bærbaren. Jeg vil i al fald forsøge at få tilsendt de dele der bliver udskiftet, så jeg selv kan undersøge dem. For jeg ved, jeg ikke har spildt væske. Havde jeg spildt væske, var den blevet erstattet af min elektronikforsikring igennem mit forsikringsselskab. Den er dog blivet rengjort ofte med en fugtig klud. Så tænker jeg må invistere i noget Isopropylalkohol 99% der fordamper i stedet for :) Jeg tænker også et batteri er pakket helt ind i plastik og controller boarded er godt beskyttet. Det virker helt utroligt der kan trænge vand ind og kun berør kapaciteten, men ikke funktionaliteten der virker 100%.
--
Sidst redigeret 04-07-2024 16:23
#5
ToFFo
Guru
04-07-2024 17:57

Rapporter til Admin
Det giver ingen mening væskeskaden skulle være nået så vidt. Måden maskinen er bygget på taler imod det synes jeg. Så skulle der være ret meget vand, eller utroligt strategisk uheldigt placeret vand... Intelligent vand på en killing spree om man vil! Det er simpelthen for weird... En fugtig klud sker der ikke noget ved. Tastaturet i L-serien er også spill-resistant. Det er mousepad dog ikke, men det virker stadig bare underligt at der er sevet vand ind de steder de nævner. Prøv at kontakte dem (tlf 8988 1536 - husk sagsnummer) og bed dem om en second opinion for det virker simpelthen for underligt med det de nævner. Det er usandsynligt, men ikke umuligt.
--
Handels stats: B/W liste score: +45/-0 og samme bruger i 20+ år. Sidst opdateret d. 29/06-2024
#6
Sven Bent
Elite Nørd
04-07-2024 18:08

Rapporter til Admin
sagen virker ogsaa underlige paa mig jeg kan aabenbart ikke find ud af at slaa 988 1536 op. men er det et dansk vaerksted som lenov har udliceret til eller er det ders eget vaerksted? jeg husker tydelige et vaerksted som service partner for mange aar siden var et rent helvede at arbejde med og var total userioest virksomhed. vi fik alt muligt lort tilbage fra dem efter de havde "fikset" dem laptop der mangler srkuer. Bundkort der ikke var monteret Lydudtag der ikke var monteret
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#7
ToFFo
Guru
04-07-2024 18:32

Rapporter til Admin
#6 - Det er et telefonnummer til Lenovo's danske generelle support. Jeg tror ikke det nytter noget at kontakte værkstedet selvom man fandt nummeret. De er sikkert fulde. Hvis det er et firma i norden du tænker på, så kan det være LetMeRepair. Magen til båtnakker...
--
Handels stats: B/W liste score: +45/-0 og samme bruger i 20+ år. Sidst opdateret d. 29/06-2024
--
Sidst redigeret 04-07-2024 18:32
#8
anox
Gigabruger
04-07-2024 19:05

Rapporter til Admin
#7, jeg har et nummer til deres værksted, men du skal ringe til England hvor de sidder. Selve bærbaren befinder sig dog i Polen på deres værksted. Det lader til dem i England kun kan sende mails til Polen. Så det er helt håbløst og de har naturligvis ikke vendt tilbage som aftalt. tlf 8988 1536 er den danske support afdeling, som har oprettet reklamationen. Men det lader til de intet har at sige i forhold til de fejl og mangler teknikkerne i Polen laver. Så de kan desværre ikke gøre noget. De har sendt aben videre. Jeg har forsøgt at skrive adskillige mails til Polen i går og i dag, men intet hørt, ud over tilsendte regninger og fordyrende regningstilføjelser. Med et ultimatum at betale inden 5 dage. Næsten lige før der er tale om ransom metoder. #6, min bærbar har været til reperation en gang i Polen. Den manglede efterfølgende skruer, en skrue var takket over og efter en lille rum tid raslede min M2 løs som ikke var ordentlig fastgjort. Kvaliteten er ganske enkelt ringe. Jeg tænker de er vandt til at folk ikke åbner deres maskiner og inspicere deres arbejde. Denne gang bliver det i al fald gjort og med billede dokumentation. Et godt tip, dokumentere og test maskinen inden den sendes afsted til RMA. Det gjorde jeg desværre ikke. Jeg har nok været noget naiv, men den mange årige tillid er helt væk nu. #5, det der gør det ekstra specielt er tastaturet er næsten nyt, ca. 3 måneder og jeg monterede det selv i samarbejde med Lenovo. Ingen tegn på væskeskade i den forbindelse. Inden afsendelse har jeg ikke registreret nogen fejl overhovedet og alligevel har de fundet det defekt. Hvis ikke jeg havde fået 5 billeder af min egen maskine, ville jeg tro de har fået byttet om på 2 maskiner. Men godt at høre jeg ikke er den eneste der synes det er underligt :)
--
#9
lalandia
Monsterbruger
05-07-2024 07:58

Rapporter til Admin
Det eneste Lenovo har matched med Apple er prisen, resten er ringere end nogensinde. LCD panel lotteri.. Massive problemer med utallige modeller med firmware der fik utallige modeller til at gå i sort skærm ved standby uanset operativsystem (Linux/Windows) altså det er et firmware problem på lavere niveau end OS (google lenovo black lcd screen issue over 30+ modeller affected, min var ikke engang listet på deres hjemmeside) Kan huske jeg snakkede med en i Lenovo Support da jeg nu fik refunderet min Lenovo T495 - hva ska jeg så købe?? Stort set alle jeres modeller er affected af dette problem?? Johh den "dyreste" P1 har de ik fået mange retur af.. Men jeg ku også købe en Macbook Air M1 som han selv havde anskaffet sig, hahaha.
--
Sidst redigeret 05-07-2024 07:59
#10
lalandia
Monsterbruger
05-07-2024 08:14

Rapporter til Admin
Nåja og 400 nits display?? Det skal du betale ekstra for.. LOL.. Hvad er ideen så i at købe en highend bærbar? Så stop dog. Alle andre har det. Apple fatter det.
--
#11
anox
Ultrabruger
05-07-2024 11:26

Rapporter til Admin
#9, min første bærbar var en IBM Thinkpad X200. Byggekvaliteten var en helt anden og en rigtig kampvogn. Ligesom den T420 og T430 jeg havde. Gennem årene efter Lenovo overtog, er Thinkpad serien blevet til kina bras. Tyndt plastik, dårlige design valg og ustabile komponenter. Min L14 skal nu have udskiftet bundkort for anden gang på under 2 år. Lenovo support fortalte mig at han havde set eksempler på maskiner der havde fået udskiftet bundkortet 6 gange. Så er der noget galt. Min sag er eskaleret til deres Customer Care Center. Det er hvad Lenovo kalder en klage sag. Jeg kalder det dog et ønske om retfærdighed og en fair behandling. Der vil gå 48 timer, dvs. senest tirsdag i næste uge. Så er der gået mere end 2 uger uden bærbar. Jeg har nu i 2 dage skrevet 5-6 mails til Polen omkring dokumentation af skaderne. Men absolut intet hørt fra dem. Lenovo support har dog fået lidt sparsomme informationer. Min maskine er simpelthen "heavily flooded". Men ingen billeder af skaderne. Var maskinen vandskadet, havde det naturligvis gået igennem min elektronikforsikring i stedet for. Så havde jeg ikke spildt min tid på at sende den helt Polen. Det er helt på månen. Jeg har betalt omkring 1300,- for ekstra forsikring hos Lenovo (3 års depot indlevering) på min maskine. Jeg synes godt nok ikke det er pengene vær mere. Det var det engang, men nu er det en joke. Jeg skal ud og finde et alternativ til Lenovo, som ellers har været et livslangt bekendtskab. Jeg tænker jeg må rette blikket mod Dell eller HP. Er der nogen der kan anbefale en god business maskine - evt. hvilke serier jeg skal kigge efter? Gerne hvor jeg kan tilkøbe en service-aftale :)
--
Sidst redigeret 05-07-2024 11:31
#12
ToFFo
Guru
05-07-2024 11:34

Rapporter til Admin
#11 - Aldrig nogensinde depot service, aldrig. Det er lort, uanset hvilken producent du vælger. Så hvis der kan tilkøbes Onsite garanti uden det flækker banken, vil jeg klart anbefale dig det. Hvis du vil helgardere dig fuldstændig med Lenovo så skal du købe Lenovo 3YR ADP. Hvis uheldet så skulle være ude og du har din bærbar stående fremme til en fest, med få uger tilbage af garantien, og så bliver helt fuldstændig smadret, så er du dækket. En hovsa-dækning er et helt fantastisk tilkøb når man køber dyr elektronik. Det er som regel ikke ret dyrt i tilkøb, i forhold til hvor dyr maskinen er. For eksempel hvis man køber en bærbar til 15.000kr er 1000kr for 3 år med hovsa-dækning alle pengene værd. Især hvis man taber maskinen ned af betontrapper hvorefter den bliver kørt over når der kun er en måned tilbage. Det er virkelig uheldigt. Sådan helt vildt usandsynligt uheldigt... Men hey, alt kan ske og det gider de næppe reparere, så du får bare pengene tilbage. Bevares du får ikke pengene tilbage for garantien, men se det som en up-front selvrisiko. "Jamen så kan jeg jo bare bruge min egen elektronikforsikring!" tænker du måske. Det er også rigtigt, men så skal du til at have en "plet" på din egen forsikring. Jeg er selv meget, meget godt forsikret, men jeg foretrækker hovsa-dækning fra tredjepart alligevel. Selvrisikoen er cirka den samme og jeg slipper for negativ historik hos egen forsikring :)
--
Handels stats: B/W liste score: +45/-0 og samme bruger i 20+ år. Sidst opdateret d. 29/06-2024
--
Sidst redigeret 05-07-2024 11:36
#13
lalandia
Monsterbruger
05-07-2024 11:38

Rapporter til Admin
#11 selvom jeg ikke er "vild" med Dell som firma (de havde coilwhine i utallige generationer af Dell XPS) så er det stadig den laptop udover Macbook jeg har haft (I de nyere år) der har været aller mest lækker.. Kanon flot skærm med tynde bezels.. De er ret dyre nu om dage - men sys du skal forkæle dig med sådan en hvis det er, det vil du nok ik fortryde.. PS. Jeg har ekstremt høje standarder til bærbar haha.. Har fået betalt highend bærbar af firma de sidste mange år så jeg har prøvet en del.
--
Sidst redigeret 05-07-2024 11:40
#14
puma99dk|
Mega Supporter
05-07-2024 11:41

Rapporter til Admin
#11 Nu må jeg lige rette dig ThinkPad E modellerne er Kinesiske hvor L & T er Japansk bygget der er en forskel. Sidder selv med en L14 G2 (Intel i5) og den er jeg rigtig glad for ingen problemer gik fra en T480 (i7). Nu har jeg så arbejdet med Lenovo's produkter i de sidste 11år og ja der er kommet noget skrammel os med deres TB4 docks havde ikke så mange problemer med TB3 docks. Sælger mest L14 & T14 serie ikke mange E modeller da det har været skammel og har solgt nogle P14 modeller ellers har jeg en kunde med nogle Lenovo Legion maskiner.
--
For Tech flow følgende brugere på X.com: @kopite7kimi @harukaze5719 @9550pro @OneRaichu @Kepler_L2
#15
anox
Ultrabruger
05-07-2024 12:46

Rapporter til Admin
#12, jeg har tidligere haft on-site service aftale, som jeg har været rigtig glad for. Det spiller bare. De kommer dagen efter (hverdag) og laver den. Jeg spurgte dog indtil hvis en on-site teknikker fandt vandskade, så ville den ikke blive lavet, men derimod sendt til Polen - det samme onde. Fordelen vil dog være jeg fik syn på sagen med det samme, fremfor nu hvor jeg ikke kan få noget som helst brugbar dokumentation. Og hvad jeg har erfaret indtil nu, i bedste fald tvivlsomme Polske reperatør. Intet ondt om Polen. Reperatørene er sikkert underbetalte og har dårlige/kritisable arbejdsforhold. Jeg har undersøgt min bærbar service aftale for at se hvad jeg kunne tilkøbe af ekstra forsikring. Jeg kan ikke umiddelbart finde ADP forsikring. Hvad står ADP for? :) Samtidig så jeg at deres On-Site Premium har: Advanced Phone Support from Lenovo Engineers. Kan det være derfor der ikke er noget mail respons fra Polen? Jeg tænker jeg betaler for min elektronikforsikring, så skal den også bruges :D Lige nu overvejer jeg om det er den jeg skal bruges. Men vi taler om et beløb på 2k som Lenovo opkræver. Det er måske ikke pletten vær. #13, super, den prøver jeg at kigge på :D #14, jeg var ikke klar over den var Japansk bygget. Så tør jeg slet ikke tænke på E modellen. De går vel fra hinanden blot ved at kigge på den så :P Et af mine problemer er jeg er højrehåndet og løfter bærbaren i højre side. Der sidder kølerristen som er utrolig tyndt plastik. Plastiken på min er blevet træt med tiden og knækket. Herefter er strukturen komprimenteret og rammen er begyndt at krakelere andre steder også. Har aldrig oplevet det på min X200, T42, T43, E550, Ideapad, T460, T14 mv. Min T460 som jeg bruger som midlertidig maskine er nu 7 år og rammen fejler ingen ting. Synes jeg passer fornuftigt på mine ting :)
--
Sidst redigeret 05-07-2024 12:51
#16
ToFFo
Guru
05-07-2024 15:48

Rapporter til Admin
#14 - Alle Lenovo maskiner bliver bygget i Kina så vidt jeg ved. Jeg tror det ville gøre dem væsentligt dyrere hvis de blev produceret i Japan. Meget af deres R&D foregår i Japan og jeg besøgte dem i Yokohama sidste år i anledning af Thinkpads 30års jubilæum. Sindssyg lokation! Mange af deres labs havde overdækket udstyr, fordi vi ikke måtte se det og der måtte satme ikke tages billeder. Men det var fedt at se! :D Men hvis du finder en Thinkpad hvor der står Made/Manufactured in Japan, æder jeg gerne mine ord :) Eller rettere, det er ikke utænkeligt maskinerne bliver samlet i et andet land end Kina, men de enkelte reservedele som maskinerne bygges af, bliver lavet i Kina. Flere og flere maskiner bliver samlet på deres nye-ish lokation i Ungarn.
--
Handels stats: B/W liste score: +45/-0 og samme bruger i 20+ år. Sidst opdateret d. 29/06-2024
--
Sidst redigeret 05-07-2024 15:50
#17
nixelaj165
Monsterbruger
05-07-2024 17:18

Rapporter til Admin
Jeg har en Lenovo E590, købte den i 2019 da jeg startede på datamatikeren. Lige efter at min garanti var udløbet, begyndte den at larme som et jetfly. Sikke et tilfælde! Komplet uimodståeligt at holde ud. Jeg åbnede den selv og gav den noget nyt kølepasta på den. Men jeg bemærkede at bundpladen på bærbaren, der hvor rillerne er til luftindtag, var dækket til? Som er lige det hvor hele varme distributionen var, altså heatpipes. Eventuelt se billede: https://imgur.com[...] Det tænkte jeg var et underligt design, så det fjernede jeg. I dag kører den Linux, står på sin faste plads på bordet, hvor den nu er totalt lydløs. Når, men det er sandt at E modellerne er skrøbelige. Jeg har både prøvet deres X1 Carbon, T modeller igennem og det er toppen. Om det er kinesisk eller japansk aner jeg ikke, men det er klart min opfattelse af at E modellerne er ringere materiale. Min post er ikke til at starte et had mod Lenovo, men blot at der er sjove designproblematikker der udfordrer maskinerne, måske bevidst designet? Påstand og shots fired I guess. Men jeg er glad for at jeg kunne fikse det selv. Men for guds skyld, begynd ikke at klippe klistre og lave huller som jeg gør, men det var en fantastisk "modificering" eller destrukltion, hvad man eller vil kalde det.
--
#18
nixelaj165
Monsterbruger
05-07-2024 17:21

Rapporter til Admin
Hov, glemte at skive maskinen blev ca. 15 grader koldere. Men jeg er glad for mit misforster som den er i dag :')
--
#19
Unicorns!
Monsterbruger
05-07-2024 17:45

Rapporter til Admin
#17 Hvis du sidder med den i skødet kan det være at du finder ud af hvorfor den var designet sådan. Det er ikke sikkert - bare en tanke.
--
#20
ToFFo
Guru
05-07-2024 18:32

Rapporter til Admin
#17 - Din maskine var som den skulle være. Det er designet sådan med vilje og det designvalg er ikke eksklusivt til Lenovo. Det er ikke meningen der skal være blottet kobber i berøring med plastic. Det omkringliggende plastic kan smelte. Det kan både smelte ned over heatpipes, men også ned på den overflade maskinen står på og hvis du udnytter lap-delen af laptop, ville du også ret hurtigt finde ud af hvorfor der er isoleret omkring dem. Fint mod, men det ville jeg aldrig gøre selv eller anbefale andre :P
--
Handels stats: B/W liste score: +45/-0 og samme bruger i 20+ år. Sidst opdateret d. 29/06-2024
--
Sidst redigeret 05-07-2024 18:33
#21
anox
Ultrabruger
08-07-2024 14:37

Rapporter til Admin
Så kom der svar tilbage fra Lenovo Customer Care Center. De fastholder deres krav om betaling og kræver nu jeg betaler for alle delene, fordi det kan have indflydelse på computerens ydeevne. Betaler jeg ikke, levere de ikke computeren med udskiftning af de dele der er dækket af garantien (bundkort). Nu er vi snart over i bøllemetoder. Det er helt grotesk. Mit næsten nye tastatur bliver beskrevet af teknikkerne som: "The keyboard is slightly flooded". Men alligevel skal det udskiftes og betale ved kasse 1. Der er 2 dokumenteret billeder af mit tastatur med vandskade. Kan simpelthen ikke se skaden. Har bedt værkstedet vise mig hvor det er, men de har valgt ikke at svare mig. Jeg kan ikke modtage de dele de udskifter, for at få syn på sagen. Ligeledes har Lenovo ikke billede dokumenteret vandskade på batteri og køler. Lenovo tænker jeg nok skal tage deres ord for gode vare. Synes det lugter langt væk, men i al fald under al kritik den praksis de ligger for dagen. Jeg har heldigvis en video af min computer uden bundcover lige inden indsendelse. Ville dokumentere den defekte køler, som så underligt nok virkede da jeg prøvede. Kørte en BIOS test af køleren og fik PASS. Men sendte den alligevel ind da USB porten ikke virkede. Så hold da op en omgang med Lenovo. 1200,- for en service aftale og det er behandlingen. Det er godt nok gået ned af bakke de senere år. Så ikke andet for end at jeg må bøje mig forover og betale ved kasse 1, hvis jeg vil have min computer igen. Så tip til inden du sender din Lenovo bærbar ind: - Tag billeder hvor bundcoveret er fjernet og alle andre dele. - Tag dele ud og dokumentere standen. - Kør en test, med deres BIOS test system og gem resultatet. Det paradoksale er, at deres test system ville give PASS til Touchpad, Tastatur, Batteri og køler. Men alligevel er de faulty og skal udskiftes.
--
Sidst redigeret 08-07-2024 14:40
#22
freak_master
Ultrabruger
08-07-2024 14:44

Rapporter til Admin
Lenovo har set hvor godt det kørte for ASUS og deres RMA afdeling, og tænkte at de også kunne tjene lidt ekstra den vej.
--
#23
anox
Ultrabruger
08-07-2024 14:55

Rapporter til Admin
#22, det er sådan jeg føler det lige nu. Synes næsten ikke det kan blive mere tydeligt at det handler om at få et salg i hus. Det er også derfor de udskifter mit bundkort (koster dem ikke meget at lodde en ny USB port på print). Bundkortet ville sikkert koste mere end en ny maskine og de ved brugeren ville afskrive bærbaren og købe en ny. Men med små dele, kan de trække prisen op til 2k og holde den som ransom. Synes det er en fræk måde at drive forretning på.
--
#24
anox
Ultrabruger
09-07-2024 13:39

Rapporter til Admin
Opdatering i sagen er nu, at Lenovo Customer Care ikke svare tilbage på min henvendelse. De kan naturligvis være ramt af sygdom eller andet. Så min klagesag er fortsat åben - ikke at det gør nogen forskel, de har afvist den. Det er bare at betale og er tvunget til modvilligt at betale den endelig regning. Jeg har nu fået billede af vandskaden på mit batteri og altså grundlaget for jeg selv skal betale for et nyt. Så går man godt nok i små sko hos Lenovo. Lidt misfarvning på plastik har absolut intet betydning. Det virkede jo som bekendt også fint inden. Det sjove er at det faktisk at det er det samme skruehul, hvor en teknikker ødelagde skruen første gang batteriet blev udskiftet. Lenovo ville sende en teknikker ud på min adresse, men sagde nej, for så gik jeg da vist i for små sko. I bagklogskabens lys, skulle jeg nok have været mere Lenovo-kynisk og bedt dem udbedre fejl og mangler teknikkeren lavede. Der manglede ligeledes skruelås på skruerne på bagcoveret. De skruer skal jeg nu betale ekstra for. 125,- for 3-4 skruer lyder regningen. Det er helt galmatias. Et par billeder af vandskadet batteri og skrue der blev ødelagt af Lenovo teknikker: https://ibb.co[...] https://ibb.co[...] Jeg har dog fået tilkæmpet mig at få mit tastatur tilbage. Så det bliver rart at kunne se det fysisk.
--
Sidst redigeret 09-07-2024 13:40
#25
anox
Ultrabruger
09-07-2024 18:03

Rapporter til Admin
For f**k sake, nu har Lenovo sendt mig en regning, som ikke medtager køler og kabel til touchpad. Begge dele har de testet defekt. Hvad havde de tænkt sig jeg skulle bruge maskinen til uden køling og touchpad? o_O Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde. De polske medarbejder har virkelig ikke styr på noget som helst.
--
#26
freak_master
Ultrabruger
10-07-2024 08:57

Rapporter til Admin
De er jo totalt uforstående overfor dig. De er vant til at folk bare betaler, og nu står der en dum dansker og brokker sig. Uanset hvad du siger har de blot "??" i hovedet, og har reaktioner der slet ikke passer med noget som helst. Jeg håber for dig, at du får den hel hjem.
--
#27
anox
Ultrabruger
11-07-2024 12:19

Rapporter til Admin
Afventer nu mit 8. forsøg på en korrekt regning. Det bliver spændende og krydser finger for det sker. Er ved at være godt og grundig træt efter at være uden bærbar på nu 3. uge. Jeg har i dag fået en mail og sms om at de kommer og afhenter min bærbar på adressen. Den er jo i Polen. Så tænker alt hvad der kan gå galt, er gået galt i min sag. Får jeg mon en brugbar bærbar tilbage? Følg med og få svaret her :)
--
Sidst redigeret 11-07-2024 12:20
#28
anox
Ultrabruger
11-07-2024 14:35

Rapporter til Admin
Tju hej hvor det går godt. Denne regning var også forkert. Nu vil de have 1100+ for at lave computeren. Så vil jeg også være teknikker i Polen. Fed timeløn :D Regning 2600,-, en helt ny maskine koster 2k mere. Så kan det ikke betale sig hvis du nu laver en 180 grader igen igen :)
--
Sidst redigeret 11-07-2024 14:35
#29
anox
Ultrabruger
11-07-2024 16:01

Rapporter til Admin
Lenovo fastholder nok den nye reperations udgift til computeren, som ikke var på de tidligere 7 tilbud. Så resultatet bliver nok de sender den tilbage med udskiftet bundkort og ingen reparation. Køleren som de har testede defekt, begyndte at virke fint lige inden jeg sendte den derned. Virker den ikke det når jeg får maskinen tilbage, køber jeg en ny til 350,-. Alt andet skulle virke, som da jeg sendte den derned. Der er naturligvis en risiko, når andre har arbejdet på den, men regner dog med de er professionelle. Tager alligevel 600-900,- i time for deres service. Så får den en omgang med Isopropylalkohol 99% og så må den køres ud indtil den ikke kan mere. Det var godt nok 1 år før tid, end beregnet. Havde forventet en garanteret virke i 3 år, grundet forsikringen. Jeg har naturlgvis mistet mine resterende 13 måneders tilkøbt forsikring (1200.-) til Lenovo, da de naturligvis overvejende på samme måde som nu, vil fralægge sig ethvert ansvar hvis noget bliver defekt. Uanset om det er beslægtet eller ej. Sikke en omgang. Timevis af telefonopkald til Danmark/England og 60-70+ mails til Lenovo Danmark, Polen og England samt 8 forkerte tilbud på reparation. Bare for finde ud af, at jeg er blevet tørret godt og grundigt efter snart 3 ugers kamp. Står egentlig tilbage med en følelse af afmagt og frustrationer. Det kunne de sq ikke være bekendt. [Edit] Det gode er nu får jeg delene retur og kan dokumentere dem her. Så får I og jeg syn på sagen :)
--
Sidst redigeret 11-07-2024 16:05
#30
Porphyra
Elite Supporter
11-07-2024 16:25

Rapporter til Admin
Godt nok en grotesk omgang du er havnet i. Lyder til at hvis man ikke vælger onsite garanti, så får man reelt ikke noget for pengene hvis Lenovo kan finde den mindste undskyldning for at bonge en. Kunne være du skulle sende en klage ind til nævnenes hus, eller forbrugerombudsmanden?
--
Du er altid velkommen til at sende en besked hvis jeg ikke ser din kommentar
--
Sidst redigeret 11-07-2024 16:25
#31
Mike1266
Gigabruger
11-07-2024 21:12

Rapporter til Admin
Det er godt nok en sindssyg sag du har gang i. og de 2 billeder i #24, aner jeg ikke hvor de ser nogen som helst vandskade inkl det vold dårlige billeder, Sidder jeg som uddannet elektronikfagtekniker, er ved ikke hvordan de finder en vandskade på de billeder. Men Vandskaden er desværre den gamle klassikere, som bliver smidt på alt, som de ikke kan bevise.
--
#32
anox
Ultrabruger
11-07-2024 22:11

Rapporter til Admin
#31, Så er jeg heldigvis ikke den eneste der ikke kan se vandskaden. Jeg får nok alle delene tilbage fordi de frasiger sig alt. Så kan jeg i det mindste dele dem her :) Jeg fik faktisk dokumenteret maskinen inden den blev sendt ind, men det er en video jeg optog for at dokumentere hvordan køleren opførte sig. Køleren virkede dog fint og derfor glemte jeg alt om den. Nu har jeg kigget den efter og kan faktisk ikke se vandskaden. Skruen er ikke helt nede, fordi Lenovo ødelagde både gevind og skrue. Så jeg burde kunne se det de har dokumenteret, men det kan jeg ikke umiddelbart (kvaliteten er desværre ikke så god, som hvis jeg havde brugt et makro kamera). Men tjek billedet her: https://ibb.co[...] På billedet kan man også se de allerede har skiftet bundkortet, grundet touchmærkerne er forskellige. #30, jeg har overvejet at oprette en sag hos Forbrugerklagenævnet. Synes ikke det kan være lovligt at drive forretning på den måde. Talte lige op, jeg har sendt 81 mails og modtage 22. Aldrig har jeg oplevet noget lignende o_O
--
#33
Tranbjerg
Juniorbruger
11-07-2024 23:30

Rapporter til Admin
Jeg er chokeret over din oplevelse med Levono support. Vi vil klart undersøge dette før vi køber nye computere. Det er trods alt en stor investering.
--
#34
Kristina
Monster Nørd
11-07-2024 23:40

Rapporter til Admin
#32 Det er jo vanvittigt. Jeg er faktisk ret rystet.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#35
Kristina
Monster Nørd
11-07-2024 23:48

Rapporter til Admin
Prøvede lige at google lidt. Ham her, Peter Juul Jørgensen, er landechef i Danmark for Lenovo: https://borsen.dk[...] (juni 2024) Jeg formoder, at det er ham her: https://www.linkedin.com[...] Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge connecte med ham på LinkedIn. Herefter sende en personlig besked til ham på LinkedIn og forklare, at du sidder med en horribel Lenovo servicesag, om han mon ville være så venlig at sende dig hans Lenovo-mailadresse, så du kan videresende sagen og forklare nærmere. Vigtigt, at du medsender al dokumentation.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 11-07-2024 23:53
#36
Tranbjerg
Juniorbruger
11-07-2024 23:52

Rapporter til Admin
Det vil være fint, hvis du opdaterer tråden, med responce fra Lenovo.
--
#37
Kristina
Monster Nørd
12-07-2024 00:09

Rapporter til Admin
I øvrigt: jeg har en absurd sag liggende hos Forbrugerklagenævnet over Lenovo. Det er første gang, jeg har en sag i FKN, underforstået; noget, jeg kun gør og gider bruge tid på, hvis sagen er helt galimatias. Det drejer sig om en gamer PC-skærm købt på deres hjemmeside, hvor Lenovo frakender sig ansvaret for reklamationsret på en defekt skærm, selvom varen er købt på Lenovo.dk. De mener, at det er deres underleverandør, Digital River, der har ansvaret, men også Digital River nægter at følge alm. dansk forbrugerlovgivning (selvom Lenovo har en underleverandør, de har outsources deres kundeservice til, er det stadig Lenovo, der har ansvaret). Begge har kastet sagen frem og tilbage mellem hinanden i ufatteligt mange måneder uden nogen har ønsket at tage ansvar. Undervejs i klagesagen hos først Mæglingsteamet for Forbrugerklager og nu FKN har Lenovo de facto ændret deres historie for forløbet 2 eller 3 gange. Vi taler ikke om små detaljer, men hvor store dele er sagsforløbet modsiger hinanden, selvom det hele kan dokumenteres i ekstremt lange mail-korrespondancer med Lenovo, lydoptagelser af opkald, etc. Deres skrivelser er fyldt med stavefejl og Google translate, selvom brevene fremstilles som om, at de kommer fra en advokat eller en med juridisk kompetence hos Lenovo. Det er ret rystende. Sagen har kørt i over et år og er fortsat under behandling hos FKN.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 12-07-2024 00:14
#38
Tranbjerg
Juniorbruger
12-07-2024 00:15

Rapporter til Admin
#37 Vi har indtil nu været glade for Lenovo, men som sagerne står, vil vi nok undersøge vores næste leverandør en ekstra gang. Det er ikke peanuts vi køber for.
--
#39
anox
Ultrabruger
12-07-2024 13:55

Rapporter til Admin
Svare jer lige lidt senere :) Ny status for sagen. Lenovo ville i går rigtig gerne sælge mig reperationen uden repair fee på de 900 plus moms. Jeg valgte at give dem en sidste chance. I dag har jeg så modtaget en ny regning, som er identisk med den tidligere regning. Altså med 900,- repair fee. Jeg betaler ikke 2600,-, så hellere købe en ny maskine og få den gamle tilbage hvor det eneste der måske skal skiftes er en køler til 350,-. Det er efterhånden en parodi og er rystet over Lenovo kan behandle deres kunder sådan. En krølle mere er at en fragtmand i dag har forsøgt at hente min bærbar på min adresse her i Danmark (den er stadig i Polen). De fik den ikke afbestilt efter de lavede fejl, som aftalt. Falder godt i tråd med resten af forløbet. Jeg sov heldigvis godt, så overhørte ham tidligt om morgenen. Ville ellers have været helt perfekt at blive vækket tideligt på min første ferie dag. Ironi kan forekomme ;)
--
Sidst redigeret 12-07-2024 13:58
#40
anox
Ultrabruger
12-07-2024 14:35

Rapporter til Admin
Mail fra Lenovo på at de ikke overholder aftalen vi har indgået: "Tak for opdateringen og det beklager jeg at hører." De beklager de ikke kan overholde aftalen - forstået og noteret :D Så nu bliver bærbaren sendt fra Polen med kun et udskiftet bundkort. Så må jeg tage den derfra. Det giver mulighed for at dokumentere hvad de end har lavet ved den. Jeg er spændt på at se, om jeg modtager det samme bundkort, som er blevet brugt til at dokumentere væskeskaden på batteriet :)
--
Sidst redigeret 12-07-2024 14:36
#41
anox
Ultrabruger
12-07-2024 15:23

Rapporter til Admin
Nok sidste svar fra Lenovo, som jeg vil kategorisere som guilt tripping. Hvor er det dog usamgeligt. Der er sket urimelig mange fejl i min sag der skal tælles på adskillige hænder. Lenovo: "Jeg beklager at de ikke fik det rettet til som der skulle have været gjort, vi er dog trods alt mennesker og fejl sker. " Guilt tripping is a form of emotional blackmail that is often designed to manipulate other people by preying on their emotions and feelings of guilt or responsibility.
--
Sidst redigeret 12-07-2024 15:26
#42
anox
Ultrabruger
12-07-2024 16:00

Rapporter til Admin
Lenovo anerkender dog der er fejl internt: "De ville ikke kunne gøre så meget mere her - vi skal nok tage den internt der har været disse problemer mellem fra alle sidder men andet kan vi ikke gøre nu." Og så afslutter de: "Men når du får den tilbage kan du få arrangeret en ny service og få den sendt tilbage og der kan laves nyt, der kan der allerede i service sags informationen informeres omkring det skal laves uden gebyret. Har aldrig oplevet noget så arrogant :)
--
Sidst redigeret 12-07-2024 16:01
#43
Kristina
Monster Nørd
12-07-2024 16:41

Rapporter til Admin
#38 Dejligt med opmærksomme forbrugere/virksomheder, der stiller krav. Desværre tror jeg Lenovo er ligeglade. Deres onsite-garanti har jeg indtryk af fungerer ret godt - og onsite har langt de fleste tunge virksomheder, der er kunde hos Lenovo, som de virkelig tjener på. Det er lige så snart tingene skal sendes ind, og fejlen bliver lidt mere kompliceret end bare et jackstik, der skal udskiftes, så går der indisk robot-kundeservice-helvede i den. Men man kan da håbe, at tråden her opfanges af Googles seo-algoritmer jo mere folk skriver om det, så den dårlige omtale måske kan få nogen i forretningen til at ændre på de interne retningslinjer og serviceniveauet. #39 Det er absurd, hvad du bliver udsat for. Og al den tid samt ressourcer spildt på det. Håber du får genoprejsning - held og lykke med det.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 12-07-2024 16:42
#44
anox
Ultrabruger
12-07-2024 19:07

Rapporter til Admin
#43, Jeg tænker også Lenovo faktisk er ligeglade. Jeg tror det der er sket her til sidst er at Lenovo er blevet opmærksomme på at de første 5 regninger er blevet sendt uden repair fee og nu så de deres snit til at lukke sagen og undgå tab. Lenovo's regningsafdeling skrev i dag følgende: "We have removed the repair from the quote, please wait for the updated quote to be regenerated in order to start the process." Lenovo's Customer Care skrev i dag føldende: " (regningsafdelingen) de skulle gerne tage ydereligere kontakt til dig, så service centeret angående nyt prisoverslag der ikke skulle inkludere service gebyret, vi fik desværre ikke nogen forklaring på hvorfor det ikke var der tidligere men var der nu men de skulle få det fjernet og få lavet et nyt til dig uden dette. " Herefter sender Lenovo en identisk regning (quote) som tidligere, med samme repair fee. Lenovo's Customer Care undskylder sig med: "(...) fejl sker." Lenovo sender herefter maskinen tilbage til mig, uden reparation. Havde det været en enkelt fejl, så ok. Men det sker efter en lang perlerække af fejl, så virker det yderst kalkuleret og bevidst. De får lukket sagen, undgår tabet ved teknikerregning og kan frasige sig alle fremtidig garanti sager. Og hvis jeg endelig sender den tilbage, risikere jeg de trækker sagen i langdrag igen. De ved godt det gør jeg naturligvis ikke. Igen, rigtig kalkuleret. Jeg har oplevet meget i min tid. Men Lenovo er det firma jeg har oplevet mest kynisk og kalkuleret. De er is kolde i alt hvad de foretager sig og fralægger sig ethvert ansvar. De formår ikke at overholde deres aftaler og jeg kan derfor ikke stole på dem mere.
--
#45
anox
Ultrabruger
13-07-2024 16:45

Rapporter til Admin
#36, jeg har prøvet at tage den kommunikation ud, som afspejler deres behandling. Jeg er noget rystet over den kynisme de bruger overfor deres kunder. Jeg skrev eksempelvis til dem, at hvis de ikke kunne finde ud af at sende den korrekte regning, måtte de jo sende bærbaren tilbage defekt. Havde dog ikke regnet med netop hjemsendelse af defekt bærbar blev Lenovo's løsning på deres interne problemer og tilmed få at vide at Lenovo blot efterlevede mit ønske. Det er helt absurd og arrogant :) #35, har overvejet det. Kan se vi har 20 fælles forbindelser på LinkedIn. Men det virker egentligt til at det er sådan Lenovo ønsker at drive deres forretning. Jeg har forsøgt at få fat på en beslutningstager hos både Lenovo Customer Care og Lenovo Support Danmark, men endestationen er supportmedarbejderen der ingen slagkraft har. Vi har aftalt mange ting, som ikke er blevet overholdt. Det er en struktur jeg har set ved andre store virksomheder også, men noget overrasket Lenovo praktisere det samme. Men nu er jeg da blevet en erfaring rigere. Retfærdighed bliver ikke altid indfriet. Lenovo Customer Care skriver: "Du har nået det højeste eskaleringspunkt for denne sag, og vi har ikke mulighed for at tage det videre inden for vores supportkanaler. Vores øverste ledelse er fuldt ud klar over udviklingen, og resultatet forbliver det samme." #37, ked af du er igennem endnu et absurd forløb. Det er også derfor jeg tænker at det ikke kan betale sig for mig at oprette en sag i Forbrugerklagenævnet. Tager mere end et år og så må jeg nok hellere vælge mine kampe med omhu. Tabte til Lenovo og må afskrive den defekte bærbar.
--
Sidst redigeret 13-07-2024 16:49
#46
Tranbjerg
Juniorbruger
14-07-2024 00:28

Rapporter til Admin
Tak for din opdatering. Jeg tror, vi vil undersøge om Dell ikke er et bedre alternativ.
--
#47
anox
Ultrabruger
15-07-2024 14:47

Rapporter til Admin
#46, ja sikker en omgang det her. Den nyeste opdatering er at efter Lenovo praktisk talt gav mig fingeren fredag, har de nu kontakte mig her til morgen. De bad mig kigge regningen ordentlig igennem. Som om jeg ikke kan læse en regning korrekt. Men regningen fra i fredags på min mail lød stadig på 2600,-. For sjov prøvede jeg at logge ind på Lenovo regningsportal med oplysningerne på regningen fra i fredags. I fredags kunne jeg ikke tilgå den, da de jo havde stoppet forløbet og agtede at sende bærbaren retur defekt. Men nu kunne jeg komme ind og tilmed se regning var den vi aftalte for mere end halvanden uge siden. Så jeg skyndte mig at betale de knap 1500,- inden Lenovo lavede endnu et cluster f**k up. Nu skriver Lenovo at De håber at kunne få bestilt alle delene hjem i denne uge, dvs. selve reparationen påbegyndes i næste uge. Så jeg skal nok forvente hele forløbet tager 5+ uger. Vi går ind i den 4 uge snart. Havde de dog blot bestilt delene som aftalt for næsten 2 uger siden i stedet for, så kunne vi forlængst være færdige. Har aldrig været udsat for et så kaotisk forløb som her. Aldrig har jeg oplevet sådan en arrogance og blive talt ned til, som om det er mig der er problemet. Jeg er blevet kastet rundt mellem Danmark, England og Polen. Ingen af dem snakker særlig godt sammen, hvis overhovedet. Jeg har brugt 5+ timer i telefon og sendt 100+ mails for at nå her til. Det er under al kritik. Nå men det har fået tankerne på om en serviceaftale i det hele taget er rentabel. Jeg fandt ud af jeg kan købe en refurbished næsten identisk maskine som min til 2700,-. 2 års garanti hos firmaet og den er i rigtig fin stand. Lenovo tager ca. 7000,- for en tilsvarende ny med serviceaftale. Jeg vil kunne købe rigtig mange dele selv for 4k+ og skifte. Jeg vil have råd til at købe 2 og bruge den ene som reservedelslager og stadig have penge i overskud. Havde jeg ikke haft 1 år tilbage af min serviceaftale hos Lenovo, ville jeg nok have valgt overstående løsning i stedet for. Nu betaler jeg de knap 1500,- og om 1 år eller 2 bliver det nok uden service aftale. Thinkpad er Linux certificeret og tastaturet/track-point er et livslagt bekendtskab. Det vil jeg have svært ved at undvære. Jeg er bare rigtig træt af Lenovo har overtaget IBM og kørt Thinkpad serien i sænk med deres Kina bras og horrible support. Har dog kig på Dell/HP med track-point og Framework ser også ganske lovende ud. Så tingene kan have ændret sig meget om 1-2 år. Det er måske på tide at prøve nyt. Lenovo har i al fald skubbet mig gevaldigt i den retning :)
--
Sidst redigeret 15-07-2024 14:50
#48
freak_master
Ultrabruger
15-07-2024 17:02

Rapporter til Admin
Jeg håber virkelig for dig at du kommer igennem denne sindsyge RMA sag hurtigst muligt. I fremtiden, har du så kig på en elektronik forsikring hos dit forsikringsselvskab i stedet for? Min egen koster 50kr. om måneden, og der har aldrig været bøvl med noget som helst, har flere gange prøvet at de ikke en gang vil have billeder af tingene, men sender bare pengene (skete med en tlf). Smider jeg væske ned i min bærbar er den også stadig forsikret, samme gælder hvis jeg smider den på gulvet og den knækker. Det er mere end hvad man kan sige om nogle producenters ekstra forsikringer.
--
#49
anox
Ultrabruger
15-07-2024 17:47

Rapporter til Admin
#48, jeg krydser finger for Lenovo får det afsluttet. Jeg tænker bærbaren bliver minutiøst gennemgået når jeg får den tilbage og får dokumenteret hvad de har lavet :) Jeg har faktisk en Elektronik- og Pludselig-skade forsikring hos mit nuværende forsikringsselvskab. Jeg er dog blevet klogere på betingelserne og nuværende dækker ikke væskeskade. Jeg har kig på et andet selvskab (det årlige tjek), som faktisk dækker væskeskade. Jeg var ikke klar over der kunne være forskel. Troede det var branche standard. Så tip til de der har forsikringen, tjek om du er dækket som du regner med og undgå overraskelser. Den nye forsikring er tilmed billigere, jeg er også bedre dækket. Med det forbehold at efter 5 år, får jeg kun 10% af nyværdien af IT-udstyr (gælder alle selvskaber). Ville elske at kunne købe ældre IT-udstyr til den pris ^^ Lenovo 3 års depot service + batteri-forsikring har koste mig 1200,-. Jeg har fået udskiftet 2 bundkort, 1 tastatur og batteri + en regning nu på 1500,- (2 service sager). Dvs. udgifter for 2700,- i alt. 2 forsikringssager kunne i stedet have dækket, med 2 gange selvrisiko til i alt 2000,-. Jeg kunne altså have sparet penge, fået en professionel behandling af mit forsikringsselvskab og undgået at stå uden computer i formodentlig 5 uger eller mere. Det er tankevækkende :)
--
Sidst redigeret 15-07-2024 17:48
#50
anox
Ultrabruger
15-07-2024 18:05

Rapporter til Admin
Mit sagsforløb ud fra Lenovo's portal data: 2024-06-26 15:30 Service request open. 2024-06-27 06:01 Collection booked. 2024-06-28 14:54 Computer in transit to repair centre. 2024-07-01 11:45 Computer arrived at repair centre. 2024-07-01 18:27 Repair started. 2024-07-01 18:27 Repair in progress. 2024-07-03 10:29 Repair on billable hold. 2024-07-04 06:37 Repair on billable hold. 2024-07-09 13:49 Repair on billable hold. 2024-07-10 11:58 Repair on billable hold. 2024-07-10 14:01 Billable repair rejected. 2024-07-11 11:36 Service request open. 2024-07-11 11:36 Collection booked. 2024-07-11 12:42 Repair started. 2024-07-11 12:42 Repair in progress 2024-07-11 12:43 Rapir on billable hold. 2024-07-11 16:15 Billable repair rejected. 2024-07-12 11:41 Rapir on billable hold. 2024-07-15 12:16 Billable repair approved. 2024-07-15 12:53 Repair on parts hold.
--
#51
freak_master
Ultrabruger
16-07-2024 08:43

Rapporter til Admin
Nu bruger jeg tjenestemændende, som ingen har formået at slå på både dækning og pris endnu. Sidste gang var topdanmark som var 2000 dyrer om året på bilen alene. Jeg plejer at lade dem forsøge men efter nogle år må jeg sande at det bare er spild af tid. Sidst jeg smed vand i min bærbar fik jeg ny pris for den, selvom den var flere år gammel (HD 5650 grafikkort, AMD Phenom II) Det samme med min HTC Evo 3D fik jeg ny pris for den gang. Det kan anbefales, men så vidt jeg ved kan man ikke bare komme ind. Man skal vist være barn af medlem. Jeg har aldrig haft andre, så jeg kan desværre ikke anbefale nogle.
--
#52
A.ndersen
Giga Supporter
16-07-2024 13:34

Rapporter til Admin
Der er mere end een ting som undrer mig i et forløb som dette. 1. Jeg er klar over at det er teknikere og ikke fotografer som tager billederne. Men hvordan i alverden kan det være at disse billeder altid er så uskarpe og sløje at man ikke kan se og reelt set verificere fejlen. 2. Hvordan kan det være at teknikere og reparatører, ALDRIG har en enhed til at fotografere, som er højopløst og med mulighed for at justere fokus? 3. Hvordan kan det være at sådanne service reparationer aldrig "fejler" når der er onsite - Men ALTID "fejler" og har vandskade når der er tale om indleverings sager. Jeg helt legit undrer mig bare over den ringe standard der hersker, når det kommer til at lave billede dokumentation ved reparationer - Vi kan for helvede sende 650 millioner pixels panorama billeder fra Mars og hjem til jorden.. Men at fremsende et 1920x1080 billede ved en reparation af en laptop, det formår INGEN.. Man bliver bare gennemsyret af anhedoni ved sådan en oplevelse her..
--
Tro kan flytte bjerge - Men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå udenom.
#53
Azakiel
Skribent
16-07-2024 13:46

Rapporter til Admin
#52 Nok de mindst prioriterede afdelinger i alle virksomheder, du kan da ikke forvente at de har råd til et kamera med over 0.2 megapixel? Eller lys til at tage billeder i ordentlig belysning. Eller lys til at sikre at de ikke vælter vandflaskerne i maskinerne.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#54
ToFFo
Guru
16-07-2024 13:57

Rapporter til Admin
#52 - Det vil jeg gerne prøve at svare på uden at vide noget om det :P 1: Fordi det koster penge. Kunderne er fucked alligevel. 2: Samme som 1. 3: Teknikerne er hos kunden. De har ikke lyst til at tage skænderiet.
--
Handels stats: B/W liste score: +45/-0 og samme bruger i 20+ år. Sidst opdateret d. 29/06-2024
--
Sidst redigeret 16-07-2024 13:58
#55
anox
Ultrabruger
17-07-2024 16:26

Rapporter til Admin
Lige en hurtig opdatering. Lenovo venter stadig på at få dele hjem til værkstedet i Polen. Jeg krydser finger for der snart sker noget. Har spurgt Lenovo om status, men de svare ikke på mine henvendelser.
--

Opret svar til indlægget: Lenovo's tvivlsomme RMA

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning