Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ansøgning sendt men ikke modtaget

Af Mega Supporter andmm | 15-09-2016 11:22 | 4843 visninger | 16 svar, hop til seneste
Boligforeningen 3B havde den 24 juni 31 stk. (Almen+) boliger i Kløverbladsgadei Valby (vejnummer ikke oplyst, se evt. link i bunden) til udlejning. De blev fordelt efter hvem som kunne udfylde og sende en online template (med bolig ønske samt personlige oplysninger) hurtigst fra kl. 12 d. 24 juni 2016. Jeg stod klar på dagen kl 12. De første 30 sek.var hjemmesiden udsat for så stor trafik at den ikke kunne tilgås, men det lykkedes mig at udfylde og sende templaten kl 12.01, her fik jeg en kvittering for modtagelse på min skærm, men ikke pr. mail. Jeg venter så i spænding om jeg har fåettildelt en bolig indtil 1. september som var sidste tilbagemeldings dag. Eftersom jeg ikke hører noget kontakter jeg 3B som kan fortælle mig at de aldrig har modtaget min ansøgning og alt er udlejet. I og med jeg har modtaget en kvittering for modtagelseaf min ansøgning på skærmen må der have været en kommunikation mellem online templaten på 3B servere, og min internet browser (som i øvrigt virker i andre henseender som at bestille vare online). Jeg har søgt teknisk bistand fra uddannet Datalog og forlagt ham situationen, han siger uden forbehold at i og med at jeg har modtaget en kvittering for modtagelse på skærmen kan det kun være på 3B side at fejlen ligger. Derfor ser jeg det somværende på 3B server/software fejlen ligger. Jeg har forlagt situationen for 3B. De vender tilbage med at de harkontaktet deres IT leverandør som svare at de ikke oplevede nogen server problemer på dagen. De mener derfor at fejlen ikke beror på 3B forhold. De har dog ikke villet svare på hvordan jeg har, kunne modtage en kvittering for modtagelse, hvis det er min forbindelse som har forhindret mig i at sende min ansøgning. http://www.3b.dk[...] Noget som styrkermin mistanke om at deres IT levendør ikke har helt styr på det er hvis man likker på feltet ”IT” på deres hjemmede www.3b.dkned[...] i højre hjørne. Så forsøges der at downloade en .exe fil til fjernstyring. Men det er bare noget jeg studsede over. Tror I der er nogen som helst mulighed for at det kan være på min side fejlen ligger når jeg har modtaget en kvittering for modtagelse? Den er godt nok sendt fra min arbejdsplads i en bank med stor sikkerhed, men jeg kan f.eks. sagens lave online ordre fx.
--
Sidst redigeret 15-09-2016 11:24
#1
Charly
Elite Supporter
15-09-2016 11:48

Rapporter til Admin
Uanset hvad laver de det jo næppe om nu, hvor lejlighederne er tildelt andre. Og det er vel ikke sikkert, at du var først alligevel. Umiddelbart ikke noget, jeg tror, du kan få noget ud af.
--
I7 6850K GTX1080 MSI Gaming X Asus PG279Q
#2
Chaosbird
Maxi Supporter
15-09-2016 13:15

Rapporter til Admin
Som #1 siger. Nu er lejlighederne væk, så uanset kommer du nok desværre ikke videre :/. I så vigtigt et tilfælde havde jeg taget screenshot af skærm, men det er også bare mig der er så pisse paranoid xD
--
MSI GE62 15,6" - GTX960M 2GB - i7-5700HQ - 8GB RAM - 128GB SSD + 1TB HDD
#3
andmm
Mega Supporter
15-09-2016 13:20

Rapporter til Admin
#1 enig tror heller ikke at jeg får noget ud af det, men irriterende at de ikke vil anerkende en evt. fejl #2 Jeg ærgede mig oså over samme dag at jeg glemte at lave en screenshoot. Det eneste bevis jeg har er at jeg ved at man fik en on-screen kvittering. Det kunne jo være at den bare lukkede vinduet ned når man trykkede send. Templaten er ikke tilgængleig længere.
--
#4
elfmatw
Monsterbruger
15-09-2016 13:37

Rapporter til Admin
Det er jo bare et quicklink til en quicksupport? Det er der vel ikke noget mystisk i. Endvidere har du ikke rigtig nogen sag, da du ikke kan bevise at du har modtaget en kvittering.
--
#5
Chaosbird
Maxi Supporter
15-09-2016 13:58

Rapporter til Admin
#3 Det er også altid så nemt at være bagklog.. Pisse ærgerligt i din situation!! :/
--
MSI GE62 15,6" - GTX960M 2GB - i7-5700HQ - 8GB RAM - 128GB SSD + 1TB HDD
#6
Pendor
Semi Supporter
15-09-2016 14:16

Rapporter til Admin
Nok svært at gøre så meget, men hør dem dog om du så i det mindste kan komme først på ventelisten som et plaster på såret? Personligt tager jeg også normalt et screenshot i sådanne situationer, ikke at det beviser noget, men alligevel bedre end ingenting.
--
#7
andmm
Mega Supporter
15-09-2016 14:52

Rapporter til Admin
#4 quicklink hvad mener du? #6 det var sandan noget i den stil jeg håbede på, ved godt at de ikke vil sparke en lejer ud om har fået tildelt en bolig. 3B nægter at det beror på fejl på deres side. De har i øvrigt ikke requested et screenshoot eller givet en forklaring på hvordan jeg har kunne modtage en sådan som jeg skriver. De benægter ikke at jeg har ansøgt, men siger inddirekte at det er på min side fejlen ligger ved at feje for deres egen dør.
--
#8
Theisbp
Gigabruger
15-09-2016 15:04

Rapporter til Admin
#7 Den downloader bare en teamviewer quicksupport, som kan bruges til fjernsupport.
--
#9
Defterdar
Maxibruger
15-09-2016 15:15

Rapporter til Admin
Teamviewer - farligt stads! Jeg har hørt folk som har hentet det, hvorefter deres computer er blevet OVERTAGET! Tilbage til tråden. Hvis det var så vigtigt, at man ligefrem skulle stå i kø for at komme til at kunne skrive en ansøgning, så havde jeg personligt også sørget for at kopiere/tage et screen af denne kvittering. Den må have indeholdt et unikt nummer for at kunne gøre sig gældende som kvittering dog. Hvis det bare var en "tak for din ansøgning"- besked, så ved jeg ikke hvad den skal gøre godt for.
--
#10
Jintao
Nørd
15-09-2016 15:18

Rapporter til Admin
#6 #7 Så andre skal bag dig i køen, fordi du ikke har ageret korrekt ????????????????
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#11
andmm
Mega Supporter
15-09-2016 15:41

Rapporter til Admin
#10 Hvis det er en fejl i deres systemer som har gjort at jeg ellers ville have fået en lejlighed tilbudt, så ville det være en fin gestus at stille mig nummer 1 i køen hvis en lejer fortryder fx. Men det er også fuldstændigt ligegyldigt hvad der sker hvis jeg får medhold. Poiten med denne tråd er om det er teknisk muligt at min forbindelse er roden til fejlen når jeg har modtaget en kvittering for modtagelse. Prøv den analogi at det var en aktiehandel igennem en netbank som ikke blev behandlet, så havde der være rama skrig. Jeg har ageret fuldstændigt korrekt.
--
Sidst redigeret 15-09-2016 15:43
#12
andmm
Mega Supporter
15-09-2016 15:45

Rapporter til Admin
#9 det var bare en tak for din ansøgning såvidt jeg husker
--
#13
Chaosbird
Maxi Supporter
16-09-2016 09:07

Rapporter til Admin
#10 Du har da fuldstændig misforstået det han skriver. Han har flere gange skrevet, at han godt er klar over, at de netop ikke bare kan smide en lejer ud.. Dog, at han måske havde kunnet komme på ventelisten, i tilfælde han havde haft mulighed for, at bevise han rent faktisk havde sendt ansøgningen. Hvilket han ikke kan. Men HVIS han havde kunnet :)
--
MSI GE62 15,6" - GTX960M 2GB - i7-5700HQ - 8GB RAM - 128GB SSD + 1TB HDD
#14
LgT
Super Supporter
16-09-2016 11:58

Rapporter til Admin
Som allerede konkluderet: lejlighederne er væk - hvad skal de gøre? (jo de kunne måske have skrevet dig op med tilbagevirkende kraft, men din dokumentation er der jo ikke). Deres system har tydeligtvis fejlet hvorved du har fået en unfair betjening. Men som du selv siger 1) Du skulle have gemt dokumentation Derudover kunne du også have udvist initiativ: 2) Du skulle have kontaktet dem hurtigst og rykket for den manglende email kvittering.
--
#15
andmm
Mega Supporter
16-09-2016 13:26

Rapporter til Admin
#14 de har faktisk ikke spurgt efter et evt. screen shoot, så selv hvis jeg havde det er det ikke nødvendigvis noget som havde stillet mig bedre, da de ikke har nægtet at jeg har modtaget en kvittering ( de har bare ikke ville kommentere på det, vil kun udtale at de ikke mener der er nogen fejl på deres side). 2) I og med at jeg fik en kvittering on screen tænkte jeg at der ikke var noget galt, men at de bare ikke sendte email kvitteringer ud.
--
#16
Fenix
Redaktør
16-09-2016 18:45

Rapporter til Admin
Se det på den her måde... Du slipper for at bo under en virkelig ringe boligforening. Min første lejlighed var gennem 3B og var totalt nyistandsat da jeg overtog den, pga. tidligere lejer havde brændt den ned. Til at starte med virkede det som et rigtig godt lejemål og der var kun nogle enkelte fejl og mangler ved lejligheden ved overtagelse. Jeg pointerede allerede ved indflytningssynet, at der var en konstruktionsfejl på badeværelset (der var lavet en trækasse af normalt, lamineret spånplade bag toilettet for at skjule vand, varme og ventilationsrør, men denne kasse gik jo fra gulv til loft, og var lige ved siden af bruseren. Ejendomsmesteren noterede dette i papirerne og lovede at de ville komme hurtigst muligt og kigge på det. 14 dage efter får jeg at vide, at det er lavet af vådrumsspånplade (aldrig hørt om det før), og at det derfor ikke vil tage skade. Efter tre måneder havde lortet trukket fugt og var begyndt at udvide sig. Jeg hiver fat i viceværten igen, og han lover der vil komme en murer og kigge på det. Det når så at blive vinter, med masser af sne, snestorm og snefygning til følge. Pludselig bliver jeg ringet op af min daværende kæreste, mens jeg er på arbejde, og hun fortæller mig at der decideret løber vand ned af den ene af væggene, og der er et andet sted hvor det drypper ned fra loftet. Jeg får fat i viceværten med det samme, og beskeden fra ham lyder "Du skal gå op på loftet og fjerne sneen der føget ind. Ja... Nu er det sådan, at jeg var informeret om, ved indflytning, at jeg ikke måtte bruge eller gå op på loftet. Jeg spørger om det er hans eneste løsning, og om han har en stor stige han så kan stille til rådighed "Ja, det er løsningen, da det er dit eget ansvar, og nej, jeg har ikke en stige!" Godt så... Der har i øvrigt stadig ikke været en murer og så på mit badeværelse. Jeg sender så efter yderligere tre måneder uden der er sket noget en klage til 3B med billeder af føromtalte trækonstruktion, med det resultat at viceværten en sen aften kommer og banker på, og fortæller mig at han har modtaget min klage fra 3B, og beklager der ikke er sket noget. Han ser selv skaden på badet og lover højt og helligt, at NU kommer der en murer og ser på det. Mureren kom 14 dage efter, så på badet, tog nogle mål, og gik så igen... Der skete, igen, ikke mere. Efter mange samtaler med både den daværende og den nye vicevært, så kommer der igen en murer og kigger, og han siger så, at det skal bygges med vådrumsgipsplade i stedet. Godt... Så langt så godt. Da jeg efter at have boet der i efterhånden nogle år nu, hvor der har været alt det her tovtrækkeri med både vicevært og boligselskab kommer der så en tredje murer og besigtiger problemet, og der bliver taget mål, aftalt hvordan det skal laves, og at der også skal en maler ud, når han er færdig, fordi der også skal nyt væv op når mureren er færdig. En uge efter starter arbejdet, og på dag nummer to bliver mit toilet og bad pillet fra så det ikke kan bruges. Det finder jeg først ud af da jeg kommer hjem om aftenen. Ufedt. Jeg kontakter viceværten som det første dagen efter og spørger hvad fanden jeg nu gør med toilet og bad? Hans svar "Du får nøglerne til fælleshuset, og så kan du låne toilet og bad dernede resten af ugen, så er dit på plads og lavet færdig igen!". OK, det kan jeg leve med... Bortset fra, at der endte med at gå en måned, hvor jeg hverken har toilet eller bad i lejligheden, og jeg har daglige samtaler med viceværten for at presse på for at få lavet det færdigt. Efter arbejdet endelig er færdigt, kontakter jeg så 3B, informerer dem om hvordan arbejdet er forløbet og min kedelige oplevelse af, at jeg i en måned hverken har haft toilet eller bad pga. det her, som jeg allerede flere år tidligere pointerede var et problem, og jeg spurgte derfor ind til en kompensation i form af nedsat husleje i en måned eller to pga. det cirkus det hele havde været. Boligselskabet foreligger sagen for den områdeansvarlige administrator, og efter to dage vender han tilbage med en afvisning, og mener at jeg har haft fine faciliteter ved at kunne benytte fælleshuset i den måned. Jeg hiver så fat i vicevært, administrator og boligselskab igen og prøver endnu en gang at få en aftale om økonomisk kompensation på plads, og forklarer at den midlertidige løsning absolut ikke var hverken fin eller tilfredsstillende på nogen måde. men bliver igen mødt af en afvisning. Så bliver jeg grov, og informerer dem derpå, at hvis ikke de vil give mig den kompensation, så må jeg jo selv tage den, og det vil jeg gøre i form af kun at indbetale halv husleje den næstkommende måned. Som sagt, som gjort. Der gik knap nok en dag fra indbetalingen, til at jeg havde udlejningen i røret, hvor de sagde jeg skyldte dem penge, hvortil jeg jo bare kunne sige at det gjorde jeg ikke, jeg havde bare sørger for min egen kompensation for manglende toilet og bad i en måned. Så var der lidt snak frem og tilbage, og de begyndte så at true med at opsige min lejlighed og smide mig ud med fogeden efter 14 dage, hvis ikke jeg betalte rest-beløbet. Jeg informerede dem bare om, at jeg havde forudbetalt tre måneders husleje, og tilsvarende i depositum for lejligheden, så hvis de mente de havde ret til de penge, måtte de jo trække på de tre måneders forudbetaling, og at jeg ydermere havde boet der så længe, så hvis de valgte at opsige mit lejemål, så havde jeg tre måneders opsigelse, og de derfor godt kunne glemme alt om fogeden, samt at jeg var ved at kontakte LLO, for at få deres syn på sagen. Så kom der pludselig andre boller på suppen. Så kunne de lige pludselig finde ud af at indgå en aftale, og den lød så på, at jeg ville få den efterfølgende måned til ½ pris, hvis jeg indbetalte det skyldige beløb for den indeværende måned. Dette gik jeg med til, og indbetalte naturligvis resten af huslejen. Måneden efter fik jeg igen en fuld husleje-regning, hvor jeg ringede til dem, mindede dem om vores aftale, og informerede om, at indtil der kom en kreditnota på en ½ måneds leje, ville jeg tilbageholde huslejen. Så truede de igen med fogeden og opsigelse af lejemålet, og jeg henviste endnu engang til mine tre måneders opsigelse og tre måneders forudbetalte husleje. I mellemtiden havde jeg så haft fat i et andet boligselskab og havde fået tildelt lejlighed, så da de ikke ville give sig, informerede jeg dem bare om, at de da bare kunne opsige mit lejemål og komme med fogeden om de ville, jeg ville alligevel være fraflyttet inden for 14 dage. Så ville de pludselig gerne forhandle alligevel, men jeg havde allerede lejet den anden lejlighed, så der var ikke noget at komme efter fra min side. Så skulle jeg jo betale husleje i de efterfølgende tre måneder, fordi lejligheden jo havde den der tre-måneders opsigelse, og blev den ikke lejet ud, så hæftede jeg for de tre måneder. Så måtte jeg, IGEN, minde dem om de tre måneders forudbetalte husleje, samt at både LLO og pressen var MEGET interesseret i min sag, og var villige til at gå ind i det hele. Så kunne det pludselig godt lade sig gøre at jeg ikke skulle betale for de tre måneder lejligheden måske ville stå tom. Og fordi jeg havde boet der så længe, så ville jeg ydermere få 90 % af mit depositum retur, og boligselskabet hæftede for istandsættelsen af lejligheden når jeg flyttede. Så... Sorry for voldsom OT og en endnu værre wall of text, men jeg har bare INTET til overs for boligselskabet 3B.
--
//Fenix -your friendly neighbourhood moderator! -FFHAU

Opret svar til indlægget: Ansøgning sendt men ikke modtaget

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE