Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Dagens tåbe fra Ekstrabladet

Af Supporter Aspirant myR_ | 11-04-2019 16:09 | 1401 visninger | 17 svar, hop til seneste
https://ekstrabladet.dk[...] Og jeg som troede den sidste idiot var født :’) åbenbart ikke
--
#1
Sven Bent
Nørd
11-04-2019 16:20

Rapporter til Admin
Retmassesigt har han ret. IDE moebler har jo i den grad verificeret at prisen er korrekt flere gange. Vi kan tale om ond tro. men hvor lang det raekker i forhold til at faa flere uafhaning bekraefterlser er nok et godt spoergsmaal.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#2
Akasut
Elite Nørd
11-04-2019 16:36

Rapporter til Admin
Selvfølgelig er der højst sandsynlig tale om prisfejl med det beløb involveret, men vil nu også give ham Morten medhold når Idemøbler af flere omgange har bekræftet og verificeret at alt er i orden. De har jo i den grad sovet på arbejdet og har nærmest haft 3 strikes og formået at fejle alle, så må de sq også tage straffen for egen dumhed. Der er gået flere uger jf artiklen, sengen fragtet til varehuset til afhentning, og så nr 48 medarbejder opdager noget er galt 10 min før han læser den på trailer og træder ind. Det er sq bare for sent. Fordi man anvender automation er det ikke undskyldning for ansvars fralæggelse. Så skal man jo ikke bare automatisk bekræfte alle ordre og lade det hele køre igennem pipelines. Der er jo heller ikke nødvendigvis tale om ond tro, han har bestilt et enkelt produkt fordi han ingen ordentlig seng har. Det er jo ikke ligesom den anden artikel de linker til med Mohammed der skal have 300 sofaer.
--
Sidst redigeret 11-04-2019 16:38
#3
Gr-FreeKill
Mega Supporter
11-04-2019 16:44

Rapporter til Admin
Ifølge lovgivningen på området må du ikke foretage et køb der åbenlyst er en fejl. Så er det sådan set ligegyldigt om de bekræfter købet. Prisen er åbenlyst en fejl - og derved har han foretaget købet i ond tro.
--
This is a quantum car: I don't know where i am, but im going really fast!!!
#4
Torben67
Monsterbruger
11-04-2019 16:47

Rapporter til Admin
Vil aldrig holde i retten. Han er åbenlyst i ond tro eller bare dum som snot - hvilket også afspejler ved at gøre det til en offentlig sag. At et automatisk IT system har spyttet automatiske beskeder ud, er ikke undskyldning. Man kunne gå videre: Han bør vide, at det er en fake pris - dvs. han bør vide at det er en fejl - og alligevel bestiller han. Bedrageri? Lidt som at købe et nyt B&O anlæg på Christiania for 500 kr - så dum må man ikke være.
--
#5
Hans
Guru
11-04-2019 16:51

Rapporter til Admin
Morten har ikke handlet i god tro - En seng til 28.000,- bliver ikke solgt til 99,-... Men Idemøbler har sovet voldsomt i timen... Men juridisk har han intet... Han prøvede, blev opdaget, og så er den ikke længere...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#6
Veldrejet bæver
Superbruger
11-04-2019 16:55

Rapporter til Admin
Har aldrig forstået folk der føler de skal have en kompensation, For noget der er så åbenlys en fejl. Som om noget er taget fra dem, og de er blevet personlig krænket. Suk en vattet mentalitet.
--
#7
Lars
Giga Nørd
11-04-2019 17:10

Rapporter til Admin
Der sker jo ikke noget ved at prøve og håbe på det bedste. Der sker heller ikke noget ved at piske en stemning op over det. Går det, så går det. Og jeg er ret sikker på, at hvis samme butik eller butikschef har fået varer hjem de ikke havde betalt for, ville butikschefen heller ikke brokke sig over det. Men jeg mener dog også at han har handlet i ond tro, og tænkte, går den så går den. Hvor der handles, spildes der. Og alle hustler i ny og næ. Sådan er det bare engang.
--
Sidst redigeret 11-04-2019 17:11
#8
Sven Bent
Nørd
11-04-2019 17:14

Rapporter til Admin
#6 Enig i normale tifaledel i denne tifalelde er der dog tale om flere folk/systemmer uadhanign har sagt det er ok og man kan saa begynde at sige er det er svart at opretholde ond tro nar det i den grab er blevet godkendtt at flere mennesker dvs idemoebler egne folk har i den grad ikke set noget galt i prisen i flere omgange. hadve det blto vare en straks "hovsa" vi lavede sgy en truk fejl var jeg helt paa IDE meobelr side. men nar de i den grad har fejler alment ove vaegning her og gentagne gange sgiger "jo den er god nok" saa kan selve det mest indlyssende blive tvivlende.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#9
Charly
Nørd Aspirant
11-04-2019 17:28

Rapporter til Admin
Pinligt at de ikke selv fanger fejlen, inden det kommer så vidt, men lige så pinligt at manden udstiller sig til i EB på den måde. Han er jo helt tydeligvis i ond tro, uden tvivl. Han kunne jo bare have ringet og spurgt, om det nu også kunne passe, at en seng til 28k kunne købes for en halvtredser, så var det hele formentlig blevet afklaret ret hurtigt. Hvad troede han selv? Fair at han prøver, men erkend dog, at du aldrig får den seng til 50 kr og lad være med at udstille dig selv i EB.
--
#10
stallemanden
HOL Moderator
11-04-2019 17:29

Rapporter til Admin
#8 Sagen er ikke blevet behandlet af flere mennesker. Formentlig ikke af nogen, i forhold til at spotte pris etc. før den dag sengen er ankommet til forretningen. Et system har udført en række handlinger. Det første Morten skulle have gjort var, at kontakte IDEMøbler, og spørge om ikke det var en fejl der var sket i deres system. I stedet tænker han. "Går den, så går den"...
--
http://hamdentykke.dk[...] http://onsdagssnegl.dk[...]
#11
gasolin
Guru
11-04-2019 17:29

Rapporter til Admin
#9 Hvor fanden for du de 50kr fra? Den koster 99kr
--
#12
Fuller 8900
Mega Supporter
11-04-2019 17:32

Rapporter til Admin
Utroligt folk bliver forarget over at de ikke får det de har bestilt til så en forkert pris som dette.. Dog har IDEmøbler virkelig sovet i timen her, det burde blive opdaget MEGET hurtigere.. Det er sku lidt pinligt det der, tyder på alt bare køre på autopilot, hvis inden opdager sådan et salg der, burde der ikke komme en alarm hvis en fatura går i minus? Det burde da være det mindste at de røg ind forbi en person for at tjekke om det var okay, eller ikke okay? At han så får besked om at han kan hente den, og han er ved at leje bilen (havde han lejet den burde de fanme betale for det beløb!) Havde han bestilt den til levering på adressen var ordren nok gået igennem :D Nok kun fordi personen i butikken ser fakturaen at han ringer, havde en fragtmand afhentet den var det sikkert ikke set af nogen (udfra hvor langsomme de var til at opdage dette) så skulle han nok bare have betalt de 500 kr det koster i levering, nu når han fik sengen SÅ billigt.. Tror ikke jeg ville føle mig ret godt tilpas ved at afhentete sådan en vare til 99 kr(som man VED er en fejl) i en butik og se folk face 2 face :p
--
#13
GhostHuntr
Junior Nørd
11-04-2019 17:56

Rapporter til Admin
Denne her sag er noget anderledes end andre sager vi har kunnet læse om i nyhederne, da Idemøbler her bekræfter købet samt sender besked om at sengen er klar til afhentning og at bestillingen er gennemgået og at der er gensidig enighed om rigtigheden af denne. Når Idemøbler ikke reagerer før efter en måned, og har bekræftet købet af flere omgange, så vil jeg mene at de står meget skidt i denne sag. Jeg tror ikke at Morten ville have protesteret så meget hvis de havde sendt en annullering af købet rettidigt.
--
Puls er en bonus!
#14
Hans
Guru
11-04-2019 19:38

Rapporter til Admin
... Der er en ting, der altid undrer mig ved disse sager - Hvor lægges der ikke en fail-safe grænse ind, således at er salgsprisen xx % under normal udsalgspris, eller salgspris under indkøbspris, udløser en alarm, så disse fejl fanges INDEN kunderne ser dem, eller i hvert fald med deres ordreanerkendelsesmail...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#15
Charly
Nørd Aspirant
11-04-2019 19:44

Rapporter til Admin
#11 Vildt, det ændrer jo alt #13 Der er stadig tale om en gut, som helt sikkert vidste, at der var tale om en fejl og prøvede at udnytte det.
--
Sidst redigeret 11-04-2019 19:48
#16
ZulfoDK
Semi Supporter
11-04-2019 20:18

Rapporter til Admin
Manden skriver at han har fået "utallige beskeder" om at alt var ok - det nægter jeg at tro på! Jeg tvivler MEGET på at han har sendt en besked til Ide møbler om, om det virkelig er rigtigt at den seng der før kostede 28.000,- nu kun koster 99,- og om han kan forvente den til den pris, og at de har svaret at "selvfølgelig". Hvis han havde det, så havde han nok fremlagt det som bevis, og ikke bare en ordrebekræftelse. Det han har fået er sikkert automatiske beskeder fra deres system - bestillingsbekræftelse, ordrebekræftelse og leveringsbekræftelse - det er ikke beskeder om at "alt er ok". Manden er et fjols der troede at den gik, men det gjorde den ikke. (Jeg læste lige det med at bestillingen er gennemgået, og at der er gensidig enighed om rigtigheden - men det er også automatik, men dumt fra Ide-møblers side).
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
--
Sidst redigeret 11-04-2019 20:22
#17
ToFFo
Guru
11-04-2019 20:27

Rapporter til Admin
Godt nok fra sidste år, men nyheder om prisfejl er der nok af: https://ekstrabladet.dk[...] For hvis der er en situation, hvor der er en chance for at nogen kan blive forargede, så er Ekstrabladet der med det samme! Clickbait ftw!
--
- Indsæt signatur -

Opret svar til indlægget: Dagens tåbe fra Ekstrabladet

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE